Bekijk originele versie : parfum?!
Dag meiden,
Wat betekend het als een pas getrouwde vrouw en je komt bij haar voor het eerst over de vloer parfum in je nek spuit??
ik hoop snel wat te horen!!!
groetjess
Zusterke001
20-08-2004, 20:49
HUH?? Is dat een nieuwe traditie of zo?? Doen ze dat ook al?
Nissrine_1983
20-08-2004, 21:02
Origineel gepost door lhmama
Dag meiden,
Wat betekend het als een pas getrouwde vrouw en je komt bij haar voor het eerst over de vloer parfum in je nek spuit??
ik hoop snel wat te horen!!!
groetjess
Hé???? :confused:
Geen idee
Hey meisjes,
Ja ik weet het ook niet...is het niet bij de riffi's zo dan?
groetjes
Independence
20-08-2004, 22:02
Ik ben zelf berbers, maar heb nog nooit van een dergelijke traditie gehoord. Ik denk niet dat je er iets achter hoeft te zoeken. Misschien vond ze het gewoon leuk om parfum bij je op te spuiten. Het hoeft dus niet per se een traditie te zijn, zoals jij denkt. Vraag anders aan haar waarom ze dat deed. Ikzelf zou het al direct gevraagd hebben hoe dat precies zit.
Hey meid, ik zal je er maar niet zo druk over maken, want het is een traditie van de berberse cultuur. Ik heb het zo vaak gehad. Het betekent iets in de zin van, ik hoop dat het jouw ook overkomt, het trouwen bedoelt ze dan he. Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord. Groetjes :)
Ik denk dat dat gewoon betekent dat ze vindt dat iedereen stinkt en ze geen stinkmensen in haar huis wilt :o of ze heeft smetvrees :D
jasmina
Zusterke001
21-08-2004, 14:50
:rolleyes: Wat voor een reactie :rolleyes:
Ashanti, welke kanten dan van de Imazighen?
Nooit van een grapje gehoord zeker :o
jasmina
Independence
21-08-2004, 16:34
Origineel gepost door Simo_en_jasmina
Ik denk dat dat gewoon betekent dat ze vindt dat iedereen stinkt en ze geen stinkmensen in haar huis wilt :o of ze heeft smetvrees :D
jasmina
Ik zie de humor er wel van in hoor :giechel:
Nissrine_1983
21-08-2004, 16:36
Origineel gepost door Ashanti
Hey meid, ik zal je er maar niet zo druk over maken, want het is een traditie van de berberse cultuur. Ik heb het zo vaak gehad. Het betekent iets in de zin van, ik hoop dat het jouw ook overkomt, het trouwen bedoelt ze dan he. Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord. Groetjes :)
Nou, ik ben zelf een riffie, maar dit heb ik nog nooit gehoord.. :confused:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.