Bekijk originele versie : hulp nodig met PSP..
Salaam..
Ik heb mn neefje een PSP gegeven, alleen zijn de spellen veel te duur blijkbaar.. :jammer:
Maar ik hoorde dat er spellen op een geheugenkaart gezet kon worden en dat hij zo zn spellen kon spelen.. Alleen weet ik niet hoe..
Zou iemand mij daarbij kunnen helpen..?
Alvast bedankt..:goedzo:
niemand die me kan helpen?
temsamaniman
22-08-2010, 02:46
De psp moet omgebouwd worden , dat kanje laten doen bij sommige elektronica winkels als dat eenmaal is gebeurd kun je spellen downloaden en op je geheugenkaartje zetten het ombouwen kost tussen de 20 en 60 euro licht aan de plek waar je het doet, zoek gewoon op google * je plaats* ombouwen en je krijgt een locatie waar je het kan laten doen
;)
als het goed is.. is het al omgebouwd.. alleen ik heb een geheugenkaart en er moet een aantal mappen op staan.. weet jij misschien welke..? en kan je me misschien helpen met wat spellen..?
Spelletjes moeten in de map ISO
NadorinoCrysis
22-08-2010, 23:26
Kijk maar eerst welke firmware je hebt.
Is het hoger dan 5.70, dan heb je pech.
En wat bedoel je met "als het goed is, is het al omgebouwd"?
Is hij nou wel omgebouwd of niet?
Haal de batterij eruit en kijk welke data code je hebt.
Is het hoger dan 8D, dan is het niet meer mogelijk om m te laten ombouwen.
Datacode is 8A..
Ik weet niet hoe ik achter de firmware kom..
en mn neefje had het een tijdje terug van me gekregen en een vriendje van hem leende hem een geheugenkaart (in marokko).. en toen hij weer terug was in nl vroeg hij me dus of ik ook een geheugenkaart kan regelen.. maareh geheugenkaart heb ik maar de software die op de geheugenkaart moest (mappen) of zoiets niet..
:(
ILI_Amazigh
23-08-2010, 02:30
Datacode is 8A..
Ik weet niet hoe ik achter de firmware kom..
en mn neefje had het een tijdje terug van me gekregen en een vriendje van hem leende hem een geheugenkaart (in marokko).. en toen hij weer terug was in nl vroeg hij me dus of ik ook een geheugenkaart kan regelen.. maareh geheugenkaart heb ik maar de software die op de geheugenkaart moest (mappen) of zoiets niet..
:(
Als hij toen met die geheugenkaart van zn vriend kon spelen is de PSP al omgebouwd. Enige wat je dan zou moeten doen is een geheugenkaart voor zn PSP kopen en dan de spellen erop laten zetten. Misschien kopieren van bijvoorbeeld die vriend vna hem of iemand anders die spellen op een kaartje heeft staan. Je kunt ze ook zelf downloaden maar daar hoort weer een uitleg apart bij wat best ingewikkeld is.
Ja dat is het nou.. Ik kreeg te horen dat er allerlei mappen op die geheugenkaart moeten staan.. de geheugenkaart zelf heb ik al.. maar ik weet niet hoe ik aan die mappen moet komen want zonder die mappen worden de spellen niet afgespeeld.. :confused:
die vriendje van hem in Marokko woont niet in de buurt maar in Hilversum en wij komen uit Rdam..
Maar als er iemand is die wel zoiets heeft zou diegene zich willen melden en het misschien met ons willen delen..?
Ik zou echt niet hoe ik er anders aan moet komen.. heb niet zoveel verstand van die dingen.. :maf2:
Via pm mag ook..
Alvast bedankt..! :goedzo:
ILI_Amazigh
23-08-2010, 14:59
Ja dat is het nou.. Ik kreeg te horen dat er allerlei mappen op die geheugenkaart moeten staan.. de geheugenkaart zelf heb ik al.. maar ik weet niet hoe ik aan die mappen moet komen want zonder die mappen worden de spellen niet afgespeeld.. :confused:
die vriendje van hem in Marokko woont niet in de buurt maar in Hilversum en wij komen uit Rdam..
Maar als er iemand is die wel zoiets heeft zou diegene zich willen melden en het misschien met ons willen delen..?
Ik zou echt niet hoe ik er anders aan moet komen.. heb niet zoveel verstand van die dingen.. :maf2:
Via pm mag ook..
Alvast bedankt..! :goedzo:
Die mappen erop krijgen is heel simpel. Je moet het kaartje laten formatteren door de PSP. Als volgt:
Je doet er een kaartje in, start de PSP op en ga dan naar het linker menu 'instellingen'.
Scrol naar beneden in dat menu tot je bij 'systeeminstellingen' komt en klik daarom met X of O ofzo.
Als het goed is staat daar de optie Memorystick formatteren. Als je daarop klikt dan gaat de PSP de kaart voorzien van mappen voor video, muziek en opslag voor spellen enzo.
Staat er nog geen map GAME dan kun je die zelf aanmaken en daar dan de spellen in plaatsen als je die bestanden hebt.
oke dat ga ik straks even proberen dan.. Bedankt..!!!
Hoiiiii..
Ik heb de volgende mappen op de geheugenkaart gekregen:
- MP_ROOT; --> 100MNV01 en 101ANV01
- MUSIC; --> leeg
- PICTURE; --> leeg
- PSP; COMMON, RSSCH, SYSTEM, GAME, SAVEDATA en THEME.
- Video; --> leeg
En nu..????? :maf:
ILI_Amazigh
24-08-2010, 20:00
Hoiiiii..
Ik heb de volgende mappen op de geheugenkaart gekregen:
- MP_ROOT; --> 100MNV01 en 101ANV01
- MUSIC; --> leeg
- PICTURE; --> leeg
- PSP; COMMON, RSSCH, SYSTEM, GAME, SAVEDATA en THEME.
- Video; --> leeg
En nu..????? :maf:
Pff als ik me goed herinner moeten de spellen dan in de map GAME. ALweer tijd geleden :hihi:
oke.. Hoe kom ik aan de spellen..
En.. Als ik het goed begrepen heb, hebben de spellen een bepaalde formaat/bestand of zoiets.. :S iso als ik het goed begrepen heb..
ik moet ze geloof ik als iso bestand in de map game zettenn..?
en voor de rest niets..?
ILI_Amazigh
24-08-2010, 21:37
oke.. Hoe kom ik aan de spellen..
En.. Als ik het goed begrepen heb, hebben de spellen een bepaalde formaat/bestand of zoiets.. :S iso als ik het goed begrepen heb..
ik moet ze geloof ik als iso bestand in de map game zettenn..?
en voor de rest niets..?
Je kunt ze zelf wel downloaden, maar de manier van downloaden via torrent is weer een uitleg apart. Van die ISO bestanden klopt idd. Je download een ISO bestand van een spel en die plaats je dan in die map.
Misschien iemand in je omgeving die toevallig spellen heeft of voor je kan downloaden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.