Bekijk originele versie : Oumnia's eetdagboek
Oumnia___
21-08-2010, 03:22
Salaam Wa alaiykoum ladies,
Allereerst wens ik jullie allen een gezegende maand Ramadan !
Misschien zien jullie dit als één van de zoveelste topics over gewicht verliezen, maar voor mij is dit een soort van overzicht/controle.
Vandaag begin ik definitief met gezond eten, ik heb het al zo vaak geprobeerd (in m'n eentje) maar steeds herviel ik in mijn oud eetpatroon. Ik hoop dat ik hier met jullie incha'Allah toch in slaag om wat kilo's kwijt te raken.
Ik heb echt genoeg van mezelf, ik walg echt als ik in de spiegel kijk & wil niet meer 'the fat girl next door' zijn. Ik wil mijn oude ik terug !
Liefs, Oumnia :kus:
Dames die wensen mee te doen, jullie zijn van harte welkom ! :goedzo:
http://uploader.be/output/1282356639.jpg (http://www.uploader.be/foto/page-106500.html)
Weegdag: VRIJDAG
Oumnia___
21-08-2010, 03:39
INHOUDSTABEL
BMI berekenen (https://perswww.kuleuven.be/~u0000727/vermageren/varia/bmi.htm)
Tips om gewicht te verliezen (http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=86656697&postcount=5)
VERSLAG DAG 1 (http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=86656677&postcount=3)
Oumnia___
21-08-2010, 08:22
Shor;
- 3 dadels
- 1 groot glas melk (= 200ml)
- 3 glazen water
Ik had vroeger op de avond al fruit gegeten en een natuur yoghurtje, dus dit was wel voldoende.
Mijn startgewicht is gewoon schandalig!. Hoe heb ik het al die maanden gedaan, mezelf volstouwen met voedsel, mijn figuur en gezondheid naar de maan geholpen, hoe ? Ik vraag het me steeds af, het is alsof ik al die maanden oogkleppen ophad.
Toen ik vanmorgend (6u) niet meer kon slapen, heb ik me maar gewogen, het moest er ooit van komen. - ik me al trouwens sinds de zomer van 2009 niet meer gewogen- Ik was gechoqueerd, sprakeloos en woest ! ik kon mezelf wel vermoorden! Ik heb me meteen in één van die strakke broekjes gewurmd - je weet wel die van tellsel- Niet dat dat gaat helpen, er is meer nodig dat besef ik nu. Ik zal moeten zwoegen, tot ik erbij neerval (nu ja niet letterlijk he,ook niet zo gezond) Maar ik moet & zal mijn oud figuurtje terug krijgen !!!
Ik weeg nu 91kg & dit typ ik hier neer vol schaamte .. voor een 1.65 is dit gewoon veels en veels te zwaar.
IK heb voor mezelf een schema opgezet, waarin ik 25kg in het totaal moet verliezen. Dit opgedeeld in telkens 5kg per 'moment' (in hoeveel maanden hangt ervan af) Dat wil dus zeggen dat ik op het einde van mijn dieetperiode 66-67kg moet wegen. Dit was mijn oorspronkelijk gewicht.
Maghreb
- 1 glas melk (=200ml)
- 3 dadels
Later
- 1 bordje loubia (zonder brood)
- 1 glas water ( =200ml)
Liefs, Oumnia
Oumnia___
21-08-2010, 08:36
13 handige tips, om het dieëten te vergemakelijken
1. Drink veel water of andere calorie vrije dranken.
Er zijn sommige mensen die dorst verwarren met honger. Dus het kan zijn dat je extra calorieën gaat eten terwijl je eigenlijk nood hebt aan een glas water. Als je niet graag gewoon water drinkt, voeg er dan enkele druppeltje citroen of lemoen aan toe. Ook thee is een zeer goede dorstlesser, er bestaan zeer veel verschillende smaken in en thee bevat geen calorieën.
2. Denk na over wat je kunt toevoegen aan je dieet, niet wat je moet wegnemen.
Bij het opbouwen van je dieet is het vooral van belang om je toe te spitsen om het halen van je 5-9 porties fruit en groenten per dag. Het klinkt veel, maar het is de moeite waard, want op hetzelfde moment voegt u vezels toe aan uw voeding en die zorgen voor het volume van uw voeding.
3. Voor je eet, ga eens na of je wel echt honger hebt.
Heb je het gevoel dat je eten nodig hebt, kijk dan even of je ook lichamelijke tekenen van honger vertoond. Honger is het feit dat je lichaam je vertelt dat je nood hebt aan brandstof. Wanneer je klaar bent met eten, moet je je goed voelen, niet opgeblazen of moe. Het is ook goed om te weten dat je maag maar een vuist groot is, een handvol voedsel zou dus meer dan genoeg moeten zijn om je terug comfortabel te voelen.
4. Vermijd snacks na het avond eten.
Onbedachtzaam eten gebeurt meestal na het avondeten, wanneer je gaat zitten om je te ontspannen. Dit durft vooral gevaarljk worden wanneer het een gewoonte word zoals voor tv een zak chips of koekjes eten.
5. Geniet van je favorieten eten.
Nu en dan eens je favoriete eten klaar maken kan helemaal geen kwaad, maar zorg er dan wel voor dat je een limit op de portie zet, anders kom je hierdoor dubbel zoveel bij.
Het beste wat je kunt doen is slim shoppen, koop één vers gebakje in plaats van een ganse zak en verkies een klein zakje boven een grote zak snoep.
6. Trakteer uzelf bij een uitstap.
Wanneer je zin hebt om jezelf eens te trakteren, maak dan een wandeling naar je lokale ijs verkoper of maak er een familie uitstap van.
Door er een avontuur van te maken, hoef je het dus niet in huis te bewaren en kan je ook niet in verleiding komen om zomaar iets uit te kast te nemen.
7. Eet meerdere minimaaltijden tijdens de dag.
Als je minder calorieën gaat eten dan je verbrandt, dan ga je gewicht verliezen. Maar als je constant honger hebt, dan kan het zeer moeilijk zijn om minder te gaan eten. Studies tonen aan dat 4 tot 5 kleinere maaltijden per dag beter zijn voor je eetlust en gewicht. Het avondeten blijft echter wel het laatste moment op de dag dat u nog iets eet.
8. Eet eiwit bij elke maaltijd.
Eiwit zorgt voor een betere verzadiging dan koolhydraten of vetten en is dus het geheime wapen in gewichtsbeheersing. Eiwitten zorgen ervoor dat je je spiermassa behoudt en stimuleert de vetverbranding terwijl je je wel vol voelt. Zorg voor veel gezonde eiwitbronnen zoals yoghurt, kaas, noten en bonen.
9. Voeg kruiden toe.
Extra smaken toevoegen aan uw voeding zorgt ervoor dat uw smaakpapillen gestimuleert worden en zo kan u beter genieten van uw eten.
10. Vul je koelkast met gezonde voedingsmiddelen.
Als je snacks klaar hebt liggen om te verorberen dan zul je die natuurlijk sneller gaan nemen dan iets gezonds. Zorg er dus voor dat je steeds voldoende gezonde voedingsmiddelen in huis hebt liggen, dan kan je in enkele minuten een gezonde maaltijd bereiden.
11. Wissel een bord pasta voor een bord groenten.
Gewoonweg door minder pasta's en brood te eten en meer groenten kan je een kleed of broeksmaat in een jaar verliezen.
12. Gebruik andere alternatieven dan voedsel om om te gaan met stress.
Vroeg of laat zal je geconfronteerd worden met een stressvolle situatie. In plaats van je dan vol te proppen met voedsel, is het beter dat je een aantal andere manieren gaat uitproberen. Sport is zeer goed om je stress onder controle te houden, maar ook luisteren naar rustige muziek of een boek lezen kan wonderen doen.
13. Wees fysiek actief.
porten is altijd gezond, je hoeft het zeker niet enkel te doen om af te vallen. Sport zorgt ervoor dat je je beter kan concentreren, het geeft je meer energie en je voelt je er beter door. Dit zijn dan ook de redenen waarom iedereen aan sport zou moeten doen.
Zorg er dus voor dat wanneer je aan sport doet, je geen negatief denkpatroon opbouwt door sport te zien als een straf omdat je veel te veel gegeten hebt, of dat sport je het recht geeft om meer te eten.
.
Nawal1991
21-08-2010, 16:49
Meid ik moedig je aan. Ik heb dezelfde lengte en weeg 64 kilo en wil er 14 af, we kunnen het wel. Het is de vraag of wij ervoor gaan.
Oumnia___
21-08-2010, 17:25
Meid ik moedig je aan. Ik heb dezelfde lengte en weeg 64 kilo en wil er 14 af, we kunnen het wel. Het is de vraag of wij ervoor gaan.
Hej Nawal, hartstikke bedankt!
We gaan ervoor & het gaat ons lukken :D
Wanneer ben je begonnen ?
Salam alaikoem,
Inshallah ga je je streefgewicht behalen. Ik heb zelf ook vanalles geprobeerd: crashdieet, shakes noem maar op.
Ben vanaf mei serieus begonnen met afvallen. Ik heb me vandaag de eerste keer na Marokko gewogen....ben gewoon 4,5 kg kwijt :D dit terwijl ik voor de vakantie met moeite 2 kg eraf kreeg. Dus geef niet te snel op ;) ben nu in totaal 7 kg kwijt
Ook ben ik deze week(ondanks ramadan) gestart met een programma dat bestaat uit krachttraining, cardio en powerplate bij Health City. Na de Ramadan ga ik Inshallah aanmelden voor groepslessen (Zumba, Spinning etc. je mag onbeperkt meedoen)
:nijn: En heb vanochtend nieuwe Zumba dvd's ontvangen! Hamdouallah, wat ik dus met iedereen wil delen: er is geen betere manier om gezond af te vallen dan sporten, sporten en nog eens sporten ;) en goed letten op je voeding.
:kus:
Oumnia___
21-08-2010, 17:30
Salam alaikoem,
Inshallah ga je je streefgewicht behalen. Ik heb zelf ook vanalles geprobeerd: crashdieet, shakes noem maar op.
Ben vanaf mei serieus begonnen met afvallen. Ik heb me vandaag de eerste keer na Marokko gewogen....ben gewoon 4,5 kg kwijt :D dit terwijl ik voor de vakantie met moeite 2 kg eraf kreeg. Dus geef niet te snel op ;) ben nu in totaal 7 kg kwijt
Ook ben ik deze week(ondanks ramadan) gestart met een programma dat bestaat uit krachttraining, cardio en powerplate bij Health City. Na de Ramadan ga ik Inshallah aanmelden voor groepslessen (Zumba, Spinning etc. je mag onbeperkt meedoen)
:nijn: En heb vanochtend nieuwe Zumba dvd's ontvangen! Hamdouallah, wat ik dus met iedereen wil delen: er is geen betere manier om gezond af te vallen dan sporten, sporten en nog eens sporten ;) en goed letten op je voeding.
:kus:
Amien, ik hoop het echt want zo kan ik niet verder ..
Ik verlies in Marokko ook wel gewicht, maar dat komt er als ik terug ben weer gewoon aan :(
Wat goed van je dat je ondanks de Ramadan toch bent gaan sporten, daar ben ik vandaag ook mee begonnen (zumba)
Incha'Allah behalen we allemaal ons streefgewicht
Liefs, Oumnia
Amien, ik hoop het echt want zo kan ik niet verder ..
Ik verlies in Marokko ook wel gewicht, maar dat komt er als ik terug ben weer gewoon aan :(
Wat goed van je dat je ondanks de Ramadan toch bent gaan sporten, daar ben ik vandaag ook mee begonnen (zumba)
Incha'Allah behalen we allemaal ons streefgewicht
Liefs, Oumnia
In Ramadan moet je juist denken aan je gezondheid ;) je lichaam rust geven, maar ik wil gewoon niet mijn opgebouwde conditie verwaarlozen.
Blijft moeilijk trouwens, want met el maghreb hou ik 't nooit bij harira, dadels en koffie zoals ik me voorneem. :moe:
Oumnia___
21-08-2010, 17:46
In Ramadan moet je juist denken aan je gezondheid ;) je lichaam rust geven, maar ik wil gewoon niet mijn opgebouwde conditie verwaarlozen.
Blijft moeilijk trouwens, want met el maghreb hou ik 't nooit bij harira, dadels en koffie zoals ik me voorneem. :moe:
Ja maar als er zoveel lekkers op tafel staat - irriteer ik me trouwens mateloos aan want niemand krijgt wat binnen na een kom soep- dan is het wel ff moeilijk ..
Ik hou het bij harira en dadels, dan moet ik ff rusten het probleem bij mij begint daarna pas ..
:haha: Het is moeilijk, maar we moeten ons gewoon beheersen ! :o
Oumnia___
22-08-2010, 08:30
Hi,
Dit heb ik vandaag met shor gegeten:
- 1 nectarine
- 1 appel
- water
- een glas melk (= 200ml)
Ik was wel voldaan daarna, maar volgens mijn moeder heb ik te weinig gegeten :o
Ik heb in de ochtend 15 sit-ups gedaan & in de middag een uurtje zumba (dat was dus gisteren 21/08) verder moest ik ook meehelpen met de verhuis van mijn broer dus dat zit ook wel goed volgens mij :D
Straks ga ik m'n vasten verbreken met een omelet en een tosti
verder ook nog een slaatje en fruit :o
Laters xo
Nawal1991
22-08-2010, 15:26
Hey,
Ik ben vandaag begonnen. Mijn ma zegt het is ramadan en jij gaar in de ochtend hardlopen :eek: ben je gek. Hoe doe je dat en dan nog strax werken :goedzo: We kunnen het, grootste oorzaak ik denk ik emotie-eten meid.
Hej Nawal, hartstikke bedankt!
We gaan ervoor & het gaat ons lukken :D
Wanneer ben je begonnen ?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.