Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Fysiek geheugen wissen...

MANinBLACK
20-08-2010, 12:16

Fysiek geheugen wissen van een pc... Wie kan me helpen?

marocieboy
20-08-2010, 15:15
Waarom zou je dat willen? Ik neem aan dat je ram geheugen bedoeld. Je kunt nooit teveel ram geheugen, toch?

MANinBLACK
20-08-2010, 15:32
naast mijn laptop heb ik ook een pc thuis voor mijn dochtertje (4jaar) voor de tekenfilmpjes....anders wilt zij de laptop hahahah de hele pc is heel erg traag, er zit bijna niets op, dus geen bestanden.. (alles op een externe schijf)...ook wat automatisch start, heb ik geblokeerd. alleen de antivirus (NOD32) start mee. en toch is het te traag... dus ik dacht fysieke geheugen wissen!!??

marocieboy
20-08-2010, 18:24
naast mijn laptop heb ik ook een pc thuis voor mijn dochtertje (4jaar) voor de tekenfilmpjes....anders wilt zij de laptop hahahah de hele pc is heel erg traag, er zit bijna niets op, dus geen bestanden.. (alles op een externe schijf)...ook wat automatisch start, heb ik geblokeerd. alleen de antivirus (NOD32) start mee. en toch is het te traag... dus ik dacht fysieke geheugen wissen!!?? Welke versie van Windows zit er op de pc? Gebruikt u ook het programma Ccleaner op die pc? Nee, fysieke geheugen oftewel ram geheugen verwijderen uit de pc is niet de oplossing, uw pc wordt daar alleen nog trager van en dat wilt u niet hebben.

NadorinoCrysis
20-08-2010, 18:29

En ga ook naar Start-Uitvoeren en typ dxdiag. Maak daar een screenshot en upload het naar imageshack of imgur.com. Gebruik je nieuwere besturingsysteem dan XP, ga naar Start (Windows logo) en typ bij zoeken dxdiag en klik op de pictogram met een gele kruis in blauw rondje.

MANinBLACK
23-08-2010, 13:15
Welke versie van Windows zit er op de pc? Gebruikt u ook het programma Ccleaner op die pc? Nee, fysieke geheugen oftewel ram geheugen verwijderen uit de pc is niet de oplossing, uw pc wordt daar alleen nog trager van en dat wilt u niet hebben. Er zit Windows exp op. Ccleaner draai ik ook haal vaak, maar dat wil ook niet helpen. Dank voor je hulp!

marocieboy
23-08-2010, 13:24
Er zit Windows exp op. Ccleaner draai ik ook haal vaak, maar dat wil ook niet helpen. Dank voor je hulp! geen dank, graag gedaan. :) Al gekeken of het nodig is om de harde schijf te defragmenteren (niet verwarren met formatteren)?

MANinBLACK
23-08-2010, 13:28
geen dank, graag gedaan. :) Al gekeken of het nodig is om de harde schijf te defragmenteren (niet verwarren met formatteren)? Salaam, Windows heb ik een paar keer geformateerd (opnieuw geinstalleerd) - defragmenteren van de harde schijf doe ik ook een paar keer per maand! het rest alleen maar om dat ding bij de grofvuil neer te zetten. Dank

MANinBLACK
23-08-2010, 13:29
mischien ligt het aan de NOD32 antivirus, ik ga die maar eraf halen, en een andere in de paats installeren, wat raad je mij aan?

marocieboy
23-08-2010, 13:37
mischien ligt het aan de NOD32 antivirus, ik ga die maar eraf halen, en een andere in de paats installeren, wat raad je mij aan? Aleikum salaam, Nod32 antivirus is een hele goede, ik denk niet dat dat het probleem is. Hoeveel ram geheugen heeft die pc? Hoe sterk is de processor? Hoeveel schijfruimte is er vrij ? Hoe oud is de pc? Heb je overbodige opstartitems al uitgeschakeld of verwijderd? De pc nu al weg gooien zou doodzonde zijn.

ILI_Amazigh
23-08-2010, 13:50
Fysiek geheugen wissen van een pc... Wie kan me helpen? Je kunt dat geheugen niet echt wissen omdat het als een werkgeheugen wordt gebruikt. Je zou wel wat RAM geheugen vrij kunnen maken door via bijvoorbeeld CCleaner onnodige programma's uit te schakelen die bij het opstarten worden ingeschakeld. Op onderstaande site staat ook ene manier waarop je wat services van windows kunt uitzetten waardoor je PC wat sneller zou kunnen reageren. Maar daar moet je wel heel goed opletten dat je niet iets verkeerds uitzet. http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html

Yusuf13
23-08-2010, 17:07
Misschien moet je juist je geheugen uitbreiden door er een paar stripjes RAM bij te zetten. Reken maar dattie dan sneller gaat.