Bekijk originele versie : Marokkaanse hangjongeren tarten samenscholingsverbod
Overlast veroorzakende Marokkaanse hangjongeren in het Brabantse Etten-Leur blijken het onlangs ingestelde samenscholingsverbod aan hun laars te lappen. De buurt ondervindt veel hinder van de rondhangende jeugd. Naar eigen zeggen ondervinden de Marokkaanse jongeren hinder van de politie.
In de wijk Grauwe Polder is sinds 1 augustus een samenscholingsverbod van kracht op openbaar terrein. Groepjes jongeren met meer dan drie personen zijn uit den boze. Desondanks staan er regelmatig groepen met meer dan twintig Marokkaanse hangjongeren. Zij voeren een kat-en-muis-spelletje met de politie.
Zodra de buurt de politie inlicht over overlast, gaat deze een kijkje op de plaats van de gemelde onrust nemen. Zodra de politie ter plaatse is, vluchtten de hangjongeren weg naar locaties vlakbij waar het samenscholingsverbod niet geldt. Een van de jongeren, Achmed, vertelt: "Als de politie om de hoek komt rijden, rennen we hard weg. Dan vliegen ze het grasveld op, want dat valt net buiten het gebied", vertelt hij lachend.
Volgens Ahmed valt de overlast wel mee. "Misschien praten we een beetje hard en we lachen natuurlijk. En ja, op een mooie zomeravond kan het weleens laat worden. Maar hard drugs zal je bij hen niet zien". Van klachten van omwonenden zijn de hangjongeren niet gediend. "We willen helemaal niet dat ze komen praten, want dan denkt iedereen dat er weer wat aan de hand is. We willen niks met die agenten te maken hebben", aldus Mohammed Zeci.
Volgens Ahmed dreigt de situatie te escaleren. Ook vóór het samenscholingsverbod partrouilleerde de politie langs de hangplekken, maar sinds twee weken verhardt volgens hem de situatie. "De politie komt ons lastig vallen", vindt Achmed. "Nu rennen we nog wel weg. Straks wordt het erger, dan gaan ze ons achtervolgen en oppakken. Dit gaat gewoon escaleren."
Bron: fok.nl
Tja.....
Eerlijk gezegd vind ik ook dat er niet overdreven moet worden, er moet verschil gemaakt worden tussen hangjongeren en etters...
Ik weet nog van vroeger dat ook wij lekker rond hingen, soms waren we wat te luidruchtig, het enthousiasme van de jeugd zeg maar, soms in een vakantie werd het wat laat, maar we deden niet echt kwaad, soms eens een kwajongensstreek, even wat naar dat vervelende zeurmens van op de hoek roepen in het voorbij gaan, heeft ze verdient door altijd zo te zeuren over ons dachten we dan.
Vanuit die ervaring weet ik ook wel dat mensen idd erg kunnen zeuren, dat sommige mensen maar erg weinig kunnen hebben en erg snel over verlast praten, mensen die alleen een ijzige stilte ok vinden, die mensen moeten maar in een hutje op de hei gaan wonen vind ik, in een woonwijk is leven, hoort leven te zijn.
Ik vind een samenscholingsverbod dan ook wel heel erg ver gaan, vooral omdat vele onschuldige jongeren hiervan het bokkie zijn.
Wanneer leren we nu eens het probleem aan te pakken zonder onschuldigen te raken, pak etters gewoon in hun nekvel en laat jongeren gewoon jongeren zijn en overdrijf niet....
Dat samenscholingsverbod zal er wel niet zomaar gekomen zijn neem ik aan, er zal wel ooit iets gebeurt zijn waardoor die maatregel is genomen.
Wat was de aanleiding van het samenscholingsverbod?
Origineel gepost door Sanglier
Zo'n samenscholingsverbod is een tamelijk zware maatregel. Dat wordt niet zomaar eventjes ingesteld om jeugd te plagen.
Ahmed is gewoon verkeerd bezig en dat weet hij. Zou hij in de gaten hebben dat zijn gedrag een heel verkeerde uitwerking heeft?
Zo een samenscholings verbod is een schijnmaatregel en wordt meestal door niemand nageleefd, zelfs niet door de politie.
Origineel gepost door Deliana
Wat was de aanleiding van het samenscholingsverbod?
Onophoudelijk gezeur van een bejaard vrouwtje bijvoorbeeld.
ibtisamc
20-08-2004, 15:46
Origineel gepost door alonzo
Ja, omdat ze haar handtasje gejat hebben, hoe durft ze daar iets van zeggen.
Had ze maar geen handtas bij moeten hebben. :rolleyes:
Hou die idiote sarcastische opmerking maar voor je!
Je moet je eigen nieuws niet maken he zeikgast!
Origineel gepost door ibtisamc
Hou die idiote sarcastische opmerking maar voor je!
Je moet je eigen nieuws niet maken he zeikgast!
:giechel: :goedzo:
In mijn dorpje heb je ook van die tuk-jongeren die de boel terroriseren, maar heb nog geen samenscholingsverbod zien worden uitgevaardigt. Misschien hebben ze net het 'goede' kleurtje.
Als alternatief doet stichting jeugd en welzijn haar best allerlei activiteiten voor ze te bedenken ipv zoals vele buurt bewoners ze het probleem willen oplossen door ze op de 1 of andere manier te willen zien verdwijnen.
ibtisamc
20-08-2004, 18:50
Je beseft dus maar al te best op welke dwaze posting de mijne sloeg.
Je was er zoals men zegt 'Als de kippen bij'
Zou jij je eigen domheid niet betere verbergen? :rolleyes:
De enige hier die iets moet verbergen ben jij Alonzo met je dwaze opmerkingen altijd!
Je zet jezelf steeds voor schut is dat soms een hobby van jou?? jezelf voor schut zetten?
Zoniet dan raad ik je dringend aan die slechte gewoonte af te leren!
Praetorian
20-08-2004, 19:38
Origineel gepost door Corrie
Alonzo, wanneer dringt het eens tot je door dat ik het over de normale jongeren had????
Je kan me heel veel vertellen, maar niet dat echt de gehele jeugd van etten-leur doorgerot is.
Als we verder kijken in het land dan weten we dat het in verreweg de meeste gevallen om 1 of een paar kleinere groepjes gaat die echt problemen geven en de rest, ach die misdraagt zich weleens, maar wie heeft dat niet gedaan.
Jij loopt hier te brullen alsof die luitjes daar vanalles hebben uitgehaalt, ik zeg daarop, ach ik weet wel hoe dat gaat, uit ervaringen uit mijn eigen jeugd.
Je doet net alsof er nooit dingen worden besloten die overdreven of onzinnig zijn.
Ons jeugdhonk vroeger is wel 10 keer verplaats en verboden tussendoor, maar we deden geen vlieg kwaad, misschien waren we zo nu en dan wat irritant, maar daar heb je het dan ook wel mee gehad.
Ons is toen ook verboden bij de bieb te hangen, toch werd er niets gesloopt, werd niemand het leven zuur gemaakt, maar de politie kwam wel zo'n 5 keer per dag controlen alsof we beruchte criminelen waren.
Wij hebben ook gerend(lachen, gieren en brullen ;) ) en de politie uitgedaagt, dus ook dat is geen abnormaal tienergedrag, is juist heel normaal gedrag.
Zoals je ziet aan het bericht werkt het verbod averecht, jeugd is nu eenmaal jeugd en die gaan gewoon graag tegen dit soort dingen in, wat is er nu leuker dan politie-agentje plagen als je een jaar of 14-16 bent?
Of dat zeurmens van op de hoek lekker neten, lekker uitdagen zodat ze de politie belt en er snel net op tijd vandoor zijn, als tiener lach je je dan toch kapot joh, dat is een leuk spelletje.
Ben jij wel jong geweest, of ben je bejaard geboren????
Over het algemeen lees ik met veel belangstelling jou reactie`s corrie, omdat vaak verstandig reageert...maar nu sla je de plank mis.....alleen al omdat je niet weet watr er daar zich afspeeld en wat er allemaal al is voorgevallen....
Wij liepen vroeger ook te klooien op straat, maar we hebben nog nooit een straatverbod of weet ik wat gehad....
Politie agentje plagen? We hebben toch de mond hier altijd vol over respect.....?
Hangjongeren zijn ( meestal ) niksnutten, zonder hobby en zonder verdere nuttige levensinvulling....
Ouderen lastig vallen, ja natuurlijk, een zwakke groep mensen pakken, die verder niks kunnen beginnen....moedig hoor...
Ben jij wel jong geweest, of ben je bejaard geboren????
Corrie,
De streken van jongelui toen, is wel veranderd hoor in de jaren. Tegenwoordig blijft het niet bij "belletje lellen".
Tegenwoordig steken we ons vriendinnetje in de fik als ze met een ander heeft gezoend.
Als Corrie in de algemeenheid zou spreken dan heeft ze groot gelijk, die samenscholingsverboden zijn de laatste tijd zeer in trek. Bij het minste of geringste wordt er een verbod uitgevaardigd..
Praetorian
20-08-2004, 19:53
Ik geloof best dat daar een groepje of wat groepjes waren die echt tever gingen en dat daar echt wat aan gedaan moest worden, maar je kan me niet vertellen dat dat over alle jongeren gaat...
Nee natuurlijk niet....dat hoor je mij ook niet zeggen....
Maar het blijft een feit dat "hang" jongeren, zich vervelen en met de verveling komen de streken....
En inderdaad, als je vroeger zoiets deed, en je vader kwam erachter, dan kon je van hem óók nog een flinke klap voor je kanis krijgen.....tegenwoordig gaan "vaders" verhaal halen op het bureau.....het is een heel andere tijd....
Laten ze de ouderen ( zwakkeren ) van de samenleving met rust laten.....
Amazoelloe
20-08-2004, 20:05
Oppakken en flink straffen, hoe ga je dat realiseren?
De bak in, zweepslagen, geen snoep voor een maand, een pak op de broek..zeg maar.
Ik denk dat als je niet in Etten-Leur woont en geen last hebt van die rotjochies, dat je niet kan meepraten..en wie zegt niet dat de hele groep allemaal rotjochies zijn.
Probber je niet al te sympathiek te presenteren, we zijn nog niet vergeten dat je hier wegging met de boodschap dat je niet meer terugkwam nadat diegenen waar jij het altijd voor opnam, je dik in de nek zaten.
Maar goed, je bent toch maar terug gekomen, volgende poging.?
Maar zoals gezegd, je kan altijd solliciteren bij de politie in Etten-Leur om die mensen daar eens duidelijk te maken hoe ze met dit soort jochies moeten omgaan en om aan de mensen die er last van hebben te zeggen dat ze niet zo moeten zeuren.
Travestiet Zeikpistach is back in town. Overal waar het woord 'Marokkaan' hangt trekt onmiddelijk de aandacht van dit travomisbakseltje.
Praetorian
20-08-2004, 20:06
Nee hoor, nooit bang geweest voor klappen, maar ik had wel een enorm lange huisarrest gekregen als ze het hadden geweten, gelukkig dachten ze dat ik een schatje was ;)
Maar verveling is idd een groot probleem, jeugdhonken en activiteiten zijn daarvoor een oplossing, dat zal niet alles afvangen, maar wel een flink deel.
Idd.....EN.....ouderen moeten meer in de gaten houden wat hun kinderen `s avonds uitvreten....het is maar wat makkelijk om je eigen kinderen thuis niet te "vermaken" met spel, dans, zingen, computerspellen en noem maar op.....de ouders hebben hierin een GROTE verantwoording.....je kinderen maar de straat opschoppen en er verder niet naar omkijken is een schandelijke zaak....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.