Bekijk originele versie : Nederlandse militairen vermoorden twee Irakezen
AS-SAMAWAH/DEN HAAG - Nederlandse militairen in Zuid-Irak hebben donderdagavond laat in de buurt van hun basis in As-Samawah een voertuig met Irakezen beschoten. Dat gebeurde nadat zij vanuit de auto onder vuur waren genomen. De wagen raakte daarop van de weg, waarna de militairen twee inzittenden dood aantroffen. Of die door de kogels of door het ongeluk om het leven zijn gekomen, kon een woordvoerder van het ministerie van Defensie in Den Haag vrijdagochtend niet zeggen.
Volgens de zegsman openden de Irakezen rond 23.45 uur plaatselijke tijd vanuit het voertuig het vuur op een Nederlandse patrouille, waarop de militairen terugschoten. Of er nog meer mensen in het voertuig zaten, is onbekend.
Aan de Nederlandse kant vielen geen gewonden. De Koninklijke Marechaussee (KMAR) en de lokale politie stellen een onderzoek in naar wat er precies is gebeurd. Na het vuurgevecht hebben grondtroepen en Apache-gevechtshelikopters het gebied gedurende de nacht verder in de gaten gehouden.
Verdacht voertuig
Het Japanse persbureau Kyodo meldde eerder op gezag van de lokale politie dat Nederlandse militairen in de buurt van hun basis een verdacht voertuig hadden beschoten waarbij twee inzittenden om het leven zouden zijn gekomen. De politie verklaarde geen wapens in de wagen te hebben aangetroffen en suggereerde dat de de Nederlandse militairen mogelijk een vergissing hebben begaan. Het Nederlandse Camp Smitty ligt 5 kilometer buiten As-Samawah. Er zijn circa zeshonderd militairen gelegerd.
Paraatheid
Het schietincident had plaats nadat Iraakse agenten en veiligheidstroepen in As-Samawah in hoogste staat van paraatheid waren gebracht in verband met het geweld in de heilige stad Najaf. Donderdagavond was een controlepost van de Iraakse politie al beschoten vanuit een auto. Het is de afgelopen weken erg onrustig rond As-Samawah. Vorige week kwam in het nabijgelegen Ar-Rumaythah nog een Nederlandse militair om bij een schietpartij. Vijf andere Nederlanders raakten daarbij gewond.
Terreurgroep dreigt Nederland met aanslagen
Uitgegeven: 15 augustus 2004 22:51
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2004 23:13
Raar zeg...wat heeft Nederland nou gedaan... :rolleyes:
nathalie2
20-08-2004, 09:34
Origineel gepost door Raihana
AS-SAMAWAH/DEN HAAG - Nederlandse militairen in Zuid-Irak hebben donderdagavond laat in de buurt van hun basis in As-Samawah een voertuig met Irakezen beschoten. Dat gebeurde nadat zij vanuit de auto onder vuur waren genomen.
Heb jij een beetje moeite met causale verbanden leggen?
Praetorian
20-08-2004, 09:40
Origineel gepost door Raihana
Raar zeg...wat heeft Nederland nou gedaan... :rolleyes:
Zijn we weer aan het ophitsen.......en de zaak verdraaien....hoe simpel kun je zijn zeg...je laat je hier wel heel gemakkelijk in de kaart kijken....?
Origineel gepost door Praetorian
Zijn we weer aan het ophitsen.......en de zaak verdraaien....hoe simpel kun je zijn zeg...je laat je hier wel heel gemakkelijk in de kaart kijken....?
Raihana is heel simpel zelfs.. :)
Origineel gepost door Mangin
Zwakzinnig is hier misschien beter op zijn plaats dan simpel.
Als jij maar blij bent.. ;)
Zwakzinnig is hier misschien beter op zijn plaats dan simpel.
En wat ben jij trouwens? Naast een domme belg :belgie:
Praetorian
20-08-2004, 09:56
Ik heb dit fenomeen wel eens eerder hier waargenomen. Mensen, altijd van islamitische overtuiging, die de aanslag op het WTC goedpraten door te duiden op de Amerikaanse inval in Afghanistan en Irak.
Ik kan dat ook niet begrijpen.....
ff serieus....Eens moeten bij die figuren toch de ogen open gaan..? Wij zien toch ook wel dat Bush wel meer van plan is dan dat ze zeggen....Amerika maakt ook fouten...maar zij kunnen nu eenmaal op de één of andere manier niet hebben wanneer er ( terecht ) dingen worden opgemerkt over Irak of over het uithuwelijken, over de problemen die ( een deel ) de marokaanse jongeren veroorzaken in Nederland....
Waar ligt dat aan?
appie666
20-08-2004, 10:00
Ik kan dat ook niet begrijpen.....
ff serieus....Eens moeten bij die figuren toch de ogen open gaan..? Wij zien toch ook wel dat Bush wel meer van plan is dan dat ze zeggen....Amerika maakt ook fouten...maar zij kunnen nu eenmaal op de één of andere manier niet hebben wanneer er ( terecht ) dingen worden opgemerkt over Irak of over het uithuwelijken, over de problemen die ( een deel ) de marokaanse jongeren veroorzaken in Nederland....
Waar ligt dat aan?
Waar baseer jij het op dat wij geen kritiek kunnen hebben?
Je generaliseert!
Praetorian
20-08-2004, 10:02
Origineel gepost door appie666
Waar baseer jij het op dat wij geen kritiek kunnen hebben?
Je generaliseert!
Waar ik dat op baseer?.....
Lees de stukken bv van Raihana eens GOED door....
Ik generaliseren....ja...vroeger zou je geroepen hebben dat ik discrimineer....nieuw woordje gevonden?
appie666
20-08-2004, 10:07
Waar ik dat op baseer?.....
Lees de stukken bv van Raihana eens GOED door....
Ik generaliseren....ja...vroeger zou je geroepen hebben dat ik discrimineer....nieuw woordje gevonden?
IK lees 'die figuren'?
Praetorian
20-08-2004, 10:08
Cultuur, het leven met fouten en gevolgen is voor de meesten blijkbaar te verkiezen boven het toegeven van die fouten en de bijbehorende aanpassingen uit te voeren.
Voeg daarbij een religie waar het helemaal uit den boze is om aan de fundamenten te tornen en je hebt een stel ezels die zich niet 1, niet 2 maar zo vaak als maar mogelijk is aan dezelfde steen stoten.
En zich vervolgens trots op de borst slaan om hun 'standvastigheid'
Dan mag ik dus concluderen dat ze er een gedachtengang op nahouden die honderden jaren geleden al van toepassing was?
appie666
20-08-2004, 10:10
Dan mag ik dus concluderen dat ze er een gedachtengang op nahouden die honderden jaren geleden al van toepassing was?
Er zijn gewoon veel kazen in dit Land die maar niet kunnen accepteren dat wij weinig op hebben met hun achterlijke cultuur, en dat wij ten alle tijde onze cultuur behouden, they can make or break it!
Cultuur, het leven met fouten en gevolgen is voor de meesten blijkbaar te verkiezen boven het toegeven van die fouten en de bijbehorende aanpassingen uit te voeren.
Voeg daarbij een religie waar het helemaal uit den boze is om aan de fundamenten te tornen en je hebt een stel ezels die zich niet 1, niet 2 maar zo vaak als maar mogelijk is aan dezelfde steen stoten.
En zich vervolgens trots op de borst slaan om hun 'standvastigheid'
Ja en zo kunnen we door gaan...zo denk ik namelijk ook over jou.
Een leven met fouten? Dit zegt mij niks helaas... :rolleyes:
Ik ben een Moslima ja, en ik hou mij aan de regels van de Islam en doe ontzettend mij best een goede moslima te zijn...Cultuur heeft hier ook niks mee te maken...weet je het zijn gewoon de feiten die mensen niet willen inzien...zoals jij nu doet.
Droom ze zou ik zeggen... :)
Praetorian
20-08-2004, 10:13
Origineel gepost door appie666
Er zijn gewoon veel kazen in dit Land die maar niet kunnen accepteren dat wij weinig op hebben met hun achterlijke cultuur, en dat wij ten alle tijde onze cultuur behouden, they can make or break it!
Schelden kun je wel.....zitten jou ouders soms óók in marokko. of heb je lak aan hun opvoeding.....
Jij pikt trouwens wel graag een graantje mee van onze achterlijke cultuur, niet?
Ik kan maar één ding zeggen, wanneer het je hier niet bevalt........
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.