Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : hoe is het echt in najaf??

Pagina's : [1] 2 3

LZN
20-08-2004, 06:33

hoe staat het nou in najaf? de ene keer hoor je dat de moskee van najaf is omsingeld en 2 dagen later hoor je dat ze die moskee tot op 200 meter genaderde zijn. dit zou beiden kunnen natuurlijk maar fris ruikt het niet. de ene dag hoor je dat de groep van al sadr maar een paar mensen zijn, dit was op het begin van de strijd met al sadr, de andere dag (tegenwoordig bijna elke dag) hoor je dat er wel 50 of soms 100 of 200 man van al sadr gedood zijn. jammer genoeg hoor je niet elke dag hoeveel amerikanen er omgekomen zijn. is dit zelf sencuur of worden die cijfers simpelweg niet naar buiten gebracht? en kloppen dan die aantallen doden van al-sadr wel?? hoe staat het nu echt in die stad najaf?.

Erwin
20-08-2004, 08:44
Origineel gepost door achmad ... jammer genoeg hoor je niet elke dag hoeveel amerikanen er omgekomen zijn. is dit zelf sencuur of worden die cijfers simpelweg niet naar buiten gebracht? ... Gunnen ze je geen feestje?:boogie: ps CenSuur

Praetorian
20-08-2004, 09:23
Origineel gepost door achmad jammer genoeg hoor je niet elke dag hoeveel amerikanen er omgekomen zijn. hoe staat het nu echt in die stad najaf? Weet je wat? Ga er zelf ff kijken, schrijf je in en meldt je aan.....kun je de doden zelf tellen.....beeldbuisterrorist.....

babyvanbelisma
20-08-2004, 10:40
Ik denk dat er geen media zijn die compleet objectief verslag doen, niet hier, niet in Amerika en ook niet in het midden-oosten. Dus de enige manier waarop je zeker kunt zijn van de situatie is als je ooggetuige bent. Kranten en journaal geven toch altijd een verdraaide weergave van de waarheid. Wel jammer, maar onvermijdelijk.

arabchrstn
20-08-2004, 12:31

Origineel gepost door achmad hoe staat het nou in najaf? de ene keer hoor je dat de moskee van najaf is omsingeld en 2 dagen later hoor je dat ze die moskee tot op 200 meter genaderde zijn. dit zou beiden kunnen natuurlijk maar fris ruikt het niet. de ene dag hoor je dat de groep van al sadr maar een paar mensen zijn, dit was op het begin van de strijd met al sadr, de andere dag (tegenwoordig bijna elke dag) hoor je dat er wel 50 of soms 100 of 200 man van al sadr gedood zijn. jammer genoeg hoor je niet elke dag hoeveel amerikanen er omgekomen zijn. is dit zelf sencuur of worden die cijfers simpelweg niet naar buiten gebracht? en kloppen dan die aantallen doden van al-sadr wel?? hoe staat het nu echt in die stad najaf? Ik vrees dat het niet erg jofel is, om als journalist momenteel in Najaf te zijn. Vandaar dat de berichtgeving onduidelijk is. Nu moeten journalisten afgaan op woordvoerders van beide partijen, en meestal moet je die met een korreltje zout nemen. Vandaar. Als er ergens journalisten aanwezig zijn, dan valt het altijd nog wel mee. Juist daar waar geen berichtgeving vandaan komt, daar gebeuren de meest erge dingen. Kijk naar Sudan en andere Afrikaanse landen. Daar komt de minste berichtgeving vandaan, terwijl wat daar gebeurt vele malen ingrijpender is, dan wat in Iraq gebeurt (zeg ik even objectief, mijn gevoel zegt anders).

Peej
20-08-2004, 13:14
In ieder geval staat wel vast dat Mijnheer Al-Sadr een moskee (een belangrijk heiligdom zelfs) aan het ontheiligen is door die te gebruiken als bunker, als schuilplaats voor gewapende troepen en als uitvalsbasis voor militair acties. Wat blijft er over van de Islam als godsdienst van vrede als haar heiligdommen misbruikt worden voor oorlogshandelingen?

Praetorian
20-08-2004, 13:18
Origineel gepost door Peej In ieder geval staat wel vast dat Mijnheer Al-Sadr een moskee (een belangrijk heiligdom zelfs) aan het ontheiligen is door die te gebruiken als bunker, als schuilplaats voor gewapende troepen en als uitvalsbasis voor militair acties. Wat blijft er over van de Islam als godsdienst van vrede als haar heiligdommen misbruikt worden voor oorlogshandelingen? Nee nee, dat zie je totaal verkeerd.....zodra de Amerikanen de moskee daar naderen en/of betreden....dán pas mag je praten over ontheiliging van die heilige plaats.....wat Al Sadr uitvreet.....daar.....of andere vredelievende lieden.....dat is allemaal geoorlooft... sarcastisch bedoelt he....maar dat snapte je al....

peterc
25-08-2004, 09:11
Origineel gepost door uuuuuuh Wat een ongelovelijk gezeik, als ze gewoon een bom op die moskee donderen is dat probleem ook weer opgelost. Dat is inderdaad het makkelijkste en ik verwacht dat een boel militairen staan te popelen om die order te geven. Maar goed, zou er niet fraai uitzien wanneer zo'n heiligdom door de zogenaamde duivel, amerika, vernietigd zou worden. Dat zal een boel terrorisme aanwakkeren wat sect gezien nog begrijpbaar is ook. Dan geef je een reden op een groot presenteerblad.

Perez
25-08-2004, 09:28
Ik vind het een behoorlijke ontheiliging van henzelf dat ze vanuit de moskee gaan vechten. De Amerikanen moeten inderdaad zelf de moskee niet gaan aanvallen. Alhoewel ik me afvraag of het verschil maakt als het irakeze leger het doet, want die zullen ze ook wel als onheiligen bestempelen. Ik heb het idee dat ze inderdaad rustig afwachten om een goed iets in handen te hebben dat ze de tegenpartij kunnen beschuldigen van ontheiliging. Beste lijkt mij om ze uit te laten hongeren.

appie666
25-08-2004, 09:42
Moge Allah al deze stinkAmerikanen doen terugkeren in lijkenkisten, Amin!

Perez
25-08-2004, 12:48
De Amerikanen en de oproerkraaiers (Al Sadr en Al Zarqawi en gevolg) moeten wegwezen. Ik wens de Irakezen vrede en rust en veiligheid toe.

Perez
25-08-2004, 14:01
Wat heeft Al Sadr gedaan voor de opbouw van zijn land? Heeft hij de vrede en de veiligheid een kans gegeven?

Karrar
25-08-2004, 18:11
Wat heeft amerika gedaan dan? Electriciteit was weer op zn normale niveau na de Golfoorlog, binnen drie maanden. ZIj zijn daar al 1,5 jaar, en er is nog steeds gen electriciteit en schoon water.

Huey
25-08-2004, 18:18
Uit laten hongeren en en zo'n 200 sluipschutters erom heen leggen. Dat zou ik doen, iedereen die zijn kop boven het raam uisteekt.... Desnoods gas gebruiken zoals in dat Russisch theater, zouden ze daar al aan gedacht hebben? Als je maar lang genoeg wacht geven die gasten het vanzelf op.

FAITHLESS
25-08-2004, 18:41

Zeg rot jij 's even op van deze site . Je begint aardig irritant te doen . Waarom zoek je niet een of andere rechtse site op. Kun je je daar uit leven.

Pagina's : [1] 2 3