Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Prettige Vakantie!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

caprio
20-08-2004, 02:26

bron: http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1092837928263.html Nou iedereen die al is geweest, gelukkig maar, iedereen die nog moet: kijken jullie een beetje uit? " 19-08-2004 COLUMN Ayaan Hirsi Ali: Gedumpt Door Ayaan Hirsi Ali ,,Zo, schatje, zullen we het ied-feest na een maand vasten gaan vieren met onze families in Marokko?'' ,,Ja, lieverd, lijkt me aardig, ik heb wel eens heimwee, dat weet je. Ik verheug me erop mijn moeder te zien. Ik bereid ons zoontje voor op de reis.'' Ik kan me voorstellen dat het gesprek ongeveer zo is gegaan tussen de in Marokko gedumpte vrouwen die door het tv-programma NOVA zijn geпnterviewd en hun Marokkaans-Nederlandse echtgenoten. Het Algemeen Dagblad heeft eerder dit jaar gemeld dat ongeveer 30 vrouwen per jaar uit Nederland worden meegenomen naar Marokko en vervolgens worden 'gedumpt'. Hoe gaat dat in zijn werk? Als het gezin eenmaal in Marokko aankomt, wordt er vakantie gevierd. Er zijn familiebezoeken en andere ontspannende activiteiten. Na enkele weken meldt de echtgenoot en vader dat hij alleen terugkeert naar Nederland. Hij heeft besloten dat de rest van het gezin beter in Marokko kan blijven. De lieve echtgenoot verwijst naar ruzies uit het verleden. ,,Vrouwtje was ongehoorzaam, vrouwtje was ondankbaar.'' Logisch dat hij haar paspoort, verblijfsvergunning en huwelijkspapieren inneemt en in zijn eentje naar Nederland terugkeert. Soms werkt zowel de familie van de man als die van de vrouw met de echtgenoot mee om de vrouw in Marokko te houden. Soms niet. Niet alle Marokkaanse mannen behandelen hun vrouwen slecht. Niet alle Nederlandse instanties kijken weg als ze te maken krijgen met een maas in de wet waar 'slechteriken' misbruik van maken. Naarmate de migratie uit arme landen toeneemt via arbeids-, huwelijks- en asielmigratie wordt het toelatingsbeleid van rijke landen strenger. Dat is op zichzelf logisch. In de wanhoop om een nieuw leven te beginnen in een nieuw en welvarend land, komen veel mensen in een mensonwaardige situatie. De grootste slachtoffers zijn de vrouwen en hun kinderen. Er wordt in vrouwen gehandeld. Ze worden eerst als importbruid naar Nederland gehaald en na circa 2,5 jaar weer gedumpt. Bij het aantreden van het kabinet-Balkenende II is het staatssecretariaat Emancipatie opgeheven. Minister De Geus vond dat de emancipatie van de vrouw voltooid was, op de meerderheid van de migrantenvrouwen na. Hij beloofde destijds het voorbeeld te geven aan het bedrijfsleven en andere departementen om niet onbedoeld vrouwenrechten te schenden. Wat blijkt nu uit de NOVA-reportage? De Vreemdelingenwet laat nog steeds toe dat vrouwenrechten onbedoeld worden geschonden." Ik weet niet hoe open er binnen de Marokkaanse gemeenschap over dit soort dingen gesproken wordt, of dit probleem onderkend wordt of ontkend, maar ik vraag me bij dit soort berichten altijd weer af: waar ligt de waarheid weer? bij de overdreven focus op de enkele gevallen door niet-Marokkanen of bij de ontkenning van dergelijke culturele problemen door Marokkanen?

Zoelfa
20-08-2004, 09:21
Het ligt hem aan het overdreven reageren over de enkele gevallen door niet Marokkanen!!. Simpel!

rnaj
20-08-2004, 09:27
Origineel gepost door caprio bron: http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1092837928263.html Nou iedereen die al is geweest, gelukkig maar, iedereen die nog moet: kijken jullie een beetje uit? " 19-08-2004 COLUMN Ayaan Hirsi Ali: Gedumpt Door Ayaan Hirsi Ali ,,Zo, schatje, zullen we het ied-feest na een maand vasten gaan vieren met onze families in Marokko?'' ,,Ja, lieverd, lijkt me aardig, ik heb wel eens heimwee, dat weet je. Ik verheug me erop mijn moeder te zien. Ik bereid ons zoontje voor op de reis.'' Ik kan me voorstellen dat het gesprek ongeveer zo is gegaan tussen de in Marokko gedumpte vrouwen die door het tv-programma NOVA zijn geпnterviewd en hun Marokkaans-Nederlandse echtgenoten. Het Algemeen Dagblad heeft eerder dit jaar gemeld dat ongeveer 30 vrouwen per jaar uit Nederland worden meegenomen naar Marokko en vervolgens worden 'gedumpt'. Hoe gaat dat in zijn werk? Als het gezin eenmaal in Marokko aankomt, wordt er vakantie gevierd. Er zijn familiebezoeken en andere ontspannende activiteiten. Na enkele weken meldt de echtgenoot en vader dat hij alleen terugkeert naar Nederland. Hij heeft besloten dat de rest van het gezin beter in Marokko kan blijven. De lieve echtgenoot verwijst naar ruzies uit het verleden. ,,Vrouwtje was ongehoorzaam, vrouwtje was ondankbaar.'' Logisch dat hij haar paspoort, verblijfsvergunning en huwelijkspapieren inneemt en in zijn eentje naar Nederland terugkeert. Soms werkt zowel de familie van de man als die van de vrouw met de echtgenoot mee om de vrouw in Marokko te houden. Soms niet. Niet alle Marokkaanse mannen behandelen hun vrouwen slecht. Niet alle Nederlandse instanties kijken weg als ze te maken krijgen met een maas in de wet waar 'slechteriken' misbruik van maken. Naarmate de migratie uit arme landen toeneemt via arbeids-, huwelijks- en asielmigratie wordt het toelatingsbeleid van rijke landen strenger. Dat is op zichzelf logisch. In de wanhoop om een nieuw leven te beginnen in een nieuw en welvarend land, komen veel mensen in een mensonwaardige situatie. De grootste slachtoffers zijn de vrouwen en hun kinderen. Er wordt in vrouwen gehandeld. Ze worden eerst als importbruid naar Nederland gehaald en na circa 2,5 jaar weer gedumpt. Bij het aantreden van het kabinet-Balkenende II is het staatssecretariaat Emancipatie opgeheven. Minister De Geus vond dat de emancipatie van de vrouw voltooid was, op de meerderheid van de migrantenvrouwen na. Hij beloofde destijds het voorbeeld te geven aan het bedrijfsleven en andere departementen om niet onbedoeld vrouwenrechten te schenden. Wat blijkt nu uit de NOVA-reportage? De Vreemdelingenwet laat nog steeds toe dat vrouwenrechten onbedoeld worden geschonden." Ik weet niet hoe open er binnen de Marokkaanse gemeenschap over dit soort dingen gesproken wordt, of dit probleem onderkend wordt of ontkend, maar ik vraag me bij dit soort berichten altijd weer af: waar ligt de waarheid weer? bij de overdreven focus op de enkele gevallen door niet-Marokkanen of bij de ontkenning van dergelijke culturele problemen door Marokkanen? Ik denk niet dat dit besproken wordt in de marokkaanse gemeenschap, daar starten ze liever een discussie over hoe verwerpelijk kaaskoppen zijn en de verloedering in de westerse maatschappij..... Dit onderwerp zal afgedaan worden als een incident, net als die marokkaan die betrapt is toen die met zijn leuter uit zijn broek achter die dwergpony stond, of die opa die met zijn klauwen aan zijn dochter en kleindochters zat..... Nee, marokkanen hebben het liever over kaashomos, kaaspedo's, kaashoeren dan hoeven ze geen kritiek te geven op hun maroc broeders en zusters, wel zo veilig....

Raihana
20-08-2004, 09:35
Origineel gepost door caprio bron: http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1092837928263.html Ik weet niet hoe open er binnen de Marokkaanse gemeenschap over dit soort dingen gesproken wordt, of dit probleem onderkend wordt of ontkend, maar ik vraag me bij dit soort berichten altijd weer af: waar ligt de waarheid weer? bij de overdreven focus op de enkele gevallen door niet-Marokkanen of bij de ontkenning van dergelijke culturele problemen door Marokkanen? Ik dacht dat het voor sommige Nederlanders als muziek in de oren klonk...toch weer een paar marokkaantjes minder in NL zal je denken... :D En die VVD-dwaas moet gelijk weer heeeeel overdreven reageren, als of het in werkelijkheid haar wat uitmaakt een paar marokkaanse MOSLIMSE vrouwen minder in Nederland.. Get real please.. :rolleyes:

rnaj
20-08-2004, 09:37

Origineel gepost door Sanglier Het is een kleine moeite om dit onderwerp hier uitgebreid aan de orde te laten komen. Eens kijken wat Amazoelloe er van vindt als hij vanmiddag uit bed komt. We zullen zien, en dan zal blijken of ik werkelijk overdrijf en dat dit onderwerp wegzakt zonder enige vorm van (zelf) kritiek... of dat er werkelijk een discussie onstaat over de positie van die vrouwen en kinderen....

rnaj
20-08-2004, 09:38
Origineel gepost door Raihana Ik dacht dat het voor sommige Nederlanders als muziek in de oren klonk...toch weer een paar marokkaantjes minder in NL zal je denken... :D En die VVD-dwaas moet gelijk weer heeeeel overdreven reageren, als of het in werkelijkheid haar wat uitmaakt een paar marokkaanse MOSLIMSE vrouwen minder in Nederland.. Get real please.. :rolleyes: In dat geval heb ik liever die vrouwen in nederland en dat ie mannen verdwijnen :rolleyes: Ik heb het niet zo op dat soort mensen

Raihana
20-08-2004, 09:39
Ik vind het zelf heel erg, maar kunnen jullie misschien begrijpen dat het verhaal 2 kanten heeft...en wij hebben nu een kant gehoord...toch?

rnaj
20-08-2004, 09:40
Origineel gepost door Raihana Ik vind het zelf heel erg, maar kunnen jullie misschien begrijpen dat het verhaal 2 kanten heeft...en wij hebben nu een kant gehoord...toch? Vertel eens iets over die tweede kant :confused:

Zoelfa
20-08-2004, 09:40
Origineel gepost door rnaj Ik denk niet dat dit besproken wordt in de marokkaanse gemeenschap, daar starten ze liever een discussie over hoe verwerpelijk kaaskoppen zijn en de verloedering in de westerse maatschappij..... Dit onderwerp zal afgedaan worden als een incident, net als die marokkaan die betrapt is toen die met zijn leuter uit zijn broek achter die dwergpony stond, of die opa die met zijn klauwen aan zijn dochter en kleindochters zat..... Nee, marokkanen hebben het liever over kaashomos, kaaspedo's, kaashoeren dan hoeven ze geen kritiek te geven op hun maroc broeders en zusters, wel zo veilig.... Die enkele uitzonderlijke gevallen die je zonet hebt opgenoemd, wordt wel dergelijk over gesproken, dus waar jij je mening op hebt gebasseerd dat weet jij beter als ik.... Zoals eerder is aangegeven betreft die uitzending van Nova een enkele gevallen, en ik als marokkaanse kan dit beter weten dan jij!!...

rnaj
20-08-2004, 09:41
Origineel gepost door Zoelfa Die enkele uitzonderlijke gevallen die je zonet hebt opgenoemd, wordt wel dergelijk over gesproken, dus waar jij je mening op hebt gebasseerd dat weet jij beter als ik.... Zoals eerder is aangegeven betreft die uitzending van Nova een enkele gevallen, en ik als marokkaanse kan dit beter weten dan jij!!... Ik basseer mijn mening op ruim 1 jaar ervaring op marokko.nl bijna 5000 berichten verder is mij gebleken dat er liever over de shit van kaaskoppen gediscuseerd word dan over de poep in de eigen tuin.. Sterker nog, er wordt gewoon openlijk ontkent dat er ook binnen de martok gemeenschap gepoept wordt ;)

appie666
20-08-2004, 09:42
Het is de realiteit, deze vrouwen moeten gewoon terug naar NL, onmenselijk dat sommige mannen tot zulke dingen in staat zijn(mocht het werkelijk zo zijn!) Maar geloof niet zozeer in de solidairiteit met deze vrouwen van de 'skelet zonder kkuutt', nee mevrouw Hirsi heeft er meer belang bij om haar beeld over de Islam weer te kunnen bevestigen.

Raihana
20-08-2004, 09:44
Origineel gepost door rnaj Vertel eens iets over die tweede kant :confused: Met ''wij'' bedoel ik dus ik en jij en Nova. Heb jij die mannen misschien gehoord op tv, ik niet in ieder geval..

rnaj
20-08-2004, 09:47
maar bedoel je nou dat het misschien niet waar is :confused: Of der er werkelijk hele goede redenen zijn om je vrouw zonder rechten in marokko achter te laten en nooit naar haar om te kijken...

Raihana
20-08-2004, 09:48
Origineel gepost door rnaj maar bedoel je nou dat het misschien niet waar is :confused: Nee, maar alles kan spelen..dat weten wij niet!

rnaj
20-08-2004, 09:49

(zie mijn aanpassing in mijn voorgaande bericht)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7