Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ff Serieus

Pagina's : [1] 2

LaMorena
20-08-2004, 00:00

Ff héél serieus (Bericht #) Wat moet ik doen? Ik heb 2 kinderen van 6 en 7. Nu ben ik sinds mei bekeerd tot de Islam en ik weet en voel dat het de waarheid is. Nu wil ik natuurlijk ook mijn kinderen zo opvoeden maar de vader van mijn kinderen is katholiek en Arubaan en die wilt absoluut niet dat zijn kinderen Moslim worden. Hij heeft van die domme opmerkingen als: 'heey domme moslimtrutje'. 'groetjes aan allah'. 'oh ga je weer naar de moskee'? En dat alles met een zeer sarcastisch toontje Hij wil niet dat mijn kinderen iets zeggen over de Islam en toen mijn dochtertje een keer zei: 'bismillah' toen ze ging eten, zei hij: 'we praten hier Nederlands hoor'. En dat terwijl hij zelf Arubaan is. Idioot dat het is. Maar goed, ik wil ze dus opvoeden met de Islam en vertel ze elke keer verhaaltjes en over de Koran enzo, laat ze Koran luisteren. Ik doe mijn best maar elke keer als ze naar hem toe gaan, dan komen ze weer terug en hebben ze een hekel aan Moslims en de Islam. Ze zeggen dat ze dan hun verjaardag niet meer mogen vieren en geen feestjes meer mogen hebben. Hij zit ze gewoon te hersenspoelen. Het is niet zo dat we altijd een goed contact hadden want hij is een vader van lik me vessie. Hij zit ze op te stoken achter mijn rug en doet net of ik de slechte pier ben in het verhaal. Elke keer als ik de kinderen breng of ophaal heeft ie van die steken onder water en elke keer zeg ik in mezelf: Allahoe akbar, geef me aub sabr. En het is zoo moeilijk. Ik weet gewoon niet wat ik het beste kan doen. Ik wil eigenlijk niet eens dat ze naar hem toe gaan omdat hij ook vaak 2 vriendinnen tegelijk heeft. Nouja heeft iemand advies ofzo?

Nissrine_1983
20-08-2004, 00:13
Ten eerste Masha'Allah dat je bekeerd bent. Ik vind het heel mooi en goed van je. Ik zie dat je in een moeilijke positie zit. Je wilt je kinderen Islamitsch opvoeden, wat eigelijk hel goed is Masha'Allah. Ik zeg je eerlijk, goede advies voor je heb ik niet. Insha'Allah, komt alles goed. Heb wat meer geduld, Insha'Allah...Sorry, ik weet niks anders te zeggen.

LaMorena
20-08-2004, 00:16
Origineel gepost door Nissrine_1983 Ten eerste Masha'Allah dat je bekeerd bent. Ik vind het heel mooi en goed van je. Ik zie dat je in een moeilijke positie zit. Je wilt je kinderen Islamitsch opvoeden, wat eigelijk hel goed is Masha'Allah. Ik zeg je eerlijk, goede advies voor je heb ik niet. Insha'Allah, komt alles goed. Heb wat meer geduld, Insha'Allah...Sorry, ik weet niks anders te zeggen. Het is zo moeilijk om geduld te hebben als ik daar aan de deur sta en hij probeert me weer de grond in te boren waar de kinderen bij zijn.

Nissrine_1983
20-08-2004, 01:19
Ik snap wat je bedoeld. Ik zou ook erg boos worden. Hoe is hij tegenover je kinderen??

LaMorena
20-08-2004, 01:26

Nou hij doet aardig tegen ze maar ze zeggen dat ze geen foutje mogen maken dat hij streng is enzo en hij stookt ze op. Het is wel moeilijk want hij zegt dit maar doet dat. Snapje? die kids raken gewoon onwijs verward dat is het probleem. Ik vind gewoon dat hij mij met rust moet laten en geen rare opmerkingen moet maken enzo. Die kinderen zitten zo in een vervelende positie. Plus wat ik erg vind is dat hij nu weer 2 vaste vriendinnen heeft. Met alletwee kinderen. Dus moeten ze daar weer aan wennen en over een tijdje gaat dat weer uit en heeft hij weer 2 andere vriendinnen naast elkaar. Dat is zo'n slecht voorbeeld.

misstomatisch
20-08-2004, 08:56
Ik vind het heel goed van je dat je bekeerd bent tot de Islam. Ik hoop dat dit geloof je heel gelukkig maakt en dat allah swt je zal belonen voor je goede daden. Wat je man betreft. Je moet hem duidelijk maken wat het geloof voor je betekent. Duidelijk maken hoe belangrijk het geloof voor je is. Ik hoop dat hij dan in ieder geval anders omgaat met je kinderen. Hij kan zich pas anders gaan gedragen als hij het geloof respecteert. Hij hoeft het niet te accepteren maar wel RESPECTEREN. Dan kom je al een heel end met elkaar :) Inshaallah komt alles goed. :zwaai:

LaMorena
20-08-2004, 10:23
DANKJE, maar we zijn al vier jaar uit elkaar. De kinderen wonen bij mij.

misstomatisch
20-08-2004, 11:34
Origineel gepost door LaMorena DANKJE, maar we zijn al vier jaar uit elkaar. De kinderen wonen bij mij. Dat begreep ik uit je verhaal ja. Maar hij ziet de kinderen toch nog steeds. En dat is wat ik bedoelde met "dan kom je een heel end met elkaar". Groetjes

LaMorena
20-08-2004, 12:13
Eerlijk gezegd denk ik dat hij never nooit niet het geloof zal respecteren. Maar ik blijf gewoon doorgaan met mijn kinderen dingen te leren over de Islam. Insh'allah gaat het gewoon na een tijdje heel goed. Ik hoop dat de kinderen inzien hoe de waarheid eigenlijk is.

Lella_Roosje
28-08-2004, 22:14
Maak hem duidelijk dat je geen ruzie met hem wilt maken hierover, maar dat hij respect moet hebben voor de Islaam. Maak hem ook duidelijk dat hij een verkeerd beeld over de Islaam heeft, en dat ook sommige landgenoten van hem Moslim zijn!!

Perez
29-08-2004, 00:33
Laat bij een scheiding nooit de kinderen ertussen komen te staan. Praat eerst met hem daarover. Voor de gezondheid en het welzijn van de kinderen moeten jullie allebei positief over elkaar zijn naar de kinderen toe. Jij moet hem dat beloven en hij jou. Hij moet dat niet beloven voor jou en jij niet voor hem, maar doe dit voor jullie kinderen. Dat is echt heel belangrijk. Als je je kinderen van hem niet islamitisch mag opvoeden, leef ze dan goed islamitisch voor en bid heel veel voor hen. Door jouw houding en voorbeeld zullen ze eerder geneigd zijn om jou keuze te volgen. Sterkte

LaMorena
29-08-2004, 11:47
Origineel gepost door Lella_Roosje Maak hem duidelijk dat je geen ruzie met hem wilt maken hierover, maar dat hij respect moet hebben voor de Islaam. Maak hem ook duidelijk dat hij een verkeerd beeld over de Islaam heeft, en dat ook sommige landgenoten van hem Moslim zijn!! Er is bijna geen communicatie. Maar als er communicatie is, komt hij af en toe weer met die domme opmerkingen. Gelukkig heb ik gisteren met een kennis van hem gepraat en ik heb het haar uitgelegd. Ik denk dat zij wel met hem praat erover. Zij vond het mooi dat ik het gat dat ik had opgevuld heb want zij had seintjes gekregen dat ik verplicht moslima was geworden. Niet dus. Mijn broertje kent haar ook en die had ook dat soort dingen tegen haar gezegd en nog weer een kennis van me, die had ook het vermoeden dat ik gedwongen werd maar ze durfde het niet te vragen aan me. Nogal vreemd, je zou denken dat als ze kennis hadden van mijn persoonlijkheid, ze het niet zouden denken dat ik me tot iets zou laten verplichten. Die periode heb ik gehad met mijn ex en alhamdoelilah is die tijd voorbij.

LaMorena
29-08-2004, 11:47
Origineel gepost door luister Het enigste oplossing hiervoor is "GEDULD". Probeer geen ruzie uit te lokken, vooral niet wanneer de kids bij zijn, en laat hem zeggen wat hij wil. geeft jij het goede voorbeeld zowel naar hem toe en naar kinderen toe. Allah zal je kinderen en hun vader naar het rechte pad leiden wanneer hij wil. Ik weet dat geduld nodig is. Alleen ontplof ik soms gewoon als ik zie hoe hij doet. Totaal geen respect voor mij en alleen maar klagen dat ik dingen verkeerd doe.

LaMorena
29-08-2004, 11:50
Origineel gepost door Perez Laat bij een scheiding nooit de kinderen ertussen komen te staan. Praat eerst met hem daarover. Voor de gezondheid en het welzijn van de kinderen moeten jullie allebei positief over elkaar zijn naar de kinderen toe. Jij moet hem dat beloven en hij jou. Hij moet dat niet beloven voor jou en jij niet voor hem, maar doe dit voor jullie kinderen. Dat is echt heel belangrijk. Als je je kinderen van hem niet islamitisch mag opvoeden, leef ze dan goed islamitisch voor en bid heel veel voor hen. Door jouw houding en voorbeeld zullen ze eerder geneigd zijn om jou keuze te volgen. Sterkte Wat ik al zei, hij praat niet tegen me, alleen maar om te zeuren en om mij van dingen te beschuldigen. Laat mij achter met schulden en confronteert mijn kinderen met al zijn vriendinnetjes. Het is moeilijk, heel moeilijk om positief te blijven over hem.

Lella_Roosje
29-08-2004, 14:03

Je kinderen zijn 6 en 7 jaar? Zijn ze niet oud genoeg om met ze te praten dat al die dingetjes dat hun vader zegt niet waar is en dat hij dat zegt omdat hij jaloers/kwaad/etc is op jou..?? Maak je kids in ieder geval duidelijk dat ze altijd terecht bij je kan en geef ze alle liefde van de wereld!!

Pagina's : [1] 2