Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : sex met je ex-man

Pagina's : [1] 2

nashanas
17-08-2010, 00:46

Hay, Mijn vriendin is ongeveer 2 maanden geleden gescheiden van haar man.maar ze is na de scheiding met hem naar bed gegaan. Een domme fout zegt ze. Mag dit volgens de islam? Help me deze vraag te beantwoorden.

FaithLoveMagic
17-08-2010, 00:47
nee je hebt niks meer met hem haraam dat is hetzelfde als seks voor het huwelijk

billi_jean
17-08-2010, 00:48
iemand heeft mij ooit verteld dat er niet zoiets bestaat als een domme vraag maar diegene zat er toch echt zwaar naast. Dit is de meest achterlijke vraag die ik ooit heb gehoord. TUURLIJK MAG HET NIET. Ze zijn toch niet meer getrouwd dus hij is haram voor haar. ps: zeg dat ze er zich niet druk over moet maken :P shit happens

--MEVROUWTJE
Nee mag niet.

FaithLoveMagic

1ding begrijp ik niet, het is gedaan met je man toch nog contact en samen maar bed gaan

Goodthings
17-08-2010, 00:49
Lol, als afsluiter ofzo? :maf:

nashanas
17-08-2010, 00:58
Thx voor jullie reacties, ja dat d8 ik al. Maar ze zei dat ze gehoord had dat als t binnen 3 maanden van de scheiding gebeurt dat t nog kon, ik betwijfelde dit daarom mijn vraag aan jullie. Ze heeft weer gewoon contact met hem 1x is t fout gegaan, ze heeft egt spijt. Kunnen ze weer islamitisch weer trouwen, hoe zit dat?

verritas
17-08-2010, 08:41
ga lekker sexen met je ex als het lekker was.... tis maar sex hoor, geen wereldschuddende dingen.

Alionso
17-08-2010, 09:12
De scheiding wordt pas voltrokken 3 maanden nadat ze sex hebben gehad (voor het geval dat ze zwanger zou zijn) dus binnen die 3 maanden kan ze terug gaan voor verzoening. 228.De gescheiden vrouwen moeten drie menstruatieperioden wachten; en het is haar niet geoorloofd, hetgeen Allah in haar baarmoeder heeft geschapen, te verbergen, indien zij in Allah en de laatste dag geloven; en haar echtgenoten hebben het recht, haar (intussen) terug te nemen, indien zij verzoening wensen. En vóór haar geldt hetzelfde als tegen haar, hetgeen billijk is, de mannen hebben voorrang boven haar, Allah is Machtig, Alwijs.

nashanas
17-08-2010, 10:35
Als ik goed begrijp mag je nog terug naar je man. Heeft ze nou zonde begaan toen ze met hem naar bed is gegaan?

Alionso
17-08-2010, 10:37
Wanneer was ze wettelijk gescheiden? 2maanden geleden toch?

achtergrond
17-08-2010, 15:22
iemand heeft mij ooit verteld dat er niet zoiets bestaat als een domme vraag maar diegene zat er toch echt zwaar naast. Dit is de meest achterlijke vraag die ik ooit heb gehoord. TUURLIJK MAG HET NIET. Ze zijn toch niet meer getrouwd dus hij is haram voor haar. ps: zeg dat ze er zich niet druk over moet maken :P shit happens shit jij moet nooit de hulpverlening in.. dat laatste gedeelte maakt het niet goed he

yasmina_baby
17-08-2010, 15:27
als een vrouw scheidt, moet ze eerst met een ander man naar bed gaan, voor ze weer halal is voor haar toenmalige man. dit als hij al 3 x scheiding heeft geroepen, dus al hy van haar scheidt, en andersom geldt hetzelfde, hij moet dan eerst met een ander vrouw naar bed voor hij weer halal is voor zijn toenmalige vrouw

nashanas
17-08-2010, 15:41
Wanneer was ze wettelijk gescheiden? 2maanden geleden toch? Ze is binnen 3 maanden van de scheiding weer in contact gekomen met hem, 1x is t dus fout gegaan. LOL verderr details weet ik niet, ze wil alleen weten of dat tegen de islam was.

Alionso
17-08-2010, 16:34

Ze is binnen 3 maanden van de scheiding weer in contact gekomen met hem, 1x is t dus fout gegaan. LOL verderr details weet ik niet, ze wil alleen weten of dat tegen de islam was. Dan is er geen probleem, na de 3 maanden mag ze zelfs terug trouwen met haar ex-man, maar als ze dan scheidt is ze haram voor haar ex-man totdat ze met een andere man getrouwd is geweest en dan weer gescheiden dan kan ze weer naar haar ex-ex man :maf: kan je volgen?

Pagina's : [1] 2