Bekijk originele versie : lees ff
Ik heb het idee dat sommige Marokkanen ‘trouw geil’ zijn……sommige meiden/jongens willen al op hun 17/18e trouwen. Dat is mijns inziens echt te vroeg, maak je studie af ontwikkel jezelf! Op een iets latere leeftijd sta je gewoon wat sterker in je schoenen en weet je ook beter wat je wilt en wat je van een huwelijk kunt verwachten en niet te vergeten van je partner. Vooral met trouwen is het gewoon zo dat je dat een keer doet en dan hopelijk meteen goed, iets voor de rest van je leven dus. Dus mensen maak geen overhaaste beslissingen geef het de tijd en alles komt goed.
Zo dit wou ik even kwijt.
MoBo
Thaiboxer__Mo
18-08-2004, 18:17
vroeger was normaal :o
Origineel gepost door Thaiboxer__Mo
vroeger was normaal :o
tijden veranderen :o
Thaiboxer__Mo
18-08-2004, 18:24
Origineel gepost door mobo24
tijden veranderen :o
dusssssss.... vroeger had je geen playerss :o
Origineel gepost door ReHReH
Ze denken allemaal dat ze een sprookjeshuwlijk gaan krijgen, dat ze thuiskomen en dat daar een hartverwarmende man op hen staat te wachten. Het zal ze flink gaan tegenvallen als erachter komen dat het schijn van een sprookjeshuwlijk na een maand al afgelopen is, en dat je dan echt moet gaan 'leven'.
Vergis je niet ik ken mensen die na 10 jaar nog zwaar verliefd op elkaar zijn die wanneer ze een dag elkaar niet hebben gezien elkaar beginnen te missen. Dat vind ik wel mooi en zo hoort het je moet er ook niet teveel van verwachten dan kan het ook alleen maar meevallen.
Salaam mobo24,
ERgens heb je helemaal gelijk...
EN als ik ook naar mijn situatie kijk dan sta ik volledig achter je.
Ik wil lekker studeren en eerst volledig van mezelf leren houden en sterk in mijn schoenen staan.....Ik heb super ouders en familie dus ik heb alhamdoulilah niks te klagen...TRouwen komt wanneer ik er klaar voor ben........
Maaaaaaarrr..
heb je ook weleens gedacht aan de meiden die thuis ontzettend streng worden opgevoed?
De meisjes die losers van een broers hebben die ze elke dag aftakelen..
Meisjes die thuis niet de liefde krijgen die ze verdienen?
Tuurlijk om meteen te zeggen tegen dat soort ''Meteen trouwen'' wil ik ook niet zeggen maar ik zou dat dan zeker als een uitvlucht zien..een optie die ik zou willen nemen.
ALs ik als 18 jarig meisje thuis alleen maar ellende mee maak..Diep ongelukkig ben dan zal ik mijn liefde ergens anders zoeken.
Is het dan niet mooi om jong te trouwen....Ik bedoel slechter kan het toch niet worden ...je kan alleen maar geluk hebben met een man die je wel die liefde geeft..
En het belangrijkste van alles;
Ze hebben dan eindelijk wel een kans om zich zelf te kunnen ontwikkelen tot wie ze werkelijk zijn...
Hoe denk je daar over? :)
maha Salama
1807butterfly
18-08-2004, 19:14
Shareen dat heb je mooi gezegd :goedzo:
ben helemaal met je eens
Origineel gepost door Shareen
Salaam mobo24,
Ik wil lekker studeren en eerst volledig van mezelf leren houden en sterk in mijn schoenen staan.....Ik heb super ouders en familie dus ik heb alhamdoulilah niks te klagen...TRouwen komt wanneer ik er klaar voor ben........
Maaaaaaarrr..
heb je ook weleens gedacht aan de meiden die thuis ontzettend streng worden opgevoed?
Tuurlijk om meteen te zeggen tegen dat soort ''Meteen trouwen'' wil ik ook niet zeggen maar ik zou dat dan zeker als een uitvlucht zien..een optie die ik zou willen nemen.
ALs ik als 18 jarig meisje thuis alleen maar ellende mee maak..Diep ongelukkig ben dan zal ik mijn liefde ergens anders zoeken.
Is het dan niet mooi om jong te trouwen....Ik bedoel slechter kan het toch niet worden ...je kan alleen maar geluk hebben met een man die je wel die liefde geeft..
Ze hebben dan eindelijk wel een kans om zich zelf te kunnen ontwikkelen tot wie ze werkelijk zijn...
maha Salama
salaam
Wel grappig want toen ik deze topic aan het schrijven was; dacht ik ook ja je hebt ook van die meiden die niet anders kunnen. De meiden die jij beschrijft dus. In dat geval kan ik het me heel goed voorstellen dat je zo snel mogelijk het ouderlijk huis wilt verlaten en je toevlucht zoekt in het huwelijk, ik geef ze groot gelijk!
Eigenlijk doelde ik meer op die mensen die vrij kunnen kiezen
en niet die ergens toe worden gedwongen vanwege de omstandigheden.
Maar het is wel goed dat je dit erbij vermeld voor de volledigheid shareen :o .
wasalaam
mOBO
YOUNESmt
18-08-2004, 19:21
Origineel gepost door mobo24
Ik heb het idee dat sommige Marokkanen ‘trouw geil’ zijn……sommige meiden/jongens willen al op hun 17/18e trouwen. Dat is mijns inziens echt te vroeg, maak je studie af ontwikkel jezelf! Op een iets latere leeftijd sta je gewoon wat sterker in je schoenen en weet je ook beter wat je wilt en wat je van een huwelijk kunt verwachten en niet te vergeten van je partner. Vooral met trouwen is het gewoon zo dat je dat een keer doet en dan hopelijk meteen goed, iets voor de rest van je leven dus. Dus mensen maak geen overhaaste beslissingen geef het de tijd en alles komt goed.
Zo dit wou ik even kwijt.
MoBo
mee eens maar zo veroorzaak je wel meer fitnah en meer misstappen en dat omdat veel jonge mensen tegenwoordig geen zelfdiscipline meer hebben en minder vrees
ikzelfwas hier een mooi voorbeeld van en nu zit ik met de gebakken peren
elmohiem alhamdolilaah ben ik nu gelukkig
Origineel gepost door Thaiboxer__Mo
dusssssss.... vroeger had je geen playerss :o
Als een player überhaupt de intentie heeft om te trouwen is het per definitie geen player meer......................
MOBOOOOOOOOO Jij bent echt Leeeukk
Mary Meeeeeeeeeeee
hihi I like ya Flowwwwww
XXXXXXXXXXXX
lhouceimagirl1
20-08-2004, 14:02
je kan tog beter trouwen dat met elke jongen rotzooien!!!
dan ga ik eerder voor jong trouwen dan met elke player rotzooien.
als een meisje de persoon vind waar van ze denkt dat ze gelukkig met hem kan worden dus waarom zou ze niet gaan trouwen???
beslama
Origineel gepost door Shareen
Salaam mobo24,
Maaaaaaarrr..
maha Salama
Dat kan ook zwaar tegenvallen, zoals iemand al reeds aangaf, in het begin lijkt het een sprookjeshuwelijk te zijn, maar wat na een paar maanden over is.
Ik denk dat het toch moeilijk is om jezelf te ontwikkelen. Je gaat jezelf dan ontwikkelen tot een persoon die de omgeving wil dat je bent (je man bijv)
voordat je trouwt die je te weten wie je bent en wat je wilt.
En natuurlijk, deze meiden denken dat dit de enige uitweg is, maar er zijn meerdere wegen die naar rome leiden.
Origineel gepost door lhouceimagirl1
je kan tog beter trouwen dat met elke jongen rotzooien!!!
dan ga ik eerder voor jong trouwen dan met elke player rotzooien.
als een meisje de persoon vind waar van ze denkt dat ze gelukkig met hem kan worden dus waarom zou ze niet gaan trouwen???
beslama
dit zegt dan tog meer over de persoon in kwestie, waarom zou je uberhaupt met een jongen rotzooien? Niemand die je er aan toe dwingt.
Enkel trouwen om dat te voorkomen, lijkt me niet de juiste grond om voor trouwen te kiezen.
Ik vraag me af of een jongen/meisje die 18 is daadwerkelijk weet of het geluk dat ze ervaren voor lange duur kan zijn.
In mijn ogen ben je nog niet zover ontwikkeld om een dergelijke beslissing te nemen. (uitzonderingen daar gelaten)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.