Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jezelf veranderen...

Pagina's : [1] 2

Shareen
18-08-2004, 18:13

Beste marokko.nl junkies.. :) Na een tijdje hier topics te hebben gelezen heb ik besloten om er zelf een te plaatsen in de hoop dat jullie me kunnen helpen. Een broer van een vriendin van mij die ik nu ruim een jaar ken...heeft me laten weten dat hij interesse in me heeft. Het is een hele leuke jongen en ook echt serieus etc. laatste jaar met zijn studie, en ook nog eens qwa geloof echt goed bezig. En ziet er ook nog eens leuk uit..... Kortom als ik naar die punten kijk dan weet ik dat er voor moet gaan.. Ik heb het ook de kans gegeven om elkaar beter te leren kennen. Je weet wel via msn en ook heb ik hem een aantal keer gezien toen ik met zijn zusje had afgesproken. Gevoelens zijn er zeer zeker...Maar ik heb gemerkt dat we op bepaalde gebieden ontzettend veel verschillen. Zoals hij het zelf noemt; heb ik een moderne ...iets Te zelfs denkwijze..en hij wat ouderwetser. Ik weet dat hij een goede moslim jongen is en daarom wil ik me ook graag aanpassen maar mijn vraag nu aan jullie....Tot hoe ver kan ik me aanpassen? Hoe ver moet ik gaan? Want ben ik straks dan niet meer een en al FAke...Iemand die niet zich zelf meer is? Wat zouden jullie doen als je een jongen/meisje echt leuk vindt maar je merkt dat het op veel punten qwa communicatie niet goed klikt? Alvast bedankt......

Ouidath
18-08-2004, 18:18
Blijf jezelf, ga je niet anders voordoen dan dat je bent. Als je ten goede kunt veranderen dan doe je dat. Maar als je veranderd en je voelt je niet lekker in je vel dan verander je slechts voor hem dus dan behaag je hem. Maar wie gaat jou dan behagen?

Shareen
18-08-2004, 18:37
dank jullie wel voor jullie reacties :) En Ouidath ik denk zelf ook persoonlijk dat ik het niet lang zou volhouden...Misschien een jaar...3 jaar..maar uiteindelijk zal het fout gaan en daarom ben ik bang om met hem over de toekomst en een huwelijk te praten want daar gaat het eigelijk allemaal om. En ReHReH we moeten ons idd beide aanpassen. Maar hij heeft zoiets van ....Ik ben zo...en ik ga mezelf niet veranderen. Dus samengevat ik heb het maar te accepteren. En je moet ook niet denken dat hij wilt dat ik verander in een boerentrien. Hij staat open voor heel veel dingen..vindt het ook heel belangrijk dat ik studeer en later een goede baan zal krijgen.. Dat is het hele punt niet. Maar ik ben gewoon heel anders opgevoed. Ook met de waarde die een moslima in zich moet...Maar dat wilt nog niet zeggen dat we dezelfde opvoeding hebben gehad. Hij is vrij snel jaloers en ik kan met zijn gedrag slecht omgaan.. Poehhh eigelijk weet ik het zelf ook niet meer :( Ik ben echt bang een foute beslissing te nemen..

Ouidath
18-08-2004, 18:40
Hij heeft niets te willen, er is geen vrouw op deze wereld die zich aan hem gaat aanpassen zonder dat hij zich aan haar aanpast. Onmogelijk. Hij wilt iemand die precies zoals hem is opgevoed iwa jammer genoeg kan hij niet met zijn zusjes trouwen. En zal hij er mee moeten leven dat je niet aan al zijn wensen voldoet. Wat juist beter is. Je moet geen Ja knikker worden:D Alles komt goed Insjaallah.

Shareen
18-08-2004, 18:50

Weetje Ouidath ik begrijp wat je bedoelt... Maar als ik jou reacties lees dan begin ik eigelijk steeds meer te denken....Misschien pas ik wel niet bij hem. Tuurlijk niemand is hetzelfde. Iedereen heeft zijn eigen gevoel en gedachten maar zeggen ze niet altijd dat als je de ware vindt dat je daar samen uit komt. Dat je grotendeels dezelfde gedachtens hebt... Want als je echt van elkaar houdt dan wil je niet eens dat een persoon zal veranderen...DAn ben je helemaal gek op het persoontje dat hij/zij is toch... Blijkbaar ontbreekt het ons dus aan de liefde :(

Shareen
18-08-2004, 18:51
hahah Lieve ReHReH je hebt jezelf perfect verwoord hoor.... Hoe bedoel je dat je het niet goed kan uitleggen? :) Ik begrijp je volkomen..... En toch bedankt dat je ook de moeite nam om te reageren... bye

Shareen
18-08-2004, 19:06
hahah soekran Zoofree..ik zal hem jouw tip doorgeven :D Nog meer handige tips :p

Omaima0
18-08-2004, 19:28
idd! Ik sluit me aan bij de rest! ;) El geir Inschallah!

mazhar
19-08-2004, 21:19
je meot je niet altijd beranderen om overeen te komen, de dingen died in jouw karakter ontbreken, kan hij aanvullen ne omgekeerd Maar verander nooit heel je karakter, wees je eigen, want je eigen Ik kun je neit blijven verstoppen, ooit wordt jij het ook beu :zwaai:

Vlampje
19-08-2004, 22:09
Origineel gepost door Shareen Beste marokko.nl junkies.. :) Na een tijdje hier topics te hebben gelezen heb ik besloten om er zelf een te plaatsen in de hoop dat jullie me kunnen helpen. Een broer van een vriendin van mij die ik nu ruim een jaar ken...heeft me laten weten dat hij interesse in me heeft. Het is een hele leuke jongen en ook echt serieus etc. laatste jaar met zijn studie, en ook nog eens qwa geloof echt goed bezig. En ziet er ook nog eens leuk uit..... Kortom als ik naar die punten kijk dan weet ik dat er voor moet gaan.. Ik heb het ook de kans gegeven om elkaar beter te leren kennen. Je weet wel via msn en ook heb ik hem een aantal keer gezien toen ik met zijn zusje had afgesproken. Gevoelens zijn er zeer zeker...Maar ik heb gemerkt dat we op bepaalde gebieden ontzettend veel verschillen. Zoals hij het zelf noemt; heb ik een moderne ...iets Te zelfs denkwijze..en hij wat ouderwetser. Ik weet dat hij een goede moslim jongen is en daarom wil ik me ook graag aanpassen maar mijn vraag nu aan jullie....Tot hoe ver kan ik me aanpassen? Hoe ver moet ik gaan? Want ben ik straks dan niet meer een en al FAke...Iemand die niet zich zelf meer is? Wat zouden jullie doen als je een jongen/meisje echt leuk vindt maar je merkt dat het op veel punten qwa communicatie niet goed klikt? Alvast bedankt...... Het huwelijk is niet zomaar iets. Het is een verbintenis voor je hele leven. Het is dus ook niet misplaatst om kieskeurig te zijn. Ik zou er maar heel goed over na denken voordat je een beslissing neemt die jou misschien wel diepongelukkig kan maken, want ik weet uit ervaring hoe frustrerend het is, wanneer je constant als twee vechters tegenover elkaar staat.

Miss9
19-08-2004, 23:52
Het is heel geen schande om je ietswat aan te passen aan de ander , maar je moet het er wel zelf mee eens zijn. waneer hij wil dat je iets veranderd, dan lijkt het me niet meer als logisch dat hij je ook volledig kan overtuigen, van waarom het beter zo zou zijn als je bijv dit of dat zou veranderen (misschien heel ingewikkeld uitgelegd..) Wat ik dus wil zeggen, waneer je met deze jongen wil verloven en trouwen, en wil veranderen voor hem, verander dan alleen de dingen ,waar je zelf achter staat. en bepaalde dingen zou hij toch van je moeten accepteren en andersom ook...

mizzapart
19-08-2004, 23:52
Blijf jezelf zo vond hij je leuk en zo moet je blijven ojaaaaaaaaa geen lange vesten dragen van H&m als je dat vroeger ook niet deed snap je??? BE YOUR SELF>>>>>>>>>>>>

Miss9
19-08-2004, 23:54
Origineel gepost door mizzapart Blijf jezelf zo vond hij je leuk en zo moet je blijven ojaaaaaaaaa geen lange vesten dragen van H&m als je dat vroeger ook niet deed snap je??? BE YOUR SELF>>>>>>>>>>>> dat van die vesten he... ik bedoel als ze willen trouwen, en ze kleede zich voor dat ze met hem ging trouwen, niet echt bedekt, dan is het toch niet meer als normaal dat ze zich dan nu eindelijk wat meer gaat bedekken???

Miss9
19-08-2004, 23:58
Origineel gepost door ReHReH hahahaha, yeh domme opmerking. Is toch normaal als een vrouw zit wat meer gaat bedekken als ze getrouwd is. Je gaat toch ook niet je ass liever aan elke man showen dat het voor je eigen man te houden. :maf: jaaa precies dat bedoel ik!! :goedzo:

madame_hind
20-08-2004, 01:27

Je kan jezelf wat veranderen maar doe dat in de eerste plaats voor ALLAH SWT en niet voor hem. Hij moet ook leren toegeefelijker te zijn en niet verwachten dat alle inspanning van jouw kant gaat komen. Hij moet zelf ook veel moeite doen.

Pagina's : [1] 2