Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Accu in tact houden

Saza_
15-08-2010, 17:49

Hoe doe je dat? Ik heb mijn laptop nu ongeveer 2 maanden en heb het idee dat sinds dag 1 de accu niet waar maakt wat het beloofde op de verpakking. In de winkel werd mij verteld dat ik er 6 uur mee kon doen, en op de verpakking staat 8 uur. Maar hij houdt het maar 3 tot 4 uur uit heb ik het idee. (Nooit met een stopwatch bij gezeten) Nu is mijn vraag, hoe ik met zo een accu-ding moet omgaan. Kan je gewoon gebruik maken van je laptop als hij aan het laden is, of gaat dat ten kosten van de accu? Graag zie ik wat tips waarop ik het maximale uit mijn accu kan halen. :o U zijt gegroet!

gmail
15-08-2010, 19:51
Opladen tot 100% en dan leeg laten lopen, dus niet opladen als er nog bijvoorbeeld 30% zit. Verder is 8 uur wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lang, ja ook voor een nieuwe..

Saza_
15-08-2010, 20:13
Opladen tot 100% en dan leeg laten lopen, dus niet opladen als er nog bijvoorbeeld 30% zit. Verder is 8 uur wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lang, ja ook voor een nieuwe.. Het staat er toch echt. Met 6 uurtjes en dat ie lang meegaat kan ik ook wel leven. Oké. Dus laden en er gebruik van maken is niet goed?

gmail
15-08-2010, 20:30
Het staat er toch echt. Met 6 uurtjes en dat ie lang meegaat kan ik ook wel leven. Oké. Dus laden en er gebruik van maken is niet goed? jawel, je kan m gewoon opladen en gebruiken, als je btw de pc vaak op 1 plek gebruikt, kan je de accu er het beste gewoon uithalen en op netstroom werken..

Saza_
15-08-2010, 20:46

jawel, je kan m gewoon opladen en gebruiken, als je btw de pc vaak op 1 plek gebruikt, kan je de accu er het beste gewoon uithalen en op netstroom werken.. Er gaat hier een wereld voor mij open zeg..

gekkeappie
15-08-2010, 20:50
met 6 of 8 uur bedoelen ze het maximale. Dus dat je zo min mogelijk dingen erop doet en de laptopscherm niet gebruikt (aansluit op een externe scherm), etc. etc. Maw. het is niet haalbaar om 6 tot 8 uur achter een laptop te werken zonder op te laden. Ik kan één uur tot anderhalf uur achter me laptop werken (dat is ook het gemiddeld) en als ik een grotere accu koop (dan steekt hij er lelijk uit) dan gaat hij het dubbele mee (dus 2 tot max. 3 uur) in de praktijk dan. In theorie zullen ze beweren dat hij 4 tot 6 uurtjes mee kan ofzo.

Saza_
15-08-2010, 20:58
met 6 of 8 uur bedoelen ze het maximale. Dus dat je zo min mogelijk dingen erop doet en de laptopscherm niet gebruikt (aansluit op een externe scherm), etc. etc. Maw. het is niet haalbaar om 6 tot 8 uur achter een laptop te werken zonder op te laden. Ik kan één uur tot anderhalf uur achter me laptop werken (dat is ook het gemiddeld) en als ik een grotere accu koop (dan steekt hij er lelijk uit) dan gaat hij het dubbele mee (dus 2 tot max. 3 uur) in de praktijk dan. In theorie zullen ze beweren dat hij 4 tot 6 uurtjes mee kan ofzo. Hmmm.. het zit dus zo. Hartstikke bedankt voor jullie reacties guys.

gmail
15-08-2010, 21:39
You are welcome.. Een nieuwe normale accu gaat zo'n 3 tot max 4 uur mee..

Saza_
15-08-2010, 22:00
Oke, dan weet ik dat. Ik was al een beetje geschrokken. Ik dacht, dit kan toch niet, zo snel. Maar dit is dus vrij normaal. Nu kan ik verder surfen met een gerust hart. :hihi:

gmail
15-08-2010, 22:13
Haha nee het is gewoon normaal hoor, dus surf lekker met een gerust hart!

Saza_
15-08-2010, 23:01
Nogmaals bedankt.