Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Neerlandicus zijn is een pré.

Pagina's : [1] 2 3

Saffiya_AA
18-08-2004, 03:17

Ik denk dat menigeen van jullie, beste forumleden, nog wel wat aanmoediging kan gebruiken als het gaat om de beheersing van de Nederlandse taal. Sommigen van jullie geven de term allochtone Nederlander echt een slechte reputatie als het hierom gaat. Misschien dat hier in het forum voor degene die zich nu aangesproken voelen een SPELLCHECKER ingebouwd kan worden. Hier al vast wat tips: lees de zinnen die je net hebt geschreven eens na en kijk of jij ze nog wel kan begrijpen. Wees niet al te snel tevreden met je tekstje. Vermijd die moeilijke worden en probeer niet zoals ik lange volzinnen te maken, ookal geven die wel een heerlijk Duitse inslag al zeg ik het zelf. Nou, iedereen veel schrijfplezier toegewenst!!!

Guy
18-08-2004, 03:24
ewa safie ik kijk dat kan maar ja ik weet dat het zo is. Dus ik geef je gelijk. En moet je duus beter schrijven leren :p

rnaj
18-08-2004, 08:33
Origineel gepost door Saffiya_AA Ik denk dat menigeen van jullie, beste forumleden, nog wel wat aanmoediging kan gebruiken als het gaat om de beheersing van de Nederlandse taal. Sommigen van jullie geven de term allochtone Nederlander echt een slechte reputatie als het hierom gaat. Misschien dat hier in het forum voor degene die zich nu aangesproken voelen een SPELLCHECKER ingebouwd kan worden. Hier al vast wat tips: lees de zinnen die je net hebt geschreven eens na en kijk of jij ze nog wel kan begrijpen. Wees niet al te snel tevreden met je tekstje. Vermijd die moeilijke worden en probeer niet zoals ik lange volzinnen te maken, ookal geven die wel een heerlijk Duitse inslag al zeg ik het zelf. Nou, iedereen veel schrijfplezier toegewenst!!! Kan je niet gewoon een paar namen noemen, dan weet tenminste iedereen aan wie je een hekel hebt :D

Saffiya_AA
18-08-2004, 10:47
Origineel gepost door Bloemendans maar dat je jezelf daardoor indirect opwerpt als neerlandicus, stuit me een weinig tegen de borst. En dan druk ik me nog mild uit Ik ben Neerlandicus noch in dergelijke mate volwassen als de heer Bloemie, edoch voel ik me gevleid bij bovenstaande quote. En complimentjes kan ik ook maken. Ik ben namelijk erg te spreken over de wijze waarop de heer Bloempomp het opneemt voor de andere forumleden, die nog niet een SPELLINGSNAKIJKMECHANISME (ziet er inderdaad een stuk beter uit zo, u heeft gelijk) hebben laten installeren op de computer. Gezien de reactie van de heer Bloemenaar, zal ik maar niet eenieder schrijfplezier toewensen, alhoewel ik mijn enorm heb geamuseerd bij het lezen van zijn serieuze reactie op mijn infantiele stukje tekst, die in principe was bedoeld om te wijzen op het hilarische feit, dat voornamelijk allochtone Nederlanders om de beheersing van HUN moerstaal op een enigszins aanvaardbaar niveau te laten uitkomen. Veel leesplezier dan maar toegewenst. En klim in je pen als je iets dwars zit, want we zijn er immers om elkander te helpen.

Saffiya_AA
18-08-2004, 10:51

Origineel gepost door rnaj Kan je niet gewoon een paar namen noemen, dan weet tenminste iedereen aan wie je een hekel hebt :D Irrelevant. Het zijn de mensen die denken een Neerlandicus te zijn, maar het op geen enkele manier het laten blijken op dit forum.

babyvanbelisma
18-08-2004, 11:00
Meer moeilijke woorden gebruiken maakt een tekst nog niet correct.... En ik zou even je ondertekening veranderen als ik jou was: "ik ken Karate. enz. enz." Dit impliceert dat er een persoon is, die Karate heet, en dat jij die persoon kent.

Saffiya_AA
18-08-2004, 11:11
Origineel gepost door babyvanbelisma Meer moeilijke woorden gebruiken maakt een tekst nog niet correct.... En ik zou even je ondertekening veranderen als ik jou was: "ik ken Karate. enz. enz." Dit impliceert dat er een persoon is, die Karate heet, en dat jij die persoon kent. Wel als de 'moelijke'woorden daadwerkelijk zo staan dat het kant noch wal raakt. Ik heb graag dat je niet bemoeit met mijn ondertekening, verder wil ik geen aandacht meer aan je besteden. Reden: Je hebt op geen enkele manier een bijdrage geleverd behalve kritiek op mijn ondertekening. (gebrek aan stof) Nog een prettige dag.

Praetorian
18-08-2004, 11:21
Om anderen op hun schrijfwijze te attenderen, maakt het, dat degenen die wat minder onderlegt zijn, helemaal niet meer durven te reageren.... Klopt bovenstaande zin????

Grim_Reaper
18-08-2004, 11:22
Origineel gepost door Saffiya_AA Wel als de 'moelijke'woorden daadwerkelijk zo staan dat het kant noch wal raakt. Ik heb graag dat je niet bemoeit met mijn ondertekening, verder wil ik geen aandacht meer aan je besteden. Reden: Je hebt op geen enkele manier een bijdrage geleverd behalve kritiek op mijn ondertekening. (gebrek aan stof) Nog een prettige dag. Moet jij niet in onzinhoekje gaan mekkeren? Vergeet je papfles niet. P.s.: Nog iets over je onderschrift...het is TAEKWONDO , liefje.

Grim_Reaper
18-08-2004, 11:24
Origineel gepost door Praetorian Om anderen op hun schrijfwijze te attenderen, maakt het, dat degenen die wat minder onderlegt zijn, helemaal niet meer durven te reageren.... Klopt bovenstaande zin???? Mmmm...lijkt me niet. Krijg er namelijk jeuk van in mijn bilspleet. En dat is nooit goed.

rnaj
18-08-2004, 11:27
Origineel gepost door Saffiya_AA Irrelevant. Het zijn de mensen die denken een Neerlandicus te zijn , maar het op geen enkele manier het laten blijken op dit forum. Mooi dan kan ik dit topic verder negeren :cool:

Grim_Reaper
18-08-2004, 11:31
Origineel gepost door Bloemendans Gebruiken we tegenwoordig geen lidwoorden mijnheer Grimpie? Hahaha...nee, hoeft niet jo...ben geen Neerlandicus.

Praetorian
18-08-2004, 11:31
Origineel gepost door Grim_Reaper Mmmm...lijkt me niet. Krijg er namelijk jeuk van in mijn bilspleet. En dat is nooit goed. Moet je de pen eruithalen...dat schrijft makkelijker en de jeuk gaat ook over

Grim_Reaper
18-08-2004, 11:33
Origineel gepost door Praetorian Moet je de pen eruithalen...dat schrijft makkelijker en de jeuk gaat ook over Spreek je uit ervaring?

Praetorian
18-08-2004, 11:39

Origineel gepost door Grim_Reaper Spreek je uit ervaring? Ja....ik werk in een ziekenhuis en kom meer van dat soort gevallen tegen....eerlijk

Pagina's : [1] 2 3