Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : lang verhaal over hopeloos meisje :(

Pagina's : [1] 2

Iley
18-08-2004, 01:07

Hoooii mensen.. Nou ik heb me nu net speciaal aangemeld omdat ik me verhaal ECHT effe kwijt wil.. en ik jullie reactie graag wil horen.. Ik ben een turks meisje en heb een marokkaanse vriend. We zijn nu al een jaartje samen en het gaat nog steeds heel goed tussen ons!! We zijn allebei best wel modern.. Onze ouders zijn allebei wel goed ''verkaast'' zal ik maar zeggen.. whahaha.. Nou ze zijn dus op zich wel modern.. Ik ben nu dus al een tijdje ontmaagd door hem.. Ik vertel hem ook af en toe wel is dat ik der spijt van hem.. Ik ben toch islamitisch!!!?! Maarja.. ik denk dat ik er echt spijt van ga krijgen als het uit is.. Ookal zegtie dat het niet uit zal gaan omdattie echt van mij houdt.. Ik weet ook wel dat we het liefst met elkaar willen trouwen.. maar niks kan het garanderen.. ik ga niet leven in een droom wereldje.. en hopen dat hij mijn man zal worden.. Want er kan van alles gebeuren toch?!! Mijn vriend heeft een hele goeie vriend die erg islamitisch is.. Het is een lieve goeie jongen.. Hij pest mij en mn vriend ook wel is van: verkaaste moslims!! Is op zich wel lachen.. Ik begrijp wel dat sommige mensen mij nu wel zullen haten omdat ik niet zo erg islamitisch ben en omdat ik ben ontmaagd.. Maar geloof mij nou maar.. ik geloof nog steeds.. en heb ook spijt van veel dingen!! Mijn vriend is dus beinvloed door die goeie vriend van hem.. Hij is sinds paar dagen begonnen met bidden.. Dat is HARTSTIKKE GOED VAN HEM!!! Ik ben der ook totaal niet op tegen!!! Maar waar ik mee zit is : Ik weet zeker dat hij van mij gaat vragen dat ik wat islamitischer moet gaan worden.. dus gaan bidden.. en aan sommige regels houden.. Ik zou dat heel graag willen.. want je geloof houdt je uiteindelijk op het been zeggen ze.. Hoe graag ik ook wil bidden en me meer met mijn geloof bezig wil houden.. ik kan het niettt Tenminste.. IK HEB HET RECHT TOT NIET???? Ik vind dat ik al een zonde heb.. en dat ik dat niet meer goed kan maken.. ik ben toch al eenmaal ontmaagd.. dus ik verdien het niet toch??? ik hoop dat jullie mij begrijpen.. ik weet niet wat ik moet doen.. ik heb spijt van veel dingen.. maar ik wil toch gelukkig leven.. Ookal heb ik domme dingen gedaan.. denken jullie dat ik het kan goedmaken..?? Of ben ik nu voor altijd een ''SLECHT MENS''.. of slechte moslim.. ?? Sorry dat het zo lang is.. en ik hoop dat ik veel aan jullie reacties heb.. ik hoop dat jullie mij begrijpen en me niet uitschelden..

Najib26
18-08-2004, 01:13
Is dit soms een grap? Want over de islam moet je geen grappen maken. Je begaat dus een zonde door gemeenschap voor het huwelijk te hebben. Iemand die spijt heeft, die vraagt Allah om vergiffenis en richt zich op zijn/haar geloof. Hoe redeneer jij? Ontmaagd. Dus ook maar niet bidden. En over die vriend van jou. Als hij zich werkelijk tot de islam zou richten, dan zou hij kappen met jullie haramrelatie. Hij zou moeten weten dat alleen het huwelijk legaal is in de islam. En als hij zou gaan trouwen, dan is het voor hem verboden om in het huwelijk te treden met een vrouw die niet bidt.

Najib26
18-08-2004, 01:14
Is het toegestaan om in huwelijk te treden met iemand die niet bid? Vraag: Salaam moualaikoum warahmatoullahi wabarakatoehou, Op dit moment ben ik bezig met een partnerkeuze. Er is een man die mij ten huwelijk heeft gevraagd, maar ik heb hem afgewezen omdat hij niet bid (dit zegt hij zelf). Voor mij is de Islam heel belangrijk en ik vind het een goede rede om zo’n man niet te trouwen. Is dat juist? Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle, voorts: Het is niet toegestaan om met zo’n man te trouwen. In de voorgaande edities van “Wij Moslims” heeft u kunnen lezen hoe belangrijk het gebed is in de Islam. Iemand die niet bid treed buiten de oever van de Islam en wordt gezien als een ongelovige. In het boek “Fatáwa al-Mar-ah al-Moeslima” (Fatwa’s over de moslimvrouw), deel 2, pagina 747, lezen we de volgende fatwa; Er werd gevraagd aan Shaykh Moehammed Ibn al-‘Oethaymien: ‘mijn man vast niet in de Ramadan en hij bidt niet. Sterker nog, hij weerhoudt mij van alle goede daden. Hij wantrouwt mij zelfs zo erg dat hij thuis blijft van zijn werk om mij te controleren. Wat moet ik doen?’ De fatwa van de Shaykh luidt: ‘het is niet toegestaan om bij deze echtgenoot te blijven, omdat hij door het in de steek laten van zijn gebeden een kafir (ongelovige) is geworden. Het is een moslima niet toegestaan om bij een kafir te blijven. De Verhevene heeft gezegd in Soerat Al-Moemtah’anah, aayah 10: “…en zij (de ongelovige mannen) zijn niet toegestaan voor hen (de gelovige vrouwen)…” Het huwelijk tussen jou en hem is ongeldig; er is geen huwelijk tussen jullie twee, behalve als Allah (Geprezen en Verheven is Hij) hem recht leidt en hij berouw heeft en terugkeert naar de Islam…’ De fatwa gaat verder, maar tot zover heeft het betrekking op het nalaten van het gebed. Als zelfs een huwelijk niet meer geldig is, dan is het niet toegestaan om een huwelijk aan te gaan met een man die zijn gebeden niet verricht. Het is dus een geldige reden (en zelfs een verplichting) om zo’n man af te wijzen. Het is wel te adviseren om deze man uit te nodigen om zijn gebed te verrichten en hem te waarschuwen voor het gevaar van het nalaten van het gebed. Misschien weet hij dit niet en gaat hij met deze kennis zijn gebeden weer verrichten. Moge Allah (Verheven en Geprezen is Hij) hem leiden op het Rechte Pad. En Allah weet het beste. Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

Ouidath
18-08-2004, 01:15
Ga berouw tonen!. Dan komt alles goed:)

Iley
18-08-2004, 01:17

Ik zeg toch niet dat ik niet wil gaan bidden..:( Ik WIL het welll.. maar ik weet gewoon niet of ik daar nog recht op heb.. heeft het uberhaupt nog zin..???? En je hoeft me echt niet nog meer schuldgevoel aan te praten hoor..

sensibel
18-08-2004, 01:17
Hoi meid, je hebt een zonde begaan en als je wil dat Allah (swt) jou vergeeft moet je gaan bidden! En towba tonen ( aan god laten merken dat je echt spijt van je zondes hebt) Je kan heel makkelijk leren bidden er zijn zat boekjes in het nederlands die alles stap voor stap uitleggen! Als je meer wilt weten kan je mij alles vragen!

Iley
18-08-2004, 01:18
Berouw tonen..?? Hmm.. en wat houdt dat allemaal in bij jouuu???

Iley
18-08-2004, 01:20
Ohhh dankje sensibel !!!! :):):):) Vind het erg aardig van je.. Ik weet echt niet wat ik moet doen gewoon.. en ik kan der eigelijk met niemand over praten.. Ik WIL leren bidden.. Ik denk dat ik het aan me moeder ga vragen.. of misschien naar een boekenhandel zal gaan.. Ik hoop dat allah mij vergeeft...

Ouidath
18-08-2004, 01:21
Origineel gepost door Iley Berouw tonen..?? Hmm.. en wat houdt dat allemaal in bij jouuu??? Allah swt om vergiffenis vragen.:) Door te bidden,smeekbedes te verrichten en haraamzaken achterwege te laten kom je insjaallah al een heel end.

Najib26
18-08-2004, 01:25
De Profeet (vzmh) zei: "lemand die overspel pleegt is ten tijde van de onwettige seksuele gemeenschap geen ware gelovige; en iemand die alcohol drinkt is op het moment dat hij drinkt geen ware gelovige; en een dief is op het moment dat hij steelt geen ware gelovige. Maar zolang ze leven, kunnen zij berouw tonen." (Bukhari)

Iley
18-08-2004, 01:27
Ben tot een conclusie gekomen dankzij jullie.. : Ik ZAL berouw tonen.. Thank you!!!

Najib26
18-08-2004, 01:28
De Profeet (vzmh) heeft gezegd : "Elke zoon van Adam is een zondaar en de beste zondaars zijn degene die voortdurend berouw tonen." (At-Tirmidhi)

Najib26
18-08-2004, 01:28
Leren bidden: http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/gebed/1.htm

Iley
18-08-2004, 01:32
Ohww!! Dankjewel voor die site!!!!!

sensibel
18-08-2004, 01:33

Origineel gepost door Iley Ohhh dankje sensibel !!!! :):):):) Vind het erg aardig van je.. Ik weet echt niet wat ik moet doen gewoon.. en ik kan der eigelijk met niemand over praten.. Ik WIL leren bidden.. Ik denk dat ik het aan me moeder ga vragen.. of misschien naar een boekenhandel zal gaan.. Ik hoop dat allah mij vergeeft... Ik wil je graag helpen hoor, maar je moet die stap nemen als je eenmaal die stap hebt genomen zal je dolsgelukkig zijn! Je moet echt liever vandaag dan morgen beginnen, want het kan zo je laatste dag zijn! En Allah kan je vergeven , maar je moet er veel voor doen! Als je wil dat ik je ga helpen kan je mij altijd een bericht sturen!

Pagina's : [1] 2