Bekijk originele versie : Lage ijzergehalte
DramaQueentje
14-08-2010, 13:18
Wie heeft daar ook last van of van gehad? Ik heb bloed laten prikken en mijn ijzer was te laag ik heb medicijnen gekregen en als het daarna niet goed is moet ik aan een infuus! Ik was gister heeel duizelig en alles om me heen werd zwart toen heb ik het vasten verbroken. Heeft iemand dit gehad en werd het na het slikken van de medicijnen wat beter?
Ik heb er ook vaak last van, vooral in de lente. Na het slikken van ijzertabletten wordt het wel minder, maar het komt steeds terug.
Allah ie shafek.
Yasmina1
14-08-2010, 13:35
haal bij de tuinen of etos floradix, werkt gegarandeerd! dit kun je gewoon naast de voorgeschreven ijzertabletten slikken
let oook goed op wanneer je eet en drink dat je pas een half uur daarna melkproducten neemt, deze bemoeilijkt namelijk de ijzeropname
beter drink je sinaasappelsap bij de maaltijd
Ik heb het ook gehad. Ik heb ijzertabletten gehad van mijn huisarts.
Ik had er heel erg veel last van, vooral als ik in Marokko was.
Ik lag heel de dag op bed, had geen energie om op te staan. Ik zag zwart en was altijd duizelig.
Toen heb ik besloten om allerlei dingen te eten waar veel ijzer in zat. Dat heb ik dus gedaan en heb daarnaast ook die tabletten geslikt. Toen ik uit Marokko was, heb ik er nooit meer last van gehad. Ik ben naar de huisarts geweest en heb bloed laten prikken. Hij kon mij vertellen dat mijn ijzer goed was en dat ie niet meer te laag was, hamdoelilah!
Ik heb sinds die tijd geen last meer van gehad. Dus ik raad je aan, die tabletten slikken! 2 x per dag en goed eten! Appel, appelstroop, linzen..
Salaammo3aleikom meid,
Ik heb het ook gehad een tijdje. Heel af en toe zie ik nog steeds zwart en trillen mijn handen (duizelig), door gebrek aan ijzer, lakeen alhamdolillaah!
Die pillen hadden destijds denk ik wel gewoon geholpen, want bij het volgend onderzoek was mijn ijzergehalte weer neutraal.
Allaahies7afieki
Muslim_NL
14-08-2010, 19:48
Hoe laag was je ijzer dan? En hoe laag is je Hb? En heeft je dokter ook een verklaring gevonden voor het lage ijzer?
Ik weet niet of heel duizelig zijn en zwart voor de ogen zien direct heeft te maken met een laag ijzer. (Tenzij je Hb heel heel laag is. Maar dan helpt eten ook niet direct.)
powerroses
14-08-2010, 23:27
Hoe laag was je ijzer dan? En hoe laag is je Hb? En heeft je dokter ook een verklaring gevonden voor het lage ijzer?
Ik weet niet of heel duizelig zijn en zwart voor de ogen zien direct heeft te maken met een laag ijzer. (Tenzij je Hb heel heel laag is. Maar dan helpt eten ook niet direct.)
Dat heb ik een keer opgeschreven, maar ik weet het nu niet meer precies.. Ik denk dat ik dat bij de eerstvolgende doktersbezoek eens nader ga navragen bij mijn huisarts.. Wel is het zo dat mijn Hemoglobine te laag is, waardoor ik dus een ijzertekort heb. Ik vraag me af hoelang ik verder moet met die pillen, aangezien ik ze nu best een tijd gebruik en ik weet niet of deze pillen schadelijk zijn op langer termijn..:(
DahiaLaisa
15-08-2010, 02:54
Allahiechafik..
Heb het ook, je moet echt gezond gaan eten, la3des is heel goed voor je..
Je kan ook ijzer tabletten in nemen..
Suc6
Allahiechafik..
Heb het ook, je moet echt gezond gaan eten, la3des is heel goed voor je..
Je kan ook ijzer tabletten in nemen..
Suc6
Dit zegt mn moeder ook altijd tegen me haha.
sabrine_65
15-08-2010, 14:51
Mijn broertje heeft ook een enorme lage ijzergehalt in t bloed. Mijn moeder geeft hem elke nacht als hij gaat slapen een teentje rode knoflook. Niet kauwen gelijk doorslikken, verder eet hij heel veel groenten en fruit. En geeft mijn moeder hem een thee van babounch(weet niet hoe het in 't nederlands heet, maar dit heeft mijn moeder van Iqra op tv gehoord, ze heeft zich dit jaar in Marokko suf gezocht naar dit spul.
Elhamoulah gaat het beter met t ijzer in zijn bloed. Ik zou zeggen neem ook knoflook is echt een geneesmiddel en je gaat er niet van ruiken. Ook postelein, kikkererwten, linzen, aardbeien, hebet soda(zwarte korrels) en advocado.
Gair insa Allah
Lievmeisje
19-08-2010, 17:33
Ik Heb Het Ook Alleen Word Ik Niet Duizelig Hmdl
Wie Heeft Er Ook Een Ijzergebrek ?
ik.. ik slik die pille niet, krijg je gele tande van..
k ben vaaak erg moe, en vaak dizzy, en zwart voor me ogen. En ik eet echt bar slecht..
fatihamarokaans
22-08-2010, 15:40
ik heb er ook heel erg last van
en heb bij de kruitvat van die bruistabletten gehaald.
er zit ijzer in en vitamine c. het is heel erg vies, maar moet zeggen het helpt wel. en voel me daarna wel fitter
Misslai_d
22-08-2010, 17:28
ik heb altijd wel vermoed dat mn hb laag is en ijzertekort hebt. Heb ook alle symptomen die jullie beschrijven. Eet wel ongevarierd,slecht..vooral nu met ramadan. Ik ga morgen toch maar ff bloedprikken..
HoningZoetje
22-08-2010, 18:10
Wie heeft daar ook last van of van gehad? Ik heb bloed laten prikken en mijn ijzer was te laag ik heb medicijnen gekregen en als het daarna niet goed is moet ik aan een infuus! Ik was gister heeel duizelig en alles om me heen werd zwart toen heb ik het vasten verbroken. Heeft iemand dit gehad en werd het na het slikken van de medicijnen wat beter?
Ja heb dit ook. Ik moet ook van die vieze bruine tabletten slikken. Maar ik heb het niet zo erg dat ik aan de infuus moet. Ik ben wel dagelijks duizelig en zie vaak zwart. Ben een paar jaar geleden met ramadan ook flauw gevallen en had toen ook het vasten verbroken. Tenminste een nederlandse collega had snel een koek in mn mond gedouwd en zei dat ik moest eten!
Die tabletten helpen wel, maar zodra je je kuur hebt afgemaakt, moet je ijzerrijke dingen eten, anders zakt je ijzer weer. En dat deed ik dus nooit, vandaar dat ik weer aan de bruine tabletten ben!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.