Bekijk originele versie : Het hiernamaals.
Over het hiernamaals
Aboe Hurayra verhaalt dat de Profeet, vzmh, gevraagd werd: "Wat zal de meeste mensen in het Paradijs brengen?"
Hij antwoordde: "Vrees voor God en een goed karakter."
Men vroeg Hem: "Wat zal de meeste mensen in de Hel brengen?"
Hij antwoordde: "Hun mond en hun geslachtsdelen." (Tirmidhie)
¥¥¥¥¥¥¥¥
"Naar zijn graf, wordt de overledene door drie dingen gevolgd: zijn familie, zijn rijkdom en zijn daden. Maar na zijn begrafenis keren twee dingen terug; zijn familie en zijn rijkdom en alleen één ding blijft bij hem; zijn daden". (Al-Bukhari, Moeslim en Tirmidhi)
¥¥¥¥¥¥¥¥
"Niemand van jullie mag naar de dood verlangen, want als hij deugdzaam is, is het mogelijk dat hij iets aan zijn goede werken toevoegt, en als hij een zondaar is, toont hij misschien berouw". (Al Bukhari)
¥¥¥¥¥¥¥¥
Abd Allah (Moge God tevreden over hem zijn) heeft verteld, dat de boodschapper van God (vrede en zegeningen met hem) heeft gezegd: "Het Paradijs is dichter bij elk van jullie dan de gesp van je eigen schoenen. Maar zo ook de Hel".
(Al-Bukhari)
¥¥¥¥¥¥¥¥
De Gezant zei: "Wie in God en het hiernamaals gelooft, laat hem iets goeds zeggen of zwijgen,..."
(Overgeleverd door Bukhari en Moslim)
¥¥¥¥¥¥¥¥
In een overlevering die is opgetekend door Abu Hoeraira zei de profeet Mohammed (vzmh): God de Verhevene, de Glorieuze, zei: "Ik heb voor Mijn vrome dienaren voorbereid, wat geen oog heeft gezien, wat geen oor heeft gehoord en wat geen mensenhart heeft waargenomen".
(Moslim)
¥¥¥¥¥¥¥¥
De Boodschapper van Allah heeft gezegd:
"De eersten die naar het Paradijs geroepen zullen worden, zijn zij die Allah de Verhevene, de Majestueuze, lofprijzen in voorspoed en in tegenspoed".
(Thabrani)
¥¥¥¥¥¥¥¥
De Profeet (SAW) heeft gezegd:
"Schaamte is een onderdeel van het geloof en de plaats van het geloof is in het Paradijs. En schaamteloosheid is een onderdeel van grofheid en de plaats van grofheid is in de hel."
(Ahmad en Tirmidzi)
:goedzo:
He Chemie leuke topiC, lezen over de dood,graf en hiernamaals is ongelooflijK interessant.En angstaanjagend..ben bezig met een boek en ben bij het onderwerp de Graf..Echt onGelooflijk erG Gewoon..tranen vielen over me wangen heen bij het lezen...
Origineel gepost door -RaChiDa¿-
He Chemie leuke topiC, lezen over de dood,graf en hiernamaals is ongelooflijK interessant.En angstaanjagend..ben bezig met een boek en ben bij het onderwerp de Graf..Echt onGelooflijk erG Gewoon..tranen vielen over me wangen heen bij het lezen...
Misschien heb je deze boek ook al gelezen: de dood, het graf en wat erna gebeurd.
Het heeft me slapeloze nachten bezorgt. Echt een aanrader.
Mijn vader kwam op een dag thuis uit moskee, ze hadden het over het hiernamaals.
Het heeft me erg geraakt, wat hij vertelde, daarom ben ik er veel mee bezig.
Met alles wat met de islam te maken heeft, meer dan wat ik normaal doe.
Hoe meer ik weet, hoe meer respect ik krijg voor mijn eigen geloof.
SamiaGirl
14-12-2002, 14:49
Origineel gepost door angel21
Misschien heb je deze boek ook al gelezen: de dood, het graf en wat erna gebeurd.
Heb m ook gelezen :"de reis van de ziel na de dood"
echt dat boek bezorgt je gewoon kippenvel :(
Origineel gepost door chemie
Mijn vader kwam op een dag thuis uit moskee, ze hadden het over het hiernamaals.
Het heeft me erg geraakt, wat hij vertelde, daarom ben ik er veel mee bezig.
Met alles wat met de islam te maken heeft, meer dan wat ik normaal doe.
Hoe meer ik weet, hoe meer respect ik krijg voor mijn eigen geloof.
ik heb ook een paar lezingen van abdel hamid kashk er over gehoord...best wel eng :p
Origineel gepost door Tnawie
ik heb ook een paar lezingen van abdel hamid kashk er over gehoord...best wel eng :p
Heel eng.
Origineel gepost door angel21
JA, dat is die boek die ik bedoel..En ben hem nu aan het lezen..
Ik had hem weleens eerder een beetje gelezen..maar toen deed het me niets...iedereen zei..ja als je het gaat leven dan kan jeniet slapen enzo..
Maar..nu weet ik pas wat ze bedoelen...echt..gewoon vreselijk gewooooon..
JA, dat is die boek die ik bedoel..En ben hem nu aan het lezen..
Ik had hem weleens eerder een beetje gelezen..maar toen deed het me niets...iedereen zei..ja als je het gaat leven dan kan jeniet slapen enzo..
Maar..nu weet ik pas wat ze bedoelen...echt..gewoon vreselijk gewooooon..
Lijkt me ook wel wat om die te gaan lezen.
Heb je nog meer tips voor me??
Ps: deze kan je toch gewoon bij de bieb halen. :D
Lijkt me ook wel wat om die te gaan lezen.
Heb je nog meer tips voor me??
Ps: deze kan je toch gewoon bij de bieb halen. :D
uhh..ik weet niet of je hem bij de bieb kunt halen..Maar weet je wat je ook kan doen..Gewoon op het internet zoeken naar site's die gaat over de dood islam enzo..dan gewoon uitprinten een stapeltje en dan gewoon lezen..doe ik ook soms :)
okey bedankt
Uhm, om mezelf de moeite te besparen, heb je een paar adressen van sites?? :D:D
okey bedankt
Uhm, om mezelf de moeite te besparen, heb je een paar adressen van sites?? :D:D
effe kijken..
www.overgave.nl
www.salaam.nl
www.al-islaam.com
www.redouan.nl
hier zal wel wat tussssen zitten denk ik :D
Dank je wel.
Echt je bent een schat. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.