Bekijk originele versie : Ik wil er vanaf.
Ik wil het iedereen altijd naar z'n zin maken.
Kan haast nooit nee zeggen.
En word snel gekwetst.
En als iemand iets gemeen zegt word ik meteen :(
Ik wil hier vanaf...
p.s dit is serieus.
Origineel gepost door naisha
Ik wil het iedereen altijd naar z'n zin maken.
Kan haast nooit nee zeggen.
En word snel gekwetst.
En als iemand iets gemeen zegt word ik meteen :(
Ik wil hier vanaf...
p.s dit is serieus.
Subhanallah als jij dat bent op de foto lijk je als 2 druppels water op een buurmeisje van me:o
Je moet 'nee' leren zeggen dat probleem heb ik ook:(
Origineel gepost door Ouidath
Subhanallah als jij dat bent op de foto lijk je als 2 druppels water op een buurmeisje van me:o
Je moet 'nee' leren zeggen dat probleem heb ik ook:(
Ik heb een dubbelgangster dus ...interesting.
Nee kan ik wel zeggen alleen moeilijk.
Word eerder snel gekwetst als iemand een gemene opmerking doet.
Origineel gepost door Miss_Magrebia
Durven voor jezelf op te komen
Ja ik weet het.
Makkelijker gezegd dan gedaan. :(
Origineel gepost door naisha
Ik heb een dubbelgangster dus ...interesting.
Nee kan ik wel zeggen alleen moeilijk.
Word eerder snel gekwetst als iemand een gemene opmerking doet.
Als het iemand is die je graag mag dan moet je het tegen diegene zeg.Zo niet oog om oog tand om tand:)
Je hoeft het ook niet in 1 x te doen.......... maar bouw het langzaam op..
Wat dacht je van een cursus : "effectief comuniceren" of "Assertiviteit"
kan wonderen doen..........
Maar wat je vooral NIET moet doen.... is elke x "smoesjes" verzinnen...
Neem 1 stap en anders zullen volgen
InsahAllah
Assertiviteit heb ik dit jaar als vak gehad en heb het afgesloten met net een voldoende.
Smoesjes daar ben ik goed in.
Zeg telkens tegen mezelf ..tis de laatste keer volgende keer doe ik het niet meer.
Hihihi ik wilde net zeggen ga een cursus assertiviteit volgen, maar dat heeft dus geen nut. Als je die al hebt gehad dan zou ik alles thuis toch rustig nog eens doornemen en beginnen te oefenen met kleine dingetjes in situaties die niet heel erg belangrijk zijn. Als het fout gaat dan geeft dat niet, als je maar niet opgeeft.
jasmina :zwaai:
Heb daar zelf ook les in gehad ( voor me werk ) had echt een hele goeie lerares.... :Iluvu: Als je wil kan ik je haar nr geven en contact met haar opnemen?
Ik geef daar ook trainingen in aan jongeren. Maar iemand moet wel echt gemotiveerd er voor zijn en met smoesjes krijg je op school misschien net een voldoende, maar in het echte leven een dikke onvoldoende.
Weet in elk geval zuster, dat je niet de enige bent, er zijn veel mensen met dit probleem.
jasmina
DaNGeRouZLy
17-08-2004, 13:26
als je te lief bent dan lopen mensen snel over je heen. Ach die naisha vind toch alles wel goed dus met haar hoeven we geen rekening te houden. Een keer nee zeggen of zeggen wat jij wilt is juist positief en men zou er juist respect voor krijgen ;)
succes xXx Aminaatje :zwaai:
Just_Me81
17-08-2004, 13:29
ik ben ook zo een typ
toevallig zag ik vorig keer het boek met de titel' Brave meisjes gaan naar de hemel......( de rest van de titel weet ik niet meer)'. In ieder geval ik had hem bijna gekocht omdat het gaat om wat jij beschreef. En er staan allemaal tips in hoe je meer nee moet zeggen en niet altijd ja- moet knikken en dat soort dingen.
Misschien iets voor jou?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.