Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Brandwonden op gezicht! help!

sanaeasdf
08-08-2010, 23:22

Salaam alaykoem, Door olie ben ik bij verschillende plekken verbrand in mijn gezicht en bij een plek is het open het zijn tweedegraadse wonden. Ik had een vraagje of iemand een product/medicijn weet waardoor ik geen litteken overhou aan die brandwonden want sommige zijn al bruin geworden. Ik heb al een zalf van apotheek gehaald maar het helpt niet veel het help alleen tegen de pijn. baaraka allah feekoem wa 3alykoem ou salaam, sanaeasdf

sanaeasdf
09-08-2010, 22:11
iemand?

kitchenlive
10-08-2010, 13:34
zijn het erge/grote branwonden? En is het al inmiddels al minder geworden of niet (aangezien deze topic al een paar dagen oud is)

labello
10-08-2010, 13:37
zijn het erge/grote branwonden? En is het al inmiddels al minder geworden of niet (aangezien deze topic al een paar dagen oud is) je hebt zalf voor ...geloof ik .

MonFuturInshAllah
10-08-2010, 14:09

Laat die wonde van zichzelf genezen.. Dus zeker er niet aan prutsen!! Een weekje voor mijn verloving had ik ook 2 grote brandwonden aan mijn beide wangen:maf:(wel deen 2de graads) Werd echt zot!! Elhamdoulillah was het in orde gekomen, had geen vlekken aan over gehouden. Ik gebruikte toen enekl flamazine.

Hindi_Zahra
10-08-2010, 16:18
Je hebt al bruine plekken? Ik denk dat je het beste de wondjes goed laat genezen en het behandelt met de crème die je hebt gekregen. Beter zo min mogelijk erop smeren zodat de kans op een ontsteking of dergelijke vermindert. Moest je bruine plekken krijgen is Dermatix wel een goed product. Is wel nogal prijzig, 50 euro voor een nogal kleine tube. Voordeel is wel dat het een een soort van gel is die opdroogt na een tijdje en dan merk je het niet zo goed dat je er iets hebt opgesmeerd. Dermatix zorgt ervoor dat bruine littekens verkleuren, witter worden dus. Tip: ga naar je dermatoloog en bespreek het met hem. Ik kan zo niet zien hoe je littekens eruitzien en welke behandeling het beste is.

pride_bride
10-08-2010, 16:43
Zou je niet beter naar een dokter/dermatoloog gaan ipv hier hulp te zoeken??? Hoe langer je ermee wacht om de wonden te verzorgen hoe moeilijker het wordt om de littekens weg te krijgen! Mijn zus had ook 2e graads brandwonden in haar gezicht en zij moest naar een speciaal ziekenhuis en daar hebben ze een drukverband gemaakt aangepast aan de vorm van haar gezicht en kreeg ze 1001 zalfjes om haar mee in te smeren (om de 4uur!) Sam7li, maar wat jij hebt kan geen 2e graads brandwonden zijn. Zo ja, dan was je al vergaan van de pijn en moest je opgenomen worden in het ziekenhuis. Ga naar de dokter!

Delicatesse
10-08-2010, 17:19
meid ga langs een arts! Het enige wat ik weet dat je op een wond kunt smeren om geen litteken aan over te houden is aloe vera gel. Heb t zelf geprobeerd, alhoewel niet op 2e-graadswonden, en t heeft geholpen.