Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : verraden voel ik mij.....

Pagina's : [1] 2 3

ithran
14-12-2002, 01:06

Verraden voel ik mij die op zijn derde jaar in dit wereldse leven in een vliegtuig heeft gezeten. Niet wetend waar ik naartoe ging, uberhaupt niet in staat om ook maar iets te weten op die leeftijd. Ik die op de basisschool aap noot mies moest leren, ik die op school heb gezeten met Richard en Melvin. Ik die aan Hamid vroeg:"Waarom spreek jij een andere taal als ik terwijl wij uit hetzelfde land komen"? Ik die voor onze bejaarde buurvrouwtjes Jansen altijd de verse groenten ging halen bij de groentenman aan de overkant. Ik die met Sinterklaas een surprise moest maken. Ik die met kerst de kerstliedjes mee moest zingen. Ik die het verhaal van het kindeke Jezus a.s. op een christelijke wijze moest naspelen. Ik die samen met Danny op dezelfde voetbalclub zat. Ik die na een identiteitscrisis mijzelf op een gegeven moment ging zien als onderdeel van de Nederlandse samenleving. Echter de identiteitscrisis duurt voort...! Verraden voel ik mij door dezelfde mensen die mijn opinie wilde weten op 12-september over wat er gisteren was gebeurd. Verraden voel ik mij door dezelfde mensen die mij vorig jaar aan de kant hebben gezet en de kant van de cowboy hebben gekozen. In de wereld van goed en kwaad van voor of tegen de cowboy, mocht ik van dezelfde mensen plaatsnemen bij de catogerie kwaad en tegen. Verraden voel ik mij net zoals papa zich verraden voelt door de Marokaanse dictatuur die hem geen andere uitweg liet dan DE UITWEG zoals vele anderen. Verraden voel ik mij door de stemgerechtigden die in deze dictatuur van de meerderheid hebben gestemd op een kale homosexueel die mijn leven uit heeft gemaakt voor achterlijke cultuur. Verraden voel ik mij door dezelfde mensen die een Somalische negroide vluchteling van straat hebben geplukt en deze synoniem hebben gemaakt aan de vrouwen waar ik van hou en alle andere vrouwen van mijn soort, die zich zogenaamd wel heeft onworsteld aan de gehallucineerde gevangenis waar de vrouwen van mijn soort in leven. verraden voel ik mij door de beschuldigende blikken, de vieze gezichten, de nare beledigingen, de vervelende generalisatie, de verdeel en heers methode, de misplaatste angst, de demonisering van mijn leven, de schijnheiligheid van deze mensen al die jaren. De cowboy heeft gelijk. Choose one side.

ithran
15-12-2002, 00:17
Bezoeker heeft niet veel begrepen van mijn min of meer statement. En ik denk dat ik de psycholoog beter zou begrijpen dan hij mij. Wazz-not-upp!???

sweetyfeyrouz
15-12-2002, 01:49
Vind dit een prachtig stuk en heel mooi verwoord :goedzo: Ik kan het me goed voorstellen. Fey

Zelfkritiek
15-12-2002, 10:59
Origineel gepost door SHAHID IK BEGRIJP JOU MIJN ADVIES BLIJF BIJ JE EIEGEN SOORT IN JE EIGEN COMMUNITY Verbreek alle contacten met de hollanders. Om te beginnen: zeg je uitkering op! Duhhhhh..... SUKKEL!

ithran
15-12-2002, 21:02

Origineel gepost door AceChilla Q Ik voel me ook verraden. Jarenlang hebben we marokkanen welkom geheten. Iedereen mocht zijn familie overhalen om hier te wonen en te werken. Ze kregen de kans om moskeeen op te richten en hun geloof te beleiden. Ook hebben we moslimscholen gesubsidieerd en iedereen een gelijke kans gegeven. Toen op 11 september de onze bondgenoot werd aangevallen hebben we marokkanen zien feesten, toen bleek dat onderhuids marokkanen in ons land eigenlijk helemaal niets met ons te maken wilden hebben. Nu de westerse wereld aangevallen word zien we dat onze eigen landgenoten zich tegen ons keren. Is dat verraad of niet? Wazzup :cool: Het zijn maar een aantal jaren geweest dat gastarbeiders van welk geloof dan ook NODIG waren. Dus dat gebeuren was in het belang van beide partijen. Een vrouw hiernaartoe halen geld voor een ieder die zich in Nederland bevind. Een ieder krijgt de kans om zijn geloof te beleiden dus ook katholieken, en joden. Mag ik er even aan toevoegen dat er ook Nederlanders op die islamitische scholen zitten. De eerste moskee is trouwens opgericht door de Molukkers. Die jongens die feest aan het vieren waren hadden een reden voor een viering, deze jongens waren niet eens op de hoogte van het gebeuren op 11-september, als je het nieuws wat beter had bestudeerd had je dit kunnen weten. Dat onderhuids gevoel is misschien wel wederzijds als je daar voor openstaat. Al met al blijft er niet veel van jou tekst over. Echter dit is niet de richting die ik opwilde met mijn tekst.

freedom23
15-12-2002, 23:33
Origineel gepost door AceChilla Q Ik voel me ook verraden. Jarenlang hebben we marokkanen welkom geheten. Iedereen mocht zijn familie overhalen om hier te wonen en te werken. Ze kregen de kans om moskeeen op te richten en hun geloof te beleiden. Ook hebben we moslimscholen gesubsidieerd en iedereen een gelijke kans gegeven. Toen op 11 september de onze bondgenoot werd aangevallen hebben we marokkanen zien feesten, toen bleek dat onderhuids marokkanen in ons land eigenlijk helemaal niets met ons te maken wilden hebben. Nu de westerse wereld aangevallen word zien we dat onze eigen landgenoten zich tegen ons keren. Is dat verraad of niet? Wazzup :cool: Wat hypocriet zeg! En waarom begin je opeens iedereen over een kam te scheren? Als je zo'n uitgesproken mening hebt wil je er dan ook even aan toevoegen dat de Marokanen die hier in Nederland wonen en werken ook niet echt worden geaccepteerd door hun medemensen! Is dat dan ook niet verraad. Is het ook niet verraad om zo negatief te praten over mensen die hier in de jaren '60/'70 ***werk kwamen doen waar de Nederlanders zich te goed voor voelde? is het ook niet verraad om een kleine groep naar voren te brengen die niet in verhouding staat tot de grote groep? Zo kunnen we nog uren doorgaan. HOE EENS OP MET IEDEREEN OVER EEN KAM TE SCHEREN, THERE IS GOOD AND BAD IN EVERYONE!!! MAZZEL

freedom23
15-12-2002, 23:36
Origineel gepost door ithran Verraden voel ik mij die op zijn derde jaar in dit wereldse leven in een vliegtuig heeft gezeten. Niet wetend waar ik naartoe ging, uberhaupt niet in staat om ook maar iets te weten op die leeftijd. Ik die op de basisschool aap noot mies moest leren, ik die op school heb gezeten met Richard en Melvin. Ik die aan Hamid vroeg:"Waarom spreek jij een andere taal als ik terwijl wij uit hetzelfde land komen"? Ik die voor onze bejaarde buurvrouwtjes Jansen altijd de verse groenten ging halen bij de groentenman aan de overkant. Ik die met Sinterklaas een surprise moest maken. Ik die met kerst de kerstliedjes mee moest zingen. Ik die het verhaal van het kindeke Jezus a.s. op een christelijke wijze moest naspelen. Ik die samen met Danny op dezelfde voetbalclub zat. Ik die na een identiteitscrisis mijzelf op een gegeven moment ging zien als onderdeel van de Nederlandse samenleving. Echter de identiteitscrisis duurt voort...! Verraden voel ik mij door dezelfde mensen die mijn opinie wilde weten op 12-september over wat er gisteren was gebeurd. Verraden voel ik mij door dezelfde mensen die mij vorig jaar aan de kant hebben gezet en de kant van de cowboy hebben gekozen. In de wereld van goed en kwaad van voor of tegen de cowboy, mocht ik van dezelfde mensen plaatsnemen bij de catogerie kwaad en tegen. Verraden voel ik mij net zoals papa zich verraden voelt door de Marokaanse dictatuur die hem geen andere uitweg liet dan DE UITWEG zoals vele anderen. Verraden voel ik mij door de stemgerechtigden die in deze dictatuur van de meerderheid hebben gestemd op een kale homosexueel die mijn leven uit heeft gemaakt voor achterlijke cultuur. Verraden voel ik mij door dezelfde mensen die een Somalische negroide vluchteling van straat hebben geplukt en deze synoniem hebben gemaakt aan de vrouwen waar ik van hou en alle andere vrouwen van mijn soort, die zich zogenaamd wel heeft onworsteld aan de gehallucineerde gevangenis waar de vrouwen van mijn soort in leven. verraden voel ik mij door de beschuldigende blikken, de vieze gezichten, de nare beledigingen, de vervelende generalisatie, de verdeel en heers methode, de misplaatste angst, de demonisering van mijn leven, de schijnheiligheid van deze mensen al die jaren. De cowboy heeft gelijk. Choose one side. Salaam Ithran, Door mijn woede van zo net vergat ik mijn complimenten voor jou verhaal te geven. Ben erg geraakt! groetjes :zwaai:

ithran
16-12-2002, 21:45
Origineel gepost door bezoeker99182 Jij redeneert hier zelf ook nogal vanuit je emoties. Er zijn ook veel italiaanse, spaanse en portugese gastarbeiders geweest. Die zijn grotendeels teruggekeerd naar het land van herkomst toen er minder werk was. en wat dacht je van lassers uit joegoeslavie. de bedrijfsopleidingen alhier werden gestopt omdat de lassers uit joegoeslavie goedkoper waren. dit heeft dus meer te maken met kapitalisme dan met "nederlanders die zich te goed voelden". Wat de onderkant van de arbeidsmarkt betreft... er was gewoon teveel werk in nederland, en nederlanders waren gemiddeld gezien hoog opgeleid. vooral ongeschoolde turken en marokkanen kwamen dit gat in de onderkant van de arbeidsmarkt opvullen en zij waren dus gelukszoekers die hier absoluut niet voor de moskeeen kwamen en al zeker niet voor de nederlanders of hun cultuur. ze kwamen puur en enkel en alleen voor het geld. Het verraad is dus van de eigen ouders die geld boven cultuur en geloof stelden. Die ouders waren in het algemeen ook niet zo'n goede moslims als dat ze zich soms voor wensen te doen. Is dat misschien een verklaring voor een groot aantal slecht opgevoede jongeren die ook alleeen maar interesse hebben in het geld. Zo vader, zo zoon, zullen we maar zeggen Bovendien begon nederland veel later met het werven van marokkanen en turken dan bijvoorbeeld duitsland. Daarom kreeg duitsland zogezegd de betere hap van de gastarbeiderstaart. Ga jij zelf eerst maar eens de geschiedenis goed bestuderen voordat je dergelijke domme uitspraken over nederland doet. Het lijkt mij zeer logisch dat als Nederland gastarbeiders zoekt voor een bepaalde tijd, waarna de afspraak werd gemaakt dat deze terug zouden keren naar het eigen vaderland. Dat deze niet hier voor de cultuur komen of de moskeeen. Dat lijkt mij toch echt logisch. Dat het in Duitsland wat beter gaat is grotendeels te wijten aan de Duitse staat. En zoals we kunnen zien gaat het in Frankrijk en Belgie die veel eerder aan de grote taart van gastarbeiders mochten snijden dat het daar weer veel slechter gaat dan in Nederland. Het goed of niet goed moslim zijn is niet aan een individu toevertrouwt om daar over te oordelen, en zeker niet aan iemand die heeft horen zeggen van dat die het gelezen heeft ergens ooit. Als het zo vader zo zoon is dan kunnen wij vaststellen dat sommigen nog steeds alleen op zondag in bad gaan??? Ik denk dat bezoeker toch echt degene is die veel kennis dient te vergaren eer hij met zijn betoog van hete lucht begint.

ithran
16-12-2002, 21:56
Origineel gepost door Heyoan Je vader heeft Marokko verlaten omdat je daar waarschijnlijk kans-arm zou opgroeien, maar sinds die vliegtuigtrip waarop jij door je vader bent opgezet, is hij eigenlijk de veroorzaker van het verraad. Waarom negeer je het feit dat je hier beter af bent dan in marokko afgewogen tegen de ellende die je daar in je jeugd zou meemaken. Het is toch geen ramp als je kerstkadootjes krijgt, en dat je kerstliedjes zingt, immers Mohammed zelf erkent jezus en vanuit die optiek was je dus goed bezig. Ik vind het hartstikke goed van je dat je je handen uit de mouwen steekt en wat groente haalt voor zo'n persoon die oud is en moeilijk kan lopen, ze waardeerde het vast, en als jij die leeftijd bereikt waardeer je dat des te meer. In Marokko wordt ook gevoetbalt en of die persoon nou danny , of mustufa heet wat maakt dat nou weer uit? Marokkanen hebben vaak negatief in het nieuws gestaan, en na de WTC waren nederlanders nogal bang/boos omdat marokkanen op straat begonnen te dansen en juichen. Bijv.Als nederlanders massaal op straat gaan juichen nadat een moskee is afgebrand(je voelt hem al) dan stem je sentiment ook naar een anti-nederlandse partij (als die er zou zijn :eek: ) dus das nogal hypo als je mij vraagt, daarbovenop werden homo's voor varkens uitgemaakt door Islamieten , en ja als je eenmaal begint met schelden dan is het hek van de dam , en dan noemen we elkaar achterlijk. :zwaai: Zoals ik het hoor heb je een heel mooi leven gehad hier in :nl: , je wordt altijd uitgescholden , je moet niet steeds anderen de schuld geven , en je mag er niet vanuit gaan dat alles goed gaat in het leven. Gewoon je handen uit de mouwen steken en dan komt alles goed :p Nou om precies te zijn is papa uit Marokko vertrokken, omdat we een dictatoriaal regime in het zadel gezet(dus niet geholpen) door Frankrijk en Spanje met oogluikende toestemming van de rest van europa, en door dit regime was er geen vrijheid meer zoals wij die kenden, ook waren er westerse ideeen zoals het materialisme geintroduceerd, en omdat alles wat voor de staat werkt corrupt is heeft de staat geen normale overlevingskansen, en dit leidt allemaal naar armoede, maar we kunnen concluderen dat de armoede niet het grootste probleem was. Maar de vraag of ik mij daar ondanks de armoede gelukkiger zou voelen ? Dat weet ik niet het zou best kunnen. Immers geld is niet alles.

ithran
17-12-2002, 20:39
Nederland heeft geen 80 jaar oorlog gevoerd tegen Spanje, Nederland heeft een oorlog gekend waarin korte veldslagen werden gevoerd. Deze strijd staat niet in vergelijking tot een dictatuur in eigen land. A omdat het twee verschillende tijden zijn, in de tijd van de 80 jarige oorlog had je eerlijke man tot man gevechten. B Omdat deze dictatuur gigantische steun kreeg van twee grote mogendheden, die niet schuwden om tegen de verdragen van de volkenbond in toch gifgas met behulp van vliegtuigen te gebruiken tegen simpele boeren. Ik denk niet dat jij het in dat dictatuurtje zoals je dat noemt zou uithouden, en dat komt niet door de kans-armheid.

SweetLady
18-12-2002, 07:35
Echt prachtig meid ik leefde helemaal mee :zwaai: Thalla en boessa from me :Iluvu:

SweetLady
18-12-2002, 07:36
Echt prachtig meid ik leefde helemaal mee :zwaai: Thalla en boessa from me :zwaai:

SweetLady
18-12-2002, 07:38
Oepsssss :rolleyes: :D :rolleyes:

ithran
18-12-2002, 22:50
Ace volgens mij ben jij hier niet om een bijdrage te leveren aan een discussie. En lail voor het laatst dat ik keek was ik nog een jongetje.

SweetLady
19-12-2002, 08:00

Origineel gepost door ithran Ace volgens mij ben jij hier niet om een bijdrage te leveren aan een discussie. En lail voor het laatst dat ik keek was ik nog een jongetje. Ooo schat :D :rolleyes:

Pagina's : [1] 2 3