Bekijk originele versie : wat nu???
dunyazina
16-08-2004, 18:43
salam lieve broers en zusters,
k heb een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen:
ben dit jaar voor het eerst meegeweest naar mijn schoon ouders in marokko, ik heb in totaal 6 weken daar doorgebracht met mensen die mij niet kunnen verstaan, ze spreken namelijk alleen berbers!! en ik niet!
ik heb volgends mij man mij verschrikkelijk gedragen daar omadt ik geen gesprek kon aangaan met zijn moeder.
zijn moeder heeft perongeluk met thee zetten kokend water over mij arm heen gegooid, ik gilde het uit van de pijn!
mijn man kwam aanrennen en gaf me een klap en zei je zuchte tegen mijn moeder.
als ik dit gedaan heb was dat echt niet mijn bedoeling misschien keek ik zo van de pijn!?!
nu eenmaal in nederland heeft hij me bij mijn ouders terug gebracht en zegt dat hij me dit nooit kan vergeven!!!!
kan iemand me vertellen wat ik moet doen ik hou van hem en wil hem niet kwijt!!!!
soekran besef
babybruidje
16-08-2004, 19:18
oww jeej zeg vind het heel erg dat die ouders zou gedragen tegenover jou ik bedoel nee duhh natuurlijk kan jij nietmet ze praten...maar wat deed jij dan tegen die moeder ik bedoel jou vriend? of man werd niet zomaar kwaad lijkt me of??
sorry dat ik het zeg, maar wat een KLOOTZAK.
Ik zou zeggen probeer met hem te praten. Maak hem duidelijk hoe jij je voelde in Marokko.
En eerlijk gezegd vind ik dat hij fout zit, en niet jij.
Maar mannen kunnen gewoon vreselijk zijn.
Bel hem op, en praat met hem.
Je moet er alles aan doen, om het weer goed te maken, ookal is het zijn fout.
succes ermee.
Ik wens je veel sterkte. Maar ik vind het bij soort verhalen moeilijk om advies te geven, omdat er hier meestal maar 1 kant van het verhaal wordt verteld, terwijl elk verhaal 2 versies heeft..
Maar nogmaals sterkte.. Probeer te praten of schakel iemand in van de familie..
Eftelyah
17-08-2004, 00:04
Als het echt zo is gegaan dan begrijp ik niks van jou man
Origineel gepost door achie25
Ik wens je veel sterkte. Maar ik vind het bij soort verhalen moeilijk om advies te geven, omdat er hier meestal maar 1 kant van het verhaal wordt verteld, terwijl elk verhaal 2 versies heeft..
Precies.
Maar verder: leg contact met je man. Probeer met hem te praten. En probeer duidelijkheid te krijgen.
Mocht het goedkomen, dan moet je in ieder geval berbers gaan leren. Je kunt niet van zijn (oude) moeder gaan verwachten dat ze opeens dagillia gaat leren.
Origineel gepost door Najib26
Precies.
Maar verder: leg contact met je man. Probeer met hem te praten. En probeer duidelijkheid te krijgen.
Mocht het goedkomen, dan moet je in ieder geval berbers gaan leren. Je kunt niet van zijn (oude) moeder gaan verwachten dat ze opeens dagillia gaat leren. Dagilia?? Is dat een nieuwe taal :D
Dagilia?? Is dat een nieuwe taal :D
Je weet wat ik bedoel: Marokkaans-Arabisch.
dunyazina
17-08-2004, 10:56
Origineel gepost door Ik_Ben_Mezelf
Wat erg voor je meisje:( Ik hoop dat het weer goed komt. Je moet veel met hem blijven praten. Hoelang woont hij hier in Nederland, aangezien zijn ouders in Marokko wonen??? Misschien dat zijn ouders toch liever hebben dat hij met iemand anders trouwt. Maar laat je niet gek maken. Weet je, ouders zijn voor mannen heeeeeeeeeel belangrijk. Bij het geringste zijn ze al boos als het om hen gaat! Wij vrouwen doen niet zo moeilijk, alhoewel wij ook heel veel van ze houden natuurlijk. Maar ja, mannen overdrijven vaak dus als het over hun ouders gaat. PRAAT MET HEM!!! Dat is het enige wat je kunt doen. Vraag wat er achter zit. Ik wens je heel veel succes met je leven. Laat ons weten hoe het ging.
O ja, en ga nooit generaliseren over Berbersen vs. Arabieren. Want misschien gaat het om iets heel anders. Maar het kan natuurlijk ook om de taal- en cultuurverschil. Ik weet het niet, vraag hem. En wat denk je zelf dat de oorzaak is? :(
soekran zina hij woont al lang nederland zonder zijn ouders ik heb al heel veel met hem gesproken maar hij wil niet luisteren naar wat ik heb te zeggen!
zijn moeder huilt om mij zegt hij zij vind mij heel lief en zij wil dat ik haar zoon gelukkig maak dus daar ligt het niet aan! ik spreek wel arabi maar alleen geen berbers ik vraag me af wat het probleem is om je taal even aan tepassen ik bedoel we zijn er maar 6 weken in een jaar
dunyazina
17-08-2004, 10:58
soekran, maar iemand anders inschakkelen is geen mogelijkheid,
zijn broer is hasj en kan niet met hem over deze dingen praten, en zijn vrouw woont in marokko, dus kan het ook niet via haar spelen!
dunyazina
17-08-2004, 10:59
Origineel gepost door soulfa
sorry dat ik het zeg, maar wat een KLOOTZAK.
Ik zou zeggen probeer met hem te praten. Maak hem duidelijk hoe jij je voelde in Marokko.
En eerlijk gezegd vind ik dat hij fout zit, en niet jij.
Maar mannen kunnen gewoon vreselijk zijn.
Bel hem op, en praat met hem.
Je moet er alles aan doen, om het weer goed te maken, ookal is het zijn fout.
succes ermee.
haha bedankt ik zal proberen te blijven praten met hem!
dunyazina
17-08-2004, 11:00
Origineel gepost door babybruidje
oww jeej zeg vind het heel erg dat die ouders zou gedragen tegenover jou ik bedoel nee duhh natuurlijk kan jij nietmet ze praten...maar wat deed jij dan tegen die moeder ik bedoel jou vriend? of man werd niet zomaar kwaad lijkt me of??
jawel schat toen zij die water liet vallen was hij er helemaal niet bij hij hoorde mij en werd meteen kwaad
Origineel gepost door dunyazina
salam lieve broers en zusters,
k heb een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen:
ben dit jaar voor het eerst meegeweest naar mijn schoon ouders in marokko, ik heb in totaal 6 weken daar doorgebracht met mensen die mij niet kunnen verstaan, ze spreken namelijk alleen berbers!! en ik niet!
ik heb volgends mij man mij verschrikkelijk gedragen daar omadt ik geen gesprek kon aangaan met zijn moeder.
zijn moeder heeft perongeluk met thee zetten kokend water over mij arm heen gegooid, ik gilde het uit van de pijn!
mijn man kwam aanrennen en gaf me een klap en zei je zuchte tegen mijn moeder.
als ik dit gedaan heb was dat echt niet mijn bedoeling misschien keek ik zo van de pijn!?!
nu eenmaal in nederland heeft hij me bij mijn ouders terug gebracht en zegt dat hij me dit nooit kan vergeven!!!!
kan iemand me vertellen wat ik moet doen ik hou van hem en wil hem niet kwijt!!!!
soekran besef
Tering wat een aso is je man zeg! Hij moet er juist begrip voor tonen jij zit 6 weken in een huis waar enkel berbers wordt gesproken. En jij ze niet kan verstaan. Word er ook nog eens kokend water over je arm gegoten mag je niet eens gillen van de pijn? Leg hem uit dat het niet jegens je schoonmoeder was, maar enkel van de pijn. En jij had 't niet moeten accepteren om terug te gaan naar je ouders! Je bent geen pop die hij kan dumpen waar hij wilt! Ga terug naar huis met je spullen en eis een goed gesprek.
dunyazina
17-08-2004, 14:00
Origineel gepost door Ouidath
Tering wat een aso is je man zeg! Hij moet er juist begrip voor tonen jij zit 6 weken in een huis waar enkel berbers wordt gesproken. En jij ze niet kan verstaan. Word er ook nog eens kokend water over je arm gegoten mag je niet eens gillen van de pijn? Leg hem uit dat het niet jegens je schoonmoeder was, maar enkel van de pijn. En jij had 't niet moeten accepteren om terug te gaan naar je ouders! Je bent geen pop die hij kan dumpen waar hij wilt! Ga terug naar huis met je spullen en eis een goed gesprek.
ja ik probeer van allles maar niks helpt ik ben terug gegaan omdat ik niet wil dat hij nog meer stenis gaat maken!!!!
ik heb al 1000 keer gezegd dat het niet tegen zijn moeder was maar hij zegt het gaat om het idee!
ik weet niet meer wat ik moet doen hoor mijn hele toekomst heb ik naar hem ingedeelt en nu is alles voorbij!!!
Zo ik weet ni wat ik lees...!
Sorry hoor meid, maar wat moet je met zo'n 'vent'...?!
Hij toont helemaal geen begrip voor jou situatie en vervolgens zeg je dat hij niet wil luisteren als je wat te zeggen hebt...!
Laat ni zo over je heen lopen a.u.b en zorg dat tie meer respect voor je krijgt...!!!
Liefde is geven en nemen en bovenal moet ut van 2 kanten komen, volgens mij is daar geen sprake van in jou geval...
Sterkte...!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.