Bekijk originele versie : Misbruik van opbrengst slachtoffers Al Hoceima..
Lella_Roosje
16-08-2004, 18:24
Ingezamelde kleding niet gebruikt - @ 12:31 PST
Hulporganisatie Islamic Relief heeft de ingezamelde kledingstukken die bedoeld waren voor de aardbevingsslachtoffers in het Marokkaanse al Hoceima, voor andere doeleinden gebruikt.
Zo'n vijfhonderd vuilniszakken vol kleding zijn door Marokkaanse Amsterdammers vlak na de aardbeving in februari afgeleverd bij Islamic Relief. Dit in de hoop hun landgenoten te helpen.
Islamic Relief in Amsterdam, die ook humanitaire en financiële hulp biedt in onder meer Afghanistan en Irak, heeft de kleding naar het hoofdkantoor in het Engelse Birmingham gestuurd. Daar is, volgens de persvoorlichter van de vestiging in Amsterdam, besloten de kleding voor andere doelen te gebruiken.
''Het is dus wel gebruikt voor een goed doel, alleen niet voor de Marokkaanse slachtoffers. Ik weet niet of de donateurs daarvan op de hoogte zijn,'' aldus de voorlichter. ''De Marokkaanse overheid zit niet zit te wachten op afgedankte kledingstukken. Ons werd verteld dat Marokko niet het vuilnisvat van Europa wilde zijn,'' aldus de woordvoerder.
Al eerder beklaagde Hans Wemmers van de hulporganisatie Cord-aid, die honderdduizend euro reserveerde voor de bouw van huizen, zich erover dat de overheid dat geld wilde gebruiken voor de infrastructuur. Het opgehaalde geld is na een half jaar nog steeds niet besteed.
Bron:
© Het Parool, 14-08-2004
STASJA KÖHLER
Dit artikel staat ook al een keer of 2/3 op het forum. :confused:
Lella_Roosje
16-08-2004, 18:30
Al was het duizend keer.
mocro_xxx
17-08-2004, 11:09
Dat vind ik wel erg laag van Islamic Relief; ze hadden op z'n minst een persbericht kunnen uitgeven waarin staat dat Marokko geen afgedankte kledingsstukken accepteert (dat lijkt me erg onwaarschijnlijk maar ja goed).
Dat zij de ingezamelde kledingsstukken zomaar gebruiken voor andere doeleinden, zonder medeweten van de verzamelaars, vind ik lager dan laag :kwaad: Ik gun de mensen in andere delen ook het allerbeste hoor, maar dit vind ik een beetje vreemd!
En natuurlijk zijn het grootste probleem bij het bieden van hulp aan die slachtoffers die kakkerlakken in Rabat :kwaad: daar moet s n keertje n goed insektenmiddel op gestrooid worden :kwaad: (execuses voor mijn taalgebruik!)
mocro_xxx
17-08-2004, 11:22
Ja inderdaad! hoezo je druk maken?
Die mensen leven na 6 maanden nog steeds in erbarmelijke omstandigheden (zie nova van vorig week, serie retourtje rif). Wat kan ons dat nou schelen he???
Aaaaaaaarggghhhhhh :kwaad: ik word hier niet goed van!
Origineel gepost door ZooFree
maak je niet zo druk../alhamdoelilah is alles goed gekomen...dus doe niet zo broeia.....laten we het niet over M.nl houden...:)
geef je nou Islamic relief hier de schuld van het falen van de overheid om die kleding binnen te laten? moeten zij dan die kleding met een illegaal vliegtuig dumpen in arif?
totale bullshit die topic titel er moet staan "Marokkaanse overheid faalt"
steek je handen uit je broekzak en ga er zelf achterna! was niet half europa dit jaar daar op vakantie waarom zijn er dan nog mensen dakloos. lekker duur hotelletje maar die mensen niet uit de tenten helpen. europeanen zouden zich moeten schamen . terwijl zij in de luxe reden zaten daar kinderen met honger. iewthan mkartsien en zij aan de drank. tyfus hypocrisie om de schuld bij de ander te leggen druipt ervanaf ..kanker loosers allemaal. betalen zich scheef aan de hoeren en drank maar wat over hebben voor een dakloze zit er niet.
ps mensen die nog kleding hebben wat er fatsoenlijk uitziet kunnen mij benaderen want binnekort stuur ik een eigen container langs die corrupte ballensjouwers waar ze geen moer aan kunnen doen en die remkedem kan aan mijn paal zuigen tot hij een ons weegt.
mocro_xxx
17-08-2004, 11:38
nee, je moet goed lezen wat ik opgeschreven heb! Mijn punt was dat zij op z'n minst, met een of andere persbericht, de mensen, die de kleding hebben ingezameld en die maanden in de veronderstelling verkeerden dat de kleding bij de juiste mensen is terecht gekomen, inlichten!!!! Dat is hun fout!
Ik snap ook wel dat als de Marokkaanse overheid die kleding niet accepteert, dat Islamic Relief daar niks aan kan doen en het dus terecht voor een andere goede doel gebruikt!
En ja dat mensen uit Europa minder behulpzaam zijn; dat zou heel goed kunnen en je kan natuurlijk de mensen niet verplichten om anderen te helpen, jammer genoeg!
Maaaaaaar je kan wel de overheid en de liefdadigheidsinstanties op hun verantwoordelijkheid wijzen die ze dienen na te komen!
Origineel gepost door Grover
geef je nou Islamic relief hier de schuld van het falen van de overheid om die kleding binnen te laten? moeten zij dan die kleding met een illegaal vliegtuig dumpen in arif?
totale bullshit die topic titel er moet staan "Marokkaanse overheid faalt"
en ja ik stuur binnenkort als het me lukt ook een container het land in moet er wel bij de juiste contact personen voor zorgen en het gaat via een achterdeur en niet via officiele kanalen.
steek je handen uit je broekzak en ga er zelf achterna! was niet half europa dit jaar daar op vakantie waarom zijn er dan nog mensen dakloos. lekker duur hotelletje maar die mensen niet uit de tenten helpen. europeanen zouden zich moeten schamen . terwijl zij in de luxe reden zaten daar kinderen met honger. iewthan mkartsien en zij aan de drank. tyfus hypocrisie om de schuld bij de ander te leggen druipt ervanaf ..kanker loosers allemaal. betalen zich scheef aan de hoeren en drank maar wat over hebben voor een dakloze zit er niet.
babyvanbelisma
17-08-2004, 11:54
Hoe dan ook, als het echt zo is dat de Marokkaanse overheid die kleren niet accepteert, dan is dat schandalig!! :boos:
Laat ze maar gaan vragen aan de getroffen gezinnen in Imzouren of ze kleren willen of niet! Die mensen zullen echt geen nee zeggen hoor! En het schijnt dat ze ook nog geen geld hebben gekregen om aan de wederopbouw te beginnen. Mensen die dus al maanden in tentjes wonen en moeten bedelen....:tranen:
Echt verschrikkelijk!
Lella_Roosje
26-09-2004, 12:59
De Marokkaanse overheid kan van mij de POT OP.
Rebel_1963
26-09-2004, 13:21
De Marokkaanse overheid kan van mij de POT OP.
Incluis de koning.
Camalia17
26-09-2004, 19:03
je zou niets anders kunnen verwachten van de Marokkaanse (Arabische) Overheid.
het gaat er al jaren zo aan toe......maarja hun Dag Des Oordeels komt nog.
en die mensen die hebben gegeven aan hulporaganisaties horen te weten dat het niet p de juiste plek tercht komt, je kunt beter persoonlijk hulp bieden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.