Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Paus roept in Lourdes op tegen abortus

Pagina's : [1] 2

Raihana
15-08-2004, 22:21

Paus Johannes Paulus II heeft zich zondagochtend in een openluchtmis in Lourdes sterk uitgesproken tegen abortus. De preek in het Franse bedevaartsoord vond plaats voor minimaal 100.000 gelovigen. De paus is in Lourdes ter ere van de 150e verjaardag van het dogma van de onbevlekte ontvangenis. "Ik doe een sterk beroep op jullie, broeders en zusters, om alles te doen om ieder leven te beschermen, van de bevruchting tot het einde. Het leven is een heilig geschenk en niemand mag de vrijheid nemen daar de baas over te willen zijn", sprak het hoofd van de Rooms-Katholieke Kerk. De paus oogde onbeholpen en ziek. Het grootste deel van de mis zat hij in elkaar gezakt en was hij nauwelijks verstaanbaar. "Ik moet dit afmaken", mompelde de 84-jarige kerkleider op een bepaald moment zacht in het Pools, zijn moedertaal. Tijdens een gebed op een knielbankje had de paus zaterdag al zijn evenwicht verloren. Medewerkers konden toen tenauwernood voorkomen dat hij viel. Het dogma van de onbevlekte ontvangenis houdt in dat Maria, de moeder van Jezus, vrij van erfzonde is geboren. Het dogma werd op 8 december 1854 afgekondigd door paus Pius IX. Later vandaag zal paus Johannes Paulus II de tijd nemen alleen te bidden in een grot bij Lourdes waar Maria ooit verschenen zou zijn.

tonk
15-08-2004, 22:24
Komen er toch ineens een paar vraagjes in me op: - wat vindt de paus van de oorlog in Irak? - is de paus vegetarier? Maar ook: - waarom is de paus nog paus. Daar is ie toch veel te oud en ziek voor?

Raihana
15-08-2004, 22:25
Origineel gepost door Couscousje En wat is het nieuws nou eigenlijk? :p Cc Nou de paus heeft zich sterk uitgesproken tegen abortus.. ;) Hoeveelste keer is dit dan?

Deliana
15-08-2004, 22:27
En waarom zeiken over abortus, roep liever op tot wereldvrede en acceptatie van je medemens.

Raihana
15-08-2004, 22:29

Origineel gepost door Couscousje Ik heb het niet bijgehouden, maar ik geloof nog vaker dan jij met je ogen hebt geknipperd. :p Cc :hihi: Nou blijkbaar luistert niemand en valt hij steeds weer in herhaling

Deliana
15-08-2004, 22:30
Origineel gepost door uhhhh Die s.let van een maria heeft zich gewoon in de woestijn laten nemen door een of andere kamelenboer. En er nog mee wegkomen ook. Hoeveel H's kunnen er nog achter je naam? :D

rnaj
15-08-2004, 22:47
Origineel gepost door uhhhh Volgens mij mag een php string 32.000 karakters lang zijn. dus ik kan nog ff. :lol:

Peej
16-08-2004, 17:25
Origineel gepost door Raihana :hihi: Nou blijkbaar luistert niemand en valt hij steeds weer in herhaling Misschien een bewijs van het feit dat de katholieken niet allemaal als kritiekloze zombies achter hun geestelijke leiders aanlopen maar ook nog ruimte open laten voor een eigen mening.

PARTCHI
16-08-2004, 17:33
Origineel gepost door Sanglier Wat die paus allemaal vindt, daar houden veel katholieken in Nederland zich helemaal niet mee bezig. En dat is maar goed ook. Gewoon huichelarij dus.

PARTCHI
16-08-2004, 17:47
Origineel gepost door Peej Misschien een bewijs van het feit dat de katholieken niet allemaal als kritiekloze zombies achter hun geestelijke leiders aanlopen maar ook nog ruimte open laten voor een eigen mening. Hier nog een hypocriet: een kritiekloze zombie met een eigen mening = Peej. Geestelijke leiders? Wie moeten deze zijn dan? Vanwaar komt eigenlijk "geestelijke leider", heej peej?!

Peej
16-08-2004, 18:26
Origineel gepost door PARTCHI Hier nog een hypocriet: een kritiekloze zombie met een eigen mening = Peej. Geestelijke leiders? Wie moeten deze zijn dan? Vanwaar komt eigenlijk "geestelijke leider", heej peej?! Ik weet niet wat je precies wilt. Je bent hier behoorlijk wazig. Een kritiekloze zombie ben ik zeker niet. Ik heb niet voor niets de katholieke kerk de rug toegekeerd. Maar het is een feit dat de katholieken de Paus zien als hun geestelijk leider. Ik, als atheïst, heb geen geestelijk leider en hoef er dus ook niet achteraan te lopen. Ik zou het niet eens willen.

PARTCHI
16-08-2004, 18:31
Origineel gepost door Peej Ik weet niet wat je precies wilt. Je bent hier behoorlijk wazig. Een kritiekloze zombie ben ik zeker niet. Ik heb niet voor niets de katholieke kerk de rug toegekeerd. Maar het is een feit dat de katholieken de Paus zien als hun geestelijk leider. Ik, als atheïst, heb geen geestelijk leider en hoef er dus ook niet achteraan te lopen. Ik zou het niet eens willen. Wat is in jouw ogen de definitie van 'geestelijke leider'?

PARTCHI
16-08-2004, 18:37
Origineel gepost door Sanglier Huichelarij is als je spelfouten ontkent op het moment dat je betrapt wordt, ze dan gauw verbetert en dan roept dat je onterecht beschuldigd bent. :zwaai: Nee, hoor, Saratan-Swine... De valse indruk trachten te wekken, dat is huichelarij!

Peej
16-08-2004, 18:53
Origineel gepost door PARTCHI Wat is in jouw ogen de definitie van 'geestelijke leider'? Dat is toch helemaal niet relevant voor deze topic.

PARTCHI
16-08-2004, 19:05

Origineel gepost door Peej Ik weet niet wat je precies wilt. Je bent hier behoorlijk wazig. Een kritiekloze zombie ben ik zeker niet. Ik heb niet voor niets de katholieke kerk de rug toegekeerd. Maar het is een feit dat de katholieken de Paus zien als hun geestelijk leider. Ik, als atheïst, heb geen geestelijk leider en hoef er dus ook niet achteraan te lopen. Ik zou het niet eens willen. Was 't niet zo dat jij van het wazige af wilt? Het is zeer belangrijk dat er duidelijk wordt wat je precies bedoelt met "geestelijk leider"! Bij dezen het verzoek om helderheid te verschaffen.

Pagina's : [1] 2