Bekijk originele versie : Een anti-terreurhandboek...
Hoofdimams in Groot-Brittanië stellen een handboek samen met richtlijnen over hoe moslims kunnen omgaan met de terreur naar aanleiding van 11 september. Een van de redenen daarvoor is dat de anti-moslim houding die op dit moment in Engeland de kop opsteekt, het risico inhoudt van een beperking van rechten van minderheden.
Het handboek is ook bedoeld om moslims meer alert te laten zijn op mogelijke voorbereiding van terroristische aanslagen. Moslims moeten verdenkingen in die richting eerder melden aan de politie. De ongeveer 100.000 handboeken zullen in september via moskeeën en scholen worden verspreid. Het idee voor het handboek ontstond kort na de bomaanslagen in Madrid.
Inayat Bunglawala, woordvoerder van de raad van hoofdimams, vertelt dat de imams algemeen van opvatting waren dat Groot-Brittanië een volgend doelwit van terroristische aanslagen zou kunnen zijn. ''Vlak na de aanslagen in Madrid besloten ze een brief te sturen aan alle moskeeën, waarin werd aangedrongen dat bij signalen van terreur gerelateerde activiteit onmiddellijk de politie op de hoogte te stellen.''
Omdat de moslimgemeenschap in Groot-Brittanië zelf ook gevaar loopt, bevat het handboek ook tips over de beveiliging van huizen en moskeeën .
Origineel gepost door uhhhh
Geen tips hoe je aanslagen moet voorbereiden??
Wil je soms een aanslag plegen?
AboeAbdullah
16-08-2004, 16:15
Origineel gepost door uhhhh
Ik ben geen moslim
Moet je moslim zijn om aanslagen te plegen?
Bush is toch ook geen moslim.
ibtisamc
16-08-2004, 17:30
Idd cc en dat is nog veel erger!
Origineel gepost door Couscousje
Bush laat ze plegen door zijn leger, onder een andere noemer.
Cc En de wereld keurt het goed.
Origineel gepost door a3ir
En de wereld keurt het goed.
Inclusief Nederland!
Raar he dat dan Nederland wordt bedreigd met aanslagen.. :rolleyes:
Origineel gepost door Raihana
Inclusief Nederland!
Raar he dat dan Nederland wordt bedreigd met aanslagen.. :rolleyes: Volgende week bij zembla komt de ware aard van Nederland naar buiten mbt de hulp aan israel..
Origineel gepost door achie25
Volgende week bij zembla komt de ware aard van Nederland naar buiten mbt de hulp aan israel..
Bedankt voor de kijk tip
sweety21
16-08-2004, 21:39
je wordt dat gezeur van 11sep zo langzamerhand een beetje zat.
kijk naar de situatie in irak en in soedan .
zijn dat geen mensen dan.
maar nee we hebben het nog steeds over 11 september
Origineel gepost door core
Israel is de enige westerse democratie tussen de barbaarse regimes,die moeten zich kunnen verdedigen. Wat jij democratisch noemt. Zoals Israel zich denkt te mogen verdedigen, zo mogen hamas en andere palestijnse groeperingen zich verdedigen tegen de bezetters. Als jij zegt dat israel een demicratie is, dan was duitsland dat in de 2e wereldoorlog dat ook.. Ik zie namelijk geen verschil...
Origineel gepost door core
Als het westen Israel niet had gesteund dan hadden de barbaarse regimes Israeli's allang richting zee geduwd. Tja, dan moeten ze de consequenties maar aanvaarden.. Iedereen die bezet wordt mag zich verdedigen. Dat deden ze in 2e WO ook. Jullie noemen dat terroristen, wij noemen ze vrijheidstrijders, zoals Willem Oltmans zo mooi zei...
Origineel gepost door Couscousje
Bush laat ze plegen door zijn leger, onder een andere noemer.
Cc
11 september alweer vergeten Cousje?
Die oorlogen waren een reactie daarop, niet andersom.
Hoe sommige mensen de recente geschiedenis zo kunnen verdraaien is mij soms een raadsel.
appie666
17-08-2004, 00:40
Origineel gepost door Huey
11 september alweer vergeten Cousje?
Die oorlogen waren een reactie daarop, niet andersom.
Hoe sommige mensen de recente geschiedenis zo kunnen verdraaien is mij soms een raadsel.
11 september was een reactie op het leed dat Moslims jarenlang is aangedaan!
Origineel gepost door appie666
11 september was een reactie op het leed dat Moslims jarenlang is aangedaan!
Zie reactie op topic over de bedreiging tegen Nederland :)
Het kan me niet schelen wat er omgaat in de hoofden van mensen die ons willen vermoorden. Want als je probeert een rationele verklaring te bedenken keur je hun gedrag indirect goed.
En zelfs al zou ik het begrijpen verandert dat nog niets aan de acties die wij als westerse landen zouden moeten uitvoeren.
appie666
17-08-2004, 00:50
Origineel gepost door Huey
Zie reactie op topic over de bedreiging tegen Nederland :)
Het kan me niet schelen wat er omgaat in de hoofden van mensen die ons willen vermoorden. Want als je probeert een rationele verklaring te bedenken keur je hun gedrag indirect goed.
En zelfs al zou ik het begrijpen verandert dat nog niets aan de acties die wij als westerse landen zouden moeten uitvoeren.
Je belicht een kant van de medaille, dat is het probleem van kaaskoppen zoals jou, maar er komt een tijd dat rechtvaardigheid zal zegevieren!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.