Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de nieuwe sukkel van turkije!!

DINIM3AK
13-12-2002, 17:36

die slijmbal staat 100% achter de joden!!! VS willen 90.000 soldaten in Turkije De Verenigde Staten willen 90.000 soldaten in Turkije stationeren in verband met een mogelijke aanval op Irak. Nog geen antwoord Ook heeft Amerika gevraagd om het gebruik van zes vliegvelden en twee havens. Volgens de krant wil Washington een 'noordelijk front' in stelling brengen. De toenmalige Turkse premier Ecevit heeft het Amerikaanse verzoek overigens al half november ontvangen, voordat de regering bij verkiezingen werd weggestemd. Ecevit zei vrijdag in Hurriyet dat Turkije het verzoek nog steeds bestudeert en nog niet heeft geantwoord. Washington wil beschikken over zes militaire vliegbases. Dat zijn Incirlik (waar nu al Amerikaanse en Britse vliegtuigen staan), Diyarbakir, Batman en Mus (in VS willen 90.000 soldaten in Turkije De Verenigde Staten willen 90.000 soldaten in Turkije stationeren in verband met een mogelijke aanval op Irak. Nog geen antwoord Ook heeft Amerika gevraagd om het gebruik van zes vliegvelden en twee havens. Volgens de krant wil Washington een 'noordelijk front' in stelling brengen. De toenmalige Turkse premier Ecevit heeft het Amerikaanse verzoek overigens al half november ontvangen, voordat de regering bij verkiezingen werd weggestemd. Ecevit zei vrijdag in Hurriyet dat Turkije het verzoek nog steeds bestudeert en nog niet heeft geantwoord. Washington wil beschikken over zes militaire vliegbases. Dat zijn Incirlik (waar nu al Amerikaanse en Britse vliegtuigen staan), Diyarbakir, Batman en Mus (in het zuidwesten), Konya (centru

DINIM3AK
14-12-2002, 17:04
Origineel gepost door bezoeker99182 DINIM3AK, Nou begrijp ik waarom Amerika zoveel druk uitoefent op de EU om Turkije op te nemen als nieuw lid. PART OF THE BILATERAL DEAL, YES ? Met absolute minachting voor de EU ! Ik hoop dat je op deze manier je verstand blijft gebruiken ! IJzersterk, ga zo door ! En wat denk je zelf? lukt het wel dat turkij toe wordt gelaten? ik dacht altijd turkije blaft alleen maar en wordt nooit toegelaten maar nu dat amerika druk uitoefent op de EU heb ik wel twijfels.

Fargh
15-12-2002, 00:26
Origineel gepost door bezoeker99182 Het wordt nu verdomd interessant om bij de EU top op het stemgedrag te gaan letten van de verschillende landen. En vooral op de voordeeltjes die deze landen daarna krijgen van Amerika (handelsvoordelen en zo) tsja, geld koopt veel ! misschien dat ze het geld van de ruimtevaart projekten voorlopig even gaan stoppen in grootschalige omkooppraktijken m.b.t. de EU landen, zodat Turkije alsnog versneld wordt toegelaten tot de EU, zodat Amerika zijn 90.000 soldaten daar mag stationeren en gebruik mag maken van de faciliteiten voor het 'noordelijke front'. Daar komt nog iets bij. Vergeet niet dat dit noordelijke front twee kanten heeft. Misschien is het niet eens een noordelijk aanvals front, maar is dit front juist bedoeld om bij het uiteenvallen van Irak te voorkomen dat er een koerdische staat ontstaat in het noorden van Irak. Turkije heeft al eerder gezegd dat er dan een oorlog tussen Turkije en deze nieuwe koerdische staat zou komen. Aangezien dit noorden de meeste oliereserves bevat, mag Turkije de vredesmacht gaan spelen en blijft de olie tenminste stromen. Turkije wordt dan ineens 'ontzettend belangrijk' in de wereld. Een andere mogelijkheid is dat Amerika de oprichting van een Koerdische staat gewoon toestaat en faciliteert en dat die 90.000 man nodig zijn als 'blokkade' tegen het Turkse leger dat niets moet hebben van zo'n Koerdische staat in het noorden van Irak. In dat geval wordt Turkije dus verraden. En verraad van korte-termijn vriendjes heeft ook altijd in het strategische pakket van Amerika een grote rol gespeeld. Wat dacht je van deze analyse ? Wat dacht je van het idee dat ze eenmaal 90.000 mensen in turkije plaatsten en die basisen nooit ontruimen. Dat is dan een goede basis dicht bij grootste vijanden. (Iran, Irak, Syrie, Pakistan....)

DINIM3AK
15-12-2002, 00:30
Origineel gepost door Fargh Wat dacht je van het idee dat ze eenmaal 90.000 mensen in turkije plaatsten en die basisen nooit ontruimen. Dat is dan een goede basis dicht bij grootste vijanden. (Iran, Irak, Syrie, Pakistan....) ze zitten al in die regio, en dan? moeten die landen soms bang zijn? iran heeft altijd harde kritiek over amarika! en zoals je wel weet zit amerika overal in de regio!! als ze aan syrie en aan iran komen dan is het wereldoorlog!! :zwaai:

DINIM3AK
15-12-2002, 00:46

Origineel gepost door foouuaad amerika maag zeker Irak aanvallen, maar een ding!!! het westen en met name NL en england zullen iets beleven waar ze niet op haden kunnen voorbereiden. Wie denkt dat het zo' maar kan heeft het mis.. Dit is geen bedr...... maar een beloving!!!!j0den zijn onze doel als aanval op irak komt dan weet ik zeker dat we heel veel aanslagen gaan zien hier in europa!! nederland is zeker een land die dat hierheen lokt met haar grote mond!!

Fargh
15-12-2002, 00:47
Origineel gepost door foouuaad amerika maag zeker Irak aanvallen, maar een ding!!! het westen en met name NL en england zullen iets beleven waar ze niet op haden kunnen voorbereiden. Wie denkt dat het zo' maar kan heeft het mis.. Dit is geen bedr...... maar een beloving!!!!j0den zijn onze doel misshien zijn ze jou doelwit, de mijne niet.

Fargh
15-12-2002, 00:49
Origineel gepost door DINIM3AK als aanval op irak komt dan weet ik zeker dat we heel veel aanslagen gaan zien hier in europa!! nederland is zeker een land die dat hierheen lokt met haar grote mond!! Die aanval in welke vorm dan ook, komt er. De VS kan zich niet veroorloven een dergelijke militaire aktie op te bouwen en dan alles afblazen.

ithran
15-12-2002, 00:57
Waarom word hier alleen over Turkije gesproken. Zijn jullie Jemen vergeten die het gratis doet, en Koeweit, en ik heb Marokko ook helemaal niks horen zeggen. Ik denk niet dat het Turkije alleen is. De hele zogenaamde Islamitische wereld(dus niet Arabische) is verdeeld, en iedere leider denkt aan zijn troon en aan geld.