Bekijk originele versie : Dominee: 'Islam is duivelse religie'
KARIM_FADIL
14-08-2004, 21:19
Een Engelse dominee heeft met bijzondere felle uitspraken over de islam veel kritiek over zich heen gekregen. Dominee Alan Clifford van de kleine Reformed Church te Norwich stelde in de lokale krant Evening News zich achter de opmerkingen van de politicus Nick Griffin, dat de islam onder andere een "duivelse religie" is. Inmiddels is een onderzoek ingesteld naar de opmerkingen.
Griffin, die te boek staat als rechtsradicaal en leider van de British National Party, noemde in een documentaire de islam "een boosaardig, verdorven geloof, een monster in ons midden". Dominee Cliffords sloot zich hier ten volle bij aan. Ondanks dat Cliffords racisme verafschuwt, noemde hij de opmerkingen van de politicus correct. Zo sprak hij: "Het juiste tegengif voor deze duivelse religie is het pure evangelie van Jezus Christus."
Vanuit de hele wereld heeft de dominee inmiddels steunbetuigingen gekregen van andere christenen. De politie onderzoekt nu of de uitspraken niet gemeenschapsontbindend zouden kunnen werken.
In de kerk waar Cliffords normaliter predikt (momenteel is hij op vakantie, zoals al gepland was) heeft een collega afstand gedaan van zijn uitlatingen. In de preek beklemtoonde dominee Quinton dat de kerk geen racisme wil bevorderen en zich distantieert van de National Party. Hij bad daarna voor de christenen in Egypte en Sudan die door moslimleiders worden vervolgd.
Na afloop van de dienst ging Quinton dieper in op vragen van journalisten. "We haten geen moslims. We hebben hen lief, en van de meesten van hen hebben we geen gevaar te duchten. Ons geloof leert ons dat we onze vijanden lief moeten hebben. We zullen nooit oproepen tot geweld. Als je echter bepaalde stukken in de Koran leest, dan zie je dat zij dat wél doen."
Vraag me af wat die dominee hiermee wil bereiken?? Haatzaaien :rolleyes:
Psychologe
14-08-2004, 21:28
Hij doet wat vele andere anti-islamieten ook doen. Hij probeert het geloof Islam een slecht beeld te geven. Ja en hij verdraait vast alles wat er in de Qur'an staat. Hij wil ervoor zorgen dat er meer anti-islamieten bestaan, zodat de haat groter wordt. Ik hoop dat het hem niet zal lukken, ik vertrouw op Allah s.w.t.
Wij zullen uiteindelijk winnen!!!
Lekker makkelijk.
Christenen erkennen de Islam niet, de Moslims erkennen het Christendom wel. Ik bedoel maar.
Origineel gepost door core
Zie hem maar als al die imams die haatzaaien.Als een imam dat doet dan valt dat volgens sommigen hier onder vrijheid van meningsuiting,en asl een dominee dat doet is het haatzaaierij.
Lees het forum eens door en zie wat de "vrome" mohamedanen hier homo's,Nederlanders,christenen,joden en westerlingen toewensen.Maar dat mag natuurlijk allemaal,todat een dominee een uitspraak doet.
Ik vind het overigens niet vreemd dat deze dominee deze uitspraak doet,dit gezien het geweld dat door mohamedanen wordt gepleegd wereldwijd. Wat is een mohamadaan :confused:
mocroroosje15
14-08-2004, 21:37
Zie hem maar als al die imams die haatzaaien.Als een imam dat doet dan valt dat volgens sommigen hier onder vrijheid van meningsuiting,en asl een dominee dat doet is het haatzaaierij.
Lees het forum eens door en zie wat de "vrome" mohamedanen hier homo's,Nederlanders,christenen,joden en westerlingen toewensen.Maar dat mag natuurlijk allemaal,todat een dominee een uitspraak doet.
Ik vind het overigens niet vreemd dat deze dominee deze uitspraak doet,dit gezien het geweld dat door mohamedanen wordt gepleegd wereldwijd.
a **** man.. we zijn geen mohamdanen maar moslims!!! :zwaai:
nerd.. ( je hebt geen leven zo te zien)
Redouan_CASA
14-08-2004, 21:37
Ik vind het overigens niet vreemd dat deze dominee deze uitspraak doet,dit gezien het geweld dat door mohamedanen wordt gepleegd wereldwijd.
Ik keur dat ook niet goed..laat iedereen in haar/zijn waarde.! Aan God hoort het oordeel toe..
Maar ben jij het met die dominee eens of niet?
Dat is pas makkelijk redeneren.
Als een imam dat doet is er niets aan de hand.Als een dominee dat doet kruipen we weer in onze slachtoffer-rol.
Jij hebt geen idee wat mijn standpunten zijn.
Niet oordelen.
Origineel gepost door Heiba
Lekker makkelijk.
Christenen erkennen de Islam niet, de Moslims erkennen het Christendom wel. Ik bedoel maar. De islaam groeit snel en dat is wat ze bang maakt.
dagelijks bekeren christenen tot de islaam
en die predikant probeert
ze van gedachten te doen veranderen
door de islaam zwart te maken
en te roepen dat de islaam
een duivelse geoof is.
mocroroosje15
14-08-2004, 21:40
Als een imam dat doet is er niets aan de hand.Als een dominee dat doet kruipen we weer in onze slachtoffer-rol.
bla...bla..bla....
ik zeg nu ook mijn mening.. het christendom..is een geloof die in een sprookeje leeft... het moet de realiteit onder ogen zien.. natlas het Islam die doet het wel..
iwa w8 maar. als de derde wereld oorlog begint..zie je wat jezus tegen jou gaat zeggen.. wallah ik ga je uitlachen :giechel:
mocroroosje15
14-08-2004, 21:42
Origineel gepost door a3ir
De islaam groeit snel en dat is wat ze bang maakt.
dagelijks bekeren christenen tot de islaam
en die predikant probeert
ze van gedachten te doen veranderen
door de islaam zwart te maken
en te roepen dat de islaam
een duivelse geoof is.
volkomen gelijk :)
Dit is weer zo'n kinderachtige reaktie, "maar die imam deed het ook". Ja dus, is dat een excuus dat een dominee dat dan ook mag.
Een dominee of imam hoort vanuit zijn positie gewoon niet bepaalde uitspraken te doen.
Heel Nederland stond op zijn kop bij uitspraken die een imam deed, en terecht, nu doet een dominee het en is er terechte verontwaardiging bij moslims.
mocroroosje15
14-08-2004, 21:44
Origineel gepost door mocroroosje15
volkomen gelijk :)
maar weetje... die dominee is niet slim... want zo trekt hij weer aand8 naar het islam... al is het op een negatieve zin... gaan meer mensen het Islam bestuderen en worden er meer moslim.. zoals op 11 spetember..werden er mee moslim.. voordat dank ik die dominee :D
Het beste zou zijn als er maar een religie was. Dan hadden we deze welles/nietes discussies niet meer. Of een aanval van buitenaardse wezens die alle religies nopen samen te werken om de aarde te redden.
Die heb je net duidelijk gemaakt,jij was immers degene die naar voren moest halen dat christenen de islam niet erkennen.
Een politiek correct antwoord als mod zou moeten zijn:gekken hebben ze in iedere religie.
En niet gelijk met het vingertje gaan wijzen naar de andere kant.
P.S. de religieuzen hier(zie bovenstaande comments)zijn ook niet veel beter dan die dominee,maar daar hoor je jammergenoeg niemand over.
Ben wat lui om uitgebreid uit te wijden, maar goed, speciaal voor jou dan maar:
Ik probeerde mijn vinger er op te leggen hoe de onderlinge verhoudingen in elkaar steken van Christenen en Moslims.
Dit is een punt die zeer zeker mee zal spelen in deze, en daarmee bedoel ik niet met een vinger te wijzen, maar een oorzaak te vinden van deze opstelling van deze dominee.
Ik vind zelf dat dit wel eens een logische verklaring zou kunnen zijn, voor deze manier van doen van deze dominee. Het is logisch als Christenen Moslims in tegenstelling tot Joden als heidenen bestempelen. Dit alles heeft te maken met erkenning, en dat heeft weer te maken met welk geloof eerst was...
Ik mag dan Moderator zijn, maar met je politiek correct opstellen win je niets, en ben je ook niet erg fair.
Origineel gepost door mocroroosje15
maar weetje... die dominee is niet slim... want zo trekt hij weer aand8 naar het islam... al is het op een negatieve zin... gaan meer mensen het Islam bestuderen en worden er meer moslim.. zoals op 11 spetember..werden er mee moslim.. voordat dank ik die dominee :D die dominee is net een hond\wolf die naar de maan jankt.
laat ze janken dus ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.