Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoge hartlasg van 120 in rust altijd

kierkoel
28-07-2010, 22:40

Beste Heren en Dames, Wou vragen of iemand hiermee bekent is,heb al een hele tijd een hoge hartslag in rust van 120 en soms spontaan als ik op bed gewoon lig naar de 150,dat voel je wel meteen aan. Graag serieuze reacties

Muslim_NL
29-07-2010, 19:42
A. Weet je zeker dat je hartslag 120 en 150 per minuut is? (normaal is de hartslag bij een volwassene maximaal 100 per minuut) B. Indien dit inderdaad zo is, kan dat aan onder andere de volgende dingen liggen: 1-te snel werkende schildklier 2-ritmestoornis van het hart 3-feochromocytoom 4-andere oorzaken Ik adviseer je om zo snel mogelijk naar de huisarts te gaan, en zo snel mogelijk ook een ECG te laten maken, en ook zo snel mogelijk een uitslag daarvan te hebben. Een ECG is een "hartfilmpje" waarop men hartritmestoornissen kan zien. De ECG moet door een cardioloog beoordeeld worden en niet door de huisarts zelf. Verder moet je ook bloed laten prikken voor bloedarmoede en je schildklierfunctie. Tevens je bloeddruk laten meten bij de huisarts! Vragen om verder over na te denken: -Is je hartslag regelmatig als het zo snel gaat? Of zitten er kortere en langere tijden tussen twee hartslagen? -Begint zo een snelle hartslag van de ene op de andere seconde, of bouwt het zichzelf op? -Ben je ook kortademig als je hartslag zo snel gaat? Of voel je je niet goed, of licht in het hoofd? -Je noemde al dat het soms ontstaat als je gaat liggen. Zijn er andere momenten waarop je hart versnelt? -Heb je last van "hartkloppingen" (dat je je hart opvallend voelt kloppen), pijn op de borst, opgezwollen onderbenen, kortademigheid bij plat gaan liggen, heel snel kortademig zijn bij geringe inspanning? -Komen er hartziekten voor in de familie? -Komen er schildklierziekten voor in de familie?

Gangmakers
03-08-2010, 00:27
ik heb er ook heel erg last van gehad, oververmoeidheid......... Allah shefak, niet paranoide worden, je bent jong en geloof me je hart is zeker gezond, zijn externe factoren....zoals stres