Bekijk originele versie : Hadj Of Umrah
HADJ IS DE 5de REGEL VAN DE ISLAAM
EN UMRAH ALEEN SOUNNA
U KUNT UMRAH DOEN EN LATER HADJ DOEN
UMRAH U GENITE ECHT GOED VAN EN U DOET EEN VOORBEREIDING VOOR HADJ
HADJ TE DRUK PROGRAMMA U MOET ECHT GEDULD HEBBEN EN MEER WETEN OVER DE HADJ REGELS
:zwaai:
Zusterke001
14-08-2004, 18:44
Ik ben deze zomer gegaan met Umrah, en dit was mijn eerste maal! Is een voorbereiding voor de hadj dus waarom zou dat geen goed idee zijn??!
Hoeveel is Hadj bij jullie dit jaar in de aanbieding?
Multajeema
14-08-2004, 19:28
www.mrabet.nl :D
Dat heb ik ook gedaan umrah tijdens de ramadan en of het tijd is voor hadjj allahoe a'lem! Maar dat was ook erg druk! Hangt af van de tijden denk ik.
soennia83
15-08-2004, 01:06
Ik wil inshAllah ook eerst op Umrah met 1 van mijn ouders en Hadj inshAllah met mijn mannetje..
Moge Allah jullie wensen in vervulling laten gaan
wasalaam
Origineel gepost door Multajeema
www.mrabet.nl :D
BESTE COLLEGA ,
ZEER DANK VOOR U REACTIE
EN IK HOOP DAT WIJ KUNNEN SAMEN WERKEN,
WIJ VERKOOP ONZE PRODUCT AAN REISORGANISATIE IN NEDERLAND,DUITSLAND,FRANKRIJK,DENMARKEN,SPANJE,ITA LIE,MAROKKO NET ALS VISA REGELEN
WIJ HEBBEN OOK EIGEN KANTOREN
HEEFT U INTERESS E-MAIL EN INSCHAA ALLAH WIJ KUNNEN ELKAAR HELPEN.
WA ASSALAM AL WA RA AL WA
E-MAIL ALANSARVOYAGE@HOTMAIL.COM
Zusterke001
15-08-2004, 14:49
De organisatie waar ik was meegegaan dat waren in iedereen geval geen Marokkanen want de organisatie was ECHT PERFECT, masha'Allah! Een organisatie uit Brussel.
Alles was goed verlopen, we waren écht tevreden over alles. El hamdulilah.
Vorig jaar had ik geboekt bij een Marokkaans reisbureau in NL......dat was me dus erg tegengevallen !!! 10 dagen voor mijn vertrek kreeg ik te horen dat ze geen visa hadden gekregen!! Terwijl ik al maanden op voorhand had voorbetaald ! Ik was er echt triestig van maar jah, mijn geduld werd beloond want ik heb het deze zomer mogen meemaken el hamdulilah :Iluvu: Het was wél héél warm, bijna 50° maar echt de moeite. Sh. Sudais was er oa. ook :) .
Ik vond Medina écht een prachtige stad, hun mensen, hun gedrag, soubhan'Allah.
Soit, die 17 dagen was vééls te kort.
visa had ik op een weekje ook vanuit Brussel.
en ja de mensen uit medina het zijn de ****** (helpers van Allah). Erg beleefde moslims!
In de moskee van de Profeet (vzmh) in Medina is een (apart) stukje tapijt (was het groen of was het rood??) dat is een Tuin van het Paradijs. Moet je echt 2 rakaat op proberen bidden...
Ik had onverwachts naar daar gegaan. Zomaar van de ene dag op de andere had ik de kans om te gaan........
Toen we in het vliegtuig zaten moest je van op een bepaald punt waar je overvloog je gepaste kledija (wit boven en onder voor mannen, geen parfum etc,). En de intentie hebben dat je voor umrah gaat. Eens je daar aangekomen bent had ik mn kleren en allerlei op hotel gezet en direct erna naar de Masjid Al Haram....
Toen k daar aankwam nog buiten de moskee. Trap naar beneden en dan een ingang kiezen.
Ik ging dus binnen en dacht dat ik direct de kaa'ba ging zien maar het was niet zo. Dus stappen we (ik en nog iem.) verder en in een flits zag ik de Kaba' 2 seconden later valt mn mond open (khad het nog niet door ). Dan richting ka'ba tawaaf verrichten . 7 maal rond de kaa'ba. Zo verder tot aan het einde en dat is je haar kort knippen of kaal voor de jongens/mannen.
Mohim ik kan gelijk uren vertellen maar ga stoppen!
:)
Zusterke001
15-08-2004, 20:10
Origineel gepost door Nidel
[B]visa had ik op een weekje ook vanuit Brussel.
en ja de mensen uit medina het zijn de ****** (helpers van Allah). Erg beleefde moslims!
In de moskee van de Profeet (vzmh) in Medina is een (apart) stukje tapijt (was het groen of was het rood??) dat is een Tuin van het Paradijs. Moet je echt 2 rakaat op proberen bidden...
Dat is groen! :)
Via welke poort ging jij altijd binnen? In Mekka... Ik Baab el 'Umrah :) en ons hotel was in die ene lange winkelstraat, een zijstraat ervan :) .
En in Medina hadden wij uitzicht over héél Masjied el Haram. Ons hotel was dus net er tegenover. Prachtig was dat.
Zusterke001
15-08-2004, 20:12
visa had ik op een weekje ook vanuit Brussel.
Ik had onverwachts naar daar gegaan. Zomaar van de ene dag op de andere had ik de kans om te gaan........
Toen we in het vliegtuig zaten moest je van op een bepaald punt waar je overvloog je gepaste kledija (wit boven en onder voor mannen, geen parfum etc,). En de intentie hebben dat je voor umrah gaat. Eens je daar aangekomen bent had ik mn kleren en allerlei op hotel gezet en direct erna naar de Masjid Al Haram....
Toen k daar aankwam nog buiten de moskee. Trap naar beneden en dan een ingang kiezen.
Ik ging dus binnen en dacht dat ik direct de kaa'ba ging zien maar het was niet zo. Dus stappen we (ik en nog iem.) verder en in een flits zag ik de Kaba' 2 seconden later valt mn mond open (khad het nog niet door ). Dan richting ka'ba tawaaf verrichten . 7 maal rond de kaa'ba. Zo verder tot aan het einde en dat is je haar kort knippen of kaal voor de jongens/mannen.
Mohim ik kan gelijk uren vertellen maar ga stoppen!
:)
Je hebt je ihraam op de vliegtuig aangedaan? Zijn jullie dan niet eerst naar Medina geweest? Want onze broeders hebben onderweg (met de bus) aan de Mikaat gedoucht en hun ihraam aangedaan, van Medina naar Mekka.
Idd, mijn ihraam had ik aan van dat moment op het vliegtuig. Eerst naar Mekkah, achteraf naar Medina en daar hebben we een tijdje gebleven. Maar ik weet wel dat er veel zijn die eerst naar Medina gaan en achteraf naar Mekka. Er was een reden heb je hieronder.
Als je van Medina naar Mekkah gaat (dat was op de terugweg) heb je de mogelijkheid zoals je zelf zegt om u te douchen en je klaar te maken. Om dan richting Masjid al haram te gaan en een (nieuwe) umrah te doen. Een 2de umrah, daarom zijn we in het begin eerst naar mekka geweest. Je moet voorbij de mikaat wil je dit doen. Wallahoe A'lem.
Salaam alaikoem
Zusterke001
15-08-2004, 20:49
Idd, mijn ihraam had ik aan van dat moment op het vliegtuig. Eerst naar Mekkah, achteraf naar Medina en daar hebben we een tijdje gebleven. Maar ik weet wel dat er veel zijn die eerst naar Medina gaan en achteraf naar Mekka. Er was een reden heb je hieronder.
Als je van Medina naar Mekkah gaat (dat was op de terugweg) heb je de mogelijkheid zoals je zelf zegt om u te douchen en je klaar te maken. Om dan richting Masjid al haram te gaan en een (nieuwe) umrah te doen. Een 2de umrah, daarom zijn we in het begin eerst naar mekka geweest. Je moet voorbij de mikaat wil je dit doen. Wallahoe A'lem.
Salaam alaikoem
Ahzo oke.
Maar als je eerst in Medina bent geweest en dan naar Mekka dan heb je nog altijd de mogelijkheid om een 2de Umrah te doen, want niet ver van Mekka is er nog een andere Mikaat. Kwartier rijden ongeveer.
In welke tijd ben jij geweest?
Origineel gepost door Zusterke001
Ahzo oke.
Maar als je eerst in Medina bent geweest en dan naar Mekka dan heb je nog altijd de mogelijkheid om een 2de Umrah te doen, want niet ver van Mekka is er nog een andere Mikaat. Kwartier rijden ongeveer.
In welke tijd ben jij geweest?
Masjid ‘Aisha bedoel je waarschijnlijk. De Miqaat oorspronkelijk voor de inwoners van Mekka en mensen uit die hoek (Iraq etc).
Ik ben tijdens de ramadan geweest, 15 dagen alhamdoelellah.
Zusterke001
15-08-2004, 21:48
El hamdulilah. Mooie tijd is dat hé. Ik geniet nog van de herinneringen. Bij mij is het nu 3 weken geleden.
Gair insha'Allah.
Origineel gepost door Zusterke001
Dat is groen! :)
Via welke poort ging jij altijd binnen? In Mekka... Ik Baab el 'Umrah :) en ons hotel was in die ene lange winkelstraat, een zijstraat ervan :) .
En in Medina hadden wij uitzicht over héél Masjied el Haram. Ons hotel was dus net er tegenover. Prachtig was dat.
IK had over dit berichtje heen gekeken....
Ja, groen masha allah. :)
Die winkelstraat daar moest ik ook altijd door. Een half uurtje voor het gebed aanschuiven...
Sharee' Chalid bin Waleed.
In Medina bedoel je Masdjied Al Nabawi ?
BaaB Al Umrah , Baab Assalaam en Bab El Fahd denk ik was er ook. Ik ging verschillend binnen. Bij de laatste kwam je uit rechtover zo'n koopcentrum met 2/3 verdiepingen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.