Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : bruiloft zonder haram!!!

missy_riffia007
14-08-2004, 18:16

salaam oe alaikoem, broeders en zusters ik heb wat tips voor een moslimbroeder/zuster die een bruiloft wil die 100%halal is.als je bruiloft zonder haram is zal satan niet aanwezig zijn en dan zal je bruiloft inshaallah goed verlopen dus als iemand intresse heeft plaats een reactie en ik zal de tips geven ok? ma3a salaam moi!!!

hidjaab20
14-08-2004, 20:41
goooi het maar in de groep zuster.

maryam20
15-08-2004, 18:11
assalamoe alaikoem zeg het maar zuster ik wil een 100% bruiloft zonder haram

missy_riffia007
12-09-2004, 13:54
salaam oe alikoem broeders en zusters, het kan zijn dat je dit allemaal al wist maar misschien vind je er tog iets handigs in: 1- het is zow dat de mannen niet in de zaal bij de vrouwen mogen komen, dat is oowk zo prettig voor de mensen die zonder hoofddoek en met make-up zullen rondlopen, zoals misschien de bruid. wat ik zou voorstellen is de mannen en vrouwen niet alleen in een andere zaal maar oowk op een andere plaats dus niet dat de vrouwen boven zitten en de mannen beneden, dan kan je man oowk niet naar binnenkomen, maar als je tog fotos met hem en je broers wil maken dan stel ik voor dat dat aan het einde van feest gebeurd wanneer bijna iedereen weg is en alleen de naaste familie leden er zijn. 2- je zal op een gegeven moment naar buiten moeten (naar huis of een hotel ofzo) en als je hoofdoek draagt en op dat moment dus niet stel ik voor een selhem bij je bruidsjurk te hebben.die zet je dan op wanner je de zaal verlaat. 3- volgens de soenna moet je bij je bruiloft tromgeroffel (darbuka en zow) en meidengezang(anasheed bijv)anders is je bruiloft islamitisch niet compleet.dus op zoek gaan naar een goede anasheed meiden band is een goed idee of als je kennissen of familie hebt die dat wel kunnen is het nog beter (de kosten).wat oowk een goed idee is is een koranrecitatie of een doea aan het einde van de bruiloft. ik heb altyd gedacht dat een bruiloft altyd met fouten en problemen ging tot ik een helemaal halal bruiloft heb bijgewoond, want op deze manier zal sjataan er niet bij kunnen zijn en zal ALLAH deze dag zegenen. salaam oe alaikoem jullie zuster!!

DaNGeRouZLy
12-09-2004, 14:03

Origineel gepost door missy_riffia007 3- volgens de soenna moet je bij je bruiloft tromgeroffel (darbuka en zow) en meidengezang(anasheed bijv)anders is je bruiloft islamitisch niet compleet.dus op zoek gaan naar een goede anasheed meiden band is een goed idee of als je kennissen of familie hebt die dat wel kunnen is het nog beter (de kosten 3aleikoem ASalaam ehm niet compleet zonder Anasheed? leg even uit als je wilt. Muziek is verboden daarom kun je beter een Anasheedgroep nemen maar het kan net zo goed zonder toch? xXx Aminaatje

missy_riffia007
12-09-2004, 14:28
Origineel gepost door DaNGeRouZLy 3aleikoem ASalaam ehm niet compleet zonder Anasheed? leg even uit als je wilt. Muziek is verboden daarom kun je beter een Anasheedgroep nemen maar het kan net zo goed zonder toch? xXx Aminaatje ehm... ik was bij een lezing en die vrouw die de lezing gaf las een doea voor en dat was dus dat geen bruiloft compleet zal zijn zonder deze dingen.ik kan et wel navragen voor jullie, maar ik denk niet dat deze vrouw over zoiets zou liegen , maar voor alle zekerheid ga ik ff kijken of de bron waar ze et vandaan heeft wel btrouwbaar is. en tot die tijd zeg ik toch maar dat je gelijk hebt maar het zal ook veel gzelliger zijn met muziek (anasheed) dan zonder!!! en deze meidenbands zijn oowk veel voordeliger dan die dure za3ma beroemde bands!!! salaam oe alaikoem, chahida

missy_riffia007
12-09-2004, 14:37
Origineel gepost door riffmocro Volgens de sounah moet de bruiloft zo simpel mogelijk en mogen we niks van de kafirs over nemen dus haal die bruidsjurk ook maar weg wat dacht je van een mooie witte tekchita met bijpassende hijaab.... Anasheedgroep kost gel paar honderd euro's dus dat is ook weggegooid geld voor een bruiloft die zo simpel mogelijk moet zijn..... Ik wens iedereen die zo halal mogelijk wil trouwen veel succes en mijn zegeningen heb je in je huwlijk doe het zo halal mogelijk en dan heb je ook de zegeningen van Allaj Subhana Wa Ta'ala Insha Allah volgens de soenna moet je oowk wel een goede bruiloft hebben en zo een anasheed groep hoef niet perse proffessioneeel zijn en je kan et oowk zelf organiseren, en als je zelf een bruiloft wil om nooit te vergeten moet je r toch wel wat moeite in steken.en wat ik allemaal net heb gezegd is oowk zow halal mogelijk, want je houdt je aan alle regels: 1-geen man zal je zien zonder je hiijaab, eigenlijk mag je zelfs in je bikini rondlopen als alleen onder vrouwen bent. 2-zodra je naar buiten gaat zet je de selhem op en zow zal oowk weer geen een man je op je vrouwelijkst zien! 3- muziek is haram alleeen anasheed is toegstaan en ik heb et oowk over anasheed. als je je aan die regls houdt kan je doen wat je wil, want je hoeft dus egt niet met je hijaab te trouwen en er zijn vast wel moslimas onder ons die heel graag een mooie bruiloft willen zonder dat et nix is.en op deze manier krijg je ook meer gasten op je bruiloft wat zowiezo een goed ding is. salaam oe alaikoem