Bekijk originele versie : Mag ik met mijn naaste neef trouwen?
Hallo, dames en heren
Ik zit met iets... Ik ben namelijk verliefd op mijn neef. ( zoon van mijn moeders zus). Het is wederzijds....
Is het toegestaan om in Nl te trouwen??? Aangezien we familie zijn...
Ik hoorde via via dat dit niet mogelijk is???
Kan iemand me daarbij helpen???
Choukran
hichamlover
27-07-2010, 18:40
hmm....
dat was niet mijn vraag;)
Up
Geef me dan een dalil waarin staat dat t niet mag;)
Eerder ga ik deze discussie niet aan met jou;)
rifialicious
27-07-2010, 19:15
als neef en nicht mag je van de islam met elkaar trouwen. Je mag je broer oom aan beide kanten of als je moeder iemand heeft gezoogt die geen broer van je is absoluut niet mee trouwen.
en meneer mpv ga wat nuttigs doen in plaats antwoord geven op vragen die gebasseerd zijn op je mening in plaats van een sahih antwoord
Fadoua80
27-07-2010, 19:29
Volgens de Nederlandse wet mag je gewoon trouwen met je neef. En al zou het verboden zijn, ze kunnen er niet achterkomen,omdat jullie niet de zelfde achternamen hebben (moeders zijn zussen, vaders hebben andere achternamen).
Veel succes. Rabbi i kemel belchair.
dankje voor jullie reacties:)
x
Volgens de Nederlandse wet mag je gewoon trouwen met je neef. En al zou het verboden zijn, ze kunnen er niet achterkomen,omdat jullie niet de zelfde achternamen hebben (moeders zijn zussen, vaders hebben andere achternamen).
Veel succes. Rabbi i kemel belchair.
Dat is niet waar, je moet als je gaat trouwen in Nl allerlei aanvraagdocumenten inleveren en ook de meisjesnaam van j moeder noteren en zelfs kopie paspoort.
Maar dat terzijde..geen idee of het verboden is, las wel ooit dat ze het wouden verbieden..
Dit was destijds de discussie of de wet al is ingevoerd kan k niet vinden
Verbod op huwelijk tussen neef en nicht
Gepubliceerd: 18 september 2009 13:03 | Gewijzigd: 3 oktober 2009 09:15
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 18 sept. Het kabinet wil een verbod op huwelijken tussen neven en nichten. Dat heeft premier Balkenende gisteren in de Tweede Kamer gezegd.
Het verbod maakt deel uit van een reeks maatregelen om de komst van importbruiden, ruim 15.000 vorig jaar, tegen te gaan. De premier gaf aan dat het verbod zowel moet gelden voor partners die uit het buitenland worden gehaald als voor mensen in Nederland. Neef-nichthuwelijken vinden echter vooral onder allochtonen plaats. Zo blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Leiden uit 2003 dat één op de vier Turken en Marokkanen trouwt met een familielid. Vaak is dat een neef of nicht.
Staatssecretaris Albayrak (Justitie, PvdA) zei dat het huwelijk tussen neef en nicht tot 1970 al bij wet verboden was. Het mogelijke nieuwe verbod zal overigens niet gelden voor reeds afgesloten huwelijken. Binnen enkele weken zal de staatssecretaris de Tweede Kamer informeren over haar plannen voor het gezinsmigratiebeleid.
Integratie
De Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher (inburgering, PvdA) laat weten „hartstikke blij” te zijn met het voorgenomen verbod. Volgens hem komt het de integratie in de hoofdstad ten goede. „Importbruiden weten vaak niet waar ze aan beginnen. Het is goed hen in bescherming te nemen.”
In 2003 is in de Tweede Kamer ook gesproken over een dergelijk verbod. De discussie ging toen vooral om het terugdringen van de geboorte van gehandicapte kinderen in Turkse en Marokkaanse gezinnen. Toenmalig minister Hoogervorst (Volksgezondheid, VVD) vond een dergelijk verbod destijds echter „buitenproportioneel”.
Hallo, dames en heren
Ik zit met iets... Ik ben namelijk verliefd op mijn neef. ( zoon van mijn moeders zus). Het is wederzijds....
Choukran
Hoewel het de vraag niet is, moet ik je er toch op wijzen, dat jouw intenties voor een huwelijk met je niet niet bijster gezond zijn.
Met familie trouw je niet en de redenen weet je zelf best wel.
Niet doen dus.
khayzoran
28-07-2010, 08:26
Hoewel het de vraag niet is, moet ik je er toch op wijzen, dat jouw intenties voor een huwelijk met je niet niet bijster gezond zijn.
Met familie trouw je niet en de redenen weet je zelf best wel.
Niet doen dus.
als ze van elkaar houden Waarom niet? en het is ook toegestaan in de islam
Als je met het woord 'redenen' bedoelt dat er kans bestaat dat ze kinderen met afwijkingen kunen krijgen is dat dan de tweede punt, ze kunnen voordat ze gaan trouwen een onderzoek doen in het ziekenhuis bij een genetica arts om te bepalen hoe groot die kans is, en dan hebben ze de keuze om wel of geen kinderen te nemen.
En geloof me een kans om een kind te krijgen met afwijkingen die heb je ook als je met een wildvreemde trouwt.
Je kunt ook een kind krijgen met een aangeboren afwijkingen, dus niet erfelijke afwijkingen en die zijn er heel veel (vb. een kind met syndroom van down enz.)
khayzoran
28-07-2010, 08:32
Hallo, dames en heren
Choukran
Het is niet verboden in nederland. ik ben ook getrouwd met me neef en ben harstike gelukkig met hem en ik ben ook zwanger van mijn eerste kind en hamdolilah tot nu gaat alles goed met mijn baby.
We zijn wel voordat ik stopte met de pil naar een genetica arts geweest voor een onderzoek om te kijken hoe groot de kans is om kinderen met afwijkingen te krijgen en alhamdolilah het onderzoek verliep heel goed en ben gelijk daarna gestopt om de pil te slikken.
..Lina..
28-07-2010, 09:01
Meskiena ze is verliefd :gniffel:
leilabeauty
28-07-2010, 14:10
Echt tering vies ben jij. Het is je bloedeigen familie.
Je neef en broer zijn bijna hetzelfde als het gaat om dezelfde genen
Weet je wat vies is? Jouw reactie
islamitisch gezien mag ze dr wel mee trouwen, en neef en broer zijn helemaal niet het zelfde!!!
Hallo, dames en heren
Choukran
islamitisch gezien mag het wel... en in NL mag het ook. je leeft in een vrij land je mag trouwen met wie je wilt en je zegt dat het de zoon is van je moeders zus....jullie dragen niet dezelfde achternaam... dus ja.... kan vast wel.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.