Bekijk originele versie : Advies/Hulp Gevraagd...Help!
zonnetje23
14-08-2004, 16:46
Salaam mensen,
Ik zit met een probleempje en ik hoop, echt dat er iemand is, die me tenminste een advies kan geven of kan helpen, want ik weet het zelf gewoonweg niet meer... :( :( :(
Om mijn verhaal kort te maken zeg ik het zo: ik ben dit jaar afgestuurd en kan maar geen baan vinden. Ik heb het gevoel, dat het misschien aan mij ligt. Mijn familie zegt tegen mij: dat ik gewoon geduld moet hebben en dat God me heus wel ergens een plekje zal schenken...
Soms heb ik het gewoon gehad. Ik denk dan: voor wat heb ik al die jaren gestudeerd? Ligt het aan mijn uiterlijk of wat dan ook? Waarom kan ik geen geschikte baan vinden? Doordat ik zulke gedachten heb, word ik erg onzeker en ga ik me verschuilen achter een beeld, dat ik eigenlijk niet ben... Ik heb slapeloze nachten, ik huil van dag tot nacht...
Ik zie er gelukkig uit, op zich ben ik een gelukkig mens. Ik heb een dak boven mijn hoofd en kleding aan mijn lijf. Ik heb elke dag te eten, maar alleen wat mij droevig maakt, is datgene voor wat ik gestudeert heb zie ik langzamerhand in duigen vallen... Doordat ik me zo ellendig voel, verwaarloos ik mezelf.. ik doe niks meer nuttigs... ik het gevoel, dat het toch geen zin meer heeft...
Het enige dat mij eigenlijk nog kracht geeft is: het bidden en Allah om vergiffenis vragen, dat ik me zo naar voel en ellendig terwijl ik het eigenlijk getroffen heb met mijn leven...
Kan iemand zichzelf hierin ook herkennen? Dat je gedaan hebt in je leven, dat je er zoveel voor hebt gevochten en dat je tot op de dag van vandaag geen succes kan vinden? Dat je niet weet waaraan het ligt?
Ik heb zoveel sollicitaties uitgevoerd. Ik kreeg de ene afwijzing naar de andere...
Het enige wat ik me op dit moment afvraag is: hoe ziet mijn leven over drie maanden, zit ik dan nog steeds zonder baan? Of heeft het gewoon te maken, dat God het eenmaal zo wil? Dat ik moet inzien, dat het leven zo in elkaar zit en dat ik blij moet zijn, voor elk moment van de dag...
Op dit moment weet ik het gewoonweg niet meer en voel me gewoon leeg van binnen... Terwijl ik dit schrijf rollen de tranen langs mijn wangen...
Ik hoop, dat er iemand is, die me tenminste een advies kan geven of kan helpen wat ik bijvoorbeeld nog meer kan doen? Op dit moment red ik alleen niet...
Alvast bedankt!
Groetjes,
Een eenzame lid
NADORIA81
14-08-2004, 17:29
He meid.
Jammer dat het zo moet lopen, maar waarom zou het aan jou moeten liggen, heb je daar een reden voor dat je er zo over denkt????
Dit kan iedereen gebeuren, zie het ook vaak in mijn omgeving of kennissen kring, het ligt ook aan de landelijke omstandigheden, er is nu eenmaal slecht werk te krijgen in Nederland en zeker goeie banen, als men een baan heeft, klampt ie zich daar aan vast of hij/zij het naar zijn zin heeft of niet.
Maar meid, geef de moed niet op en inscha allah gaat ook voor jou binnenkort het licht branden, ik zou zeggen kies nu voor een willekeurige baan en zoek dan in tussentijd naar DE BAAN waar je voor gestudeert hebt, zie het vooral niet als een straf, want dit kan echt iedereen overkomen.
Heel veel succes met verder zoeken en geen negatiefe dingen over jezelf denken, want dat kan je in een diepe put werken!
shakirabouss
14-08-2004, 17:31
inchallah komt alles goed het kan vast niet aan je uiterlijk liggen want zelfs afzichtelijke mensen komen aan een baan...het komt vast goed inchallah......... en meid Allah SWT geeft ons allemaal testen in wat ons persoonlijk raakt..maar je moet zeggen al hamdoulillah merhba bi rabbi echt......er zijn veel ergere problemen en ik weet dat ik dat eigenlijk niet moet zeggen want jij vindt dit natuurlijk al erg genoeg maar het is gewoon zo dat mensen met hele erge dingen zitten en daarom zeg al-hamdoulillah. ik hoop dat je snel een baan vindt inchAllah......
Zusterke001
14-08-2004, 17:48
Geniet nog van je vrijheid meid, éénmaal je werkt ga je zeggen dat het zoeken naar werk wat langer mocht duren. Werken zal je je hele leven nog doen.
zonnetje23
14-08-2004, 17:52
Ik bedank jullie voor jullie reacties... die me een weer een beetje meer moed geven...om toch geduld te hebben in dit leven...
Misschien ligt het ook aan de economie...het is ook voor iedereen moeilijk om werk te vinden...Alleen ik heb soms het gevoel, dat mijn droom vervalt...
Ik ga jullie adviezen opvolgen en wie weet straal ik over een paar maanden beter, dan nu op dit moment...
Bedankt meiden, dat jullie effe de moeite namen om mijn probleempje te lezen...
Groetjes
C_warrior
14-08-2004, 18:16
als je denkt aan hoe je leven er over 3 maanden uit ziet, wie zorgt er voor je op de hier en nu?
Je overdrijft gewoon :moe:
zonnetje23
14-08-2004, 18:20
Origineel gepost door chabab
als je denkt aan hoe je leven er over 3 maanden uit ziet, wie zorgt er voor je op de hier en nu?
Je overdrijft gewoon :moe:
Ik overdrijf niet beste jongeman,
ik maak me alleen zorgen over mijn toekomst
of mag ik me geen zorgen maken?
Zusterke001
14-08-2004, 18:29
Origineel gepost door zonnetje23
Ik overdrijf niet beste jongeman,
ik maak me alleen zorgen over mijn toekomst
of mag ik me geen zorgen maken?
Je moet je geen zorgen maken om je toekomst. Alles ligt in de Handen van Allah swt. Je moet je meer zorgen maken om het feit dat als je gaat werken je meer zonden zal maken, je gaat werken in een gemixte omgeving veronderstel ik, etc. Om dit moeten wij ons zorgen maken, niet om carriere.
just_najat
14-08-2004, 18:36
je moet je niet te veel zorgen maken over het vinden van een baan meid. het is op dit moment gewoon een hele slechte tijd om af te studeren en de banen liggen nou eenmaal niet voor het oprapen.
Ik ben een jaar geleden afgestudeerd en kon ook maar geen baan vinden. Toen ben ik maar via het uitzendbureau een baantje gaan zoeken, wat toch wel op niveau was. Toen ik die stap genomen had, kon ik al heel snel aan de slag bij een bedrijf. En nu na 6 maanden uitzendwerk heb ik een contract voor onbepaalde tijd binnengesleept, binnen het werkgebied dat ik graag zou willen doen.
Mijn tip aan jou is dan ook om eens via uitzendbureaus te zoeken. Wie weet hebben zij wel een geschikte (tijdelijke) baan voor je. Wie weet sleep je dan op termijn ook een contract binnen. Je moet in deze tijd gewoon echt veel geduld hebben.
Doe rustig aan en succes!
soennia83
15-08-2004, 01:20
Salaam alaikom meid,
Ik word wel een beetje schagi als ik je stukje lees ( ik leef met je mee ), maar kop op meid.
Ik ben binnenkort ook afgestudeerd, maar over een baan hoef ik me geen zorgen te maken aangezien ik niet van plan ben om te gaan soliciteren ( ik schenk mezelf een baan waar niemand wat over mij te zeggen heeft).
Ik heb geen zin om afgewezen te worden door een stelletje bulldozers in een pak...
Meid alles ligt in de handen van Allah swt, wees blij dat je een vrouw bent die eigenlijk niet eens de taak heeft om het geld binnen te halen.
Ik bedoel hoe moet een jongen in jouw situatie zich voelen???
Ik denk ellendiger, want hij zal vanuit huis vaak aangesproken worden over het feit dat hij moet werken als hij zijn leven op orde wil hebben. Ik zie mijn ouders mij echt niet pushen om een baan te gaan zoeken. Ik Woon thuis, eet thuis en betaal geen ene moer ( daar hebben we als vrouw zijnde wel geluk in).
Maar genoeg hierover
Geef niet op meid
wasalaam
soennia83
15-08-2004, 01:54
Origineel gepost door appelflap
hey wat voor baan schenk jij jezelf dan, als ik vragen mag ??
eigen baas ( dankzij mijn lieve pa en zijn connecties)
Dus mocht je over een ondernemeschapsdrift beschikken dan kan je het beste voor jezelf beginnen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het kost je jaren aan voorbereiding en het afdekken van je risico's.
Moge Allah ons leiden
wasalaam
zonnetje23
15-08-2004, 20:46
Origineel gepost door soennia83
Salaam alaikom meid,
Ik word wel een beetje schagi als ik je stukje lees ( ik leef met je mee ), maar kop op meid.
Ik ben binnenkort ook afgestudeerd, maar over een baan hoef ik me geen zorgen te maken aangezien ik niet van plan ben om te gaan soliciteren ( ik schenk mezelf een baan waar niemand wat over mij te zeggen heeft).
Ik heb geen zin om afgewezen te worden door een stelletje bulldozers in een pak...
Meid alles ligt in de handen van Allah swt, wees blij dat je een vrouw bent die eigenlijk niet eens de taak heeft om het geld binnen te halen.
Ik bedoel hoe moet een jongen in jouw situatie zich voelen???
Ik denk ellendiger, want hij zal vanuit huis vaak aangesproken worden over het feit dat hij moet werken als hij zijn leven op orde wil hebben. Ik zie mijn ouders mij echt niet pushen om een baan te gaan zoeken. Ik Woon thuis, eet thuis en betaal geen ene moer ( daar hebben we als vrouw zijnde wel geluk in).
Maar genoeg hierover
Geef niet op meid
wasalaam
Dankje meid voor je advies...
Ik wil je alleen hierbij een ding zeggen: je schrijft, dat je thuis niks betaalt. Ik betaal thuis wel wat met mijn ouders. Waarom? Ik gebruik water, licht en ik eet dagelijks voedsel... Mijn ouders verlangen dit niet van mij, maar zo rijk ben ik ook weer niet...
Je eet, je gebruikt dagelijkse licht, stroom en het zou voor mijn mening dan een beetje raar zijn, als ik niks betaalde thuis om mijn ouders ook te helpen... Mijn ouders zijn ook echt niet "rijk".... alhamdoelilah...leven we wel goed...
Of heb ik het hier verkeerd beschreven? Zo ja, corrigeer me dan... het is niet mijn bedoeling daarvoor...
Een doorzetter ben ik in het leven... en ik weet, dat sommige dingen niet altijd kunnen gaan, op de manier zoals je het wilt... Geduld en je hoofd boven water zijn de medicijn daarvoor... want ik geloof er heilig in, dat ook voor mij "ooit" het zonnetje gaat schijnen Insha'Allah...
Bedankt nogmaals!
Groetjes
zonnetje23
15-08-2004, 20:48
Origineel gepost door appelflap
hey zonnetje.................................. na regen komt ..........
je naam zegt het al
hey en geloof me dat jij niet de enige bent zonder baan, ik ken er zo nog honderd dussss..
trouwens waar heb je voor gestudeerd ???
Je hebt gelijk!
Na regen komt zonneschijn...
Ik heb gestudeerd voor sociaal pedagogiek... ;)
zonnetje23
15-08-2004, 20:55
Origineel gepost door Zusterke001
Je moet je geen zorgen maken om je toekomst. Alles ligt in de Handen van Allah swt. Je moet je meer zorgen maken om het feit dat als je gaat werken je meer zonden zal maken, je gaat werken in een gemixte omgeving veronderstel ik, etc. Om dit moeten wij ons zorgen maken, niet om carriere.
Je hebt gelijk meid... misschien overdrijf ik en beetje, dat komt onder andere: als je steeds sollciteert en je krijgt de ene afwijzing naar de andere, dan vraag je je ook af: waarom overkomt dit mij?
Zoals je schreef: Alles ligt in de handen van Allah. Hij weet wat het beste voor ieder mens is, want hij is de Almagtige... Dat iets gebeurt in dit leven, gebeurt niet zomaar, maar gebeurt met een reden. Dat iemand momenteel geen baan kan vinden zoals in mijn situatie wil zeggen, dat je in dit leven "geduld" moet hebben. Want Allah laat niemand alleen en ik geloof er zeker en heilig in, dat Allah het allerbeste voor me heeft, want we zijn allemaal gelijk aan elkaar verbonden...
Een mens maakt veel dingen mee en je ziet ook heel veel dingen gebeuren wat betreft "werk" en "studie"... Doordat je die bepaalde dingen ook ziet gebeuren in dit leven, sta je erbij stil, wat voor bofkont we eigenlijk wel niet zijn... Ik heb ervan geleerd, dat leer ik van tijd tot tijd, van dag tot nacht, dat Allah me heus wel iets zal schenken. Maar een mens moet daarvoor ook werken...
Bedankt voor je advies...
Groetjes
Meid
gewooon geduldig zijn .
Toen ik afgestudeerd was , was ik ook bang niks te vinden. Omdat bij mij in de buurt geen vacature vrij was. Maar ik heb toch overal soll. brieven geschreven, ook naar stageadresssen. via mijn stageadres heb ik vakantie werk gedaan, en na een week kwam de grote baas met de vraag wil je hier blijven. Hamdolilah ik was egt blij en kon dus ook met een fijn gevoel naar marokkko gaan. Dus meid , wat ik wil zeggen is; ga gewoon door met sollicitatie brieven schrijven ( beter 1 te veel dan te weinig)
inshallah vind je een baan.
xxx
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.