Bekijk originele versie : stoppen met de pil
ik heb een vraag, ik neem nu ongeveer 3maanden de pil en pas nu weeti k dat het haraam is. kan ik zomaar stoppen met de pil wanneer ik wil of moet ik wachten tot ik de hele maand de pil heb genomen en dan nadat ik men maandstonden heb gehad dan pas voorzichtig te zijn? of hoe moet het juist. kan iemand me hiermee verder helpen
babybruidje
14-08-2004, 15:56
ik denk dat je wel meteen kan stoppen hoor..en dan word je toch paar dagen later ongesteld Allah oe allem
shakirabouss
14-08-2004, 17:42
je kan gewoon stoppen hoor kan geen kwaad en oja is het haram?? en een spiraaltje?
Zusterke001
14-08-2004, 17:46
Het is volgens sommige 'ulama niet haram.
Nooit gehoord dat de Pil haraam is, maar dat is natuurlijk niet de vraag...
Als je met de pil wilt stoppen kun je dit het best aan het eind van een pilstrip doen anders komt je cyclus in de war.
Maar je kunt ook onmiddelijk ermee stoppen, kan verder geen kwaad behalve dat het onregelmaat van je cyclus kan geven de eerste maand/maanden.
Geleerden verschillen van mening over de pil. Maar stel dat het haram is, dan is de vraag niet of je er meteen mee kan stoppen. Dan MOET je er meteen mee stoppen als je erachter komt dat het haram is.
Om een heel stom voorbeeldje te noemen. Iemand die er achter komt dat alcohol haram is terwijl hij een fles bier in zijn handen heeft, kan niet eerst die fles leegdrinken en dan pas ermee stoppen.
Independence
14-08-2004, 20:52
Origineel gepost door achie25
Geleerden verschillen van mening over de pil. Maar stel dat het haram is, dan is de vraag niet of je er meteen mee kan stoppen. Dan MOET je er meteen mee stoppen als je erachter komt dat het haram is.
Om een heel stom voorbeeldje te noemen. Iemand die er achter komt dat alcohol haram is terwijl hij een fles bier in zijn handen heeft, kan niet eerst die fles leegdrinken en dan pas ermee stoppen.
:giechel:
Origineel gepost door Independence
:giechel: :ego:
soennia83
15-08-2004, 01:09
Pil is toch niet haram verklaard, maar er is inderdaad veel onenigheid over..
Een vraagje aan de dames, als de pil niet mag dan mogen alle conceptiemiddelen toch niet????
Wat gaan jullie dan doen???
Of is er een manier om geen kinderen te krijgen en toch je man tevreden stellen??
Tell me, ben wel benieuwd
;)
babybruidje
15-08-2004, 10:43
Origineel gepost door soennia83
Pil is toch niet haram verklaard, maar er is inderdaad veel onenigheid over..
Een vraagje aan de dames, als de pil niet mag dan mogen alle conceptiemiddelen toch niet????
Wat gaan jullie dan doen???
Of is er een manier om geen kinderen te krijgen en toch je man tevreden stellen??
Tell me, ben wel benieuwd
ik heb begrepen Allah oe allem
dat de pil erger is dan condoom omdat bij de pil het eitje bevrucht word en daarna word afgebroken (een mini abortus) bij de condoom komt het zaad niet bij het eitje dus zou er ook geen bevruchting plaats vinden...wanneer ik ga trouwen insha Allah ga ik geen voorbehoedsmiddelen nemen omdat ik graag kinderen wil insha Allah...daarna zou ik dus liever over stappen naar de condoom dan de pil
salaam mensjes,
Ik heb altijd meegekregen dat als je nog een meid bent (dus ongehuwd)
dat je dan geen pil mag gebruiken.En groot gelyk, wat moet je met de pil als je nie getrouwd bent? ze3ma de pijn verzachten,of dat het regelmatig komt.Dat zijn allemaal smoesjes.
Nooit gehoord dat een pil haraam is voor gehuwden.En als het 100% haraam is, dan stop ik ermee nadat ik bevallen ben insallaah.
groet, alyana
dat is een goede opmerking van jou, maar stel dat het slecht is als je van de ene dag op de andere dag stopt met de pil? hier gaat het over chemische spul dat je inslikt en wil ik eerst zeker zijn van wat kan en mag.
bedankt voor jullie raad meiden!
Zusterke001
15-08-2004, 14:52
Origineel gepost door babybruidje
daarna zou ik dus liever over stappen naar de condoom dan de pil
Je man zal dat niet lang volhouden, geloof mij meid.
In de tijd van RasulAllah saw heb ik gehoord dat er een kruidenzalf was die toen gebruikt werd als een voorbehoedsmiddel. Wie weet hier meer over?
soennia83
15-08-2004, 18:30
je kan toch ook zo'n prik nemen voor een aantal maanden?
Is dat geen goede optie??
Wasalaam
p.s: Voor degene die zeggen dat ze geen voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken als ze getrouwd zijn snap ik niet helemaal. Ga je dan 20 kinderen baren ofzo??
Trouwens ik heb wel gehoord dat er 1 manier is die vrouwen in Marokko gebruiken, ook wel Lehsab ( tellen) genoemd word. Ze weten dan wanneer een vrouw onmogelijk geen kind kan krijgen en wanneer wel. Ik heb er geen verstand van, maar een vrouw heeft toch een aantal dagen waarin ze vruchtbaar is en heel wat dagen weer niet???
wie weet hier wat meer over?
wasalaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.