Bekijk originele versie : Ik vrees Allah swt niet????
1807butterfly
14-08-2004, 14:18
selaam aleykoem,
Ik voel me de laatste tijd ontzettend ongelukkig. Ik word de laatste
tijd vaak geconfronteerd dat ik een hoofddoek MOET dragen door men om mij heen. Ik KAN het gewoon niet, ik denk er veel overna maar het gaat gewoon niet. Ik had laatst een gesprek met iemand en die zei tegen me dat ik me niet gehoorzaam tegenover Allah swt
en dat ik Allah swt niet vrees. Dat heeft mij ontzettend veel pijn gedaan.
Zijn jullie met diegene eens dat een meisje zonder hoofddoek Allah swt niet vrees en niet gehoorzaamt.
alvast bedankt
butter :(
Loveable
14-08-2004, 14:24
Hmmm...aan de ene kant heeft diegene gelijkt, je gehoorzaamt inderdaad niet aan Allah, want Hij heeft ons opgedragen de Hijaab te dragen, en jij bent ongehoorzaam. Maar dat mensen je proberen te dwingen een hoofddoek te dragen vind ik niet terecht, het moet vanuit jezelf komen, uit liefde voor Allah en je geloof. Wat je wel moet weten is, de mensen die tegen je zeggen dat je een hoofddoek moet dragen doen dat omdat ze om je geven en je willen redden van het hellevuur, ze willen je terug zien in Djenna. Wees ze dankbaar.
Je zegt dat je er wel over nadenkt maar dat je het niet kan, wat is het precies dat je tegen houdt?
missriffia03
14-08-2004, 14:26
Origineel gepost door Loveable
Hmmm...aan de ene kant heeft diegene gelijkt, je gehoorzaamt inderdaad niet aan Allah, want Hij heeft ons opgedragen de Hijaab te dragen, en jij bent ongehoorzaam. Maar dat mensen je proberen te dwingen een hoofddoek te dragen vind ik niet terecht, het moet vanuit jezelf komen, uit liefde voor Allah en je geloof. Wat je wel moet weten is, de mensen die tegen je zeggen dat je een hoofddoek moet dragen doen dat omdat ze om je geven en je willen redden van het hellevuur, ze willen je terug zien in Djenna. Wees ze dankbaar.
Je zegt dat je er wel over nadenkt maar dat je het niet kan, wat is het precies dat je tegen houdt?
ik had het niet beter kunnen zeggen
Psychologe
14-08-2004, 14:28
Luister
Of jij Allah s.w.t. vreest of niet is tussen jou en Allah s.w.t.
Andere personen kunnen en mogen daar niets over zeggen.
Een hoofddoek is geen symbool, maar een opdracht. Inderdaad als meisje hoor je het te dragen. Eigenlijk moet je niet alleen een hoofddoek dragen, maar een hidjaab. Sommige mensen denken dat dat hetzelfde is, maar dat is niet zo. Bij een hidjaab zijn er ook andere regels die verplicht zijn (zoals: mannen niet in de ogen aankijken enz.)
Draag geen Hidjaab, omdat mensen dat van jou vragen, maar omdat je het zelf graag wilt. Iedereen is voor zich op de dag des oordeels dus dan zullen zij jou ook niet kunnen steunen en jij hen niet.
Ik draag zelf ook geen Hidjaab, maar ben het incha Allah wel van plan. Ik ben nu al jaren bezig met het verbreden van mijn kennis op islamitische niveau. Ik wacht nog op de dag dat ik van bed sta en zeg nu zal ik Hidjaab dragen. Ik heb die kracht nog niet gekregen, maar incha Allah komt het wel. Ik hoop dat jou dag incha Allah ook zal komen
Veel succes mijn zuster
Asalaam oe haleikom wr wb,
Psychologe S.
1807butterfly
14-08-2004, 14:45
Loveable als ik zo je stukje lees beweer je dat meisjes zonder hoofddoek dat de poorten van de paradijs niet geopend zal worden.
Maar is het niet zo dat Allah swt ook naar je daden kijkt wat je allemaal hebt gedaan. Iedereen vraagt waarom ik het niet draag, dat wil ik niet zeggen want ik weet dat er geen geldige reden.
Psychologe insha Allah zal je het dragen ik hoop dat ik het ook zal dragen. Insha Allah komt de wil ernog.
Loveable
14-08-2004, 15:14
Origineel gepost door 1807butterfly
Loveable als ik zo je stukje lees beweer je dat meisjes zonder hoofddoek dat de poorten van de paradijs niet geopend zal worden.
Maar is het niet zo dat Allah swt ook naar je daden kijkt wat je allemaal hebt gedaan. Iedereen vraagt waarom ik het niet draag, dat wil ik niet zeggen want ik weet dat er geen geldige reden.
Psychologe insha Allah zal je het dragen ik hoop dat ik het ook zal dragen. Insha Allah komt de wil ernog.
Mij heb je nooit horen beweren dat meisjes zonder hoofddoek naar de hel gaan. Allah kijkt zeker naar je daden, maar waarom zou je zijn bevelen negeren? Hij kijkt ook naar je slechte daden en niet alleen naar je goeie! Je bent niet onwetend, je weet dat je een hoofddoek hoort te dragen maar toch is er iets wat je tegen houdt..
Geen enkel mens op aarde weet wie er wordt vergeven en wie er gestraft zal worden, dat weet alleen Allah. Maar je moet wel je best doen om te doen wat Allah ons heeft opgedragen, en oprecht berouw tonen voor je zonden en je Heer vrezen etc... De poorten van de hemel betreed je niet zomaar. Weet je dat zelfs de profeten bang zijn voor de hel? De boodschappers van Allah zijn bang voor de hel!! Zou je niet denken dat hun niks te vrezen zouden hebben? Hun vreesden Allah als geen ander, en toch zijn ze bang voor De Dag Des Oordeels en het hellevuur! Omdat het voor niemand zeker is of je de poorten van de hemel zal betreden, voor NIEMAND!!
1807butterfly
14-08-2004, 16:03
Loveable het is nu duidelijk ik las namelijk je vorige bericht maar had gauw verkeerde conclusie getrokken. Verder wil ik nog zeggen dat ik het ook niet of ik naar de hel of in de paradijs beland alleen Allah swt weet het. Allah woe Allihm, Allah weet het beste, de Alwetend.
Loveable
14-08-2004, 17:07
Loveable het is nu duidelijk ik las namelijk je vorige bericht maar had gauw verkeerde conclusie getrokken. Verder wil ik nog zeggen dat ik het ook niet of ik naar de hel of in de paradijs beland alleen Allah swt weet het. Allah woe Allihm, Allah weet het beste, de Alwetend.
Allah ou Akbar. Moge Allah ons allen Insha Allah op het rechte pad leiden.
Amien!
1807butterfly
14-08-2004, 17:26
Amien
loveable bedankt voor je reactie
Loveable
14-08-2004, 17:31
Graag gedaan, al heb je er vast niet veel aan..
1807butterfly
14-08-2004, 17:34
Ja zeker anders had ik deze topic niet gestart
Ik zal het dragen insha Allah als ik het met mijn hart wil
en me niet laten pushen door mensen dan draag ik het voor de mensen.
Ik weet dat de wil er ooit zal komen.
nogmaals bedankt
Loveable
14-08-2004, 17:38
Ja zeker anders had ik deze topic niet gestart
Ik zal het dragen insha Allah als ik het met mijn hart wil
en me niet laten pushen door mensen dan draag ik het voor de mensen.
Ik weet dat de wil er ooit zal komen.
nogmaals bedankt
Jouw tijd zal Insha Allah nog wel komen, hopelijk voordat 't te laat is. Ik draag mijn hoofddoek ook nog niet zo lang, ik dacht er al heel lang overna maar er was altijd íets wat me tegen hield, maar ik ging me verder verdiepen in de Islaam, waar ik nog steeds mee bezig ben, en heb besloten mijn hoofddoek te gaan dragen Alhamdoelillah. Niet voor de mensen om me heen, maar voor mezelf en voor Allah.
Insha Allah komt jouw tijd snel, maar ik heb er alle vertrouwen in, succes meid en graag gedaan! ;)
1807butterfly
14-08-2004, 17:46
Masha Allah!!
ik verdiep me de laatste tijd meer en meer en nu spookt
het door mijn hoofd. Misschien zit ik indezelfde fase als jou in het verleden, nu maar hopen dat het eindigt net als jou Insha Allah.
Loveable
14-08-2004, 17:51
Insha Allah meisje, Insha Allah! Alles op z'n tijd, heb geduld met jezelf en alles komt op z'n pootjes terecht.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.