Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Fatwa moslimgeleerden verbiedt Iraakse soldaten te vechten in Najaf

LZN
14-08-2004, 08:36

13/08 Fatwa moslimgeleerden verbiedt Iraakse soldaten te vechten in Najaf Het Comité van islamitische oelema's, soennitische schriftgeleerden, heeft donderdag in Bagdad de Iraakse veiligheidstroepen opgeroepen om niet aan de zijde van de Amerikanen te vechten tegen sjiitische milities in Najaf. Eén van de leden van het comité, sjeik Adnane al-Ani, las een fatwa voor waarin de oelema's alle partijen die betrokken zijn bij de gevechten, opriepen om te onderhandelen en de stad te behoeden van vernieling. De fatwa verbiedt ook "moslims om samen te werken met de bezettingsmacht en hun broers en de burgers van dit land te doden". Volgens het comité is bij de gevechten in Najaf een genocide aan de gang. Het comité van Oelema's, een van de belangrijkste soennitische organisaties, is een fel tegenstander van Amerikaanse aanwezigheid in Irak. Bron:GVA Wat een stel hypocrieten. :eek: Hoeveel Iraakse burgers, broeders en zusters werden reeds gedood door extremistische moslims? Niets of niemand wordt door hen ontzien, zolang er maar doden vallen en de onrust het land blijft teisteren, iets waar de gematigde Irakezen uiteindelijk het slachtoffer van zijn. Maar dat zal hen worst wezen. En sinds wanneer is een strijd tussen een bende oproerkraaiers en de Amerikanen genocide? :confused:.

abercio
14-08-2004, 12:38
Origineel gepost door kaasisgoed Hoeveel Iraakse burgers, broeders en zusters werden reeds gedood door extremistische moslims? Wat bedoel je hiermee?

abercio
14-08-2004, 12:45
Origineel gepost door kaasisgoed Te moeilijk om te verstaan soms? Lese jij ooita l eens een krant of kijk jij ooit al eens tv? Nee, dus leg het aub ff uit?

abercio
14-08-2004, 13:12
Origineel gepost door kaasisgoed Ben je een haartje betoeterd, je hebt ook 2 ogen en ten vingers. Doe je best vriend. ;)i Dus je weet niet waar je het over hebt?

Raihana
14-08-2004, 13:13

Origineel gepost door abercio Dus je weet niet waar je het over hebt? Dat denk ik ook ja.. :rolleyes:

abercio
14-08-2004, 13:16
Origineel gepost door kaasisgoed Jawel hoor, je moet je enkel niet van de domme houden,..dat komt dom over. ;) Leg het eens uit aan de dommerds onder ons, want volgens mij snap je er niks van?

abercio
14-08-2004, 13:24
Origineel gepost door kaasisgoed Moeilijk om uit te leggen dit van in het begin reeds aangeeft niet te willen begrijpen. Als je intelligent genoeg bent weet je maar al te best waar het over gaat. Ik heb trouwens geen zin in jouw pseudo-intelletueel gezeik of wat je er voor wil laten doorgaan.. :D Veel plezier nog ermee. :zwaai: Nu heb je me werkelijk overtuigd van je domheid. Je weet dus toch niet waar het over gaat. :rolleyes: :zwaai:

roebla
14-08-2004, 13:38
dus of ze moeten het eens zijn met de bezettingsmacht of je bent slecht ? gaat een end spelen stumperT

caprio
14-08-2004, 13:50
Origineel gepost door abercio Nu heb je me werkelijk overtuigd van je domheid. Je weet dus toch niet waar het over gaat. :rolleyes: :zwaai: Ik spreek hierbij een fatwa uit tegen domheid! Als je iets denkt te vinden moet je ook kunnen aantonen wat het is, ondanks dat je gelijk overduidelijk is. Dit fatwah geldt trouwens ook voor de Palestijnen, die denken ook altijd dat hun gelijk zo overduidelijk is, dat het geen uitleg behoeft, met als gevolg dat de helft van de westerlingen het niet meer ziet. Enfin, de statistieken tonen aan dat de dreiging van (Islamitisch) terrorisme vooral in Islamitische landen bestaat, en dientengevolge de slachtoffers ook vooral Moslims zijn. Irak is het meest in het oog springende voorbeeld, waarin Moslims worden opgeofferd als martelaren tegen hun zin en wil, door fanatieke moslims die denken dat hun jihad door God ingegeven is en dat zij en niemand anders in de naam van de profeet spreken. Maar Saudi Arabie, Pakistan, Indonesie, Afghanistan, Turkije, Marokko, Kenya, Algerije, etc zijn in de laatste weken/maanden alleen ook al vaker getroffen door aanslagen dan westerse landen, die zich relatief nog altijd wel goed kunnen beveiligen omdat ze 1 het geld ervoor hebben, 2 de technische kennis, 3. het moeilijker is je als moslim in westerse landen radicaal te gedragen, etc. 4. de misstanden in het westen ook voor moslims minder existentieel zijn en ga maar verder. Je vind hier een mooi grafisch overzicht van terrorisme: http://www.storydata.com/rele/user60/storydata/Terrorism02_cp.htm?hint=217.231.234.184-1092483916?cube=Terrorism02_cp.htm Hier zie je onder andere de top 10 (1996-2002): 1. India (Kashmir) 2. Pakistan 3. Columbia 4. Griekenland (Communisten) 5. Spanje (ETA) 6. Yemen 7. Indonesia 8. Turkije 9. Frankrijk (Corsica) 10. Bosnie Het blijkt dan dat terroristen het veelal op de eigen bevolking munten, in tegenstelling tot wat sommige Moslims hier denken, waarbij ze dan prachtige quotes en top drietjes uit de Sharia of de Koran erbij slepen. Zo staat de regio waar Al-Qaeda huist op nummer 1 en 2., waarmee ik de vreedzame Islamitische gebieden waar diezelfde maffe moslims soms over spreken, dan ook mee feliciteer. Bij deze. Oh ja, die fatwah geld natuurlijk voor iedereen, en anders zet ik het om in een jihad.

Peej
14-08-2004, 14:51
Origineel gepost door kaasisgoed 13/08 Fatwa moslimgeleerden verbiedt Iraakse soldaten te vechten in Najaf Het Comité van islamitische oelema's, soennitische schriftgeleerden, heeft donderdag in Bagdad de Iraakse veiligheidstroepen opgeroepen om niet aan de zijde van de Amerikanen te vechten tegen sjiitische milities in Najaf. Eén van de leden van het comité, sjeik Adnane al-Ani, las een fatwa voor waarin de oelema's alle partijen die betrokken zijn bij de gevechten, opriepen om te onderhandelen en de stad te behoeden van vernieling. De fatwa verbiedt ook "moslims om samen te werken met de bezettingsmacht en hun broers en de burgers van dit land te doden". Volgens het comité is bij de gevechten in Najaf een genocide aan de gang. Het comité van Oelema's, een van de belangrijkste soennitische organisaties, is een fel tegenstander van Amerikaanse aanwezigheid in Irak. Bron:GVA Wat een stel hypocrieten. :eek: Hoeveel Iraakse burgers, broeders en zusters werden reeds gedood door extremistische moslims? Niets of niemand wordt door hen ontzien, zolang er maar doden vallen en de onrust het land blijft teisteren, iets waar de gematigde Irakezen uiteindelijk het slachtoffer van zijn. Maar dat zal hen worst wezen. En sinds wanneer is een strijd tussen een bende oproerkraaiers en de Amerikanen genocide? :confused: Nou, voor de dommerikken zal ik proberen om het in het kort uit te leggen. Daarvoor heb ik een stukje tekst van de fipo van kaasisgoed rood gemaakt. Het eerste stukje geeft aan dat de fatwa ook verbied de moslims om hun broeders en de burgers van Irak te vermoorden. Nou vraag ik jullie af hoeveel burderdoden er inmiddels al zijn gevallen door aanslagen van Iraakse, maar nog meer van buitenlandse moslimmilities die helemaal niet kijken waar ze mee bezig zijn en die onder andere al een hele bus schoolkinderen `per ongeluk´ hebben opgeblazen bij een aanslag. Inmiddels zijn we zo ver deze moslimbroeders sinds het ´einde´ van de oorlog meer moslims hebben gedood dan de Amerikanen En dat mag dus niet volgens deze fatwa. Wat mij verder verbaasd is de eindeloze hypocritie van deze soennietische oelewappers. Sinds wanneer nemen deze lui het op voor de shiieten in het zuiden van Irak. het enige wat ze deden toen Satan Hoessein er nog zat was het toejuichen van het feit dat de shiieten in het zuiden zwaar onderdrukt werden. Sterker nog. Dit is de eerste keer dat ik binnen de islamitische wereld zie dat soennieten het opnemen voor shiieten. Het slaat dus helemaal nergens op wat deze oellewappers nu aan het doen zijn.