Bekijk originele versie : Jongen uit Marokko
Vraagje voor de dames ( heren mogen ook reageren )
Ik ben op vakantie geweest, en nu heb ik die iemand leren kennen, het is een bekende van de familie.
Ik zelf ben bijna 19 en hij is 24.
We praten vaak over de telefoon, en hij belt ook vaak zelf.
Nu heeft hij gevraagd om ons contact uit te breiden door zijn ouders naar mijn ouders te sturen als we weer in marokko zijn.
Ik vind het een hele leuke lieve goeie jongen, en eerlijk gezegd zie ik ook wel een toekomst in voor ons samen. Maar alleen, ik zit nog op school en heb geen goeie baan, en ben er ook neit klaar voor om me te binden. Ik heb dat ook tegen hem gezegd, en hij begrijpt het en wil wachten tot de tijd rijp is.
Alleen nu maak ik me zorgen om later, stel dat we uiteindelijk gebonden zijn, en hij dan naar Nederland komt. Is het dan niet moeilijk voor hem?
Wie is er getrouwd met een man uit marokko, of kent deze situatie, en weet hoe een man zich erbij voelt om in een vreemd land te zijn?!
Onze communicatie is heel erg goed, hij begrijpt me en denkt op het zelfde niveau over dingen. Maar wat kan hij hier doen, als hij hier is? Want zonder goeie opleiding en zonder nederlandse taal kan je toch haast nergens mee aankomen?!?!
Wie kan mij raad geven, wat moet ik hiermee?!
elhaqiqa
13-08-2004, 17:54
ga ervoor, Allah ysakhar
crazy_TETOUANIA
13-08-2004, 18:30
Origineel gepost door Koesje
Ik ben op vakantie geweest, en nu heb ik die iemand leren kennen, het is een bekende van de familie.
Nu heeft hij gevraagd om ons
contact uit te breiden door zijn ouders naar mijn ouders te sturen als we weer in marokko zijn.
Ik vind het een hele leuke lieve goeie jongen, en eerlijk gezegd zie ik ook wel een toekomst in voor ons samen. Maar alleen, ik zit nog op
school en heb geen goeie baan, en ben er ook neit klaar voor om me te binden. Ik heb dat ook tegen hem gezegd, en hij begrijpt het en wil wachten tot de tijd rijp is.
Alleen nu maak ik me zorgen om later, stel dat we uiteindelijk gebonden zijn, en hij dan naar Nederland komt. Is het dan niet moeilijk voor hem?
Wie is er getrouwd met een man uit marokko, of kent deze situatie, en weet hoe een man zich erbij voelt om in een vreemd land te zijn?!
Onze communicatie is heel erg goed, hij begrijpt me en denkt op het zelfde niveau over dingen. Maar wat kan hij hier doen, als hij hier is? Want zonder goeie opleiding en zonder nederlandse taal kan je toch haast nergens mee aankomen?!?!
heey meid ik zou eer eerst goed over nadenken en volge jouw hart en gevoel en laat je niks wijs maken door anderen van hij komt uit marokko dit en dat als jij je er pretig bij voelt moet je er gewoon voor gaan
xxx tetouania
crazy_TETOUANIA
13-08-2004, 18:52
Origineel gepost door ZooFree
ik zou zelf nooit voor iemand uit Marokko gaan..het zijn net messen daar...scherp..aan 2 zijden....
:stout: is dat uit ervaring hahah gezegt haha :D
hoe bedoelen jullie het zijn net messen.....?!?!?!?! :)
cj_tetuani
13-08-2004, 19:01
Nu heeft hij gevraagd om ons contact uit te breiden door zijn ouders naar mijn ouders te sturen als we weer in marokko zijn.
Ik vind het een hele leuke lieve goeie jongen, en eerlijk gezegd zie ik ook wel een toekomst in voor ons samen. Maar alleen, ik zit nog op school en heb geen goeie baan, en ben er ook neit klaar voor om me te binden. Ik heb dat ook tegen hem gezegd, en hij begrijpt het en wil wachten tot de tijd rijp is.
Hoe goed ken je hem?
Je moet wel beseffen dat je iemand een keer in het jaar ziet en ontmoet heel weinig
of wil hij jou gebruiken als een brug om de verblijfpapieren?
vakantie liefde is anders dan gewoon liefde
denk heel goed na
je hebt een jaar de tijd nog om over te denken
een vraagje ga je hier ook met jongens daten?
Origineel gepost door cj_tetuani
Hoe goed ken je hem?
Je moet wel beseffen dat je iemand een keer in het jaar ziet en ontmoet heel weinig
of wil hij jou gebruiken als een brug om de verblijfpapieren?
vakantie liefde is anders dan gewoon liefde
denk heel goed na
je hebt een jaar de tijd nog om over te denken
een vraagje ga je hier ook met jongens daten?
hij kent mij al langer dan ik hem, hij is namelijk heel goed bevriend met me neef in marokko en me broer. ik zelf moet hem nog leren kennen, hij belt ook vaak. hij heeft ook al zn broer verteld over mij.
en tja...of het voor de papieren is.
de reden dat hij zijn ouders zo snel wil laten komen, is omdat de familie van zn vader (afkomstig uit duitsland) willen dat hij met hun dochter trouwt, en hij heeft nu dus nee gezegd. dus als het echt om papieren ging, dan had hij toch wel ja gezegd tegen haar?!?!
en nee, tuurlijk ga ik niet daten om als eindpunt een relatie te bereiken, ik ga niet van 2 walletjes eten, zou erg onredelijk zijn.
tazaghiniagirl
13-08-2004, 19:21
hij kent mij al langer dan ik hem, hij is namelijk heel goed bevriend met me neef in marokko en me broer. ik zelf moet hem nog leren kennen, hij belt ook vaak. hij heeft ook al zn broer verteld over mij.
en tja...of het voor de papieren is.
de reden dat hij zijn ouders zo snel wil laten komen, is omdat de familie van zn vader (afkomstig uit duitsland) willen dat hij met hun dochter trouwt, en hij heeft nu dus nee gezegd. dus als het echt om papieren ging, dan had hij toch wel ja gezegd tegen haar?!?!
en nee, tuurlijk ga ik niet daten om als eindpunt een relatie te bereiken, ik ga niet van 2 walletjes eten, zou erg onredelijk zijn.
niet geloven mijn voorkeur gaat ook uit van die van marokko :Iluvu: ...
laat je niet wijsmaken ze3ma iedereen trouwt met je voor de papieren.. :rolleyes: ...ga slapen jullie zijn gewoon jaloers...
hij is 24 ewa dan istie tog al klaar om te trouwen.. :D
en 19 kan wel ... :o ik wens je alle geluk met hem...en dat je heel gelukkig word..... :o ....
en denk niet ze willen alleen papieren want dat is helemaal niet zo..jongens van daar hebben oook gevoelens hoor.... ;)
Origineel gepost door tazaghiniagirl
niet geloven mijn voorkeur gaat ook uit van die van marokko :Iluvu: ...
laat je niet wijsmaken ze3ma iedereen trouwt met je voor de papieren.. :rolleyes: ...ga slapen jullie zijn gewoon jaloers...
hij is 24 ewa dan istie tog al klaar om te trouwen.. :D
en 19 kan wel ... :o ik wens je alle geluk met hem...en dat je heel gelukkig word..... :o ....
en denk niet ze willen alleen papieren want dat is helemaal niet zo..jongens van daar hebben oook gevoelens hoor.... ;)
aahh dank je wel :)
maar ik ben nog jong :eek:
ik ben echt nog niet klaar om te trouwen!
ik moet nog 4 jaar studeren voor k me opleiding heb afgerond.
maar k weet het echt niet, stel dat deze gevoelens alleen maar vakantiekriebels zijn.
ik heb ook het gevoel dat ik nu aan hem vast zit, niet dat ik dat erg vind nu, maar je weet nooit later aangezien we nog allemaal jong zijn....vind ik.
ik had altijd me zelf voorgehouden om te trouwen rond mijn 26ste, als ik me school af heb, en heb genoten van het jong en vrij zijn....
Loveable
13-08-2004, 19:25
Heeft hij gestudeerd in Marokko?
Origineel gepost door Loveable
hij heeft gestudeerd ja, maar is niet helemaal afgestudeerd.
hij is halverwege gestopt. hoezo?
tazaghiniagirl
13-08-2004, 19:35
aahh dank je wel :)
maar ik ben nog jong :eek:
ik ben echt nog niet klaar om te trouwen!
ik moet nog 4 jaar studeren voor k me opleiding heb afgerond.
maar k weet het echt niet, stel dat deze gevoelens alleen maar vakantiekriebels zijn.
ik heb ook het gevoel dat ik nu aan hem vast zit, niet dat ik dat erg vind nu, maar je weet nooit later aangezien we nog allemaal jong zijn....vind ik.
ik had altijd me zelf voorgehouden om te trouwen rond mijn 26ste, als ik me school af heb, en heb genoten van het jong en vrij zijn....
vraag hem om te wachten....
nee het hoeven geen vakantiekriebels te zijn.. :D ..wie heeft dat nou weer uitgevonden...als je iemand leuk vind dan vind je diegene gewoon leuk met of zonder vakantie...
:zwaai: ...vraag hem te wachten joh dan komt alles goed...
en geloof jezelf het hoeven geen vakantiekriebels te zijn heb er zelf nooit van gehoord... :D
tazaghiniagirl
13-08-2004, 19:36
Origineel gepost door Loveable
liefde heeft niets met school te maken... :confused:
Origineel gepost door tazaghiniagirl
liefde heeft niets met school te maken... :confused:
maar zijn toekomst (waar jij ook deel van uit gaat maken) en communicatie wel.....:(
Loveable
13-08-2004, 19:42
hij heeft gestudeerd ja, maar is niet helemaal afgestudeerd.
hij is halverwege gestopt. hoezo?
Omdat je bang bent voor aanpassingsproblemen etc., ik heb namelijk een oom die met een vrouw uit Marokko is getrouwd en zij had daar al gestudeerd aan de universiteit en kon dus al Frans en Engels. Toen ze hier in NL was ging ze weer naar school en had binnen een jaartje de Nederlandse taal onder de knie. Nu werkt ze in een laboratoruim en hebben ze een kindje en nr. 2 is onderweg. Ze red zich prima hier in Nederland, spreekt de taal en kan alles zelf regelen.
Het kan dus best goed gaan, en je zult vast veel hulp krijgen van je familie. Als jullie echt gek op elkaar zijn, ga er dan voor! En dat mensen zeggen dat hij voor de papieren gaat, hoeft helemaal niet zo te zijn, volg je hart. ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.