Bekijk originele versie : Iedereen moet zich kunnen kleden zoals zij dat wil!!!!!
Gariba_1973
13-08-2004, 12:28
Wat vinden jullie ervan als je een seen iets wat sexier gekleed bent dat je dan gelijk van alle kanten aangevallen wordt??
CharLie_Da
13-08-2004, 12:29
Nee, ik vind dat iedereen er beschaafd bij moet lopen .
babybruidje
13-08-2004, 12:31
wanneer je moslim bent moet ook streven naar de wetten van Allah swt dus ook je kleding stijl moet islamtische aanvaardbaar zijn
Gariba_1973
13-08-2004, 12:33
de een neemt dat zwaarder als de ander, dat moet toch ook mogelijk zijn??? en bestaat geen exacte norm voor!!! Ik vind juist dat niet iedereen zo verschikkelijk op de anderen moet letten!??
MissMilion
13-08-2004, 12:36
Iedereen wordt APART beoordeeld voor zijn eigen laten of doen!! Of je nu half naakt of naakt of weet ik veel hoe wil rondlopen... Tja wie houdt je tegen??
Alles wordt mooi genoteerd in Het Boekje...
babybruidje
13-08-2004, 12:38
als moslim zijnde moet je jou zuster beschermen voor de hel...en aanspreken is hier zeker onderdeel van
Gariba_1973
13-08-2004, 12:41
ja maar dat aanspreken kan ook te ver gaan, de een heeft er nu eeenmaal een ander oordeel over als de ander, van wat nu wel kan en wat niet!!
babybruidje
13-08-2004, 12:42
p.s wees blij dat je zuster niet de straf voor je wil die voor een ongesluiderde vrouw is...en dat ze tenminste om je bekomerd
Waarom moet een niet-moslim vrouw haar lichaam tentoonstellen aan anderen? Ze wil mannen buiten haar gezin aantrekken en bij hun opvallen. De vrouw in de islam is voor haar man en niet voor iedereen. De vrouw in de islam is buiten het huis bedekt en in het huis een diamant. Waarom zou goud beschermd worden en bewaard worden in een plek waar niet iedereen eraan kan komen? Wanneer iedere persoon aan het stuk goud komt dan zal de waarde van dat goud niet meer hetzelfde zijn.
ikie_kiki
13-08-2004, 12:42
iedereen moet aan treken wat hij/zij wilt want wie zijn wij om daar over te oordelen
Gariba_1973
13-08-2004, 12:43
nee, maar ik heb nog geen man en die wil ik wel graag ontmoeten, dus ik moet mijzelf er toch goed uit laten zien, om mijn man te vinden!!
babybruidje
13-08-2004, 12:46
zonder hoofddoek zul jij de verkeerde mannen aan trekken....
Advies aan een zuster over de hoofddoek.
Vraag: Onlangs heb ik de kleine bedevaart(oemra) verricht samen met mijn vader.Ik draag geen hoofddoek. De reden is dat ik hiervoor nog niet in staat ben om het te dragen. Nadat ik erg veel kritiek heb gekregen van mijn vrienden, stel ik u de volgende vraag: Wat is uw mening hierover? Voor mij was het een leerrijk ervaring, omdat ik weet dat ik veel kennis heb opgedaan. Alvast bedankt. Assalamoe 'alaykoem
Antwoord:
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige
Beste zuster
Het dragen van het hoofddoek is verplicht in de islam, we raden u aan om hierover meer te lezen onder Kleding/Uiterlijk bij de cyber-imam archief. Allah de Verhevene heeft voor u de weg vergemakkelijkt om naar de heiligste en vroomste plek op deze aarden te gaan. U moet Allah dankbaar zijn, en dankbaar zijn aan Allah betekent het uitvoeren en praktiseren van hetgeen wat Hij de Verheven en Zijn boodschapper verplicht hebben verklaard.
"De woorden van de gelovigen, wanneer zij naar Allah en Zijn boodschapper opgeroepen worden, opdat hij onder hen oordeelt, zijn slechts dat zij zeggen:" Wij horen en wij gehoorzamen." En zij zijn degenen die de welslagenden zijn. "En wie Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt en bang voor Allah is en Hem vreest: zij zijn degenen die de overwinnaars zijn." (Soerat Annoure aya 51-52).
Toon berouw voor Allah, hij heeft u uitverkoren uit miljoenen mensen, om naar die schone plek te gaan, wees dankbaar aan Allah en leef zoals hij dat van ons verwacht.
En Allah weet het het beste.
Salaamoe alaikoum,
Het gaat er toch niet om wat mensen ervan vinden/denken. Het gaat erom wat Allah (swt) daar overzegt. Hij heeft het ons verboden om in het openbaar sexy gekleed te gaan. Tegenwoordig zijn veel mensen alleen maar bezig, over hoe andere over "mij" zullen denken, maar er wordt niet meer stilgestaan over wat Allah (swt) daarover zegt.
"En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtegenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtegenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtegenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'auraat van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen" (Soerat An-noer aya 31).
Dat er mensen worden aangevallen vind ik dan ook niet correct. Het is natuurijk iedere voor zich.
Ma3a Salama
Gariba_1973
13-08-2004, 12:47
nee, maar ik heb het niet over de hoofddoek gehad, ik heb het gewoon over mijn kleding
babybruidje
13-08-2004, 12:47
En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtegenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtegenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtegenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'auraat van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen" (Soerat An-noer aya 31).
2. Kleding die moslims dragen dienen niet gelijkwaardig te zijn aan de kleding van de niet-moslims. De boodschapper van Allah heeft ons aangeraden in verschillende ahadith om ongelovigen niet na te apen. De profeet heeft gezegd: "Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, "hij zei: Wie anders?" " (Overgeleverd door Boekharie 3197).
3. Mannen mogen geen zijde dragen. Dit is terug te vinden in verschillende Ahadith. Overgeleverd door Al baraa' ibn 'aazieb (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) heeft de boodschapper van Allah ons verplicht om 7 dingen te vermijden: het dragen van goud, zijde......etc" (Boekharie 5414).
En Allah weet het het beste.
Cyber-imam Het team van al-Islaam.com
Tamqeyast
13-08-2004, 12:49
Origineel gepost door babybruidje
wanneer je moslim bent moet ook streven naar de wetten van Allah swt dus ook je kleding stijl moet islamtische aanvaardbaar zijn
:goedzo:..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.