Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bruiloft/zawzieja annuleren

Pagina's : [1] 2 3

Needadvice
18-07-2010, 19:16

Salaam alaikoum, Er is mij iets overkomen, wat ik nog steeds niet kan bevatten. Gepland/afgesproken was om na de ramadan zawzieja te doen en kort daarna een bruiloft te houden. Echter, ik ben bestolen en heb na lange na niet meer genoeg voor de bruiloft. Om eerlijk te zijn - ik heb nog maar een kleine 400 euro over. Hoe kan ik dit het beste mededelen? Ik vind het echt jammer en spijtig dat ik het moet annuleren, aangezien ik veel van haar houd - maar ik zie geen andere oplossing. Tips? Of iemand een oplossing waarmee ik het toch door kan laten gaan? Lenen is voor mij geen optie. Wa salaam oe alaikoum

Niya1979
18-07-2010, 19:19
wat dacht je gewoon waarheid vertellen :rolleyes: en bruiloft wat later inplannen totdat je weer gespaard heb :o

Needadvice
18-07-2010, 19:26
wat dacht je gewoon waarheid vertellen :rolleyes: en bruiloft wat later inplannen totdat je weer gespaard heb :o Haar ouders hebben geen geduld, al zijn wij Islamitisch getrouwd. Uitstellen zal dus echter geen mogelijkheid zijn, hoe jammer dat ook is.

Hayate
18-07-2010, 19:42
Salaam alaikoum, Er is mij iets overkomen, wat ik nog steeds niet kan bevatten. Gepland/afgesproken was om na de ramadan zawzieja te doen en kort daarna een bruiloft te houden. Echter, ik ben bestolen en heb na lange na niet meer genoeg voor de bruiloft. Om eerlijk te zijn - ik heb nog maar een kleine 400 euro over. Hoe kan ik dit het beste mededelen? Ik vind het echt jammer en spijtig dat ik het moet annuleren, aangezien ik veel van haar houd - maar ik zie geen andere oplossing. Tips? Of iemand een oplossing waarmee ik het toch door kan laten gaan? Lenen is voor mij geen optie. Wa salaam oe alaikoum Het enigste wat je nog kan redden is een bank overvallen:hihi:

amiraatje20
18-07-2010, 19:42

kan zij je niet helpen?

Hayate
18-07-2010, 19:44
Nee maar even serieus joh. Je kan toch gewoon eerlijk zeggen tegen haar. Als iemand echt om je geeft maakt die bruiloft haar niet uit. En je kan bv ook je broers/zussen vragen of ze je willen sponseren.

Needadvice
18-07-2010, 19:45
Nee maar even serieus joh. Je kan toch gewoon eerlijk zeggen tegen haar. Als iemand echt om je geeft maakt die bruiloft haar niet uit. En je kan bv ook je broers/zussen vragen of ze je willen sponseren. Ik ben de oudste thuis, dus dat houdt al op. Zij hoeft geen bruiloft, dat maakt haar niets uit. Haar ouders echter, die willen persé een huwelijksfeest ;)

Hayate
18-07-2010, 19:48
Ik ben de oudste thuis, dus dat houdt al op. Zij hoeft geen bruiloft, dat maakt haar niets uit. Haar ouders echter, die willen persé een huwelijksfeest ;) Wat voor bruiloft willen haar ouders dan? Je kan toch ook gewoon een etentje geven bv als het niet anders kan.

Babylonia
18-07-2010, 19:50
het beste is om eerlijk te zijn. het gaat uiteindelijk om het samen zijn en niet om het geld. Jullie kunnen toch op een later tijdstip een huwelijksfeest geven? Je legt het uit en zorgt ervoor dat je het komende jaar hard gaat sparen. ik zie het probleem niet. natuurlijk is het jammer als je uiteindelijk geen feest kunt geven, maar wat is nu belangrijker? een feest, of samen zijn en van elkaar houden? succes :) ik hoop dat je een oplossing zult vinden:)

Needadvice
18-07-2010, 19:52
Wat voor bruiloft willen haar ouders dan? Je kan toch ook gewoon een etentje geven bv als het niet anders kan. Directe familie is 160 mensen. Ze willen het niet in de moskee houden, dus je hebt al kosten voor een zaal. Mijn moeder en tantes laten koken voor 160 mensen wil ik niet doen, dus dan heb je ook nog eens catering. Laat dat nou net de duurste dingen zijn. Wa salaam oe alaikoum

Needadvice
18-07-2010, 19:53
het beste is om eerlijk te zijn. het gaat uiteindelijk om het samen zijn en niet om het geld. Jullie kunnen toch op een later tijdstip een huwelijksfeest geven? Je legt het uit en zorgt ervoor dat je het komende jaar hard gaat sparen. ik zie het probleem niet. natuurlijk is het jammer als je uiteindelijk geen feest kunt geven, maar wat is nu belangrijker? een feest, of samen zijn en van elkaar houden? succes :) ik hoop dat je een oplossing zult vinden:) Het halal samenwonen is natuurlijk het belangrijkst, maar ghair insha'allah. Haar ouders willen persé een feest.

Hayate
18-07-2010, 20:09
Directe familie is 160 mensen. Ze willen het niet in de moskee houden, dus je hebt al kosten voor een zaal. Mijn moeder en tantes laten koken voor 160 mensen wil ik niet doen, dus dan heb je ook nog eens catering. Laat dat nou net de duurste dingen zijn. Wa salaam oe alaikoum Als je het bescheiden houd moet je zoiezo op +/- 15000 euro rekenen. Als ik jou was zou ik gewoon met haar ouders gaan praten of je ouders met hen laten spreken. Het is toch veel belangerijker dat hun dochter gelukkig word lijkt mij. Dus gewoon met hen praten. En anders van je vrienden lenen als dat mogelijk is.

Needadvice
18-07-2010, 20:13
Als je het bescheiden houd moet je zoiezo op +/- 15000 euro rekenen. Als ik jou was zou ik gewoon met haar ouders gaan praten of je ouders met hen laten spreken. Het is toch veel belangerijker dat hun dochter gelukkig word lijkt mij. Dus gewoon met hen praten. En anders van je vrienden lenen als dat mogelijk is. Ik heb een begroting gemaakt en kwam uit op een bedrag van 10.000. Any way, lenen is geen optie. De meeste ruzies in families en vriendschappen gaan over geld, daar waag ik mij niet aan ;)

florida
18-07-2010, 21:44
Salaam alaikoum, Er is mij iets overkomen, wat ik nog steeds niet kan bevatten. Gepland/afgesproken was om na de ramadan zawzieja te doen en kort daarna een bruiloft te houden. Echter, ik ben bestolen en heb na lange na niet meer genoeg voor de bruiloft. Om eerlijk te zijn - ik heb nog maar een kleine 400 euro over. Hoe kan ik dit het beste mededelen? Ik vind het echt jammer en spijtig dat ik het moet annuleren, aangezien ik veel van haar houd - maar ik zie geen andere oplossing. Tips? Of iemand een oplossing waarmee ik het toch door kan laten gaan? Lenen is voor mij geen optie. Wa salaam oe alaikoum Houd jouw bruiloft gewoon klein dan hoef je het niet te annuleren.

Berber4life
18-07-2010, 22:53

10.000 dat verklaart waarom de diefstal. er zit dus nog ghair in deze diefstal. hopenlijk loopt het nu beter als het bescheiden wordt een feestje van 400 euro moet kunnen jouw ouders en die van haar lukt wel met 400 euro vindt je niet ps ik persoonlijk zou geen bruidloft geven twv dat bedrag. degene die die tnawie wil moet maar zelf in hun zakken graaien

Pagina's : [1] 2 3