Bekijk originele versie : Pas getrouwd en mijn MAN verbied me.......
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
Wat mag/kan je niet meer doen of laten nu je getrouwd bent omdat je mand het je verbied. En wat verplicht of eist hij van je?
Mocht je nog niet getrouwd zijn, dan is de vraag Wat zou je denken dat je man je zou verbieden of juist verplichten
Denk hierbij aan bijv.
mag niet meer naar het strand
hoofddoek dragen mocht je deze niet op hebben
hoofdoek afdoen mocht je deze dragen
niet meer het huis uit
geen contact met vrienden
niet met het andere geslacht praten ookal zijn het collega's en/of klasgenootjes
en ga zo maar door
UndercoverAngel
13-08-2004, 08:22
Origineel gepost door nadia82
Wat mag/kan je niet meer doen of laten nu je getrouwd bent omdat je mand het je verbied. En wat verplicht of eist hij van je?
Mocht je nog niet getrouwd zijn, dan is de vraag Wat zou je denken dat je man je zou verbieden of juist verplichten
Denk hierbij aan bijv.
niet meer het huis uit
niet met het andere geslacht praten ookal zijn het collega's en/of klasgenootjes
en ga zo maar door
Ik neem aan dat je dit soort dingen eerst met je aanstaande bespreekt voordat je er uberhaupt aan denkt om het huwelijkscontract te tekenen. Mijn verloofde en ik hebben alles tot in de details besproken pas toen we het over alles eens waren zijn we echt voor elkaar gegaan en nu verloofd. Mocht hij nadat we getrouwd zijn er ineens anders over nadenken dan heeft hij pech, hij heeft namelijk de gelegenheid gehad om precies te zeggen wat hij wel accepteert en wat niet. Alhamdoelilah is mijn verloofde geen moeilijk type en denken we over alles hetzelfde dus dat scheelt! :D
.:UcA:.
Mysticalia
13-08-2004, 08:35
Origineel gepost door UndercoverAngel
Ik neem aan dat je dit soort dingen eerst met je aanstaande bespreekt voordat je er uberhaupt aan denkt om het huwelijkscontract te tekenen. Mijn verloofde en ik hebben alles tot in de details besproken pas toen we het over alles eens waren zijn we echt voor elkaar gegaan en nu verloofd. Mocht hij nadat we getrouwd zijn er ineens anders over nadenken dan heeft hij pech, hij heeft namelijk de gelegenheid gehad om precies te zeggen wat hij wel accepteert en wat niet. Alhamdoelilah is mijn verloofde geen moeilijk type en denken we over alles hetzelfde dus dat scheelt! :D
Same here :D
Het is altijd aangeraden om ALLES te bespreken voor je er voor gaat om verrassingen achteraf te voorkomen. :o
UcA :zwaai:
:belgie:
UndercoverAngel
13-08-2004, 08:38
Origineel gepost door Mysticalia
Het is altijd aangeraden om ALLES te bespreken voor je er voor gaat om verrassingen achteraf te voorkomen. :o
Idd!
:blauwkus: :zwaai:
MotherNature
13-08-2004, 09:52
Origineel gepost door Mysticalia
Sommige zijn plotseling alle afspraken/beloftes vergeten, op ’t moment dat jullie de eerste nacht samen hebben doorgekomen!
Saartje20
13-08-2004, 09:59
Geen enkele persoon op de wereld heeft het recht een andere persoon iets te verplichten of te verbieden. Als je man dat wel doet, dan is hij een egoïstisch onrespectloos liefdeloos wezen dat geen respect of liefde verdient.
Saartje20
13-08-2004, 10:04
PS: Je hebt zelf een STEM en een eigen WIL dus doe er iets mee. Je gaat toch niet door een dwaas je leven laten verzieken door nooit meer buiten te komen omdat het iet mag. Als die man dan enige brains in zijn lijf heeft, moet hij wten dat isolatie e.d tot ernstige gevolgen kan leiden. Het is zelfs tegen de wet van de mensenrechten. Dus zoals ik al zei, je bent zijn slaafje niet.
MotherNature
13-08-2004, 10:08
Origineel gepost door AbdelIllAH
Denk ja dat sommige mannen zich eraan gaan houden aan al die afspraakjes , als je getrouwd bent zit je vast
Juist!
Mysticalia
13-08-2004, 10:10
Origineel gepost door MotherNature
Sommige zijn plotseling alle afspraken/beloftes vergeten, op ’t moment dat jullie de eerste nacht samen hebben doorgekomen!
Ach .. ik ben niet zo'n pessimist :D
Tawakkal 3ala Allah ;)
misstomatisch
13-08-2004, 10:13
Ik zou meneer eens effe duidelijk maken dat die regels nergens op slaan en dat hij die holbewonergedachten eens heeeeeeeeeeell snel moet wissen! :rolleyes:
Origineel gepost door Saartje20
Geen enkele persoon op de wereld heeft het recht een andere persoon iets te verplichten of te verbieden. Als je man dat wel doet, dan is hij een egoïstisch onrespectloos liefdeloos wezen dat geen respect of liefde verdient.
met alle respect voor je mening, maar ik voel niet alleen het recht, maar ik voel zelfs de plicht om mijn kinderen dingen te verdieden en dingen te verplichten zolang ik de verantwoordelijke ben voor hen.
als ik een goede vader voor mijn kinderen kan zijn, neem ik het op de koop toe dat ik dan voor anderen een Egoistsche, respectloze en liefdeloze man ben.
Saartje20
13-08-2004, 10:43
Origineel gepost door Souhayb
met alle respect voor je mening, maar ik voel niet alleen het recht, maar ik voel zelfs de plicht om mijn kinderen dingen te verdieden en dingen te verplichten zolang ik de verantwoordelijke ben voor hen.
als ik een goede vader voor mijn kinderen kan zijn, neem ik het op de koop toe dat ik dan voor anderen een Egoistsche, respectloze en liefdeloze man ben.
Wie heeft het hier overkinderen? De topic gaat over een MAN die zijn VROUW dingen verbiedt. En dan kan je zeggen wat je wil, die dingen verbiedt je niet uit liefde of bezorgdheid, maar uit jaloezie en egoïsme zonder respect.
Bij je kinderen is het anders, daar doe je het uit bezorgdheid wat ook evident is.
Saartje20
13-08-2004, 10:50
Origineel gepost door Miss_Magrebia
Wanneer hij het verbied omdat het volgens de Islam ook Haram is heefft hij groot gelijk......Anders..... Stand up.!
Als er ietsharam is volgens de Islam dan mag je man je op je fout wijzen. En dan moet de vrouw uit haarzelf beslissen en uit vrije wil doen wat ze 'moet' doen. Maar dat geeft een man nog steeds het recht niet haar iets te verbieden of te verplichten. We zijn allemaal vrije wezens die voor onszelf moeten denken, en we zijn geen bezit of slaaf van iemand.
Dus ff opnieuw==> hij mag je wel op je fouten wijzen, en dan lmigt het aan jou om het eventueel te verbeteren. Maar verbieden of verplichten no way, want man en vrouw staan op egale voet en de ene is niet de baas van de andere.
babybruidje
13-08-2004, 10:52
Origineel gepost door nadia82
Denk hierbij aan bijv.
niet meer het huis uit
en ga zo maar door
niet naar het strand? heeft hij groot gelijk in wat moet een moslima daar...mijn hoofddoek niet af moge doen jahhh ik mag hopen dat hij dat van me eist!! en verder mijn man mag alles eise verbieden wat de islam voorschrijft maar culturele dingen hahah daar moet mijn man echt niet mee aan komen zetten...ik wil goed leven in Allah swt ze ogen en niet in die van de mensen...
p.s als een man je iets verbied op de weg van Allah moet je hem juist dankbaar zijn dat betekend dat hij je niet wil laten dwalen naar de hel
babybruidje
13-08-2004, 10:55
Origineel gepost door Miss_Magrebia
Wanneer de man iets verkeerds doet vind IK dat de vrouw het hem mag verbieden en omgekeerd
dat vind ik ook (maar dan bedoel met verkeerd wel islamtische verkeerd)
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.