Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : muziek luisteren? neeh

Pagina's : [1] 2 3 4

cheba_nassira
12-08-2004, 23:34

dag allemaal, sinds ik naar de moskee ga is er mij gezegt dat muziek luisteren Haram is. Dus ben ik gestopt met het luisteren van muziek, maar hetrobleem is dat ik het niet tegen iedereen zeggen durf. ik ben bang dat men me uit gaat lachen. of dat ze me raar gaan vinden. wat kan ik eraan doen? p.s. Voor de mensen die af willen kikken( ik kan je erbij helpen Insha Allah)

Vlampje
12-08-2004, 23:37
Niet alle muziek is toch haram? Alleen toch zulke nummers waar ze hele tijd van die vieze dingen roepen? Neem nou n nummer als Where is the love?, je weet wel die clip met die vraagtekens die ze overal op plakken, das echt een nummer met een boodschap, das toch niet haram, of wel?

Zaroka
12-08-2004, 23:39
omdat muziek je bezighoudt terwijl je evengoed de koran kan lezen of je tenminste kan verdiepen in de islam, zoiets..

Vlampje
12-08-2004, 23:41
Origineel gepost door Zaroka omdat muziek je bezighoudt terwijl je evengoed de koran kan lezen of je tenminste kan verdiepen in de islam, zoiets.. Ja, maar dat kan je van alles zeggen. Dan maar geen hobby's, en ook niet naar de stad kleren kopen. Wat zei je, zwemmen? Nee dat kan ook niet, want ondertussen had je ook de koran kunnen lezen.

Nidel
12-08-2004, 23:44

er is niets belachelijks aan wallah. ik heb er 3 jr niet naar geluisterd maar mohim als ik het vertelde aan vriende dan was het wel van ge zijt gek enzo geniet van het leven trek je niks van aan. maar eens je gelezen hebt waarom iets nietmag dan weet je het beter en voel je u goed. kheb toevallig vandaag al mn cd bijeen gehaald om er niet meer naar te luisteren mohim ik kan er zo mee stoppen insha allah om dat ik het al gewoon was van die jaren. beslam en allah i 'awn.

IkBenSaliha
12-08-2004, 23:56
Origineel gepost door VUILNISBAK Ja maar dan zou je heel veel dingen niet mogen doen. Geen TV kijken, niet lezen etc etc. Jouw beredenering is niet duidelijk. Ja maar wat is dan de reden waarom je er niet naar mag luisteren? Je gaat er in mee.. Muziek brengt je in een trance. Een gevoel dat je verre weg brengt van de realiteit. Muziek kan je veranderen. Muziek kan een persoon geestelijk gek maken. Kijk naar de disco's. En dat allemaal door muziek. Moet je kijken hoeveel gekken daar rond lopen. Mensen die in een dip hebben gaan muziek luisteren. Hun medicijn... Die eigenlijk een persoon nog zieliger maakt. Als je naar muziek luisterd... dan word je gevoel voor je imaan zwakker.

woehakoesen
13-08-2004, 00:00
Origineel gepost door Vlampje Niet alle muziek is toch haram? Alleen toch zulke nummers waar ze hele tijd van die vieze dingen roepen? Neem nou n nummer als Where is the love?, je weet wel die clip met die vraagtekens die ze overal op plakken, das echt een nummer met een boodschap, das toch niet haram, of wel? Olla mensen... de mensen ik heb de volgende info. voor julie muziek is haram omdat o.a: het je Imaan verzwakt...de muziek is uit gevonden door de Chaitan..en dus mensen jullie weten dat jullie de Chaitan niet mogen volgen.... :D :D bey the way: als jullie sirieus willen weten waarom muziek haram is moeten jullie kennis op gaan doen.. thalla a drerie :zwaai: :zwaai:

cheba_nassira
13-08-2004, 00:00
Ze hebben me verteld dat als men muziek luistert dat Shitan aanwezig is bij de plek waar de muziek gedraaid wordt. Maar zodra men de Qoraan of Anasheed luisterd zijn de Malaikat aanwezig. En van die vieze woorden het is niet waar overal waar instrumenten gebruikt in worden is muziek Haram. Anasheed dat is het enige muziek wat wel mag. Salaam 3ilikoem wm wt wb. en trouwens Zaroka je hebt helemaal gelijk;)

IkBenSaliha
13-08-2004, 00:02
Origineel gepost door VUILNISBAK Dat is dus onzin. Wat voor de een geldt hoeft niet voor alle mensen te gelden. Ik luister naar muziek omdat ik het mooi vind. En mij brengt het niet in een trance, ook verlies ik het oog niet uit de realiteit, het verandert mij ook niet en het maakt mij al helemaaaaaal niet geestelijk gek. Ik vraag me uberhaupt af hoe dat zou kunnen? We hebben het nu niet over disco's maar over gewoon thuis op je kamer of op tv muziek luisteren. Daar is mijns inziens niks mis mee. Dat zal mijn imaan helemaaaaal niet verzwakken. En jouw conclusie dat muziek je zielig maakt raakt kant noch wal. Je hebt nog steeds geen duidelijke uitleg gegeven:). Uitzondering... Al geloof ik je niet helemaal. Toch is het waar.

IkBenSaliha
13-08-2004, 00:04
Origineel gepost door VUILNISBAK Ja maar dan mag je dus ook niet op deze site komen. Deze site is een en al shaitan. En als je zegt dat Zaroka gelijk heeft, wat doe je hier dan. In de tijd dat je hier aan het zwerver bent op marokko.nl had je ook de koran kunnen lezen, toch? Nee deze site is niet een en al sheitan. Kijk naar huwel en islam. Daar kun je ontzettend veel van leren... Dus je heb niet helemaal gelijk

woehakoesen
13-08-2004, 00:04
Origineel gepost door VUILNISBAK Dat is dus onzin. Wat voor de een geldt hoeft niet voor alle mensen te gelden. Ik luister naar muziek omdat ik het mooi vind. En mij brengt het niet in een trance, ook verlies ik het oog niet uit de realiteit, het verandert mij ook niet en het maakt mij al helemaaaaaal niet geestelijk gek. Ik vraag me uberhaupt af hoe dat zou kunnen? We hebben het nu niet over disco's maar over gewoon thuis op je kamer of op tv muziek luisteren. Daar is mijns inziens niks mis mee. Dat zal mijn imaan helemaaaaal niet verzwakken. En jouw conclusie dat muziek je zielig maakt raakt kant noch wal. Je hebt nog steeds geen duidelijke uitleg gegeven:). toch is en blijft het Haram.... :rolleyes: :rolleyes: ps:geen eigen regeltjes maken he?? :confused:

IkBenSaliha
13-08-2004, 00:08
Origineel gepost door VUILNISBAK Dan geloof je me toch niet. Ik zeg dat die dingen niet bij mij gebeuren. Als jij zegt dat het waar is, kan jij mij dan even vertellen waar dat ergens staat geschreven. Ik zou dat graag willen zien! Lees de boek... De ideale moslimvrouw of moslimman. Het is een prachtig boek en daar staat het ook in.

Zaroka
13-08-2004, 00:08
Origineel gepost door VUILNISBAK Maak dat de kat maar wijs. Kijk ook maar naar het aantal mensen dat hier actief is bij Marokkaanse jongeren, liefdes en relaties en het aantal mensen dat daar actief is. Dat zegt denk ik toch wel genoeg. Waar ik eigenlijk op doelde is dat je ipv te internetten dan ook de koran kan gaan lezen. gaat niet altijd over liefde enzo, kijk maar naar deze topic, iedereen post er maar oplos, ze zien niet eens welke topic in welk forum hoort

IkBenSaliha
13-08-2004, 00:09
De eerste aya vinden we in Soerah al-qamar ayah 62: “Verwonderen jullie je dan over deze recitatie en lachen jullie erom en jullie huilen niet? Verspillen jullie je leven met tijdverdrijf en vermaak (muziek, zingen enz.) (wa entoem saamidoen). Valt neer in aanbidding aan Allah en aanbidt hem alleen” “Wa entoem saamidoen” betekent luid zingen en muziek maken, hoofd ophouden in arrogantie extreme haat en woede voelen bij het horen van Qor’aan. Ook betekent het: onachtzaam zijn en verwerpen.

woehakoesen
13-08-2004, 00:09

Origineel gepost door VUILNISBAK Ik wil kennis opdoen ovedr dit onderwerp omdat het interessant is. Jij weet blijkbaar waarom het niet mag, leg het mij dan maar uit. Dat zie je hier toch boven geschreven??? :confused: :rolleyes: :rolleyes: verzwakt je Imaan+Is uitgevonden door de Chaitan... ;) of is dit niet genoeg om van muziek af te blijven? dammm :confused:

Pagina's : [1] 2 3 4