Bekijk originele versie : Sanglier, check! "Forse toename klachten discriminatie"
Forse toename klachten discriminatie
UTRECHT - De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) constateert een forse toename van klachten over discriminatie op de werkvloer. Volgens de Commissie ontstaan veel conflicten over godsdienst en levensovertuiging door onwetendheid bij werkgevers en werknemers over wetgeving voor gelijke behandeling.
De CGB meldde donderdag dat ze in de eerste helft van dit jaar 22 verzoeken heeft gekregen om een oordeel te geven over conflicten over godsdienst en levensovertuiging. Dat komt neer op 10 procent van het totaal aantal verzoeken dat de CBG kreeg. Een jaar eerder was dat nog 9 procent en in 2002 5 procent.
Werkvloer
Volgens de Commissie gaat het bij het grootste deel van de verzoeken om situaties op de werkvloer. Een zegsvrouw wees tevens op een stijging bij het aantal oordelen over discriminatie, waarvan 80 procent ging over arbeidssituaties.
Tot nu toe zijn dit jaar negen oordelen uitgesproken die gaan over godsdienst en levensovertuiging. Dat komt neer op eentiende van alle uitspraken van de CGB, tegen 8,5 procent vorig jaar en 7 procent in 2002.
Volgens de CGB-woordvoerster blijkt uit de zaken die worden voorgelegd dat werkgevers ondanks goede intenties wel eens besluiten nemen die in strijd zijn met de wetgeving voor gelijke behandeling. "Zo blijken werkgevers soms niet stil te staan bij het stellen van kledingvoorschriften dat deze nadelig kunnen uitpakken voor sommige mensen."
Cc.
Hoogervorst
12-08-2004, 19:50
Even een vraag tussendoor: hoeveel anti-discriminatie bureautjes hebben we in NL? En hoeveel worden er gesubsideerd?
Origineel gepost door Couscousje
Ik kijk in de spiegel en ik zie een uitermate intelligent persoon.
Ik kijk op mijn beeldscherm naar jouw reactie en ik zie iemand die zo stom is als het achtereind van een varken.
De tekst is een nieuwsbericht, dat letterlijk is overgenomen.
Cc is dus niet de auteur, onnozel gedrocht, Cc is de topicstarter.
Richt je dan ook op de topic en niet op Cc, extreem zwakzinnig wicht.
Cc
Cc'tje adem in, adem uit :D
Als je hier een nieuwsbericht neerzet, en je hebt er niets aan toe te voegen, dan denkt de lezer dat je dus achter dit artikel staat.
Zet er volgende keer bij waarom je iets plaatst en wat je er zelf van vind.
Het plaatsen van een nieuwsbericht sec is zo onzinnig, we kunnen allemaal zelf wel de krant lezen.
jenniferlopezzz
12-08-2004, 21:27
Origineel gepost door Couscousje
Ik kijk in de spiegel en ik zie een uitermate intelligent persoon.
Ik kijk op mijn beeldscherm naar jouw reactie en ik zie iemand die zo stom is als het achtereind van een varken.
De tekst is een nieuwsbericht, dat letterlijk is overgenomen.
Cc is dus niet de auteur, onnozel gedrocht, Cc is de topicstarter.
Richt je dan ook op de topic en niet op Cc, extreem zwakzinnig wicht.
Cc
mensen hebben gelijk, we hebben allemaal GENOEG van jou "onzin" verhalen die nergens op slaan. elke topic dat hier staat is door jou geopend, heb je geen leven ofzo?? volgens mij ben jij zo n dikke troela die haar kamer nooit uikomt en zich verstopt achter de P.c.
:zwaai:
ps: nu weet ik eindelijk waarom je een pot bent!
Origineel gepost door uhhhh
In wat voor een geiten wollen sokken land leven we nu weer, straks hebben serveersters geen korte rokjes meer aan omdat het niet van de Islam mag.
Viespeuk :eek:
Laat ik eerlijk zijn, discriminatie, ik merk het dagelijks :rolleyes:
jenniferlopezzz
12-08-2004, 21:32
Origineel gepost door rnaj
Viespeuk :eek:
Laat ik eerlijk zijn, discriminatie, ik merk het dagelijks :rolleyes:
goh hoe zou dat nou toch komen rnaj??? :confused:
Origineel gepost door jenniferlopezzz
goh hoe zou dat nou toch komen rnaj??? :confused:
Dat weet ik wel hoor.
Dat komt omdat een aantal zeer jonge, niet opgevoede moslim vrouwtjes denken dat ze met de Koran in de hand iemand mogen veroordelen.....
jenniferlopezzz
12-08-2004, 21:42
Origineel gepost door rnaj
Dat weet ik wel hoor.
Dat komt omdat een aantal zeer jonge, niet opgevoede moslim vrouwtjes denken dat ze met de Koran in de hand iemand mogen veroordelen.....
moet ik me eigen nu aangesproken voelen?
Origineel gepost door jenniferlopezzz
moet ik me eigen nu aangesproken voelen?
Dat weet jezelf het beste, ik ken je alleen van hier. :cool:
Origineel gepost door totheloo
Dit heet dus couscousiaans inhoudelijk reageren, en ze verwijt anderen op de persoon te spelen! Einde mijn inbreng, schat!
Dit is typisch een geval van het verbaal niet meer trekken en dan met stront gaan gooien.
Cc, een tip van mij, probeer een ander met iets meer innerlijke beschaving te benaderen, daar scoor je veel meer punten mee.
Origineel gepost door totheloo
goochelen met cijfers!
van de 220 zaken dit EERSTE halfjaar, gaan er 22 over godsdienst en overtuiging; 10 %
Vorig jaar was dat 9 %!
EEN FORSE STIJGING? Niet overdrijven, cc, een ZEER matige stijging, in procenten, en absoluut HEEL weinig concrete voorvallen!
Stel, vorig jaar waren er totaal 800 konflikten; 9 % is dan 72 gevallen!
sommige van die burootjes doen alles om hun bestaansrecht, en hun baantje veilig te stellen!
UTRECHT, 12 AUG. De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) krijgt een groeiend aantal klachten en beoordelingsverzoeken over discriminatie op grond van geloof en levensovertuiging op de werkvloer. In 2002 was dit 5 procent van het totaal, in 2003 steeg het tot 10 procent.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.