Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : OM in hoger beroep tegen legalisatie absint

Pagina's : [1] 2 3

LZN
12-08-2004, 14:31

OM in hoger beroep tegen legalisatie absint Het Openbaar Ministerie gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechter vorige maand waarin het drankje absint weer werd toegestaan. De rechtszaak was aangespannen door de Amsterdamse slijter M. Boorsma omdat deze weigerde de verkoop van absint te stoppen. Het groene drankje was sinds 1909 verboden in Nederland vanwege de hallucinerende werking. In veel andere Europese landen is de verkoop echter nooit verboden. Tegenwoordig is absint vooral een drank met een alcoholpercentage tussen de vijftig en de 75 procent, waarin de concentratie van de hallucinerende bestanddelen uiterst gering is. Het hallucinerende effect blijft hierdoor ook minimaal. Het drankje blijft natuurlijk nog wel gevaarlijk vanwege het hoge alcoholpercentage, maar daarin is het niet de enige. De Amsterdamse rechtbank oordeelde dat het verbod ingehaald is door de Europese regels, en dat het drankje gewoon verkocht mag worden zolang de concentratie hallucinerende stof binnen de Europese normen blijft. Cc.

rnaj
12-08-2004, 14:46
Origineel gepost door Corrie Tja van gogh en zijn afgesneden oor liggen in een directe lijn met absint, dus gezellig spulletje... Maar al met al is het heel simpel te maken vanuit alsem, het is alsem in alcohol(ongeveer hoor, uit mijn hoofd, heb ergens nog wel wat over absint staan). Dus dat het verboden is heeft vrij weinig zin aangezien iedereen het zelf kan maken uit hele legale onderdelen... Lekker hoor, heb het afgelopen weekend geproeft, net pernod of aanverwante drankjes. Lekker zacht van smaak

babyvanbelisma
12-08-2004, 14:51
Ja het is nog niet zo lang weer legaal, maar ik heb het alweer in de etalage van de slijter zien staan. Ik kan me uit films herinneren dat ze dan op een glas een ijzeren houdertje legde met iets dat eruit zag als een suikerklontje, en dan goten ze die absint erover heen. Resultaat: zo high als een kanon! Wat is dat dan voor combinatie?

rnaj
12-08-2004, 14:53
Origineel gepost door scubaduba Uit Duitsland ? Nee hoor, sinds vorige weelk is het weer legaal in Nederland en iedere kroegbaas heeft meteen een doos besteld denk ik...

babyvanbelisma
12-08-2004, 14:57

Origineel gepost door scubaduba Je hebt zeker die film gezien met Johnny Depp :) haha...ja klopt..:) From Hell....leuke film wel....

Deliana
12-08-2004, 14:58
"After the first glass you see things as you wish they were... After the second you see things as they are not.. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world.." Oscar Wilde

Deliana
12-08-2004, 15:11
Origineel gepost door scubaduba Heb jij welles alsem thee gehad ? Je kan het ook roken :D

babyvanbelisma
12-08-2004, 15:12
Origineel gepost door Deliana "After the first glass you see things as you wish they were... After the second you see things as they are not.. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world.." Oscar Wilde Die is goed!

Deliana
12-08-2004, 15:20
Origineel gepost door scubaduba Serieus ? Dat wist ik niet ? Kan mij voorstellen dat het gaten in je long veroorzaakt Effect: Narcotisch, vreedzaam, verdovend en geruststellend. In combinatie met alcohol kunnen hallucinerende effecten optreden. Gebruik: Alsem kan worden gerookt, of er wordt thee van gezet. De psychoactieve stoffen kunnen uit de plant worden getrokken m.b.v. alcohol. Twee weken laten trekken in sterke drank. Als je hiervoor Pernod gebruikt krijg je Absint. Bijwerkingen: Excessief en langdurig gebruik van Absint leidt tot verslaving, lichamelijke en geestelijke achteruitgang. Inname van Thujone houdende olie kan nervositeit, rusteloosheid en krampen veroorzaken. Prijzen: 25 gr. € 2,30 50 gr. € 3,40 100 gr. € 5,70

Deliana
12-08-2004, 15:34
Origineel gepost door scubaduba Goh ! Dit gaat natuurlijk een rage worden. Volgens mij is lijm snuiven goedkoper en minder bewerkelijk. :D

Deliana
12-08-2004, 17:20
Alsem is een bitter smakend kruid dat groeit op karige, steenachtige grond. Al eeuwen voor Christus werden psychoactieve en medicinale eigenschappen beschreven. Zo is Alsem gebruikt tegen o.a. reumatiek, jicht en lintworm. Vandaar ook de engelse naam Wormwood. Het was hoogstwaarschijnlijk de Franse dokter Pierre Ordinaire die in 1792 de Absint uitvond. Eigenlijk bedoelt als medicijn maar al snel werd Absint geproduceerd door Pernod, de belangrijkste volksdrank van de negentiende eeuw. De combinatie van alcohol met de psychoactieve eigenschappen van Alsem leverde een effect op dat Oscar Wilde omschreef als volgt: "After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are and that is the most horrible thing in the world." In grote hoeveelheden heeft Absint een hallucinerende werking. Er waren veel verslaafden in het Frankrijk van de vorige eeuw. Ook de schilder van Gogh kon niet van het drankje afblijven. Uiteindelijk leidde dat tot zijn zelfmoord. In 1915 werd de produktie van Absint in Frankrijk verboden. Zonder de toevoeging van Alsem bleef het nog altijd populaire drankje Pernod over. www.absint.nl

Pagina's : [1] 2 3