Assalaam
11-08-2004, 20:15
En dan beginnen ze van het ochtendgebed Sob7 tot en met ishaa..is dit niet een rare daad?? De thohr gebed is geldig tot en met het asr gebed.. en het asr gebed tot het maghreb gebed…. Ik hoop dat je vanaf nu beter op let…. Elke stap die we naar de moskee zetten.. wordt er 1 hasana (goede daad) voor ons opgeschreven… Kijk hoe barmhartig allah is.. zo..vrijgevig.. zo verheven… Er wordt 1 hasana …goede daad voor je opgeschreven voor elke stap en 1 seji a .. slechte daad wordt vergeven.. En de weg waar je op hebt gelopen zal voor je getuigen op de Dag van het Spijt.. Kijk wat wij allemaal krijgen …………..zoveel profijt……. En wanneer je in reine status de moskee binnen gaat …..vragen engelen allah om jou zonden te vergeven…. Als we dit doen .. zal allah dit ons allemaal geven… En de engelen vragen allah om jou te begenadigen… Beste broeders waar ik veel van hou omwille van allah… waar staan we nog op te wachten? Alle problemen en ongemakken hebben 1 oplossing: het gebed…. Ik hoop dat je dit goed begrijpt en een stap vooruit zet… Het gebed is niet alleen maar een beetje fitniss en oefeningen.. nee mensen dat is het niet… Ik hoop echt dat je dit inziet… Jammer genoeg als we in de salaat zijn beginnen we onze salaris van ons werk te berekenen……… En we staam dan te denken: wanneer wordt ik uitbetaald………… nog hoeveel weken? En maken we plannen wat we naar het gebed gaan doen……… een beetje marmitta eten ……… dan naar ons baan……………. Hoe zal ik gaan..? Met de fiets of met de bus….? Wat trek ik zo aan? Zo een lange truitje of die rode? Of die ander met zo n lus? O ja………….. ik krijg nog € 20 van mn zus…. Kijk waar we allemaal in het gebed aan denken… Denk je echt dat allah ons dan zijn tevredenheid zal schenken…??? We reizen in ons gebed van somalie naar turkeye .. en van turkeye naar rusland… Van rusland naar marokko…midden in het waaiende zand… Ik vraag me echt af wat is er aan de hand? Laten we het maar niet hebben over de snelheid…als je daar ook n bon voor zou krijgen dan zouden we blut zijn… Beste broeders en zusters .. is dit fijn? Misschien 60% van de broeders denken tijdens hun gebeden aan angeliquen , fatoucha s..lala qadoera..etcetera… .. ewa wat komt er dan nog hierna?? Denk na en zeg tegen jezelf: wejouu waar ik allemaal aan denk terwijl ik voor allah sta…! Een geleerde werd gevraagt over ghoesjoe3 (nederigheid ) in het gebed.. Hij antwoordde: Als ik ga bidden dan doe ik alsof ik op de sirat (=een brug boven het vuur, zo dun als n haar) sta.. Ik doe alsof de engel des doods achter me is… hij zit me dan zogenaamd achterna… Ik verbeeld me het paradijs aan mn rechterkant … En het vuur aan de andere kant… En de ka3ba die ik voor me zet… Deze omgeving verbeeld ik me in mn gebed… Walakin weet je hoe het met ons zit…???.aan ons rechterkant de sociale dienst……. En aan ons linkerkant ……….: late dienst……. Achter ons de politie……. En voor ons goede tijde slechte tijde op de televisie…. En we staan midden op de weg… Er ontstaan files door jou.. walakin je zegt: ewa ik heb niks met jou te maken.. dan heb je maar lekker pech..! Kom op Sjeggg… Er zijn mensen die huilen tijdens het bidden… Hun hart staat te trillen… Dat zijn pas mensen die echt het paradijs willen… En wij staan in ons gebed te lachen om die ene mop .. en we staan te gillen.. En er zijn mensen die zeggen ewa geloof zit in het hart… Ewa als je baas je opdraagt om aan het werk te gaan ..als je dan zegt ewa ik ben aan het werk diep in mijn hart….. Ewa dan zegt je baas.. O Piet….ik betaal je ook diep in mijn hart….weet je wat ? ik geef je een extra dubele bonuss diep in mn hart… Is dit niet apart? O allah leidt de broeders en zusters die dit gedicht lezen.. Amien.. En maak hun O allah tot degenen die U oprecht vrezen… Amien… En maak hun O allah tot degenen die de koran dag en nacht lezen… Amien… O allah open onze hartjes voor het goede.. Amien.. O allah geef ons geduld bij woede.. Amien.. O allah schenk ons kennis over de islam… Amien.. En schenk ons het op een mooie stem lezen van de koran.. Amien.. Yaa ar7ama Eerra7iemien….. Amien…. Wa sallilehoemma 3alaa sejjidinaa mohammedin wa 3alaa aaalihi wa sa7bihi edjme3ien… Bismilehi errahmani errahiem… Salaam oe alaikoem wara7matulahi wabarakatuh beste broeders en zusters… Hierboven hebben jullie al het 1 en het andere gelezen over de salaat.. het gebed…jammer genoeg denken vele jongeren vandaag: ewa wees blij dat ik bidt!!Die en die bidt helemaal niet..en dit blijft hij zeggen totdat hij op een dag gedwongen naar een andere plek zal verhuizen.. ik heb het niet over een andere huis .. maar ik heb het over het graf.. Beste broeders en zusters.. het gebed is niet zoals veel denken… een beetje oefeningen en klaar…het gebed heeft ook een ziel.. Wanneer degene die het gebed verricht het correct doet dan zal hij de zoetheid van het gebed proeven…best broeders en zusters.. het gebed is de stam van het geloof..wanneer je een sterke stam hebt dan ben je instaat om er van alles op te zetten .. maar als de stam zwak is en je gaat er allerlei dingen opzetten dan heb je kans dat alles instort…we moeten meer aandacht schenken aan het gebed…dit betekent dat we ons best moeten doen om elk gebed op tijd te verrichten…ook moeten we ons best te doen om te weten te komen van wat we allemaal in ons gebed zeggen..wat betekent het? waarom zeggen we dat? Is dit wel het gebed dat de profeet ons heeft geleerd....we moeten opzoek gaan naar de manier van bidden van ons profeet vrede zij met hem…want hij zei: ``biddt zoals jullie mij hebben zien bidden`` …….voor elke gebed zijn we 5 minuten kwijt.. vergelijk dit eens met de gunsten die allah ons heeft gegeven-.. ja kan zien je kan lopen je kan springen .. je kan lucht in ademen… je kan eten en drinken … eten en drinken is er genoeg… je bent gezond….ik zou nooit hier een einde aan kunnen maken deze gunsten te noemen…want allah zegt in de koran: En als jullie de gunsten van allah zouden tellen zouden jullie hier nooit instaat zijn.. Beste broeders en zusters wij hopen dat jullie jullie zelf verbeteren na het lezen van deze gedichten en niet alleen maar zeggen: mashaaa allah echt mooi …maar ook daden..Dat is mijn doel. Het doel is echter niet alleen maar mooi.. dan kunnen we beter gedichten schrijven over mickey mouse… en tom en jerry.. Ons doel is het begrijpen en vasthouden aan ons geloof.. aan dit mooie geloof.. een geloof vol vrede en barmhartigheid en liefde…. Best broeder en zuster ik hoop dat je je zelf in dit gedicht herkent… en dat je weer terug keert naar allah de verhevene…zeg niet: ewa ik heb alles verpest ik heb mn leven verpest .. ik heb zoveel slechte daden .. ik ben gewoon een slechte persoon.. luister Allah zegt: O zoon van adam , al zouden je zonden boven de wolken reiken en je neemt geen andere goden naast mij dan ik ,dan zal ik je vergeven…. O zoon van adam.. al zouden je zonden zo groot zijn als de aarde .. en je zou mij naderen zonder een god naast mij te nemen..dan zou ik je vergiffenis schenken even groot als de aarde.. Allah zegt ook: O jullie die geloven wanhoop niet aan de barmhartigheid van Allah , allah vergeeft alle zonden, Hij is vergevensgezinde de barmhartige.. Dus zeg niet allah zal mij niet vergeven… Nee .. allah wordt heeel blij als jij je handen opheft in de lucht tranen vallend op de grond smeekend om vergeving.. als je dit hebt gedaan .. dan zul ej je voelen als n baby die net ter wereld is gebracht..Beste broeder ..beste zuster… Allah vergeeft elke zonde…allessss… Dit is ons kans om ons te verbeteren.. want als we eenmaal in die donker kammertje liggen dan is het te laat.. dan zou je vergeving willen vragen.. maar dan is het al te laat… Vandaar beste broeder.. beste zuster.. verbetere jezelf nu het nog kan.. Je wilt succes in je leven? Je wilt gelukkig leven? Een leven zonder problemen? De islam is de sleutel. De profeet Mohammed vrede zij met zei: Voorwaar op aarde is er een paradijs, en die paradijs is het geloof.. Best broeder en zuster.. weet dat dit leven slechts een spelletje is… we zijn bezig met onze toets… je ziet mensen die aan het zakken zijn voor hun toets.. en mensen masha allah die zitten te slagen… Tot welke wil jij behoren?? Allah de verhevene heeft ons de 2 duidelijke wegen laten zien. De 1 leidt naar geluk en succes op de wereld en het volgende.. en de andere leidt naar problemen en een groot verlies.. Er kam eens een arme jood langs een rijke moslim… die moslim was masha allah erg rijk en leidde een mooie leven.. en die jood een moeilijk en arm leven.. toen zei die jood tegen de moslim: jullie profeet zei: ``de wereld is een gevangenis voor de gelovige en een paradijs voor de ongelovige`` jij bent rijk en ik ben arm.. hoe verklaar je die hadith? Nou.. zei de moslim.. als jij je bestraffing zou zien die je gaat krijgen dan zou je besseffen dat deze wereld voor jou als een paradijs is.. en als ik zou zien wat voor beloning ik zal krijgen dan zou ik beseffen dat dit een gevangeins is.``.het wereldse leven is heel weinig van waarde.. allah heeft het aan de gelovige gegeven en aan de ongelovige…denk na beste broeder en zuster nu het nog kan…heb berouw voor ej daden en vraag allah vergeving en begin opnieuw met een schone lei.. stap voor stap opbouwen.. en zoek goede vrienden op, vrienden die je helpen om in het paradijs te komen .. en niet vrienden die je helpen naar het vuur te gaan (moge allah ons ervoor beschermen). `Goede vrienden kunnen je laten huilen, slechte vrienden kunnen je laten lachen....´ En onze laatste dua is Alahmdoulilahi rabb el3aalemien