Bekijk originele versie : Wie heeft er verstand van vreemdelingenrecht
Dames,
Ik heb een buurman uit Somalië die na zes jaar eindelijk zijn gezin heeft terug gevonden. Tijdens het vluchten is hij ze kwijt geraakt. Gisteren kwam hij blij en opgelucht zeggen dat hij ze eindelijk heeft gevonden.
Nu wilt hij ze dolgraag naar Nederland halen.
Ik ben vandaag met hem mee gegaan naar zijn vluchtelingenwerker en die heeft aangegeven dat hij moet werken, baan moet hebben etc... Dat gaat moeilijk omdat hij nu nog een inburgeringscursus volgt waar zijn docenten overigens heel tevreden over zijn.
Asiel zoekers kunnen 3 maanden na aankomst gezinhereniging aanvragen maaaaaaaaar ze waren vermist en heeft ze nu pas gevonden. En die drie maanden zijn helaas voorbij.
Meneer is zo geschrokken van het feit dat hij eerst een baan moet zoeken en dat zijn vrouw de inb.examen in het buitenland moet maken. ze is analfabeet en dat gaat dus niet. De arme man van in de 50 is ook nog lang niet instaat om een baan te vinden en een jaarcontract te krijgen dit i.v.m. zijn taal.
Ik wil hem zo graag helpen want hij was aan het huilen als een kleine kind.
Wie o wie kan mij helpen waar moet ik beginnen en zou zij ook asiel kunnen vragen?
Meid,
Het gaat echter niet zo makkelijk als je denkt.
want zoals je al zelfweet moeten ze voor 3 maanden aanvragen, maar dat us helaas verstreken.
Kun je het niet vragen op een andere grond?
bijvoorbeeld: Gevaar voor vrouw en kinderen...
Succes!
Miss_bundy
06-07-2010, 21:41
misschien kan hij aantonen dat hij toendertijd niet van op de hoogte was dat hij gebruik kon maken van dat recht. Ik zou naar een advocaat stappen en kijken wat de mogelijkheid kijken. Er is een bepaalde tijd geweest dat asielzoekers hier niet over geinformeerd zijn, en wellicht dat ze daar gebruik van kunnen maken.
Mijn klantje in de sociale dienst heeft dat ook gedaan, heeft wel een jaar geduurt en er heeft oa ook een dnacheck plaatsgevonden..
BlackMoslima
07-07-2010, 14:15
Salam ou Alikoum,
Op de website www.buitenlandsepartner.nl is er een web advocaat aanwezig die je kan helpen of kan doorverwijzen indien nodig. Je moet je wel even aanmelden, maar dat is echt 2 min. werk. Per land staat op de website vermeld hoe mensen naar NL zijn gehaald en waar ze tegen aan zijn gelopen en dus anderen goed kunnen helpen met het overhalen van hun partners/kinderen etc. naar NL
Insha Allah komen ze snel naar nL
Walikoum Salam
moehakoes_lady
07-07-2010, 16:11
Dames,
Ik heb een buurman uit Somalië die na zes jaar eindelijk zijn gezin heeft terug gevonden. Tijdens het vluchten is hij ze kwijt geraakt. Gisteren kwam hij blij en opgelucht zeggen dat hij ze eindelijk heeft gevonden.
Nu wilt hij ze dolgraag naar Nederland halen.
Ik ben vandaag met hem mee gegaan naar zijn vluchtelingenwerker en die heeft aangegeven dat hij moet werken, baan moet hebben etc... Dat gaat moeilijk omdat hij nu nog een inburgeringscursus volgt waar zijn docenten overigens heel tevreden over zijn.
Asiel zoekers kunnen 3 maanden na aankomst gezinhereniging aanvragen maaaaaaaaar ze waren vermist en heeft ze nu pas gevonden. En die drie maanden zijn helaas voorbij.
Meneer is zo geschrokken van het feit dat hij eerst een baan moet zoeken en dat zijn vrouw de inb.examen in het buitenland moet maken. ze is analfabeet en dat gaat dus niet. De arme man van in de 50 is ook nog lang niet instaat om een baan te vinden en een jaarcontract te krijgen dit i.v.m. zijn taal.
Ik wil hem zo graag helpen want hij was aan het huilen als een kleine kind.
Wie o wie kan mij helpen waar moet ik beginnen en zou zij ook asiel kunnen vragen?
contact opnemen met een vreemdelingenrecht advocaat. zij zullen hem op basis van een toevoeging bijstaan (lees: kost hem niks)
Miss_bundy
07-07-2010, 18:53
nog een kleine aanvulling, volgens mij hoeft hij niet aan de inkomenseis te voldoen als het gaat om gezinshereniging na asielzoekerschap..
Heb vanochtend toevallig een dame gesproken die 860 euro moet verdienen om haar zoontje van 13 naar nederland te halen, dat bedrag is gebonden aan de hoogte van de uitkering als ze een alleenstaande ouder zou zijn in de bijstand. Ze moet dit inkomen wel verdienen vanuit werk dat wel..
Miss_bundy
07-07-2010, 18:57
Goh wat ben ik goed bezig, effe knip en plak werk verricht voor je !!
Overzicht: verblijf bij echtgenoot
U wilt uw echtgenoot naar Nederland halen voor een verblijf van meer dan drie maanden. Uw echtgenoot moet hiervoor een verblijfsvergunning aanvragen voor verblijf bij echtgenoot.
De vreemdeling kan alleen een verblijfsvergunning aanvragen als hij met een geldige machtiging tot voorlopig verblijf (MVV) Nederland is ingereisd. Een MVV is een visum dat wordt afgegeven voor een verblijf van langer dan drie maanden.
Overzicht voorwaarden
U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
•U bent 18 jaar of ouder.
•U en uw echtgenoot zijn met elkaar gehuwd.
•Uw huwelijk is ingeschreven in Nederland bij de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA).
•U hebt voldoende en duurzaam inkomen. U moet beschikken over een netto-inkomen van € 1.239,15 per maand, zonder vakantiegeld.
Naar aanleiding van de uitspraak van het Hof van Jusitie van de Europese Unie van 4 maart 2010 (Chakroun) wordt bekeken hoe de regelgeving met betrekking tot leeftijd en inkomen moet worden aangepast. Als hierover nieuws is, vindt u dat op www.ind.nl onder 'Actueel'.
Het inkomen moet voor minimaal 12 maanden beschikbaar zijn op het moment van de aanvraag.
U kunt de nettonormbedragen in de tabel vinden.
Uw echtgenoot moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
•Uw echtgenoot is 18 jaar of ouder.
•Uw echtgenoot gaat met u samenwonen zodra hij in Nederland is. Uw echtgenoot schrijft zich in op hetzelfde adres als u.
•Uw echtgenoot heeft het basisexamen inburgering buitenland afgelegd of heeft vrijstelling. Meer informatie hierover vindt u onder 'meer weten over'. Hij hoeft het examen niet af te leggen als hij geen mvv nodig heeft
•Uw echtgenoot heeft een geldig reisdocument (bijvoorbeeld paspoort).
•Uw echtgenoot vormt geen gevaar voor de openbare orde.
•Uw echtgenoot is bereid mee te werken aan een onderzoek naar tuberculose.
thanx dames hij moet idd het minumum loon verdienen.
Ik ga opzoek voor hem naar een baan,
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.