Bekijk originele versie : Wordt jij weleens benaderd voor de Jihaad?!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
Redactie
12-12-2002, 15:12
VRAAG: Wordt jij weleens benaderd voor de Jihaad?
De Jihaad betekent letterlijk dat iedere Moslim zich geroepen moet voelen het goede te doen en rechtvaardig te zijn, en is dus eigenlijk meer een innerlijke strijd.
In de media (en door onze 'vrienden' bij de AIVD) wordt deze term en de term terrorisme in één adem genoemd. Om op het denkniveau van de AIVD te blijven (wel, onze belastingcenten moeten toch ergens heen) hebben wij ook in deze poll deze -eigenlijk misplaatste- term gebruikt.
Laten we vooral genuanceerd en gecensureerd blijven (voor de verandering) zie het als een parodie/tegenbericht op het belachelijke verslag van de AIVD.
Redactie.
Elke moslim wordt opgeroepen tot de Jihad. Is heel normaal. Of is Jihad een vies woord geworden ?
Vanwege de zwaard van damocles, lees de media en Truus en Jan's geneuzel, zal ik mijn mening toelichten.
Dus AIVD, laat die grafieken maar niet stijgen met 1% alvorens je dit leest en mocht je dit soort poll's als meetgraad nemen, dan ben je niet alleen dom, maar ook achterlijk.. ( wat komt dit woord me de neus uit!)
Neeh, ik ben nooit gevraagd voor recrutering voor geweld, as if!..
Jihad=juhd=inspanning doen, om je praktiseren van je Islam te perfectioneren en dus AIVD, wordt elke moslim hier dagelijks mee geconfronteerd in zijn beleving vd Islam.
Marocana
12-12-2002, 15:20
Jihad is geen vies woord, alleen heeft het bij onwetenden een nare bijsmaak (lees: Terroristen)
Groet,
Marocana
SaraZena
12-12-2002, 15:27
nee nog nooit!
Dat hele verhaal is bullshit dat er geronselt word in moskeeen.
Echt nonsens van A tot Z.
Chatefemqemamu
12-12-2002, 16:03
Jah dat gebeurt me nou echt dagelijks.... NOT :rolleyes:
volgens mij hebben groepen in deze maatschappij het idee dat er bij de uitgang van elke moskee iemand staat die foldertjes uitdeelt of je mee wilt doen aan de "jihad", zo ja.. dat je dan geen aansluitkosten hebt en tevens gratis explosieven tot 2003 :rolleyes:
delila16
12-12-2002, 17:02
deze discussie was toch gesloten?
Ja dat is gemeen, ik had eerst zo'n goed antwoord gepland
Amira010
12-12-2002, 18:15
Origineel gepost door jacko
Het is wel duidelijk dat van deze redactie niet een neutrale, journalistieke houding valt te verwachten wat me wel nodig lijkt als je pretendeert een forum te kunnen beheren.
Ik ben het wel eens met de kritiek op de term Jihad zoals ie door de aivd wordt gebezigd, maar inhoudelijk vind ik jullie statement schandalig en journalistiek totaal onverantwoord.
Om te durven beweren dat het een belachelijk rapport is zul je met meer dan kretologie moeten komen. Waar zijn je feiten die deze bewering staven?
Als je dat nalaat ben je niet bezig met journalistiek maar met reclame voor eigen boodschap.
HE JACKO,
Nee je zegt het niet goed. De mensen die het hier beheren hoeven toch niet neutraal te zijn. Het zijn geen discussie leiders of verslaggevers of presentators. zij moeten er gewoon voor zorgen dat er geen gemene en beledigende dingen gezegd worden op de site.
Aan de andere kant was Abou Jahjah bij Barend en Van Dorp eergister en hoe zij hem aanvielen dat was pas abnormaal voor mensen die zogenaamd neutraal moeten blijven. Je zag dat als hij iets goeds zei dan werd hem letterlijk de mond gesnoerd of als hij iets zei dat zei konden verdraaien dan deden zij dat ook. Maar als hij probeert uit te leggen dat het niet klopt wat ze denken dan praten ze erover heen. Dat vond ik pas grappig om te zien.
P.s. Ik vind Abou Jahjah wel leuk en aardig 'But not in my backyard" If you know what I mean. Blijf maar lekker daar waar ze je hard nodig hebben wij redden ons wel hier in dit kikkerlandje.
mimi3000
12-12-2002, 18:29
eeeeeeeeeeey jaah man die Jihaad maakt me helemaal gek met hun mailings..........
yeah right.................
Er maar even van uit gaande dat er weleens mensen worden benaderd om zich in de gewapende strijd ten behoeve van de onderdrukte mede-moslim te storten, vroeg ik me af of daartoe ook weleens vrouwen worden benaderd? Of is zoiets uitsluitend een mannenzaak?
Amira010
13-12-2002, 00:45
Het gaat niet over neutraal maar het gaat wel over correcte weergave van feiten waar je je aan moet houden.
Dus als ik ff Abu Jahjah mag spelen dan: "Waar zijn die feiten dan dat het geen goed rapport is ?"
Als je problemen hebt met de manier van Barend en van Dorp wil toch niet zeggen dat je het hier niet goed zou willen proberen te doen?
2 slechten maken niet 1 goed.
En ik verwacht wel van moderatoren en forumbeheerders in ieder geval een poging om neutraal te zijn. Dit moet een platform zijn weet je, geen scheve boot.
Het enige feit is dat het in een adem gebruikt wordt met terrorisme en dat heb je meteen door als je een krantenartikel erover leest.
Je hebt gelijk 2 slechten maken niet 1 goed, maar het ziel me op en ik wilde het effe gezegd hebben.
Amira010
13-12-2002, 01:24
Origineel gepost door YahyaAyyash
''Wordt jij weleens benaderd voor de Jihaad?!''
Redactie deze zin structuur klopt voor geen meter.
Je bedoelt zeker die grove grammatica fout. WORDT moet zijn WORD!!!!!! Dus zonder DT maar met enkel een D.
Origineel gepost door tonk
Er maar even van uit gaande dat er weleens mensen worden benaderd om zich in de gewapende strijd ten behoeve van de onderdrukte mede-moslim te storten, vroeg ik me af of daartoe ook weleens vrouwen worden benaderd? Of is zoiets uitsluitend een mannenzaak?
:giechel: Hier in NL ?
In palestina, weren vrouwen zich uitermate goed.
Ik weet van de slag bij Yarmuk, waar de Romeinse Leger t had opgenomen tegen n schamele 30 000 tellende moslim-leger van Khalid ibn Walid, dat er veel vrouwen meededen, en niet alleen verzorging van de gewonden. Een voorbeeld is Khawla ibn Al-Azwar, die het opgenomen heeft tegen heel wat tegenstanders.
In n verdedigende situatie is het geen plicht, itt tot de man.
Amira010
14-12-2002, 21:23
Het gaat over ronselen voor acties in Pakistan en India, over aanslagen in Amerika.
Ben jij daar voor dan?
(Is die broederschap van moslims zo kritiekloos dat ze in elke actie die er nu gepleegd wordt geloofd? Wordt jij niet voor iemand anders karretje gespand?)
Dat i s geen jihaad
Amira010
14-12-2002, 21:26
Het gaat over ronselen voor acties in Pakistan en India, over aanslagen in Amerika.
Ben jij daar voor dan?
(Is die broederschap van moslims zo kritiekloos dat ze in elke actie die er nu gepleegd wordt geloofd? Wordt jij niet voor iemand anders karretje gespand?)
Nu doe jij het ook JACKO terrorisme en Jihaad in een adem gebruiken.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.