Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mannen zijn kapitaliestischer

Pagina's : [1] 2

a3ir
11-08-2004, 12:38

Mannen zijn kapitalistischer Mannen zijn kapitalistischer dan vrouwen, stelt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (NIBUD). Samen met de universiteit van Wageningen heeft het instituut onderzocht hoe man en vrouw onderling met geld omgaan. De belangrijkste conclusie van Geldzaken in de praktijk is dat vrouwen geld minder belangrijk vinden dan mannen. Veel mannen vinden geld erg belangrijk in hun leven. Zo gelooft 22 procent dat geld alle problemen kan oplossen. Verder denkt 35 procent dat geld het enige is dat altijd uitkomst biedt. Die percentages liggen beduidend lager voor vrouwen. Het verschil komt het duidelijkst naar voren bij de waardering van merkartikelen, zoals auto's of kleding. Van de mannen zegt 28 procent die erg belangrijk te vinden. Slechts 8 procent van de vrouwen denkt er zo over. Ruzie over geld komt in veel relaties voor, maar met name bij jongere stellen. Opvallend is dat huishoudens met een inkomen boven de 1800 euro per maand vaker conflicten over geld hebben dan paren die minder verdienen. Taakverdeling De financiële administratie doet de vrouw in meer dan de helft van de relaties. In 29 procent van de huishoudens is dat de taak van de man. In het laatste geval is het opleidingsniveau van de partners vaak hoger dan gemiddeld. Ook bij aankopen geldt er in veel relaties een vaste taakverdeling. Meestal bepaalt de vrouw welke meubels er in huis komen. Mannen kiezen de auto en regelen de verbouwing van het huis. Rekening In meer dan de helft van de gevallen worden alle inkomsten op een gezamenlijke rekening gestort. Het percentage neemt toe naarmate de stellen ouder zijn. Ook het opleidingsniveau speelt hier een rol. Bij een hogere opleiding, en bij een hoger salaris, wordt nog vaak een privé-rekening gebruikt.

Marusa
11-08-2004, 12:41
Toch zijn mannen over het algemeen slechter gekleed...

rnaj
11-08-2004, 12:42
Origineel gepost door Marusa Toch zijn mannen over het algemeen slechter gekleed... Dat komt omdat mannen, over het algemeen, geen smaak en geen gevoel voor mode hebben.

a3ir
11-08-2004, 12:45
Origineel gepost door rnaj Dat komt omdat mannen, over het algemeen, geen smaak en geen gevoel voor mode hebben. Der is 1soort mannen die heel goed weten hoe je je moet kleden en ze zijn ook de mesten die de selebs kleden en op maken. ;)

rnaj
11-08-2004, 12:47

Origineel gepost door a3ir Der is 1soort mannen die heel goed weten hoe je je moet kleden en ze zijn ook de mesten die de selebs kleden en op maken. ;) Ik mag het H-woord niet meer gebruiken van Cc-tje..... Maar als je daar op doelt, volgens mij is dat een vooroordeel. In iedergeval heb ik een modegevoel dat gelijk is aan dat van een egel... :D En ik wordt dus gekleed :cool:

tonk
11-08-2004, 12:57
Origineel gepost door Marusa Toch zijn mannen over het algemeen slechter gekleed... Ze redeneren waarschijnlijk "Als ik maar iets duurs van een merk koop, is het vast wel goed."

tonk
11-08-2004, 13:02
Origineel gepost door rnaj Ik mag het H-woord niet meer gebruiken van Cc-tje..... Dan doen wij dat toch voor je: HOMO'S weten zich vaak prima te kleden!

a3ir
11-08-2004, 13:06
Origineel gepost door rnaj Ik mag het H-woord niet meer gebruiken van Cc-tje..... Maar als je daar op doelt, volgens mij is dat een vooroordeel. In iedergeval heb ik een modegevoel dat gelijk is aan dat van een egel... :D En ik wordt dus gekleed :cool: Rnaj,als ik ga shoppen is het altijd met je weet wel wie hij is een topper wat kleding betreft. als hij iets uit kiest is het altijd :Iluvu: En rnaj wie kleedje jou dan?

a3ir
11-08-2004, 13:08
Origineel gepost door tonk Dan doen wij dat toch voor je: HOMO'S weten zich vaak prima te kleden! Absoluut :D

ibtisamc
11-08-2004, 13:13
Origineel gepost door tonk Dan doen wij dat toch voor je: HOMO'S weten zich vaak prima te kleden! Wie ben jij om in naam van alle homo's te spreken :rolleyes:

R0osje
11-08-2004, 13:15
Origineel gepost door tonk Dan doen wij dat toch voor je: HOMO'S weten zich vaak prima te kleden! Nou vind juist van niet, meestal te tuttig gekleed...en je ziet vaak aan de kleding dat het een homo is..

rnaj
11-08-2004, 13:34
Origineel gepost door a3ir Rnaj,als ik ga shoppen is het altijd met je weet wel wie hij is een topper wat kleding betreft. als hij iets uit kiest is het altijd :Iluvu: En rnaj wie kleedje jou dan? Wie denk je, mijn vriendje natuurlijk. En die doet het dan weer beter dan de gemiddelde vrouw :giechel:

a3ir
11-08-2004, 13:43
Origineel gepost door rnaj Wie denk je, mijn vriendje natuurlijk. En die doet het dan weer beter dan de gemiddelde vrouw :giechel: Ik had al een vermoeden dat hij het was :D op die ene foto zach je er :cool: uit ;)

tonk
11-08-2004, 13:50
Origineel gepost door ibtisamc Wie ben jij om in naam van alle homo's te spreken :rolleyes: Joh, dat is toch algemeen bekend. Gras is groen en homo's kleden zich prachtig.

a3ir
11-08-2004, 13:51

Origineel gepost door tonk Joh, dat is toch algemeen bekend. Gras is groen en homo's kleden zich prachtig. :hihi: ;)

Pagina's : [1] 2