Bekijk originele versie : Hoofddoekjes in Den Haag
Al denkt burgemeester Deetman (CDA) hier anders over, gezien zijn opstelling in de hoofddoekenkwestie van de "Haagse Lounge". Wiens gevoelens hij hiermee vertaalt is onduidelijk, maar het zijn zeker niet de gevoelens van de gewone Hagenaar. De toename van het aantal hoofddoeken en burka's is een doorn in het oog van vele autochtone stedelingen. De islamisering van ons straatbeeld zorgt voor vervreemding en tweedeling in de stad.
Dit soort struisvogelpolitiek, waarbij gevoelens en persoonlijke ervaringen van burgers genegeerd worden, zal er slechts toe leiden dat de kloof tussen Nederlanders en immigranten steeds groter wordt. Dit heeft nu al tot gevolg dat mensen zich 'opsluiten' binnen hun eigen gemeenschap. Complete bevolkingsgroepen leven volstrekt langs elkaar heen. Als deze situatie op zijn beloop wordt gelaten, kan dat zeer ernstige gevolgen hebben voor de sociale samenhang in onze stad.
De Haagse afdeling van Nieuw Rechts vindt het onbegrijpelijk dat de heer Deetman kennelijk zo ver van zijn burgers af staat, dat signalen van ergernis hem niet bereiken. Wellicht zou de burgemeester eens een bezoekje moeten brengen aan de wijken waar de integratieproblemen zich het meest concentreren. Het zal hem opvallen dat er wel degelijk een grote mate van onvrede heerst.
Ieder etablissement heeft het recht zijn eigen huisregels te hanteren en de eigenaar van de "Haagse Lounge" heeft besloten tot een verbod op alle soorten hoofddeksels, zonder uitzonderingen. Door dit verbod ook op hoofddoeken toe te passen is er dus juist géén sprake van discriminatie. Het is te hopen dat dit ook tot uiting komt in de conclusie van de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Zo niet, betekent dat alleen dat "Jan met de Pet" kennelijk wel gediscrimineerd mag worden.
P. Reedijk,
Nieuw Rechts Den Haag.
Origineel gepost door core
Al denkt burgemeester Deetman (CDA) hier anders over, gezien zijn opstelling in de hoofddoekenkwestie van de "Haagse Lounge". Wiens gevoelens hij hiermee vertaalt is onduidelijk, maar het zijn zeker niet de gevoelens van de gewone Hagenaar. De toename van het aantal hoofddoeken en burka's is een doorn in het oog van vele autochtone stedelingen. De islamisering van ons straatbeeld zorgt voor vervreemding en tweedeling in de stad.
Dit soort struisvogelpolitiek, waarbij gevoelens en persoonlijke ervaringen van burgers genegeerd worden, zal er slechts toe leiden dat de kloof tussen Nederlanders en immigranten steeds groter wordt. Dit heeft nu al tot gevolg dat mensen zich 'opsluiten' binnen hun eigen gemeenschap. Complete bevolkingsgroepen leven volstrekt langs elkaar heen. Als deze situatie op zijn beloop wordt gelaten, kan dat zeer ernstige gevolgen hebben voor de sociale samenhang in onze stad.
De Haagse afdeling van Nieuw Rechts vindt het onbegrijpelijk dat de heer Deetman kennelijk zo ver van zijn burgers af staat, dat signalen van ergernis hem niet bereiken. Wellicht zou de burgemeester eens een bezoekje moeten brengen aan de wijken waar de integratieproblemen zich het meest concentreren. Het zal hem opvallen dat er wel degelijk een grote mate van onvrede heerst.
Ieder etablissement heeft het recht zijn eigen huisregels te hanteren en de eigenaar van de "Haagse Lounge" heeft besloten tot een verbod op alle soorten hoofddeksels, zonder uitzonderingen. Door dit verbod ook op hoofddoeken toe te passen is er dus juist géén sprake van discriminatie. Het is te hopen dat dit ook tot uiting komt in de conclusie van de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). Zo niet, betekent dat alleen dat "Jan met de Pet" kennelijk wel gediscrimineerd mag worden.
P. Reedijk,
Nieuw Rechts Den Haag Houden jullie nooit is over die hoofddoekjes?core,ik weet dat je hier nieuw bent (denk ik )maar wat je hebt gepost is hier zo een 4000x gepost.
het is dus oud nieuws.
P. Reedijk,
Nieuw Rechts Den Haag
Ga je nou alle Nieuws Rechtsfabeltjes hier elke dag melden soms?
En trouwens zo heet de titel van het stukje onzin niet meneer core!!
Durfde je niet ofzo?
Hoofddoekjes horen niet thuis in een stad als Den Haag(30-07-04)
INGEZONDEN BRIEF HAAGSCHE COURANT 26 JULI 2004
P. Reedijk,
Nieuw Rechts Den Haag
Bron: http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1091191042.html
Camalia17
11-08-2004, 14:40
Origineel gepost door totheloo
wel nee, de affaire "hoofddoekjes" is inhoudelijk niet te verdedigen, op basis van redelijke en logische argumenten!
Dat weet eigenlijk iedereen! ook mensen met een islamitiese achtergrond!
Het is gewoon WEER een vrouw-onvriendelijk, en discriminerend artikel uit de mannen-boeket-reeks, en is het gevolg van een wereldwijde samenzwering tegen vrouwen, in WAT VOOR CULTUUR dan ook, en op WAT VOOR BASIS dan ook!
Nee maar, er zijn argumenten om me te verdedigen tegenover een hoofddoekverbod. Vandaar dat de hoofddoek verboden is in Nederland.
En wat goed van je totheloo dat je het op wil nemen voor de onderdrukte moslimvrouw, want als jij het niet doet, zal niemand die achterlijke vrouwen helpen. Die arme vrouwen hebben namelijk niets te zeggen of te kiezen, hé?
Aub doe normaal, mensen zoals jij zijn tegen de hoofddoek omdat het islamitisch is. Alsof je op wil nemen tegen 'wereldwijde samenzwering tegen vrouwen', het intreseert jullie geen ene f*ck hoe de Moslima over de hoofddoek denkt. Intresseerde het je wel: dan liet je haar in d'r waarde en gunde je haar de kans op wel de hoofddoek te laten dragen.
Wees eens eerlijk tegenover jezelf en vraag je af: Waarom ben ik tegen de hoofddoek Omdat Ik De 'Onderdrukte' Moslima Wil Helpen OF Omdat Ik Als De Dood Ben Voor De Islam.
Camalia, dit zeg ik tegen jou!
Wees eens eerlijk tegen over jezelf!
En erken eens, dat hoofddoeken, en andere maatregelen om vrouwen in een traditionele rol te houden, (meestal het produceren van kinderen ) reeds zeer lang in de geschiedenis van de mensheid een culturele gewoonte was, en is!
En zeker niet UNIEK islamities is!
Zou de Koran, met het milde advies, "om iets van haar overkleding etc etc"..... hebben bedoeld, datgene, wat we zien, als we kijken naar de praktijk in landen als;
Pakistan, Afghanistan, Saoudie Arabie, en flink wat andere islamitiese landen? Bijna alle vrouwen zijn daar ongeletterd, bijvoorbeeld, en uitgesloten voor maatschappelijke funkties!
Ik denk, dat jij het met me eens zal zijn, dat de maatschappeljke achterstelling van vrouwen, in deze landen, die is ontstaan in de LANGE Periode van 1400 jaar islamitische regelgeving, bewijst, dat cultuur en vrouw-onvriendelijke traditie zich ZEER moeilijk uit het bewustzijn van de mens laat bannen! Ook niet door religie!
want hetzelfde zien we ook bij andere religies, als christendom!
De krachten, die bewust of onbewust deze vrouw-onvriendelijke cultuur in stand willen houden, misbruiken het hoofddoekjes-advies, zoals dat in de Koran staat omschreven, als een valide argument, om hun eigen cultureel bepaalde opvattingen over de vrouw, te realiseren!
Je moet met mij eens zijn, dat er waarschijnlijk heus wel integere vrouwen zijn, die vanuit de overtuiging, dat Allah dit wil, een hoofddoekje gaan dragen!
Maar er zijn er waarschijnlijk MEER, die vanuit hun omgeving "als ongelovig" worden beschouwd, OMDAT zij dit doekje NIET dragen!
Echter, het dragen van een hoofddoekje heeft z'n negatieve invloed op de positie van de vrouw, al bewezen in die gebieden, die 1400 jaar geislamitiseerd zijn!
Voor vrouwen, die zich niet te veel "bloot" willen geven, zijn er veel gemakkelijker methoden, om zich "fatsoenlijk"te kleden, ZONDER dat iedereen meteen maar wordt gekonfronteerd met religieuze uitingen, tot zelfs burka's! Kijk mij eens islamities wezen!
Zeker gezien het feit, dat de Islam als heilsbrengende godsdienst weinig meer te bieden heeft, voor buitenstaanders, dan vrouwen met doekjes, en veel kinderen, en bazige mannetjes, die nogal snel aangebakken zijn, zie ik weinig profijt, in het uiterlijk vertoon van zogenaamd religieus verplichte kleding!
het is dan ook niet voor niets, dat vrouwelijke topfiguren uit de Islamitiese wereld, frank en vrij, zonder doekje de wereld in kijken; ik denk even aan het bekende Palestijnse vrouwelijke parlementslid Hanan Ashrani!
Kan je nou ook eens in een paar zinnen vertellen wat je wil..
Ik ben die lange verhalen van jou zonder inhoud zat... Op deze manier heb ik geen een keer de moeite genomen om die dan ook te lezen.. :confused:
Afdwaling van het geloof neemt toe
Het verschijnsel dat steeds meer mensen van het geloof afdwalen, resulteert in toename van schaamteloosheid en onbescheidenheid, wat ongetwijfeld zijn uitwerking op de samenleving heeft. Een ieder kan waarnemen waartoe de gevolgen van de huidige manier van kleden en het losbandige gedrag, kunnen leiden: overspel, ontucht, het uitééngaan van families en een complete morele en sociale verval van de samenleving.
Tegenwoordig geldt: hoe excentrieker, en vooral, hoe bloter des te mooier; zolang men zich maar kleedt zoals zijn omgeving dat wil, wordt men door de groep vol tevredenheid geaccepteerd. Bedenkt echter wel goed, dat degenen die de gedragscodes van zo een samenleving overnemen, ook de consequenties hiervan zullen ervaren.
Geen voorwerp van reclame
Een moeslima (moslimvrouw) beschouwt zichzelf niet als een voorwerp van reclame. Ze heeft noch de behoefte om zichzelf te etaleren, noch de behoefte om op straat om zich heen te kijken om op te vallen of om gezien te worden zoals dat momenteel gewoon is. Ze weet immers wat ze in huis heeft, en heeft er geen behoefte aan haar lichaam(svormen) zichtbaar te maken. Háár lichaam is immers háár privé en het is haar goed recht om dat te bedekken.
In de Islaam gaat men immers ook veel minder van zichzelf uit; men denkt eerst aan een ander. Hoe dan ? Doordat de moslima zich bedekt, beschermt ze zichzelf maar ook de man voor verkeerde gedachten. Tevens wordt hierdoor het spreken of roddelen over het lichaam van vrouwen een halt toe geroepen, want er is simpel weg niets te zien. Op deze wijze wordt ze beschermd tegen ongewenste blikken en het snijdt de weg naar vrijmoedig gedrag al bij voorbaat af.
Aantrekkelijkheid neemt toe
Kleding echter die de lichaamsvormen van een vrouw zichtbaar maken, doen de aantrekkelijkheid alleen maar toenemen,en het opent de deur naar verkeerde gedachten.Deze kunnen ook in slechte daden vertaald worden. Degene die met bedekt hoofd op straat loopt, wordt soms misschien wel nagestaard, maar wat valt er dan te zien dan slechts een bescheiden voor zich uitkijkende moslima?
Wellustig nagekeken
Sommige moslima's kunnen zich misschien nog de tijd herinneren waarin zij als niet-moslima met onbedekt hoofd en in "eigentijdse" kleding over straat liepen. Hoe vaak zijn ze aangesproken of lastig gevallen, nagefloten of wellustig nagekeken. Deze zaken zijn schadelijk voor een vrouw en tasten haar gevoel van waardigheid aan. Door zichzelf te bedekken, betekent het niet dat ze van haar vrijheid beroofd wordt, maar het verschaft haar juist een zekere mate van bewegingsvrijheid.
De sluier van de man
Niet alleen voor de vrouw, maar zeker ook voor de man gelden er regels betreffende kleding en gedrag. Voor hen geldt o.a. dat zij zich minimaal moeten bedekken vanaf de navel tot en met de knieën; zodat dit lichaamsgedeelte niet zichtbaar is voor het oog. Tevens behoort hij de baard te laten staan. De baard van de man is te vergelijken met de sluier van de vrouw.
Allah (de Glorierijke en de Verhevene) heeft de mens perfekt geschapen. Hij heeft hem de Heilige Qoran gegeven zodat hij precies weet hoe te leven. Moeten we ons daar dan niet aan houden, en gaan we zelf bepalen hoe we ons gaan kleden? Is het niet Allah, onze Schepper (de Glorierijke en de Verhevene) die het beste weet wat goed voor ons is?
Kleding is een zegen
En bedenk bij het aankleden dat kleding een zegen is die Allah (de Glorierijke en de Verhevene) alleen aan de mens verleend heeft !
Allah (de Glorierijke en de Verhevene) zegt in de Koran:
"O, kinderen van Adam: Wij (Allah) hebben u inderdaad kleding nedergezonden om uw naaktheid te bedekken en om te dienen ter bescherming en verfraaiing; maar het beste kleed is het kleed der godsvrezendheid. Dit is een teken van Allah, opdat zij er lering uit mogen trekken )Koran Surah 7 : Ahay 26)
De voorwaarden van het dragen van de correcte hijab staan hieronder, het zit niet "in het hoofd van de man".
De Hijaab dient de lichaamsdelen van het lichaam te bedekken, die tot de 'awrah behoren.
De Hijaab dient dus alles te bedekken wat tot de 'awrah behoort. Het woord 'awrah betekent: de lichaamsdelen die niet getoond mogen worden.
Allah zegt in de Qor-aan:
"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilbab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33 : 59]
Deze aayah geeft duidelijk aan, dat het verplicht is voor vrouwen om hun schoonheid en versieringen te verbergen voor mannen die niet-mahram ("vreemden") zijn. Wanneer een lichaamsdeel van een vrouw per ongeluk te zien is, dient dit zo snel mogelijk bedekt te worden, opdat zij niet in zonde valt.
Al Haafiedh ibn Kathier zei in zijn tafsier: "dit betekent dat vrouwen geen enkele versiering aan de niet-mahram mannen dienen te tonen. Uiteraard geldt dit niet voor de gedeelten die onmogelijk te bedekken zijn. Ibn Mas'oed zei: een voorbeeld hiervan is de mantel en jurk - hiermee wordt gedoeld op de buitenkleding die de vrouwen van de Arabieren droegen. De buitenkleding verborg namelijk hetgeen wat de vrouw eronder droeg, alleen soms stak er een kledingstuk onder de buitenkleding uit. In dit geval valt een vrouw niet in zonde, aangezien het voor haar onmogelijk is om dit gedeelte te bedekken.
De Hijaab van de vrouw dient dik te zijn, zodat men er niet doorheen kan kijken.
Indien de Hijaab doorzichtig is bedekt deze niet goed. Overigens maakt een transparante of doorzichtige Hijaab de vrouw mooier en aanlokkelijker. De profeet zei met betrekking tot dit punt:
"Gedurende de laatste dagen van mijn oemmah zullen er vrouwen zijn die bedekt zijn, maar toch naakt zijn; zij zullen iets als kamelenbulten op hun hoofden hebben. Vervloek hen, want zij zijn vervloekt."
Een andere overlevering volgt hieraan toen:
"Zij zullen het paradijs niet betreden en zelfs niet de geur ervan ruiken, ondanks dat men de geur van het paradijs van een grote afstand kan ruiken." (Overgeleverd door Moesliem)
Ibn 'Abd al Barr zei:
"De profeet bedoelde met deze uitspraak, dat vrouwen die doorzichtige kledij dragen, niet bedekt zijn. In termen van naam zijn zij bedekt, maar in feite zijn zij naakt." (overgedragen door As Soeyoeti in Tanweer al-Hawaalik, 3/103)
De Hijaab dient losjes te zijn, dus niet strak, zodat het geen lichaamsdeel accentueert.
Het doel van het kleden is om fitnah (verleiding) te voorkomen. Dit kan alleen bereikt worden indien kleding losjes en wijd zijn. Strakke kleding, ook al verbergen deze de kleur van de huid, accentueren namelijk de afmetingen en de vorm van het lichaam en creëren een levendig beeld in de gedachten van mannen.
Oesamah ibn Zayd zei:
"De boodschapper van Allah gaf me een dik Egyptisch kledingstuk, dat hem geschonken was bij Doehyat al-Kalbi, en ik gaf het aan mijn vrouw om te dragen. De profeet vroeg, 'waarom zie ik jou niet dat Egyptische kledingstuk dragen?' Ik antwoordde, 'ik heb het aan mijn vrouw geschonken.' Hierop zei de boodschapper van Allah , 'zeg haar, er een jurk onder te dragen, want ik vrees dat het de afmetingen van haar botten zal beschrijven.'" (overgeleverd door ad Diyaa' al-Maqdisi in al-Ahaadieth al-Moekhtaarah, 1/442, en deze hadieth is ook door Ahmad en al-Bayhaqi, met een hasan isnaad, overgeleverd.)
De Hijaab dient niet geparfumeerd te worden met bakhoer of een geurtje.
Er zijn vele overleveringen die vrouwen verbieden om parfum te dragen, wanneer zij hun huizen verlaten. Wij zullen hieronder een aantal authentieke overleveringen opsommen:
Aboe Moesa al-Ash'ari heeft overgeleverd, dat de boodschapper van Allah heeft gezegd : "elke vrouw die parfum opspuit en vervolgens langs mensen loopt zodat zij haar kunnen ruiken, is een overspelige vrouw."
Zaynah at-Thaqafiyyah heeft overgeleverd, dat de profeet zei: "als een van jullie naar de moskee gaat, raakt dan geen parfum aan."
Aboe Hoerairah heeft overgeleverd, dat de profeet zei: "elke vrouw die haarzelf met bakhoer (wierook, parfum) geparfumeerd heeft, dient niet het 'isha gebed met ons te verrichten."
Moesa ibn Yassaar zei, dat een vrouw langs Aboe hoerairah liep en haar geur was overweldigend. Aboe Hoerairah zei, "O vrouwelijke dienares van Al-Jabbaar, ga jij naar de moskee?" Zij zei, "ja." Hierop vroeg hij, "heb jij daarom jezelf geparfumeerd?" Wederom antwoordde zij met "ja". Aboe Hoerairah zei: "ga terug naar huis en was jezelf, want ik heb de boodschapper van Allah horen zeggen: 'als een vrouw naar de moskee komt en haar geur is overweldigend, dan zal Allah het gebed niet van haar accepteren, totdat zij teruggaat en haarzelf wast.'
Deze overleveringen geven een algemene implicatie. Zoals de overleveringen het verbod op parfum over het hele lichaam vermelden, zo geldt dit ook voor het parfumeren op een specifiek aspect (in dit geval kleding). In de derde hadieth wordt bakhoer (wierook, parfum) expliciet vermeld, omdat bakhoer met name gebruikt wordt voor het parfumeren van kleding.
De reden voor dit verbod is overduidelijk: vrouwelijke geuren kunnen de mannelijke lusten provoceren. De geleerden hebben ook andere aspecten genoemd, die een vrouw moet vermijden als zij naar de moskee gaat. Enkele voorbeelden zijn: het dragen van mooie kleding, juwelen die men kan zien, overdreven versieringen en het mengen met mannen. (Zie Fath al-Baari, 2/279)
Ibn Daqieq al-'Ied zei: "dit geeft aan dat het verboden is voor een vrouw, om haarzelf te parfumeren wanneer zij naar de moskee wil gaan. Op deze manier zal een vrouw namelijk de mannelijke lusten opwekken." (Dit is overgeleverd door Al Manaawie in Fayd al-Qadier, in het commentaar op de eerste hadieth van Aboe Hoerairah die hierboven is geciteerd)
De Hijaab dient niet op de kledij van de ongelovige vrouwen te lijken
In de sharie'ah wordt vermeld dat moslims, zowel mannen als vrouwen, de koeffaar niet moeten imiteren op het gebied van religie, feesten of kleding. Dit is een belangrijk islamitisch principe dat vandaag de dag echter, tot onze grote spijt, door veel moslims vergeten wordt - zelfs degenen die oproepen tot de islam en de islam volgen, vergeten dit. Dit komt door onwetendheid over hun religie, of doordat zij hun eigen lusten en verlangen volgen. Het kan ook komen door uitzondering, gecombineerd met de moderne gewoontes en imitatie van het ongelovige Europa. Dit is slechts een van de oorzaken van terugval en zwakheid aan de kant van de moslims, waardoor de buitenlanders hen konden overweldigen en koloniseren. Allah zegt:
"…voorwaar, Allah verandert de (goede) toestand van een volk niet, totdat zij hun eigen toestand veranderen…" [ar-Ra'd 13:11]
De Hijaab dient geen kledingstuk van faam en ijdelheid te zijn.
Ibn 'Oemar heeft namelijk gezegd, dat de Profeet zei: "Degene die een kledingstuk van faam en ijdelheid draagt in deze wereld, Allah zal hem kleden in een kledingstuk van vernedering op de Dag der Opstanding, daarna zal Hij het vuur om hem heen doen opstijgen." (Hijaab al-Mar-ah al-Moeslimah, p. 54-67)
De Hijaab van de vrouw dient geen versiering te zijn.
Allah zegt:
"En zeg tegen de gelovige vrouwen…hun sierraad niet te tonen…" [An Noor 24: 31]
Dit wordt ondersteund door de volgende aayah in Soerat Al Ahzaab:
"En blijft in jullie huizen en vertoont jullie versieringen niet zoals dat in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan" [al-Ahzaab 33:33]
Tevens is er een hadieth overgeleverd waarin de profeet zei:
"Er zijn er drie, vraag mij niet over hen: een man die de jama'ah verlaat, zijn leider ongehoorzaam is en ongehoorzaam sterft; een vrouwelijke of mannelijke slaaf die wegrent en vervolgens sterft; en een vrouw wiens man afwezig is - maar die haar alles heeft achtergelaten wat zij nodig heeft- die gedurende zijn afwezigheid haarzelf losbandig vertoont. Vraag mij niet over hen." (Overgeleverd door Al Haakiem, 1/119; Ahmad 6/19; uit de hadieth van Faddaalah bint 'Oebaid. De isnaad sahieh en het is opgenomen in al-Adab al-Moefrad).
De Hijaab dient niet te lijken op mannelijke kledij
Het is overgeleverd in authentieke overleveringen, dat een vrouw die mannen (in kleding of iets dergelijks) imiteert vervloekt is. Hieronder zijn een aantal overleveringen opgesomd:
Aboe Hoerairah zei: "De boodschapper van Allah vervloekte de man die vrouwenkleren draagt en de vrouw die mannenkleding draagt."
'Abd Allaah ibn 'Amr zei, dat hij de boodschapper van Allah hoorde zeggen: "De vrouwen die mannen imiteren en de mannen die vrouwen imiteren, behoren niet tot ons.'"
Ibn 'Abbaas zei: "De profeet vervloekte verwijfde mannen en gespierde vrouwen. Hij zei, 'gooit hen uit jullie huizen.'" Ibn 'Abbaas zei ook: 'De profeet verdreef die en die, 'Oemar verdreef die en die.'" Volgens een andere versie: "de boodschapper van Allah vervloekte de mannen die vrouwen imiteren en de vrouwen die mannen imiteren."
'Abd Allaah ibn 'Amr heeft overgeleverd, dat de boodschapper van Allah zei: "Er zijn er drie die het paradijs niet zullen betreden en waarnaar Allah niet eens zal kijken op de Dag der Opstanding: degene die zijn ouders ongehoorzaam is, een vrouw die mannen imiteert, en de doeyoeth (bedrogen echtgenoot; een zwakke man die geen jaloezie over zijn vrouwen voelt)."
Ibn Abi Maliekah - die in feite 'Abd Allaah ibn 'Oebayd-Allaah heette- zei: aan 'Aa-ishah werd gevraagd, 'Wat als een vrouw mannen sandalen draagt?' Zij antwoordde: 'de boodschapper van Allah vervloekte vrouwen die zich als mannen gedroegen.'"
Deze overleveringen geven duidelijk aan, dat het voor vrouwen niet toegestaan is om mannen te imiteren en andersom. Dit geldt niet alleen voor het imiteren op het gebied van kledij, zoals in de eerste overlevering, maar ook op andere gebieden. Aboe Dawoed zei, in Massa-il al Imaam Ahmad (p.261): "ik hoorde Ahmad ondervraagd worden over een man die zijn vrouwelijke slaaf kleedt in een tunica. Hij zei, 'Kleedt haar niet in mannelijke kleren en laat haar niet op een man lijken.' Aboe Dawoed zei: ik zei tegen Ahmad, 'kan hij zijn vrijgezelle sandalen aan haar geven?' Hij antwoordde, 'Nee'. Ik vroeg, 'mag hij haar haren kort knippen?' Hij antwoordde, 'nee'.'"
Aboe Moesa al-Ash'ari heeft overgeleverd, dat de boodschapper van Allah heeft gezegd : "elke vrouw die parfum opspuit en vervolgens langs mensen loopt zodat zij haar kunnen ruiken, is een overspelige vrouw."
Aka, wat jij beweert, en wat overgeleverd is, en wat de koran vertelt, is niet wat ik je vroeg!
Jij zei, dat de ellende ontstaat, als vrouwen geen doekje op doen!
Ik zei, er zijn voldoende manieren voor de vrouw om zich te kleden, dat zij er alleszins respektabel uitziet, en geen aanstoot geeft!
Volgens de Koran en de Ahadith zijn er toch voorschriften aangaande de kleedwijze van een vrouw en man? Als jij vindt dat respectabel kleden voldoende is moet je dat zelf weten, maar de correcte wijze van bedekking staat duidelijk omschreven en daarom postte ik ook dat stukje.
En dat als het dragen van een hoofddoekje gedurende 1400 jaar in de Islamitisch georienteerde wereld bepaald geen "voorbeeldstaat" heeft opgeleverd, integendeel ervoor heeft gezorgd, dat de vrouwen daar uitgesloten zijn van onderwijs etc, maatschappelijke betrokkenheid, in de zin van werk, carriere etc; daarbij wordt daar door mannen heel wat onrust veroorzaakt, kortom, een betere wereld begint NIET bij het hoofddoekje!
De reden waarom mensen in de praktijk tegenstrijdig handelen ten opzichte van de Islam is niet te wijten aan deze religie zelf, noch aan zijn voorschriften (dus o.a ook de correcte hijaab) maar aan andere dingen. De mens is op zich een zwak wezen dat makkelijk beinvloedbaar is.
Dat zijn praktiese, aantoonbare feiten!
Jij komt gewoon weer terug met de koranteksten, prima, maar dat vroeg ik niet!
Het artikel dat ik als eerst postte is trouwens niet mijn werk. Ik ben het er wel volledig mee eens en daarom gebruik ik het.
LadyBerkania
11-08-2004, 18:28
P. Reedijk,
Nieuw Rechts Den Haag
:rolleyes: kom met iets nieuws.
Zolang er aan dit onderwerp niets veranderd zal het terug blijven komen.
Wat moet er veranderen vind je?
Moeten alle moslima's nou zonder hoofddoek gaan lopen, of vertekken uit Den Haag... Wat wil je dan? :confused:
Wie hier woont hoort zich gewoon aan te passen.Je burka mag je thuis of in de moskee dragen.
Aanpassen aan wie?
Daar gaat het fout bij de meeste allochtonen.
Je moet gewoon een keer beseffen dat je niet in Marokko of Turkije bent maar in Nederland.
Je behoort je aan te passen aan de geldende norm van dat land.Als een Nederlandse vrouw in Saoudi-Arabie met een mini-rok en naveltruitje gaat lopen wordt ze opgepakt.Iedereen zal dan roepen "eigen schuld",had ze zich maar aan de geldende norm van dat land moeten houden.Ook ik zou zeggen eigen schuld want je behoort je an te passen.
Maar zodra iemand roept dat hoofddoeken of burka's niet behoren tot de cultuur en geschiedenis van Nederland,dan is het weer dat mensen zelf uit moeten maken wat ze aan willen trekken en dat ze die vrijheid hebben.
Het heet niets voor niets Nederland... Het land van Vrijheid.. Sukkel!!
Ik kleed mij zo dik aan als ik dat zelf wil...ik hou met niemand rekening alleen met mij geloof en mij zelf... en je zal het er maar mee doen.. Of je stikt in je haat voor de Islam.. :D
Aan wie pas jij je dan aan?
Staan zulke leuzen ook in de Grondwet, Core?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.