Bekijk originele versie : Schokkend Nieuws uit Zuid Afrika!
Zuid-Afrikaans kind overleden na afsnijden lichaamsdelen
JOHANNESBURG - Een tienjarige Zuid-Afrikaanse jongen is dinsdag overleden, zo'n twee weken nadat zijn hand, oor en penis waren afgesneden, vermoedelijk door mensen die de lichaamsdelen gebruikten voor hekserij. Dat heeft de politie in Zuid-Afrika laten weten.
De tienjarige Sello Chokoe werd eind juli in de buurt van zijn ouderlijk huis in de provincie Limpopo aangevallen, waarbij de daders met een bot mes de bewuste lichaamsdelen afsneden en de jongen vervolgens voor dood achterlieten.
Chokoe werd uren later gevonden en in kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis.
Het afsnijden van diverse lichaamdelen die gebruikt worden voor bezweringsrituelen komt volgens de Zuid-Afrikaanse politie vaker voor.
Origineel gepost door Raihana
JOHANNESBURG - Een tienjarige Zuid-Afrikaanse jongen is dinsdag overleden, zo'n twee weken nadat zijn hand, oor en penis waren afgesneden, vermoedelijk door mensen die de lichaamsdelen gebruikten voor hekserij. Dat heeft de politie in Zuid-Afrika laten weten.
De tienjarige Sello Chokoe werd eind juli in de buurt van zijn ouderlijk huis in de provincie Limpopo aangevallen, waarbij de daders met een bot mes de bewuste lichaamsdelen afsneden en de jongen vervolgens voor dood achterlieten.
Chokoe werd uren later gevonden en in kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis.
Het afsnijden van diverse lichaamdelen die gebruikt worden voor bezweringsrituelen komt volgens de Zuid-Afrikaanse politie vaker voor. Alhamdoe lillah fa niehmat alislaam.
Inderdaad schokkend nieuws. Dit keer omdat de lichaamsdelen voor rituele doeleinden worden gebruikt.
Maar is het niet net zo schokkend dat er op het Afrikaanse continent nog vele vrouwen ook worden beroofd van lichaamsdelen. Dan heb ik het over de schaamlippen die verwijderd worden bij die culturele achterlijkheid die men besnijdenis noemt. Maar over die schokkend praktijken hoor je bijna niets meer.
Origineel gepost door uhh
Nog zo een fijn geloof ...
En welke geloof moet dit dan voorstellen?
Waarom nou weer het woordje geloof uit de mond van een ongelovige?
Origineel gepost door Peej
Inderdaad schokkend nieuws. Dit keer omdat de lichaamsdelen voor rituele doeleinden worden gebruikt.
Maar is nte niet net zo schokkend dat er op het Afrikaanse continent nog vele vrouwen ook worden beroofd van lichaamsdelen. Dan heb ik het over de schaamlippen die verwijderd worden bij die culturele achterlijkheid die men besnijdenis noemt. Maar over die schokkend praktijken hoor je bijna niets meer.
Nog zo een... Doe vooral lekker sarcastisch joh, we hebben het toch niet door.. :rolleyes:
Kassadar
10-08-2004, 23:29
Wat voor geloof het ook mag zijn,het is iedergeval ziek!
Moslims zijn het iedergeval niet,volgens een oude topic hier is magie verboden in de islam.
Origineel gepost door Kassadar
Wat voor geloof het ook mag zijn,het is iedergeval ziek!
Moslims zijn het iedergeval niet,volgens een oude topic hier is magie verboden in de islam. Als of het die heksen wa kan schelen dat het niet mag van de islaam :rolleyes:
Over schokkend nieuws gesproken
`Aids kan hele samenleving ontwrichten'
Door onze redacteur Floris van Straaten (NRC)
Aids-ambassadeur Laetitia van den Assum luidt noodklok over wereldepidemie
DEN HAAG, 29 JULI . Laetitia van den Assum is de eerste Nederlandse aids-ambassadeur. ,,Als we niets doen, stevenen we af op een van de grootste rampen uit de geschiedenis.'
De eerste aids-ambassadeur van Nederland, Laetitia van den Assum, is net terug van een grote internationale conferentie in Bangkok. Ze schrok er van de nieuwste cijfers uit zwart Afrika: liefst 58 procent van de besmettingen daar betreft vrouwen. ,,Aids is lange tijd gezien als een ziekte van mannen, vooral homoseksuelen, maar tegenwoordig worden juist vrouwen er disproportioneel hard door getroffen. Intussen hebben de mannen veel meer toegang tot aids-remmende medicijnen dan vrouwen.''
Veel mensen, ook op haar eigen ministerie van Buitenlandse Zaken, reageren nogal gelaten op zulk nieuws, heeft Van den Assum gemerkt. ,,Ik begrijp dat wel, vaak roept zoiets gevoelens van machteloosheid op'', zegt de ambassadeur in haar sober ingerichte werkkamer. ,,Daarom moeten we heel gericht aan de slag. Het is een kwestie van alle hens aan dek. We hebben te maken met de meest ontwrichtende epidemie uit de wereldgeschiedenis.''
Van den Assum (53), een van slechts zes aids-ambassadeurs in de wereld, kent de dramatische gevolgen van de ziekte uit de eerste hand. Eerst was ze ambassadeur in Thailand, waar zich begin jaren '90 meer dan honderdduizend nieuwe besmettinghen per jaar voordeden. Vervolgens was ze tot dit voorjaar ambassadeur in Zuid-Afrika, waar 21,5 procent van de volwassen bevolking aids heeft. ,,De gevolgen zijn dusdanig dat een land er politiek, economisch en maatschappelijk helemaal door ontregeld wordt.''
Hoe wilt u gestalte geven aan uw nieuwe post?
,,Een van de belangrijkste dingen die ik moet doen, is aids op de politieke agenda krijgen. Ten onrechte zien veel mensen het nog alleen als een gezondheidsprobleem, maar de gevolgen strekken veel verder. Het Nederlandse voorzitterschap van de Europese Unie dit halfjaar biedt een mooie kans het overal op de agenda te krijgen. Niet alleen via interne vergaderingen van de EU-staten, maar ook via externe toppen van de EU met Afrika en landen als China en India.
,,Ik moet ertoe bijdragen dat aids meer bespreekbaar wordt. Dat is niet makkelijk, want het heeft te maken met seks, overspel en drugsgebruik. Daarop ligt in veel landen een taboe. Maar ik wil ook samenwerken met bedrijven als Heineken, Unilever en Shell, die in ontwikkelingslanden vaak al eigen programma's tegen aids hebben. Deze ondernemingen lopen voorop.''
En wat onderneemt u op uw eigen ministerie?
,,We willen aids tot een integraal deel van het Nederlandse buitenlands beleid maken. Het is niet zo makkelijk daar in de praktijk vorm aan te geven. Om te beginnen is er kennis voor nodig bij onze mensen. Dat proberen we te bevorderen door speciale aids-trainingen voor mensen, die worden uitgezonden naar landen met een groot aids-probleem. Aids moet nadrukkelijker deel gaan uitmaken van de bilaterale relaties.''
Wat beschouwt u als de voornaamste knelpunten?
,,Hoewel er ruim tien keer zo veel geld beschikbaar is voor de bestrijding van aids als tien jaar geleden, is dat nog bij lange na niet genoeg. Er is dit jaar wereldwijd 4,7 miljard dollar voor uitgetrokken.
,,Er is bovendien nog nauwelijks discussie gevoerd over de vraag wie er toegang moet hebben tot de beperkt beschikbare aids-remmers. Moeten moeders met kinderen eerst? Of moeten mensen die economisch belangrijk zijn voorrang hebben? Wie maakt die keuze? Een ander groot probleem is dat in veel landen niet voldoende capaciteit is om aids-patiënten te behandelen. Daar heb je een tamelijk goed functionerende gezondheidszorg voor nodig en die ontbreekt in veel landen.''
Velen wijzen ook naar de Verenigde Staten als een obstakel wegens hun onwil om condoomgebruik te propageren?
,,Op zichzelf is de politieke wil er wel in de VS om aids te bestrijden. Ze trekken er veel geld voor uit. We delen echter niet hun aanpak met een grote nadruk op seksuele onthouding, partnertrouw, zonder vermelding van het belang van condoomgebruik. Maar we moeten wel met de Amerikanen in gesprek blijven. Je kunt ze bij zo'n belangrijk probleem niet buitensluiten. Ik betreurde het dan ook dat mijn Amerikaanse collega op de conferentie in Bangkok bij zijn toespraak werd weggehoond.''
Waarom is een land als Thailand er wel in geslaagd de aids-epidemie te beteugelen?
,,Vooral de politieke wil is cruciaal en je moet bereid zijn taboes te doorbreken. In Thailand is nu nog 1,5 procent van de bevolking besmet. De Thaise regering had in de jaren '90 de wil de zaak aan te pakken en openlijk bespreekbaar te maken. Er zijn daar nu nog maar weinig mensen die niet weten hoe aids wordt overgedragen. Ze hebben bovendien enorm gehamerd op het belang van condooms en zich heel intensief op de commerciële sekswerkers gericht. Toch hebben ze nog een lange weg te gaan. Je moet permanent bezig zijn met preventie. Nog steeds hebben ze problemen met drugsgebruikers en illegale arbeidsmigranten.''
En waar schort het aan in Zuid-Afrika?
,,In Zuid-Afrika ontbrak dat politieke leiderschap. De Zuid-Afrikaanse regeringen - ook die van Nelson Mandela - verzuimden in het begin van de jaren '90, toen de epidemie nog enigszins beheersbaar was, aids aan te pakken. Dat was een enorme gemiste kans. Als politiek leider draag je toch een speciale verantwoordelijkheid. Je vervult in de ogen van velen de rol van chief, die de waarheid in pacht heeft. Het land betaalt nu een hoge prijs voor die nalatigheid.''
Wat wilt u bereikt hebben als u straks weer doorschuift naar een andere post?
,,Het besef moet op alle niveaus doordringen dat aids een geweldige bedreiging vormt. Veel mensen willen niet doordenken over de gevolgen ervan. Maar als we niets doen, stevenen we af op een van de grootste rampen uit de geschiedenis.''
babyvanbelisma
11-08-2004, 10:31
Echt vreselijk, die mensen houden geen rekening met een mensenleven en een kind nog wel :jammer:
Peej, over die besnijdenis voor vrouwen waar je het over had; dat is niet geloofsgerelateerd hoor, maar meer cultuurgerelateerd.
de islam zegt nergens dat de schaamlippen enz. van een vrouw weggehaald moeten worden. Dit ritueel is in het leven geroepen door onzekere zielige mannetjes die zo bang zijn dat hun dochters/vrouwen "onteerd" worden, dat ze niet terugdeinzen voor drastische maatregelen.
Maar nogmaals: dit komt niet van de islam!
babyvanbelisma
11-08-2004, 10:33
Hekserij trouwens, komt wel veel voor in Marokko. Onbegrijpelijk eigenlijk, dat zoveel mensen (lees: moslims) zich wenden tot de magie, omdat het één van de ergste misdaden in de islam is.
Magie gebruiken of opzoeken is streng verboden!! en toch, veel oude vrouwtjes en jaloerse meiden maken gebruik van angstwekkende rituelen om bepaalde dingen naar hun hand te zetten. Het is zelfs zo erg dat veel mensen bang zijn om naar marokko te gaan, omdat ze bang zijn dat er iets met hen gedaan zal worden. Te gek toch? Jaloezie is een slechte raadgever....
moslim4ever
11-08-2004, 11:56
Origineel gepost door Raihana
Het afsnijden van diverse lichaamdelen die gebruikt worden voor bezweringsrituelen komt volgens de Zuid-Afrikaanse politie vaker voor.
Deze gasten zijn zo ziek he ik heb er echt geen woorden voor :kwaad:
Wat moet je met dat soort mensen op aarde wat heeft die kind hun aangedaan ?
dat soort mensen moet je afknallen.
in de islam mag je geen mens kwaad doen zonder reden,en laat staan magie en voodoo schit en al dat onzin dat zijn allemaal daden van de saytan.
en voor de soort mensen is een pijnlijke eeuwige bestraffing voor wat zij deden op aarde.
vraagje: wat doen ze ermee ?
wat doen hexen mensen doden voor wat eeuwige leven in de hel :giechel:
zo zie je maar weer niet iedereen is het zelfde :rolleyes:
moslim4ever
11-08-2004, 11:59
Origineel gepost door babyvanbelisma
Hekserij trouwens, komt wel veel voor in Marokko. Onbegrijpelijk eigenlijk, dat zoveel mensen (lees: moslims) zich wenden tot de magie, omdat het één van de ergste misdaden in de islam is.
Magie gebruiken of opzoeken is streng verboden!! en toch, veel oude vrouwtjes en jaloerse meiden maken gebruik van angstwekkende rituelen om bepaalde dingen naar hun hand te zetten. Het is zelfs zo erg dat veel mensen bang zijn om naar marokko te gaan, omdat ze bang zijn dat er iets met hen gedaan zal worden. Te gek toch? Jaloezie is een slechte raadgever....
ja het is een van de grootste zonde die een mens kan begaan en de saytan maakt er gebruik van.
stel je voor je woon naast iemand jaren lang en later blijk dat hij lichaams delen gebruikt voor een of ander rituele schit dan ga pas :eek:
moslim4ever
11-08-2004, 12:18
Origineel gepost door uhh
En homo's discrimineren is verboden volgens de nederlandse wet, en dat heeft nog nooit een moslim tegen gehouden.
in onze geloof is homo schit verboden en als ik homo's haat wat dan ze kunnen me niks maken :D
de wet is iets waar ik niet naar luister ik luister alleen naar allah en zijn boodschapper en naar de koran en als daar staat je mag geen homo zijn klaar punt uit voor mij dan haat ik ze gewoon.je moet ze zelfs doden en laat staan haten.
maar laat ze zijn wat ze zijn
die apen heben niet eens een brein
de wereld is slechts spel en vermaak
het is niet bitter maar zoet van smaak
zodat we worden beproeft in deze tijd
en allah is diege die alle goede mensen leidt
het leven gaat niet alleen om macht en doekoe
ik ben die homo's zat ttffffooooeeeeeeeeeeeeeeeeeee
peace
moslim4ever
Origineel gepost door moslim4ever
in onze geloof is homo schit verboden en als ik homo's haat wat dan ze kunnen me niks maken :D
de wet is iets waar ik niet naar luister ik luister alleen naar allah en zijn boodschapper en naar de koran en als daar staat je mag geen homo zijn klaar punt uit voor mij dan haat ik ze gewoon.je moet ze zelfs doden en laat staan haten.
maar laat ze zijn wat ze zijn
die apen heben niet eens een brein
de wereld is slechts spel en vermaak
het is niet bitter maar zoet van smaak
zodat we worden beproeft in deze tijd
en allah is diege die alle goede mensen leidt
het leven gaat niet alleen om macht en doekoe
ik ben die homo's zat ttffffooooeeeeeeeeeeeeeeeeeee
peace
moslim4ever
Broeder, u bent op de goede weg.
Niets kan jouw nog stoppen op een gelukkig en succesvol leven te leiden.
Origineel gepost door rnaj
Broeder, u bent op de goede weg.
Niets kan jouw nog stoppen op een gelukkig en succesvol leven te leiden.
Voor het eerst ben ik het helemaal met je eens.. Als is het sarcastisch bedoelt.. :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.