Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Inbinden of vertrekken

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

LZN
10-08-2004, 17:43

Islam: inbinden of vertrekken Vrijheid van godsdienst is een in de grondwet vastgelegd recht in Nederland. Een recht dat wij moeten koesteren en dat past in de tolerante en vrijheidsgezinde westerse beschaving. Helaas heeft de Nederlandse overheid het op zich genomen om niet alleen de verschillende religies in Nederland te tolereren en - waar nodig - te beschermen, maar om zelfs de aanwezigheid van onwesterse religies mede te financieren. Er lijkt geen oog voor de tussenweg tussen het verdrukken van een religie en het met gemeenschapsmiddelen cultiveren ervan. De Westerse cultuur moet dominant zijn in de publieke ruimte. Daarbinnen is geen ruimte voor moskeeën in Marokkaanse stijl of gevels met enorme spreuken in het Arabisch. Nederlanders die in hun woonplaats met dergelijke zaken worden geconfronteerd, voelen zich een vreemdeling in hun eigen land. Deze vervreemding moet bestreden worden, om te voorkomen dat de spanningen tussen bevolkingsgroepen oplopen. Maar ook is dit de enige manier om vreemdelingen zich aan Nederland te laten aanpassen. We moeten er niet voor vrezen dat onze cultuur zich ontwikkelt in de loop der tijd. We moeten er echter ook niet bang voor zijn onze cultuur te beschermen tegen ongewenste invloeden van buitenaf. Ongewenste invloeden zijn in de eerste plaats invloeden die een stap terug in de evolutie van onze beschaving betekenen. In eerste instantie valt hierbij uiteraard te denken aan een aantal islamitische gebruiken: de verregaande invloed van religie op dagelijks leven, politiek en rechtspraak - en daaruit voortvloeiend de bepaald onwesterse bemoeienis met privé-zaken en de inperking van persoonlijke vrijheden. De opname en inpassing van nieuwe elementen in een bestaande beschaving is een natuurlijk proces. In het hedendaagse Europa verloopt dit echter problematisch, door de enorme snelheid en de willekeur waarmee dit gebeurt. Het Westen kiest er niet voor alleen de beste aspecten van een andere cultuur in de eigen samenleving op te nemen, maar nodigt migranten uit hun cultuur hier volledig geïsoleerd te blijven ontplooien. Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. Nederlands nationalisme zit echter nog altijd in een verdomhoekje, met een groot label 'racisme' opgeplakt. Nederland mocht en zou niemand de hier heersende cultuur opdringen en Nederlanders, die in het dagelijks leven met de botsingen tussen verschillende culturen geconfronteerd worden, mochten daar vooral niets van zeggen. Het is echter alleen het Nederlandse nationalisme dat meer een eenheid van onze samenleving kan maken. Wanneer de Nederlandse norm duidelijk als de enige dominante wordt gesteld, weten alle inwoners van ons land waar ze aan toe zijn. Bovendien zijn we dan één heel belangrijke gemene deler rijker: we behoren dan allen tot dezelfde cultuur. Wie bezwaren tegen die cultuur heeft, heeft de weg naar hier waarschijnlijk zelf gevonden, en zal de weg terug dus ook nog weten. Er zijn in de loop der tijd ook Nederlanders geweest die zijn geëmigreerd. Toen sommigen concludeerden dat zij in hun nieuwe land niet konden aarden, begonnen zij geen problemen te veroorzaken, maar keerden zij simpelweg terug naar hun geboorteland. Er is geen reden om immigranten die zich hier niet thuisvoelen, niet te stimuleren datzelfde te doen. Het voorbeeld bij uitstek van botsende beschavingen is dat van de westerse en de islamitische cultuur. Echter: waar het Westen vreemdelingen - met hun eigen cultuur en al - met open armen blijft ontvangen en de eigen belangen wegcijfert om nieuwkomers de ruimte te geven 'zichzelf' te blijven, blijft de islamitische wereld een gesloten bolwerk dat uitsluitend de eigen gebruiken en denkbeelden tolereert. Zo is het voortbestaan van de islam voorlopig verzekerd, terwijl de westerse beschaving wordt uitgeleverd aan vreemde invloeden, uit naam van een gelijkheidsutopie, waarmee niets te winnen is en alles te verliezen. Het niet-subsidiëren van religieuze instellingen is geen inbreuk op de vrijheid van godsdienst. De Nederlandse overheid dient haar verantwoordelijkheid in het beschermen van de westerse cultuur te nemen. Niet-westerse instellingen zouden niet langer in aanmerking moeten komen voor subsidie. Over het algemeen zullen deze instellingen slechts de segregatie van bevolkingsgroepen versterken. De sociale samenhang in de maatschappij zal daardoor nog verder verzwakken. Tegen onwesterse instellingen (d.w.z. die instellingen waar gebruiken en denkbeelden worden gestimuleerd, die haaks op die van de westerse beschaving staan) moet extra hard worden opgetreden. Het is nonsens om toe te staan dat men zich in dergelijke gevallen - als bestuur van een religieus genootschap - kan verschuilen achter de vrijheid van godsdienst. Er moet scherp gecontroleerd worden op dubieuze geldstromen en op ondermijning van Nederland en het Westen. We moeten niet bang zijn daarbij de problemen bij de naam te noemen en niet zwichten voor intimidatie (d.m.v. bedreigingen en geweld). De gemeente Rotterdam heeft een eerste aanzet gegeven, door expliciet een ruimtelijk moskeebeleid te formuleren, waarin ook het uiterlijk van nieuwe en verbouwde moskeeën aan voorwaarden wordt verbonden. Er lijkt eindelijk enig begrip te komen voor de Nederlanders, die zich steeds meer vreemdeling in eigen land gaan voelen, doordat zij dag in dag uit aankijken tegen enorme bouwwerken in oriëntaalse bouwstijl (met minaretten als de bajonetten in de strijd tegen het Westen, zoals de Turkse premier Erdogan het verwoordde). Het is belangrijk dat dit gevoel van onbehagen van veel mensen ook in de politiek een duidelijke plaats krijgt. Het islamitisch fundamentalisme is momenteel een reële bedreiging voor de westerse manier van leven en het is de taak van de Nederlandse overheid om te zorgen dat burgers niet doorlopend en ongewild geconfronteerd worden met die bedreiging. We moeten de islam in Nederland niet verbieden, maar we hoeven ook geen overheidsgeld uit te geven om de islam hier in stand te houden; we hoeven de islam niet het straatbeeld in ons land te laten bepalen; het is zaak om de islam in Nederland zich te laten voegen naar onze standaarden. Waar dit moeilijk of onmogelijk blijkt, ligt de duidelijke keus in te binden of te vertrekken. Dit s wat die rasiesten schrijfen op niuw-rechts.Zijn echt alemal rasiesten daar..

A_K_A
10-08-2004, 18:46
'Onwesterse religies'?! :haha:

A_K_A
10-08-2004, 18:57
Wat vindt Corrie van het oprijzen van die mooie moskee in Rotterdam Zuid?

A_K_A
10-08-2004, 19:03
Wat een inzicht. :moe:

Hoogervorst
10-08-2004, 19:16

Origineel gepost door uhh Maak je niet zo druk core, kinderen of kleinkinderen van de huidige generatie marokkanen zullen net zulke heidenen worden als de nederlandse jeugd. Marokkanen beschermen angstvallig hun kinderen tegen westerse invloeden. Maar zodra de zwarte scholen goed worden aangepakt dan kunnen ouders hun kinderen niet meer beschermen en worden bloodgesteld aan westerse invoed. En verdwijnt de Islam vanzelf Waarom zouden zwarte scholen 'aangepakt' moeten worden. Wat is het doel? Waarom mag de overheid blijkbaar eisen stellen aan het aantal witte en zwarte kinderen in een school. De overheid moet witte en zwarte scholen met rust laten. Dat werkt gewoon het best.

Hoogervorst
10-08-2004, 19:27
Origineel gepost door uhh De overheid is van mening dat segregatie niet goed is. Vandaar dat dure en goedkope huizen door elkaar heen gebouwd worden. De zwarte scholen gaan wel verdwijnen, waar eerst scholen geld kregen als er veel achterstand leerlingen waren, gaan scholen nu korting op hun budget krijgen als er teveel zwarte of witte studenten zijn. Voor Witte scholen is dit geen probleem die verhogen gewoon hun ouderlijke bijdrage. Maar bij zwarte scholen wordt dit problematisch. En op je eerste vraag: De overheid stelt toch ook al jaren eisen aan het aantal allochtone werknemers binnen een bedrijf ... Waarom mag dat? Nee, absoluut niet. De overheid moet juist zorg dragen dat er geen voorkeur mag plaatsvinden op ras, geslacht enz. Dat er daarom meer witte ambtenaren zijn, so be it.

Hoogervorst
10-08-2004, 19:30
Origineel gepost door uhh Maar het gebeurt WEL ! meer als 20 werknemers en dan moet je 1 Allochtoon in dienst nemen. Ja, ik weet wel dat het gebeurt, maar ik sta er dus absoluut niet achter. Ik geloof zelfs dat de overheid hoofdschuldige is aan het hele mislukken van het integreren van immigranten.

A_K_A
10-08-2004, 20:24
Mijn soort mensen is een soort waar ik mee kan praten over gedeelde interesses, waar ik gezellig mee kan lunchen, die niet bang zijn om me aan te spreken terwijl ik toevallig met een groepje marokkanen sta te praten. Mijn soort mensen is een soort semi-freak op het gebied van voetbal, pc's en komedie. Mijn soort mensen is niet rasgebonden maar eerder aan leeftijd en interesses.

a3ir
10-08-2004, 21:16
Origineel gepost door core Zoals ik al eerder schreef,uitzonderingen daargelaten.Ga je in de grote steden kijken dan kom je heel zelden tot nooit een "gemengd" groepje aan. Hier ben ik het met je eens Als ik in Den haag of Uterecht kom (in bepaalde wijken dan)dan zie in derdaad wat jij hier boven beschrijft. Soms moet ik even goed kijken naar wat ik zie. Geen een autocgtoon tussen die mensen. Maar ze worden ook allemaal in 1 wijk gepropt wat verwacht je dan dat die mensen gaan doen? Op zoek gaan naar een autochtoon om mee te kletsen of zo :confused:

salina83
10-08-2004, 21:23
Origineel gepost door uhh Maak je niet zo druk core, kinderen of kleinkinderen van de huidige generatie marokkanen zullen net zulke heidenen worden als de nederlandse jeugd. Marokkanen beschermen angstvallig hun kinderen tegen westerse invloeden. Maar zodra de zwarte scholen goed worden aangepakt dan kunnen ouders hun kinderen niet meer beschermen en worden bloodgesteld aan westerse invoed. En verdwijnt de Islam vanzelf Ik denk niet dat het zo werkt. Ik heb op een christelijke school gezeten en ik kan niet zeggen dat ik verwesterd ben. Als verwesteren inhoud dat ik mijn geloof moet opgeven. :zwaai:

A_K_A
11-08-2004, 23:17
Ik heb voor m'n geloof geen subsidie nodig. Een ieder moslima ook niet, toch wordt ze belemmerd door mensen die 'vinden' dat ze geen bedekking mag dragen.

bionic
12-08-2004, 10:49
mooi!! kunnen we nu weer ontoppic dan?? :p misschien een ideetje om een "I hate you hoekje" op te voeren, kunnen we elkaar daar lekker voor rotte vis uitmaken en de rest van de toppics die persoonlijke vetes besparen....

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7