Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Witte kleding

ladyp
10-08-2004, 15:56

Hoe houden jullie je witte kleding wit? Ik heb altijd dat het een beetje vergeeld en dat het niet die frisse witte kleur blijft houden. Please geef me wat goede tips, ik draag al heel veel witte kleding niet meer door dit probleem. Doei Doei :zwaai:

samah_kebdania
10-08-2004, 16:02
Ja de mijne blijft ook altijd spierwit of ik was met gloor

miss_adidas
10-08-2004, 16:34
Ikke gewoon in de was, maat heb maar een paar witte kleding stukken die ik alleen draag in de lente of zomer...

nadoria_zinador
10-08-2004, 16:51
Ik hou van witte kleding. Ik was het zelf ook met de hand.

BintElmagreb
10-08-2004, 21:30

Je moet een goed wasmiddel gebruiken. Eentje die speciaal voor witte kleding is. Je kan het beste je kleding op 30o graden wassen en alleen wassen met witte kleren die niet zo vies zijn. Dus niet in de was doen met een vieze bevlekte vaatdoek of vieze/ zwarte witte sok. En ook nooit met andere kleuren, dus geen geel hemdje ofzo. Dat kan namelijk afgeven. Verder wat kledingverzachter gebruiken, de was draaien en wanener het klaar is -->lekker in de tuin laten wapperen! Zo heb ik het van mijn meoder geleerd en zo doe ik het ook. We krijgen veel goede complimenten van verschillende mensen die opmerken dat onze was zo spierwit is en ook wanneer we het dragen. Dus probeer het. By the way als wasmidel voor witte was gebruiken wij OMO wastabletten (is wel een beetje duur). Voor de witte was op 30o doe je 2 tabletten--> dat is 1 pakje in het bijgeleverde netje en stop je het tussen de kleren. De wasverzachter is meestal van Robijn--> gele kleine fles van ong. 500 ml. Die giet je in het bestemde bakje en dan laat je de wasmachine draaien. Ik hoop je zo goed geholpen te hebben met mijn/ onze (mijn moeder en ik :D) manier van wassen. Ps: Ik raad het je af om je kleren in gloor te doen, op den suur slijten je kleren en blijven de vezels niet meer sterk genoeg waardoor ze sneller kapot gaan/ scheuren. Zo, dit is wel een hele grote tip van mij. :haha: Wassalaam.

BintElmagreb
10-08-2004, 21:37
ps: Gebruik die OMO wastabletten never nooit voor andere kleuren, want dan krijg je ' gloor vlekken' op je kleren. Voor de gekleurde was koop je een wasmiddel voor de gekleurde was. :)

ahlam007
10-08-2004, 23:10
sallam alaykoem bint al maghreb bedankt voor je tips,je doet me denken aan zo een mens van de reclamespotjes van wit witter dan wit

ladyp
11-08-2004, 08:16
Bedankt meiden! Ik ga het ook eens proberen. Witte kleding die al een beetje verkleurd is krijg je natuurlijk niet meer witter he? Ik heb ook soms de fout gemaakt door een een andere lichte kleur mee te wassen. Ik dacht dat dat niet echt uit zou maken....dus wel. Doei doei

xxxDunyaxxx
11-08-2004, 08:57
Witte was moet je echt alleen maar met witte kleren wassen. Ik wacht tot ik wat witte was heb gecolecteerd en dan was ik het op 60C. Ik gebruik ariel en dan een wasverzachter van Robijn (die witte fles). Dan hang je je was gewoon buiten op maar nu met het mooie weer moet je het ook niet te lang buiten laten hangen zodra het droog is moet je het binnen haelen want met als de zon er te lang op blijft schijnen krijg op den duur een gelige kleur. Groetjes

BintElmagreb
11-08-2004, 22:11
Origineel gepost door xxxDunyaxxx Witte was moet je echt alleen maar met witte kleren wassen. Ik wacht tot ik wat witte was heb gecolecteerd en dan was ik het op 60C. Ik gebruik ariel en dan een wasverzachter van Robijn (die witte fles). Dan hang je je was gewoon buiten op maar nu met het mooie weer moet je het ook niet te lang buiten laten hangen zodra het droog is moet je het binnen haelen want met als de zon er te lang op blijft schijnen krijg op den duur een gelige kleur. Groetjes Salaam Dunya, je moet naar het kledinglabel kijken, als er 30 graden op zit, ga je het niet op 60 graden wassen. Vooral linnen niet. Kleding van 30 én 40 graden, kun je gerust samen wassen op 30 graden. Daar gebeurt niets mee! ;) Wij/ ik wassen alleen de kleren op 60 waar 60 op staat aangegeven en die echt vieze kleren die 30 graden kunnen verdragen. Wassalaam :zwaai:

BintElmagreb
11-08-2004, 22:13
Origineel gepost door ahlam007 sallam alaykoem bint al maghreb bedankt voor je tips,je doet me denken aan zo een mens van de reclamespotjes van wit witter dan wit Wa3laikom assalaam Ahlam. Doe ik je daar aan denken? :haha: Grappig!!! Ik hoop dat mijn tips hetzelfde witte reslutaat oplevert, als bij ons thuis! :) Wassalaam, :zwaai:

rabatlady
11-08-2004, 23:56
Origineel gepost door samah_kebdania Ja de mijne blijft ook altijd spierwit of ik was met gloor chloor ?? Dat maakt et juist geel ik was het gewoon met de hand en dan gebruik ik gewoon zeep ....ariel...of witte reus etc :D Maar ik doe t niet in de wasmichine ;) -xxRabatladyxx- :zwaai:

ladyp
12-08-2004, 08:30
Origineel gepost door rabatlady chloor ?? Dat maakt et juist geel ik was het gewoon met de hand en dan gebruik ik gewoon zeep ....ariel...of witte reus etc :D Maar ik doe t niet in de wasmichine ;) -xxRabatladyxx- :zwaai: Als je het met de hand was, krijg jij dan alle vlekken er uit?