Bekijk originele versie : 11-september
Ik had laatst een discussie over 11 september 2001 met twee Nederlanders.
Ik heb de discussie natuurlijk gewonnen,maar ja.
Wat mij opvalt is dat als ik een aanval op het pentagon of witte huis goedkeur en aanmoedig, dat ik deze mening niet mag hebben.
Als ik het heb over waarom Nederland Amerika steunt bij een aanval op Irak, dan begint men over de verbondenheid met Amerika, en als ik doorvraag over deze verbondenheid dan blijkt dat deze verbondenheid alleen maar gebaseerd is op het feit dat deze twee landen lid zijn van de navo.
Vervolgens moet ik van deze twee personen blij zijn met de vrijheden die ik hier heb, deze tekst parreer ik vervolgens door te beginnen over de kolonisatie tijd en de verdeel en heers taktiek waar wij nu nog de gevolgen van ondervinden.
Mijn bevindingen zijn als volgt:
Je mag een mening hebben mits deze strookt met die van de Nederlanders.
Je moet je verbonden voelen met Amerika.
Je mag nooit Amerika de schuld geven van 11-september.
Je moet 11- september los zien als gebeurtenis, en niet als onderdeel van een groot geheel zoals:de palestina kwestie, de aanwezigheid van Amerikaanse soldaten in het midden-oosten,amerika die dictators steunt zodat deze vervolgens door kunnen gaan met het onderdrukken van hun eigen volk,afghanistan,vietnam,cuba,libie,soedan,irak.
Je mag normen en waarden hebben als deze maar overeenkomen met de westerse.
Je mag anderen niks opdringen maar moet zelf wel westerse zaken overnemen.
Ik ben er al achter dat de democratie in het westen een schijn democratie is, omdat de vrijheid en voorspoed die zij zichzelf toewensen geld niet voor anderen.
Nike laat zijn scheonen nog steeds voor een hongerloontje in een vreemd land maken.In noord-afrika en het midden-oosten word elk volk onderdrukt, en toch zijn deze regimes vrienden van Amerika.
Nee ik denk wat ik denk en mijn mening blijft onverandert.
Aanvallen op amerikaanse leger of politieke doelen keur ik goed.
je mag geen mening hebben omdat jij geen gezicht hebt....
de joodse propaganda heeft jou gezicht van jou weggenomen...
zonder gezicht ben jij niks...men gaat jou nie als mens zien..maar als monster...daar draait de hele joodse propaganda over..alle menselijk trekken van de arabieren wegnemen...en zonder deze trekjes zal vooral t westen nooit medelijden met jou krijgen...gewoonweg omdat zij zichzelf nie in jou herkenen.
wij hebben een oorlog verloren die we nooit hebben gevoerd...dat van de media.
joden hebben in tegendeel een gezicht en daarmee ook hun gelijk....denk erover na.
joden zijn de enige boze doeners en enige verantwoordelijke voor de Islamitische ellende..1917 waren alle Islamitische landen gekoloniseerd door het zionwesten en dus ze kunnen nooit een eigen besluit nemen.
joden die eeuwen lang onder Islamitische vlag hebben geleefd verraden ons tegen het westen. joden zijn al vanaf 15eeuw al bezig de islamitische wereld vanuit het westen te bevechten, zowel vanuit litratuur als vanuit christendom die misbruikt door joden als marionetten....joden zijn naar mijn menning het as van het kwaaaaaaad en daar moeten wij als moslims wat er gaan doen anders is het te laat..Het kan nooit zo zijn dat een kleine groepje over de grote groep regeren. In dimocratie is de meerder bepaalt!! en dat zie ik niet gebeuren in europa....alles is schein....
O,
Even voor de duidelijkheid, ik heb het hier niet over joden maar over zionisten daar zit een wezenlijk verschil tussen die twee.
Het is een simplistisch cliche om te stellen dat de joden hun kansen hebben gegrepen en de moslims(dus niet de arabieren) niet.
Als wij kijken naar de kaarsrechte landsgrens tussen Iran en Irak en de natuurlijke lansgrens tussen spanje en Portugal zien wij waarom alles zo is gegaan.
Ik sta niet achter El qaida, nee ik keur elke aanval op Amerikaanse leger of politieke doelen goed en ik juich deze toe.
Na het jarenlange getob wat ik heb gedaan, en na het proberen begrip te tonen voor de westerse gedachtegang, is mij na de reactie's van de Nederlandse massa na 11-september duidelijk geworden dat je een mening mag hebben in Nederland mits deze strookt met die van de Nederlandse massa.
Want wanneer ik 11-september in zijn waarde laat alszijnde een gewone aanslag die onderdeel is van de grote Amerika - Midden-oosten kwestie.
Dan word mij gezegd dat ik 11-september niet de juiste waarde geef.
Alsof het erger moet zijn dan alle Palestijnen die zijn gestorven of Irakezen of Afghanen.
Simpel voorbeeld: Hebben Frankrijk en Spanje nadat zij voor ons een koning hebben uitgekozen ook maar op enig wijze daadkrachtig gerageerd op de onderdrukking die jarenlang in marokko plaatsvind.
Hebben zij ook maar met 1 woord gerept over de vele politieke moorden op gewone burgers.
Dat antwoord is:Nee!
Want mocht het zo zijn dat het volk bepaald in noord-afrika en het midden-oosten dan heeft Amerika geen vriendjes meer in deze gebieden.
Zijn het niet Amerikaanse soldaten die de Saudie Arabische Emir beschermen???
We gaan niet beginnen over jeword in Nederland niet in het gevang gezet als je een mening hebt, want dat is vor mij niet belangrijk.
Wat wel belangrijk is is de publieke opinie.
Denk daarbij aan Pim Fortuyn, deze mocht ook alles zeggen maar waar is hij nu???Hij is geen politiek gevangene.
Men heeft het continu op tv over allerlei kwesties van de ael tot en met Ayan Hirshi Ali, en waarom??
Omdat ik niet mijn eigen overtuiging mag hebben, omdat ik niks van homo's wil weten, omdat ik niet geloof in de westerse vorm van emanicipatie, omdat mijn vrouw haar hoofddoek draagt, omdat mijn vrouw geen babbeltje wil maken met de bouwvakker om de hoek zodat hij haar mooie ronde **** kan bewonderen, omdat ik niet het werldse niet bemin, omdat ik nog geloof in familie eer(niet trots).
En daar heb ik het over, en niet over de gevangenis of de joden of een antwoord hebben op zonder het papier en de pen te mogen bezitten om deze antwoorden op te schrijven.
Soms denk ik:"of jullie begrijpen het echt niet of jullie willen niet begrijpen".
Origineel gepost door abdelsamad
het is toch geweten dat de joden en de amerikanen de gevaarlijkste zijn van de wereld.en ook de russen en chinezen.wie ontkent er dit ???
Ik heb toch liever dat een Bush kernwapens bezit dan een Bin Laden, wat jij?
Ik vertrouw niemand met nucliare wapens.
Of de hele wereld moet ze bezitten of niemand moet ze bezitten.
missysaloua01
14-12-2002, 15:32
NEDERLANDERS HATEN MOSLIMS GEWOON ZO SIMPEL IS HET SINDS !! SEMPTEMBER NOG MEER WAT WE OOK DOEN HET IS NOOIT GOED
Moderator
29-12-2002, 12:48
Origineel gepost door Tijn
Ik heb toch liever dat een Bush kernwapens bezit dan een Bin Laden, wat jij?
euuuuuuh,.... Hiroshima????...
[sarcasme mode on]
Daar zat dus ook een Saddam of Bin Laden achter wiens handen aan het jeuken waren om dit wapen uit te proberen!!
[sarcasme mode off]
Stel jezelf eens de vraag hoeveel respect je dan voor een mensenleven moet hebben? Geen hond die er meer naar kraait, terwijl men in dit rampgebied er nog dagelijks mee geconfronteerd wordt.
Zelfkritiek
29-12-2002, 16:16
De atoombommen van 60 jaar geleden op Japan hebben er toe geleid dat Japan zich over gaf en daarmee kwam de Tweede Wereldoorlog ten einde. Een oorlog waarbij bijna 60.000.000 mensen gedood werden. Tuurlijk, het is tegenwoordig absoluut niet meer gepast om zoveel onschuldige burgers om te brengen, maar je moet het plaatsen in het perspectief van oorlog waarbij op dat moment -zoals ik al zei- bijna 60.000.000 (60 miljoen!!) mensen gedood waren. Tegenwoordig kan dat natuurlijk echt niet meer....
Zelfkritiek
29-12-2002, 16:33
Origineel gepost door AceChilla Q
Natuurlijk.
60 jaar geleden had niemand problemen met die bom.
En het is al helemaal geen excuus voor 11 september, ik vind he zo zielig om allerlei excusen te gaan verzinnen voor die aanslag.
Het lijkt wel of Nederlandse marokkanen die aanslag constant goed aan het praten zijn. En dan alle dingen opnomen die Amerika in 100 jaar heeft fout gedaan. Ik hoor ze die aanslag nooit veroordelen.
Waazzup :cool:
Inderdaad, er rust nog altijd een groot taboe op kritiek op 'eigen kring', wat Marokkanen dan ook in feite met Bin Laden van doen hebben. Zoals ik al in een andere discussie zei, veel Marokkanen hebben net als Bush als credo: 'Either you are with us, or againt us'...
Zelfkritiek
29-12-2002, 16:54
Origineel gepost door AceChilla Q
Ja maar die uitspraak van Bush is ook erg waar.
Of je veroordeelt de aanslagen keihard, en zal ze nooit goedkeuren of je begrijpt het en bent het ermee eens.
Volgens mij zijn er veel marokkanen die die aanslagen gewoon goedkeuren. Ik snap dat echt niet hoor.
Het lijkt wel of een moslim niets fout kan doen, als die aanslagen door mexicanen waren uitgevoerd dan zouden Nederlandse moslims ze echt wel afkeuren.
Eigenlijk gewoon Racisme dus.
Wazzup :cool:
Inderdaad... 'Zelfkritiek' is nog altijd ver te zoeken onder moslims / Marokkanen... :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.